Gå til innhold

Truffer mann, men det viser seg han er trygdet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne ikke vært sammen med en som jeg hadde vurdert å droppe Pga noe sånt. 

Hvis du ikke tror han er verdt det da dropper du han verre er det ikke. 

Jeg kunne fint vært sammen med en som er trygdet hvis han har en fysisk skade som har ødelagt arbeidslivet. Er det en psykisk sykdom hadde jeg vært mer skeptisk til han å prøvd finne ut hva og hvordan dette ville påvirket vårt liv sammen. Helt åpen for en mann i rullestol men uaktuelt med en psykopat eller no sånt...

Anonymkode: faf5b...ba9

Jeg dauer😂Tror du psykopater uføretrygder seg? 

Fy søren, denne siden bare gir og gir 👏🏻👏🏻

Anonymkode: de27a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aprikos Syltetøy
12 minutter siden, Zewona skrev:

Ser at noen skriver at de aldri kunne tenkt seg og bli sammen med en som er naver eller uføretrygdet eller via nav i det hele å store. Jaja, så det mange sier at at når du ikke har fast jobb og tjener penger på "vanlig måte" har du teknisk sett ikke rett til kjærlighet og ett forhold og livskvalitet? 😮

Grunnen til at jeg reagerer på dette er at jeg er faktisk uføre selv, ble dette i en alder av 25 år. Jeg er utdannet vernepleier og har vært i fast jobb siden jeg var 16 år gammel. Økonomien min er faktisk bedre enn mange jeg kjenner som er i fast jobb og har mer utbetalt enn meg i måneden. 

Grunnen til at jeg ble uføre er fordi jeg fikk Diagnosen IIH og Corpus pineale tumor (som ikke var så vanlig) 

etter 3 år med behandling er kroppen så ødelagt at jeg rett og slett ikke klarer 100% jobb lengre. 

MEN det er IKKE en grunn til at jeg ikke fortjener og ha en bedre halvpart og en framtid med noen som bryr seg. 

 

Jeg er så heldig at jeg har samboer (forlovet) vi venter vår første barn sammen ❤️ og han ga FAEN i om jeg hadde kreft da vi ble sammen og at jeg har dårlige gener! Han ELSKET meg for personligheten min og væremåten min og IKKE! økonomien og jobben!!! 

 

Jeg sier bare stakkars den som velger hvem man skal tilbringe livet sammen med på ett slikt grunnlag.. Tenkt litt på det om du setter deg i den situasjonen at du plutselig blir naver eller uføretrygdet midt i ett forhold? Hva om den du er sammen med bare finner ut at "nei faen dette gidder jeg ikke" du har ikke 18 lapper utbetalt i månden lengre du har bare 12 så da gidder jeg ikke dette forholdet lengre... 

 

Hva om noen faktisk hadde satt en pris på deg i ett forhold? hvordan hadde DU følt deg da? 

 

Jeg sier bare AMEN til EKTE kjærlighet for personen og ikke basere på inntekt og gjenstandsverdier ❤️ 

 

 

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde aldri innledet et forhold til en naver. 

Anonymkode: c17ca...f95

Jeg ville aldri innledet et forhold til en som har så dårlig holdning

Anonymkode: 53291...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han er så veldig glad i husarbeid og trening, hvorfor jobber han ikke? For de fleste (ihvertfall dem med litt..., vel...hjerne) er det noe som skurrer i det sukkerspinn-rosa scenarioet ditt.

Folk som ikke er i stand til å jobbe...i det hele tatt...fungerer ikke utmerket på alle andre områder. Det ene påvirker det andre. Sånn er det bare!

Anonymkode: 95601...045

Du bør lese lovverket! Alle har krav på et så velfungerende privatliv som mulig, med eller uten familie. Noen ganger er hjelpemidler løsningen alene, andre ganger er det og ikke jobbe løsningen. Man har krav på et nogenlunde rent hjem og klarer man ikke det selv får man hjelp av kommunen. De aller fleste trygdede jeg kjenner til er høyst oppegående, med hjerne og der de setter meget høyt det å kunne klare seg selv. De klarer ikke alt, men holder hus, seg selv, barna i nogenlunde orden. Såpass at man nødvendigvis ikke ser forskjell fra en som jobber. Hadde de ikke klart det hadde de hatt andre hjelpeinstanser og du hadde etter all sannsynlighet ikke funnet vedkommende på en pub (det finnes unge mennesker på feks pleiehjem som aldri er utenfor døren, men det er mange mellom der og de i jobb). 

Det viktigste du kan gjøre for deg selv er å slutte være så forutinntatt. Tør å bli kjent med andre mennesker, så får du erfare selv

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvorfor han er trygdet....

Jeg personlig kommer fra en familie med mye psykisk sykdom, og jeg holder såvidt hodet over vannet der begge mine foreldre og søsteren min er syk. Jeg kunne aldri involvert meg med en psykisk syk mann. Jeg har ikke styrke til å takle det rett og slett.

Men det er ikke dermed sagt at jeg aldri kunne vært sammen med en mann som er trygdet av fysiske grunner. Så spørsmålet er, hvorfor er han trygdet?

Anonymkode: b2356...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være trygdet er ikke noe problem. Hva er årsaken er noe jeg måttet tenkt over. 

I tillegg ville jeg tenkt økonomi. Om han leier, ikke har råd til leilighet, ferier og bil så hadde jeg nok trukket meg. Jeg er ikke interessert i å betale for et voksent menneske for å opprettholde det jeg mener er normal livsstil. 

Anonymkode: 4513d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er i ferd med å bli ufør. Så har jeg ingen problemer med en ufør mann. 

Nå er jeg alene med 2 barn, jeg klarer å ta meg av de, og hjem, jeg eier min egen bolig til 3 mill, har helt grei økonomi. De fleste som er uføre, er ikke pleietrengende. Og klarer husarbeid.

Anonymkode: 2c066...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Traff han på et utested, ikke online som tinder el. Hyggelig fyr, men så viser det seg han er trygdet. Da måtte jeg stoppe opp og tenke meg om for det ble turn-off. Skal jeg droppe han?

Anonymkode: 4580a...3a2

Er det alt du har i mot ham, altså? 

Min beste venn er på uføretrygd etter å ha vært syk i snart 15 år. Han valgte ikke sykdommen. Han har hovedfag i en samfunnsvitenskapelig disiplin og er ordførerkandidat i kommunen ved valget til høsten. Han snakker flere språk, har tidligere drevet bedrift, og er også tillitsvalgt i en landsdekkende organisasjon. Han er en av de mest intelligente mennesker jeg kjenner, en lojal venn og en veldig morsom og inspirerende person. 

Men pr. i dag har han altså ikke helse til å jobbe, og har vært så lenge utenfor arbeidsmarkedet at han ikke heller kan være picky. Så ja - hvis alt du søker er en forsørger, da bør du se deg om etter en annen. Men en person er faktisk mer enn sin karriere. Og hvis du likte han du ble kjent med, så bør du finne ut om ikke også han kanskje er noe mer enn den "taperen" du ser ham som her og nå.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det alt du har i mot ham, altså? 

Min beste venn er på uføretrygd etter å ha vært syk i snart 15 år. Han valgte ikke sykdommen. Han har hovedfag i en samfunnsvitenskapelig disiplin og er ordførerkandidat i kommunen ved valget til høsten. Han snakker flere språk, har tidligere drevet bedrift, og er også tillitsvalgt i en landsdekkende organisasjon. Han er en av de mest intelligente mennesker jeg kjenner, en lojal venn og en veldig morsom og inspirerende person. 

Men pr. i dag har han altså ikke helse til å jobbe, og har vært så lenge utenfor arbeidsmarkedet at han ikke heller kan være picky. Så ja - hvis alt du søker er en forsørger, da bør du se deg om etter en annen. Men en person er faktisk mer enn sin karriere. Og hvis du likte han du ble kjent med, så bør du finne ut om ikke også han kanskje er noe mer enn den "taperen" du ser ham som her og nå.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Han har ikke helse til å jobbe, men stiller til valg som ordfører? 

Her lukter det snylter lang vei!

Anonymkode: 95601...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er viktig å være ærlig i disse dager. Også viktig å være full av fordommer og føle seg krenket fordi man blir ledd av og snakket til. Selvsagt er mange uføre pga at de havner i rullestol! Det er ikke alle arbeidsplasser som er så tilrettelagt som friske folk later til å tro. Hvor mange på din arbeidsplass sitter i rullestol? Aldri jobbet med eller sett noen jeg, offentlig forvaltning, flere hundre ansatte. Der burde det være plass til de aller fleste, men nei, så er det alikevel ikke det tydelig vis... 

Anonymkode: 929d0...70f

Du virker særdeles enkel og jeg innser at det er helt nyttesløst å diskutere med deg. 

Anonymkode: e9501...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du virker særdeles enkel og jeg innser at det er helt nyttesløst å diskutere med deg. 

Anonymkode: e9501...09b

Ja, har man ikke fornuftig å komme med er det typisk retorikk det der... Gratulerer! 

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen fasit på dette HI, her er vi alle forskjellige.

En tydelig engasjert feminist skriver i en annen tråd på forumet: "jeg vil selvsagt heller ha en høy, muskuløs og kjekk mann med god utdanning, høy inntekt og stor penis enn en stygg liten pusling med spaghettiarmer, spaghettipikk og trygd fra NAV. Takket være feminisme er jeg ikke avhengig av en mann, og kan derfor velge på øverste hylle".

Mitt råd er å la disse prinsippene ligge og gå etter dine egne følelser. Det kan være en fantastisk mann som passer godt sammen med deg!

Anonymkode: f119c...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har man ikke fornuftig å komme med er det typisk retorikk det der... Gratulerer! 

Anonymkode: 929d0...70f

Det er vel heller dine innlegg som er totalt blottet for fornuft. Jeg kan gjerne argumentere for MIN mening jeg men det er uansett bortkastet på deg. Du kommuniserer som et trassent barn. 

Anonymkode: e9501...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har var sammen med en uføretrygdet mann. Han var ufør pga bipolaritet. Ble bare verre og verre slik at jeg til slutt måtte ta med barnet og dra. Jeg hadde det ikke bra verken kjærlighetsmessig, trygghetsmessig eller økonomisk. Det var mitt absolutte lavpunkt i livet og ville aldri blitt sammen med en som var ufør grunnet psyken igjen. 

HI- hvis han er ufør grunnet psyken så LØP! 

Hvis han er ufør grunnet en skade eller annet som ikke går utover psyken så kan du heller vurdere det. 

Anonymkode: 0d046...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er uføretrygdet etter en ulykke. Han hadde en god forsikring så vi lider ingen nød økonomisk. Han blir fort sliten og trenger mye hvile, men hviler på dagtid når vi andre er på jobb og skole. 

Anonymkode: e171e...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel heller dine innlegg som er totalt blottet for fornuft. Jeg kan gjerne argumentere for MIN mening jeg men det er uansett bortkastet på deg. Du kommuniserer som et trassent barn. 

Anonymkode: e9501...09b

At majoriteten i dette landet har fordommer mot uføre og i tillegg har en god del uakseptabel oppførsel mot de, må gjerne gjøre meg til et trassig barn når jeg nyansere bildet! 

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikke helse til å jobbe, men stiller til valg som ordfører? 

Her lukter det snylter lang vei!

Anonymkode: 95601...045

Nei, det gjør ikke det. Han har ikke helse til å jobbe pr. i dag. Trenger for mange pauser, trenger hviledager mellom de dagene han har vært aktiv; har innimellom hele dager der han må ligge rakt ut, og vet ikke alltid når disse kommer.

Han har håp om å komme i jobb en seinere gang, med bedring i sykdommen, men det er usannsynlig at noen skal ansette ham hvis han har et 15 år langt hull i CV-en, uten at det framgår at han har holdt på med noe relevant i mellomtida. Å være tillitsvalgt for et parti er blant de ting som kan telle i positiv retning; da viser det at man ikke har råtnet på rot.

Du vet visst ikke så veldig mye om verken arbeidsliv eller trygderett... 

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

At majoriteten i dette landet har fordommer mot uføre og i tillegg har en god del uakseptabel oppførsel mot de, må gjerne gjøre meg til et trassig barn når jeg nyansere bildet! 

Anonymkode: 929d0...70f

Fordommer mot uføre og uakseptabel oppførsel mot de? Har du greid å konkludere det ut ifra at jeg i utgangspunktet ikke hadde ønsket å gå inn i et nytt forhold med en uføretrygded mann? 

Du har ikke nyansert bildet i det hele tatt. Du har vært frekk uten å komme med noe fornuftig. 

Du vet ingenting om meg og mine eventuelle fordommer mot uføre. Jeg syns hverdagen min et vanskelig nok med tanke på 3 kroniske sykdommer hos meg selv, et hjertebarn og et barn med epilepsi. Jeg er i full jobb og er sliten. Jeg hadde ikke ønsket å gjøre hverdagen vanskeligere med å være sammen med en mann med skader/sykdommer som gjør at han er arbeidsufør. Det vil også påvirke familielivet. 

Istedenfor å angripe alle som er uenige med deg så kan det være en ide å tenke at det kan være personlige grunner til at de har disse meningene i utgangspunktet og ikke nødvendigvis fordommer. 

Anonymkode: e9501...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordommer mot uføre og uakseptabel oppførsel mot de? Har du greid å konkludere det ut ifra at jeg i utgangspunktet ikke hadde ønsket å gå inn i et nytt forhold med en uføretrygded mann? 

Du har ikke nyansert bildet i det hele tatt. Du har vært frekk uten å komme med noe fornuftig. 

Du vet ingenting om meg og mine eventuelle fordommer mot uføre. Jeg syns hverdagen min et vanskelig nok med tanke på 3 kroniske sykdommer hos meg selv, et hjertebarn og et barn med epilepsi. Jeg er i full jobb og er sliten. Jeg hadde ikke ønsket å gjøre hverdagen vanskeligere med å være sammen med en mann med skader/sykdommer som gjør at han er arbeidsufør. Det vil også påvirke familielivet. 

Istedenfor å angripe alle som er uenige med deg så kan det være en ide å tenke at det kan være personlige grunner til at de har disse meningene i utgangspunktet og ikke nødvendigvis fordommer. 

Anonymkode: e9501...09b

Da vil det være på sin plass å utdype at fordi man selv befinner seg i en vanskelig livssituasjon, ønsker man ikke gjøre det, isteden for å snakke som om enhver i ett hvert tenkelig forhold med en ufør vil møte store problemer, for det er nemlig ikke sant! Det er unyansert. Å råde hi ut fra egen livssituasjon, som man finner vanskelig, uten å nevne dette, er faktisk også rimelig frekt! For ikke å snakke om at du nå legger ansvaret over på meg, for at jeg burde oppfatte at du egentlig mente ting litt annerledes...

Du er jo som disse med alle fordommene mot innvandrere. Blir dere pressa «gjelder det ikke Mohammed selvfølgelig, men alle andre».

Hi, gi folk en sjanse! 

Anonymkode: 929d0...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør ikke det. Han har ikke helse til å jobbe pr. i dag. Trenger for mange pauser, trenger hviledager mellom de dagene han har vært aktiv; har innimellom hele dager der han må ligge rakt ut, og vet ikke alltid når disse kommer.

Han har håp om å komme i jobb en seinere gang, med bedring i sykdommen, men det er usannsynlig at noen skal ansette ham hvis han har et 15 år langt hull i CV-en, uten at det framgår at han har holdt på med noe relevant i mellomtida. Å være tillitsvalgt for et parti er blant de ting som kan telle i positiv retning; da viser det at man ikke har råtnet på rot.

Du vet visst ikke så veldig mye om verken arbeidsliv eller trygderett... 

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Men det høres veldig vanskelig ut å være ordfører om man ikke har helse til å jobbe. Det krever mye, er en fulltidsjobb med mye ekstra i tillegg, og man må ofte være tilgjengelig på kveld og helg. Kan heller ikke bare ta fridager når man trenger det. Håper selvfølgelig han blir bedre og kan klare det, men i så fall kunne han jo kanskje klart en lettere kontorjobb også 🙁

Anonymkode: dc89e...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det høres veldig vanskelig ut å være ordfører om man ikke har helse til å jobbe. Det krever mye, er en fulltidsjobb med mye ekstra i tillegg, og man må ofte være tilgjengelig på kveld og helg. Kan heller ikke bare ta fridager når man trenger det. Håper selvfølgelig han blir bedre og kan klare det, men i så fall kunne han jo kanskje klart en lettere kontorjobb også 🙁

Anonymkode: dc89e...74e

Men det står ingen "lettere kontorjobb" og venter på en samfunnsviter som har tilfeldige fravær og uforutsigbare sykedager. De fleste lettere kontorjobber utføres for å holde hjulene i gang i en institusjon eller bedrift. Da må vedkommende være tilstede. En ordfører kan til og med avholde møter pr. telefon liggende i senga, hvis det er akutt. Og hvis et parti får ordførervervet (noe hans neppe får) så er selve kommunestyregruppa så stor at det går an å delegere deler av forberedelsene til andre representanter også.

Anonymkode: 1e4e5...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Traff han på et utested, ikke online som tinder el. Hyggelig fyr, men så viser det seg han er trygdet. Da måtte jeg stoppe opp og tenke meg om for det ble turn-off. Skal jeg droppe han?

Anonymkode: 4580a...3a2

Kanskje han har fått mye penger fra forsikringa 😉 Jeg er millionær , uføretrygdet og mannen kjører splitter ny bil. Også er jeg alright. Flaks vi møttes før ulykken.

Anonymkode: d7e04...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden du virker ganske overfladisk vil jeg minne deg på at forsikring kan ha nedbetalt hele hans boliglån og også kan hende gir han ekstra inntekt hver mnd. Kanskje han til og med finner det naturlig å støvsuge og lage middag. Kanskje er tidligere arbeide spennende militærstoff og nå både trener han og leser illustrert vitenskap....  Kan være vinn, vinn, vinn vettu, om bare hadde hatt litt..., vel.... hjerne 

Anonymkode: 929d0...70f

Godt sagt 😊

Anonymkode: d7e04...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det høres veldig vanskelig ut å være ordfører om man ikke har helse til å jobbe. Det krever mye, er en fulltidsjobb med mye ekstra i tillegg, og man må ofte være tilgjengelig på kveld og helg. Kan heller ikke bare ta fridager når man trenger det. Håper selvfølgelig han blir bedre og kan klare det, men i så fall kunne han jo kanskje klart en lettere kontorjobb også 🙁

Anonymkode: dc89e...74e

Jeg lurer oppriktig på hvor disse "lettere kontorjobbene" som alltid kommer opp i tråder om uføre finnes....

Har en svigerinne som er 70% ufør, og hun sliter virkelig med å finne de 30% hun kan jobbe noe sted. Ingen vil ansette henne. Hun har sendt så mange søknader, til alle mulige arbeidsplasser, men ingen vil ha noen som er 70% ufør. I to år har hun søkt og søkt og søkt. Hun har hatt et par praksisplasser via nav, og blitt utnyttet max i den perioden praksisen lønnet av nav varer, også har hun blitt sparket ut og arbeidsplassen har tatt inn en ny person i praksis (de har gratis arbeid så lenge de kan og lar være å ansette noen).

Nå vil nav uføretrygde henne 100%, fordi restarbeidsevnen hennes ikke kan brukes noe sted.

Anonymkode: b2356...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...