Gå til innhold

September 2019 💛


Babynr2

Anbefalte innlegg

Jeg skal riktignok ut å reise snart og har ikke vært hos legen enda. Skal en uke til syden. Noen erfaringer med det?😊 Lurer på om jeg bør ha med helsekort for gravide, men er jo ikke så langt på vei. PS; dette er utelukkende spm om legebesøk og helsekort, ikke en diskusjon om jeg bør fly eller ikke🤪🙈

Endret av Chilliii
Feil tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hyggelig å "møte dere"😀

Jeg har nå for første gang i mitt liv uteblitt mensen og har akkurat fått min første helt tydelige positiv test! Eller, den mest tydelige så langt, for har hatt det jeg tror er noen kjemiske graviditeter tidligere. Har egentlig termin ca 3 oktober, men hiver meg på her så lenge for ser ingen oktober termin klubb enda. 

Ser dere også streken. 

Er så glad og spent, håper spiren holder siden jeg har hatt kjemiske graviditeter før. Og håper det går hele veien ut. 

 

Hilsen håpefulle meg 35 år. Første barnet om dette går til mål, som jeg satser på 😊👏👊

IMG_20190128_162418.jpg

Endret av Førstegangsprøvendejuni18
La ved bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 22.18, Anonym bruker skrev:

Første gangs gravid her 👶🏼 

Regner  dere hvor langt dere er på vei etter første dag i forje mens? 

Vet svært lite om alt så har utrolig masse spørsmål!

Veldig redd for å miste den lille .. 

Gratulerer til dere alle 👶🏼♥️

Anonymkode: 14e1b...12a

Det er jeg også. Ser i alle fall veldig sånn ut. Det er så spennende og ganske nervepirrende ja.. Mye truse sjekking for å si det sånn 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid med nr 3. Termin på slutten av september. Har en gutt på 10 og ei jente på 8. Har ikke vært på første kontroll enda. Vi gleder oss!!😊

Har ikke hatt så mye symptomer frem til nå. Litt ømme bryster, litt mer sliten enn vanlig. Litt uggen i dag, men kan skyldes noe annet også. Håper jeg slipper kvalme. Hadde ekstrem svangerskapskvalme med første, spydde for hele livet😀. Mye bedre med nr 2.

Endret av RuthH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RuthH skrev:

Gravid med nr 3. Termin på slutten av september. Har en gutt på 10 og ei jente på 8. Har ikke vært på første kontroll enda. Vi gleder oss!!😊

Har ikke hatt så mye symptomer frem til nå. Litt ømme bryster, litt mer sliten enn vanlig. Litt uggen i dag, men kan skyldes noe annet også. Håper jeg slipper kvalme. Hadde ekstrem svangerskapskvalme med første, spydde for hele livet😀. Mye bedre med nr 2.

Da har vi termin ca likt, jeg har omkring 03. Oktober. Gratulerer!! Håper du slipper kvalmen ja.. Første gang jeg er gravid for min del. Veldig spennende :)

Jeg har hatt bittelitt kvalme, men ikke mye. Mine symptomer er mye prikking i lysken for øyeblikket :) og var uvanlig sliten  i dag. Håper dette barnet blir der i 9 mnd 🙂 👏🙏😍😀

Og lykke til til alle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 16.48, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Hei, hyggelig å "møte dere"😀

Jeg har nå for første gang i mitt liv uteblitt mensen og har akkurat fått min første helt tydelige positiv test! Eller, den mest tydelige så langt, for har hatt det jeg tror er noen kjemiske graviditeter tidligere. Har egentlig termin ca 3 oktober, men hiver meg på her så lenge for ser ingen oktober termin klubb enda. 

Ser dere også streken. 

Er så glad og spent, håper spiren holder siden jeg har hatt kjemiske graviditeter før. Og håper det går hele veien ut. 

 

Hilsen håpefulle meg 35 år. Første barnet om dette går til mål, som jeg satser på 😊👏👊

IMG_20190128_162418.jpg

P. S vi har vært prøvere bare ca seks måneder og jeg har aldri tidligere i livet prøvd å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Venter nr.5 og foreløpig termin er 09.09.19 :) 

Denne graviditeten var ikke planlagt og kom som et sjokk, men etter å ha bestemt oss for å beholde barnet gleder vi oss nå til å gå en spennende vår i møte.

Synes selv jeg har mange symptomer denne gang: voldsomt ømme bryster, sliten og trett (har lav blodprosent i utgangspunktet), kvalme på formiddagen og halsbrann på kveldstid. Prøver å passe på hva jeg spiser sent på dag for å redusere halsbrann. 

Hadde første kontroll hos lege i dag, og fikk da se knøttet på UL. En liten bønne på 17,2 mm med et hurtig bankende hjerte ❤️ Ny kontroll og UL første uken i mars 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  😊

Termin 02.09 med barn nummer 2. Har en sønn på straks 2 år fra før. Hadde SA i juli og i november, så veldig lykkelig men også redd for at det skal gå galt igjen...

Har bestilt time til privat UL for å kunne slappe litt mer av, men den er ikke før om 2 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 11.31, ChiliMamma skrev:

Hei!  😊

Termin 02.09 med barn nummer 2. Har en sønn på straks 2 år fra før. Hadde SA i juli og i november, så veldig lykkelig men også redd for at det skal gå galt igjen...

Har bestilt time til privat UL for å kunne slappe litt mer av, men den er ikke før om 2 uker...

Lykke til, vet det er vanskelig å gå å vente i uvisshet 💕💗💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har termin 28.September🙌 En liten attpåklatt - brødrene blir 7 og 9 før det☺️ Kjekt å se at det er flere med attpåklatter her!

Det som ikke er så kjekt er at jeg føler meg så kynisk og overfladisk.. mens dere andre bekymrer dere for å miste går jeg å bekymrer meg for kjønnet! Jeg ønsker meg så inderlig ei jente, og selv om jeg vet det er kjempeteit, er det ikke lett å styre følelsene.. får skikkelig dårlig samvittighet for disse tankene! Hvis det er en gutt der inne så er det klart at jeg elsker ham skyhøyt, og jeg burde si «det er det samme hva det er så lenge det er friskt», men jeg klarer ikke helt å mene det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 21.16, Førstegangsprøvendejuni18 skrev:

Lykke til, vet det er vanskelig å gå å vente i uvisshet 💕💗💕

Tusen takk! ❤️

Bekymringene ble i dag til total fortvilelse da de fant et dødt foster på 10 uker i magen...😢

Lykke til videre med septemberbarna alle sammen! 💕 Min vandring med dere stanser her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ChiliMamma skrev:

Tusen takk! ❤️

Bekymringene ble i dag til total fortvilelse da de fant et dødt foster på 10 uker i magen...😢

Lykke til videre med septemberbarna alle sammen! 💕 Min vandring med dere stanser her...

Huff.. så forferdelig trist!😓😢 mange varme klemmer sendes til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 23.24, ChiliMamma skrev:

Tusen takk! ❤️

Bekymringene ble i dag til total fortvilelse da de fant et dødt foster på 10 uker i magen...😢

Lykke til videre med septemberbarna alle sammen! 💕 Min vandring med dere stanser her...

Nei, så utrolig trist å høre!😥 Sender mange varme tanker, om bare det kunne hjulpet...💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt oppdatering fra meg.

Har vært på tidlig ul i uke 8 og uke 10. Normal størrelse i forhold til hvor langt jeg har kommet. (det hadde den ikke sist når jeg mistet)

Har vært litt kvalm, og generelt dårlig form de siste 5-6 ukene. Særlig om ettermiddagen/kvelden. Dette har jeg aldri opplevd i mine svangerskap tidligere. Har også vært utrolig trøtt og sliten.
Har vært 50% sykemeldt 1 måneds tid, og blitt 80 % sykemeldt nå fremover, hadde fått 100% om jeg hadde bedt om det, men jeg ønsker å ha litt kontakt med jobb.

Har også veldig ømme bryster, og er sulten hele tiden.

Er henvist til forsterdiagnostikk siden jeg blir 38 år før fødsel. Så da blir det 2 ultralyder til å se fram til.

Er 11+0 i dag, og begynner å øyne et håp om at det skal gå bra denne gangen ❤️

Endret av 2 store og snart 1 liten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2 store og snart 1 liten skrev:

Litt oppdatering fra meg.

Har vært på tidlig ul i uke 8 og uke 10. Normal størrelse i forhold til hvor langt jeg har kommet. (det hadde den ikke sist når jeg mistet)

Har vært litt kvalm, og generelt dårlig form de siste 5-6 ukene. Særlig om ettermiddagen/kvelden. Dette har jeg aldri opplevd i mine svangerskap tidligere. Har også vært utrolig trøtt og sliten.
Har vært 50% sykemeldt 1 måneds tid, og blitt 80 % sykemeldt nå fremover, hadde fått 100% om jeg hadde bedt om det, men jeg ønsker å ha litt kontakt med jobb.

Har også veldig ømme bryster, og er sulten hele tiden.

Er henvist til forsterdiagnostikk siden jeg blir 38 år før fødsel. Så da blir det 2 ultralyder til å se fram til.

Er 11+0 i dag, og begynner å øyne et håp om at det skal gå bra denne gangen ❤️

Så godt å høre at alt ser bra ut! Heldig du som allerede har sett den lille❤️ For min del stresser jeg ikke sånn med kjønn lenger, det blir fantastisk uansett ☺️ Men jeg er kvalm nesten konstant. Spyr ikke (takk og pris!) men det er så slitsomt å gå rundt og være kvalm hele tiden, og ikke kunne si hvorfor! Det er av en eller annen grunn kjempeviktig for mannen min at vi ikke forteller noen om graviditeten endå, noe som frustrerer meg skikkelig! Er 7+5 nå, og har inngått kompromiss med ham om at jeg får si det til foreldrene mine neste søndag, og til ei venninne 1.mars. Holder på å klikke av dette! Må gå rundt og prøve å late som ingenting når jeg er ute blant folk og på jobb, og så er jeg så uggen! Er det andre som er i liknende situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamaraptor skrev:

Så godt å høre at alt ser bra ut! Heldig du som allerede har sett den lille❤️ For min del stresser jeg ikke sånn med kjønn lenger, det blir fantastisk uansett ☺️ Men jeg er kvalm nesten konstant. Spyr ikke (takk og pris!) men det er så slitsomt å gå rundt og være kvalm hele tiden, og ikke kunne si hvorfor! Det er av en eller annen grunn kjempeviktig for mannen min at vi ikke forteller noen om graviditeten endå, noe som frustrerer meg skikkelig! Er 7+5 nå, og har inngått kompromiss med ham om at jeg får si det til foreldrene mine neste søndag, og til ei venninne 1.mars. Holder på å klikke av dette! Må gå rundt og prøve å late som ingenting når jeg er ute blant folk og på jobb, og så er jeg så uggen! Er det andre som er i liknende situasjon?

Hvorfor er det viktig for mannen din å ikke fortelle? Det er jo greit å få støtte noen plass nå når du trenger det, og også dersom det skulle gå galt. Vi har ikke fortalt det til så mange ene og alene fordi vi ikke hadde fortalt det til jenta på 13 år. Hun ble så utrolig lei seg sist jeg mistet, da hadde vi fortalt barna det ganske tidlig. Ble derfor enige om å vente til det var mer trygt denne gang. Fortalte det til henne i forige uke. Fortalte det til mamma og noen venninner i uke 7-8. Fortalte det til mannens foreldre her om dagen, de bor ikke i nærheten, så vi kunne uansett ikke fått hjelp hos dem med tanke på min form. Fortalte det til sjefen på jobb også i uke 7-8. Var da jeg ble sykemeldt. Nå har vi begynt å fortelle det til flere.

Ang kvalme, jeg har også vært litt kvalm, og for min del hjalp det med sånne reisesykearmbånd (seaband) som du får kjøpt på apotek.

Lykke til. Krysser fingrene for deg, og at formen stiger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes det er noe fint med å holde det mellom oss i begynnelsen. I tillegg til at han var litt i sjokk da vi fant det ut (ikke planlagt) og han har liksom bare såvidt klart å ta inn over seg at vi skal ha et barn til, så han vil ikke måtte snakke med andre om det enda. Han er en litt rolig, innadvent type som gjerne bearbeider ting stille..rake motsetningen til meg😂 Jeg vil helst si alt jeg tenker nesten før jeg får tenkt det😜 Hadde det vært opp til han så hadde ingen visst noe før det var umulig å skjule! Og som dere så vil vi ikke si noe til guttene på 6 og 8 før det er tryggere, og da er det dumt om for mange andre vet.. men jeg synes jo det er forskjell på «for mange» og «ingen».. Men vi har inngått kompromiss og skal fortelle det til foreldrene mine hvertfall på faren min sin bursdag, da er jeg 9+2. Tror det blir en fin bursdagsgave☺️

 

Takk for tips ang kvalme. De armbåndene funka supert med førstemann, men ikke noe særlig med nr to eller nå med nr tre.. salt kjeks og kullsyre hjelper litt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 23.24, ChiliMamma skrev:

Tusen takk! ❤️

Bekymringene ble i dag til total fortvilelse da de fant et dødt foster på 10 uker i magen...😢

Lykke til videre med septemberbarna alle sammen! 💕 Min vandring med dere stanser her...

Hei så ikke denne før nå. Uff så utrolig leit!!! Bedre lykke senere. Jeg mistet også. Men tidlig og er egentlig glad jeg kunne bli gravid uansett, da jeg aldri har sett en så tydelig gravi test tidligere. Sender varme tanker din vei 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen andre enn meg som har fått ny termin enda? Jeg har vært hos legen som mener at jeg er to uker lenger enn det jeg tror. Prøvde å forklare at jeg har en ekstremt lang syklus men dette falt ikke i god jord. følte meg som en komplett idiot som hadde null oversikt. Men jeg kjenner da kroppen min. Innmari frustrerende når legene ikke lytter. Fikk tilogmed spørsmål om jeg var "sikker på at jeg var gravid"......... 😑 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chilliii skrev:

Hei!

Noen andre enn meg som har fått ny termin enda? Jeg har vært hos legen som mener at jeg er to uker lenger enn det jeg tror. Prøvde å forklare at jeg har en ekstremt lang syklus men dette falt ikke i god jord. følte meg som en komplett idiot som hadde null oversikt. Men jeg kjenner da kroppen min. Innmari frustrerende når legene ikke lytter. Fikk tilogmed spørsmål om jeg var "sikker på at jeg var gravid"......... 😑 
 

Det er frustrerende. Legene går kun etter 1 dag siste mens og 28 dager syklus og regner seg ut i fra det. Det gjorde de til meg selv om jeg viste at eggløsning var 1 uke forsinket. På TUL forrige ble termin flyttet 8 dager som stemmer med mine beregninger🙈

Tror bare legene MÅ følge det frem til ultralyd kommer fram til den korrekte terminen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babynr2 skrev:

Det er frustrerende. Legene går kun etter 1 dag siste mens og 28 dager syklus og regner seg ut i fra det. Det gjorde de til meg selv om jeg viste at eggløsning var 1 uke forsinket. På TUL forrige ble termin flyttet 8 dager som stemmer med mine beregninger🙈

Tror bare legene MÅ følge det frem til ultralyd kommer fram til den korrekte terminen😊

Uff, ja veldig! Jeg har en veldig lang syklus, men kjenner jo kroppen min best selv. og fikk beskjed om at jeg umulig kunne ha en så lang syklus fordi det ikke var "normalt".. Føltes nesten ut som legen skulle ha det til at jeg løy😣 

Itillegg fikk jeg nesten kjeft fordi jeg ikke kom med en gang jeg fikk positiv test.. akkurat som de hadde gjort noe mer da enn å bare ta en ny test...?  Men dette var ikke hos min faste lege, noe som var skikkelig uheldig, for den timen var egentlig ikke noe hyggelig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Chilliii skrev:

Uff, ja veldig! Jeg har en veldig lang syklus, men kjenner jo kroppen min best selv. og fikk beskjed om at jeg umulig kunne ha en så lang syklus fordi det ikke var "normalt".. Føltes nesten ut som legen skulle ha det til at jeg løy😣 

Itillegg fikk jeg nesten kjeft fordi jeg ikke kom med en gang jeg fikk positiv test.. akkurat som de hadde gjort noe mer da enn å bare ta en ny test...?  Men dette var ikke hos min faste lege, noe som var skikkelig uheldig, for den timen var egentlig ikke noe hyggelig.. 

Høres ikke ut som en trivelig lege.. Ikke dra til h*n igjen😬 det er jo ikke slik at en lyver på seg lang sykkus😅 det hadde vært veldig rart! Det er jo langt i fra alle som har syklus på 28 dager..

De sies jo også at første kontroll skal være mellom uke 8 og 12 så ingen grunn til å haste til legen ved positiv test😅 legen min har ikke behov for å gjøre no i forhold til graviditeten før tidligst 12+0, da tar de blodprøver osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 17.23, Chilliii skrev:

Hei!

Noen andre enn meg som har fått ny termin enda? Jeg har vært hos legen som mener at jeg er to uker lenger enn det jeg tror. Prøvde å forklare at jeg har en ekstremt lang syklus men dette falt ikke i god jord. følte meg som en komplett idiot som hadde null oversikt. Men jeg kjenner da kroppen min. Innmari frustrerende når legene ikke lytter. Fikk tilogmed spørsmål om jeg var "sikker på at jeg var gravid"......... 😑 
 

Ja, det var det samme med meg. Hadde en syklus på 38 dager den måneden jeg ble gravid (visste akkurat når eggløsning var og hvor lang lutealfase). Da blir det jo veldig feil å regne ut i fra en 28 dagers syklus. Den terminen jeg hadde regnet meg frem til, viste seg til slutt å stemme på ultralyd. ;) Er litt dumt at de regner på den måten, da det er lett å bli bekymret fordi fosteret ikke er så stort «som det bør være». Det er ganske mange som har lengre sykluser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 7.53, Babynr2 skrev:

Høres ikke ut som en trivelig lege.. Ikke dra til h*n igjen😬 det er jo ikke slik at en lyver på seg lang sykkus😅 det hadde vært veldig rart! Det er jo langt i fra alle som har syklus på 28 dager..

De sies jo også at første kontroll skal være mellom uke 8 og 12 så ingen grunn til å haste til legen ved positiv test😅 legen min har ikke behov for å gjøre no i forhold til graviditeten før tidligst 12+0, da tar de blodprøver osv.

Nei, det er jo noe med det😅 har ingen grunn til å lyve om det.. og var akkurat det jeg tenkte også. Syns det er litt unødvendig å oppta en legetime bare for å få enda en positiv test. Jeg trodde de syns det var greit selv også.., men det er tydelig at det er stor forskjell hos legene. jaja, får håpe timen hos jordmor blir hyggeligere🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Nelly89 skrev:

Ja, det var det samme med meg. Hadde en syklus på 38 dager den måneden jeg ble gravid (visste akkurat når eggløsning var og hvor lang lutealfase). Da blir det jo veldig feil å regne ut i fra en 28 dagers syklus. Den terminen jeg hadde regnet meg frem til, viste seg til slutt å stemme på ultralyd. ;) Er litt dumt at de regner på den måten, da det er lett å bli bekymret fordi fosteret ikke er så stort «som det bør være». Det er ganske mange som har lengre sykluser! 

ja,jeg syns også det blir veldig feil. Jeg har stålkontroll på denne syklusen, og vet når befruktning og alt skjedde, men legen "tror jeg tar feil fordi syklusen er unormalt lang" Jeg får jo nå ul to uker før jeg egentlig skal. Ikke at det gjør noe, så lenge fortsatt kan undersøke om alt ser greit ut. Men gleder meg til å få bekreftet at jeg faktisk har rett!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...