Gå til innhold

12 år gamle jenter med hull i øret og maskara er like ille


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 år gamle jenter med hull i ørene og sminke, synes jeg er like ille som gutter med hull i ørene.

Anonymkode: 1861b...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk! Så inderlig hyggelig av deg å dele dette!

Jeg har ventet såååå lenge på å få vite din mening om denne viktige saken. 

Helgen er reddet. 

Anonymkode: 33168...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig av deg også... er du kanskje en av de som fordømmer gutter, men har en jente med maskara og hull i ørene? Møtte du deg selv i døra, og taklet fet litt dårlig? 

Anonymkode: 1861b...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Når det kommer til hull i ørene, så er det ikke uvanlig for en 12.åring å ha hull i ørene, , men jeg synest at barnet selv kan få velge om det vil ha hull i ørene eller ei. Hadde mine døtre ville hatt det, så hadde dem  fått det. Vi var enda yngre da vi fikk hull i ørene. Når det kommer til sminke, så har jeg sett at flere jenter i klassen til mine unger, bruker både mascara ,øyenskygge, pudder osv.

Mine døtre vet hva jeg mener om den saken, synest det er for tidlig å sminke seg som en voksen, hva andre lar ungene sine gjøre, er ikke opp til meg å bedømme, men her i huset er det uaktuelt å sminke seg til et mer voksent utseende, kan gjerne jeg strekke meg til litt mascara, men der stopper det. 

Anonymkode: 78955...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resonnementet blir jo helt feil... Hvorfor har du ulike kriterier for hva som er akseptabelt av kjønnene. Det bør jo være verre med en 12 åring med både hull i ørene OG sminke, uavhengig av kjønnet, enn «bare» hull ørene. 

Anonymkode: 72cc1...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Resonnementet blir jo helt feil... Hvorfor har du ulike kriterier for hva som er akseptabelt av kjønnene. Det bør jo være verre med en 12 åring med både hull i ørene OG sminke, uavhengig av kjønnet, enn «bare» hull ørene. 

Anonymkode: 72cc1...bf9

Beklager det. Det var gutter med langt hår og hull i ørene. Da stiller de likt, ikke sant? 

Anonymkode: 1861b...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager det. Det var gutter med langt hår og hull i ørene. Da stiller de likt, ikke sant? 

Anonymkode: 1861b...2a2

Hvorfor sidestille sminke med langt hår? Det er jp 2 helt forskjellge ting

Anonymkode: ccfa8...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sidestille sminke med langt hår? Det er jp 2 helt forskjellge ting

Anonymkode: ccfa8...234

Ja, men det var jamfør en tidligere tråd om at gutter med langt hår og hull i ørene var så galt. 

Anonymkode: 1861b...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men det var jamfør en tidligere tråd om at gutter med langt hår og hull i ørene var så galt. 

Anonymkode: 1861b...2a2

Og?

Anonymkode: ccfa8...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på en tiårig gutt og ei tolvåring jente, ja.

Anonymkode: 45224...b86

Ja, men da er det helt greit at en gutt på tolv år har hull i øret? Det er vel poenget, at det bør ikke være forskjell i hva vi godtar?

Anonymkode: 1861b...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darwinia:-)
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hyggelig av deg også... er du kanskje en av de som fordømmer gutter, men har en jente med maskara og hull i ørene? Møtte du deg selv i døra, og taklet fet litt dårlig? 

Anonymkode: 1861b...2a2

Finnes det folk som mener at det er greit for jenter, men ikke for gutter. Har jeg ALDRI hverken møtt eller hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men da er det helt greit at en gutt på tolv år har hull i øret? Det er vel poenget, at det bør ikke være forskjell i hva vi godtar?

Anonymkode: 1861b...2a2

Noen ting er forbeholdt jenter og omvendt.

Anonymkode: c15a6...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange, inkludert meg selv, synes det er grotesk hvordan småjenter dolles opp med rosa tyll og annet fjas, og får mark av unge jenter med sminke, tøsete klær og annet jåleri. Andre igjen mener gutter med langt hår og øredobb er stygt. Vi må tåle at andre har ulike meninger enn seg selv. Men hvis man blir lei seg eller provosert av hvordan andre prater om utseende eller klesstil som ens eget barn har, så bør man kanskje vurdere å tenke litt igjennom egne holdninger?

Anonymkode: 9d84d...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hyggelig av deg også... er du kanskje en av de som fordømmer gutter, men har en jente med maskara og hull i ørene? Møtte du deg selv i døra, og taklet fet litt dårlig? 

Anonymkode: 1861b...2a2

Møtt hvem i døra? Og hvem er fet?

Jeg ikke skjønne. Jeg var jo bare overlykkelig over å endelig få mene hva du mente om småjenter med mascara. 

Anonymkode: 33168...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen ting er forbeholdt jenter og omvendt.

Anonymkode: c15a6...519

Sludder og pølsevev. Så lenge det ikke finnes noen biologiske grunner til at gutter ikke burde bruke et produkt så er det fritt frem. Utovertiss er intet hinder for hull i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes. Min 12 år gamle jente har to hull i det en og ett i det andre øret og planlegger flere. Hun har i tillegg kort hår (det er vel feil for ei jente? ) og bruker maskara når hun finner det for godt. Forøvrig ei skoleflink jente, fornuftig, empatisk, leken og pliktoppfyllende. Men det nulles vel ut av hennes ytre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Herregud... la nå unga få gjøre som de vil. De blir ikke narkomane eller kriminelle av å prøve ut mascara eller ha hull i øret. Ro ned litt nå 🤔

jeg ville vært mer bekymret over hvordan de oppfører seg, om de er snille mot andre og gjør gode valg for sin fremtid enn om de bruker sminke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, EnDansPåRoser skrev:

Å hjelpes. Min 12 år gamle jente har to hull i det en og ett i det andre øret og planlegger flere. Hun har i tillegg kort hår (det er vel feil for ei jente? ) og bruker maskara når hun finner det for godt. Forøvrig ei skoleflink jente, fornuftig, empatisk, leken og pliktoppfyllende. Men det nulles vel ut av hennes ytre? 

Ikke feil, men det er ikke feil hvis en gutt har lyst på. Det var hele poenget. 

Anonymkode: 1861b...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke feil, men det er ikke feil hvis en gutt har lyst på. Det var hele poenget. 

Anonymkode: 1861b...2a2

Du sier i hovedinnlegget "at det er like feil". Da burde du vel heller ha sagt like greit/rett? Jeg tenker at mennesker er alt for bundet av sitt kjønn i forhold til hva som blir oppfattet som akseptabelt utseendemessig og i forhold til valg av klær.

Min datter har som sagt kort hår og får ofte spørsmål om hun er gutt eller jente. Helt merkelig med tanke på at hun allerde er i puberteten, har fått bryster og noen ganger bruker sminke. At folk (både barn og voksne), tenker at det er en grei ting å spørre noen om er helt absurd i min verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, EnDansPåRoser skrev:

Du sier i hovedinnlegget "at det er like feil". Da burde du vel heller ha sagt like greit/rett? Jeg tenker at mennesker er alt for bundet av sitt kjønn i forhold til hva som blir oppfattet som akseptabelt utseendemessig og i forhold til valg av klær.

Min datter har som sagt kort hår og får ofte spørsmål om hun er gutt eller jente. Helt merkelig med tanke på at hun allerde er i puberteten, har fått bryster og noen ganger bruker sminke. At folk (både barn og voksne), tenker at det er en grei ting å spørre noen om er helt absurd i min verden. 

Beklager det. Mente hele tiden at begge kjønn må få lov, men formulerte meg dårlig. Flott at din jente velger kort hår og flott hvis e gutt velger langt. Jeg Trosvik er helt enige.

Anonymkode: 1861b...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, EnDansPåRoser skrev:

Du sier i hovedinnlegget "at det er like feil". Da burde du vel heller ha sagt like greit/rett? Jeg tenker at mennesker er alt for bundet av sitt kjønn i forhold til hva som blir oppfattet som akseptabelt utseendemessig og i forhold til valg av klær.

Min datter har som sagt kort hår og får ofte spørsmål om hun er gutt eller jente. Helt merkelig med tanke på at hun allerde er i puberteten, har fått bryster og noen ganger bruker sminke. At folk (både barn og voksne), tenker at det er en grei ting å spørre noen om er helt absurd i min verden. 

Det fikk jeg og ofte spørsmål om når jeg var tenåring fordi jeg hadde kort hår, jeg hadde og pupper så det burde vært innlysende at jeg var jente. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tenker at det er greit å spørre om, det er jo dritfrekt uansett om man lurer eller ei.

Anonymkode: ccfa8...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hyggelig av deg også... er du kanskje en av de som fordømmer gutter, men har en jente med maskara og hull i ørene? Møtte du deg selv i døra, og taklet fet litt dårlig? 

Anonymkode: 1861b...2a2

En av tidenes dårligste forsøk på å virke nedlatende her inne! 😂

Anonymkode: a83be...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...