Gå til innhold

Hva irriterer deg, men du vet det er usaklig, så du må tie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spiselyder, verste jeg vet! Og folk som nyser i håndflaten uten å vaske hendene etterpå 

Anonymkode: fe8af...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uanmeldt besøk irriterer meg. Jeg vil ha minst 15 minutter på å f eks skifte fra nattkjolen til ordentlige klær eller få fjernet noe rot. Vil også ha sjansen til å ordne noe på serveringsfronten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Love my kidz skrev:

Uanmeldt besøk irriterer meg. Jeg vil ha minst 15 minutter på å f eks skifte fra nattkjolen til ordentlige klær eller få fjernet noe rot. Vil også ha sjansen til å ordne noe på serveringsfronten. 

Jeg eksker uanmeldt besøk! Det er det aller beste. Venner/familie på døren som en herlig overraskelse. Jeg irriterer meg over at alt alltid må nøye avtales.

Anonymkode: 8f414...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg drikker kun te når jeg er døden nær av vond hals. Kaffe blir jeg kvalm av, både av lukta og av smaken. Drikker brus, men jeg spør heller etter et glass vann når folk spør om jeg skal ha kaffe. 

Jeg får helt spader av setningen "Holdte jeg på å ha sagt". Nei, du holdte ikke å ha sagt, du sa det!

Anonymkode: 55047...f09

Du får spader? Nei, du får ikke spader... enkelte ting skal jo bare ikke tas bokstavelig...

Anonymkode: 676f8...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du som 40- åring fremdeles irriterer deg over at folk kommer med en standard kommentar om folk som ikke drikker kaffe, sier litt om deg da..🙄

Også klarer jeg heller ikke å forstå alle dere som irriterer dere over uttrykket «misforstå meg rett». Det er et uttrykk som har vært brukt i over 100 år.. 

Anonymkode: 931d8...23e

Nei, det er det ikke! 

Det heter enten 'ikke misforstå' ELLER 'forstå meg rett'. 

Den sammensausingen av to uttrykk er helt nytt. 

Anonymkode: d4561...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det ikke! 

Det heter enten 'ikke misforstå' ELLER 'forstå meg rett'. 

Den sammensausingen av to uttrykk er helt nytt. 

Anonymkode: d4561...9cf

Sjekk språkrådet på sprakradet.no: det eldste eksemplet de har er fra 1906. Så jo, dette er et uttrykk som har vært brukt i lang tid. Antageligvis er det en humoristisk variant av det du beskriver over. 

Anonymkode: 931d8...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det ikke! 

Det heter enten 'ikke misforstå' ELLER 'forstå meg rett'. 

Den sammensausingen av to uttrykk er helt nytt. 

Anonymkode: d4561...9cf

Du tar feil. 

 

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekk språkrådet på sprakradet.no: det eldste eksemplet de har er fra 1906. Så jo, dette er et uttrykk som har vært brukt i lang tid. Antageligvis er det en humoristisk variant av det du beskriver over. 

Anonymkode: 931d8...23e

Skulle til å si dette, så bidrar heller med link da: 

http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forsta-eller-misforsta-meg-rett/

Anonymkode: 0351d...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tar feil. 

 

Skulle til å si dette, så bidrar heller med link da: 

http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forsta-eller-misforsta-meg-rett/

Anonymkode: 0351d...a12

Det er uansett en av de tingene som irriterer meg grenseløst 😂Og jeg mener egentlig, innerst inne, at jeg fremdeles har helt rett 🙈

Anonymkode: d4561...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Love my kidz skrev:

Uanmeldt besøk irriterer meg. Jeg vil ha minst 15 minutter på å f eks skifte fra nattkjolen til ordentlige klær eller få fjernet noe rot. Vil også ha sjansen til å ordne noe på serveringsfronten. 

Skriver under på den. Uanmeldt besøk er forferdelig 

Anonymkode: 61df8...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får spader? Nei, du får ikke spader... enkelte ting skal jo bare ikke tas bokstavelig...

Anonymkode: 676f8...b4e

Det er et uttrykk som faktisk heter "å få spader"... Det betyr å gå fra vettet. Så helt stuerent å skrive/si dette. 

Anonymkode: 55047...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

At du som 40- åring fremdeles irriterer deg over at folk kommer med en standard kommentar om folk som ikke drikker kaffe, sier litt om deg da..🙄

Også klarer jeg heller ikke å forstå alle dere som irriterer dere over uttrykket «misforstå meg rett». Det er et uttrykk som har vært brukt i over 100 år.. 

Anonymkode: 931d8...23e

Å nei, den fryktede "sier mer om deg"-kommentaren. Den svei, gitt😂

Har jeg sagt at jeg irriterer meg over det? Leste gjennom innlegget mitt men klarer ikke å se hvor jeg har skrevet at det irriterer meg. Fant bare at jeg skrev at jeg ble litt oppgitt, hvilket jo er noe helt annet😊 Kanskje du kan hjelpe meg?

Det høres ut som om du er en person som pleier å lire av seg denne kommentaren og nå er du litt fornærmet fordi du alltid har trodd at du er litt morsom.

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som setter skitne tallerkener, glass og bestikk i oppvaskkummen, så noen andre heldige får fiske opp våte tallerkener og bestikk, for å sette i oppvaskmaskinen.

Bonuspoeng hvis jævelen har spist makrell!

Helt ok å ikke sette skitne ting på benken hjemme hos oss, men i kummen gjør meg morderisk

Anonymkode: 75f30...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VAKSINER

Jeg irriterer meg over at du blir hudflettet om du ikke følger vaksinasjonsprogrsmmet, og at de aller fleste frykter voldsomt alle sykdommene vaksinasjonsprogrammet beskytter mot, men glemmer helt alle andre sykdommer. Slik som hepatitt b, som først nå kom inn i det norske vaksinasjonsprogrammet. Så godt som hele verden har hatt denne vaksinen i sitt program, men først nå, når vaksinen er komet i det norske vaksinasjonsprogrammet, er folk begynt å frykte hepatitt B.

Irriterer meg også over at norge ikke kan tilby den beste HPV vaksinen. Går vel noen år, så må vi begynne med opphentingsprogram for de som har fått den 2-komponent vaksinen som blir tilbudt nå.  Tenk at det finnes en mye bedre utgave av den eneste vaksinen, som faktisk kan forhindre kreft, så er norske foreldre så sløve at mange ikke har fått det med seg en gang. Tenk at vi som foreldre tillater at dette skjer...

Anonymkode: e2f99...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Folk som setter skitne tallerkener, glass og bestikk i oppvaskkummen, så noen andre heldige får fiske opp våte tallerkener og bestikk, for å sette i oppvaskmaskinen.

Bonuspoeng hvis jævelen har spist makrell!

Helt ok å ikke sette skitne ting på benken hjemme hos oss, men i kummen gjør meg morderisk

Anonymkode: 75f30...50d

Ja!! SÅ enig!

Anonymkode: 19219...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smatting, høylytt pusting, kommentarene man får når man ikke drikker kaffe, røykere (definitivt verste) og dårlig hygiene der jeg er på besøk/skal spise. 

Anonymkode: 61df8...899

Jeg fikk beskjed av min bror for en stund siden at jeg puster høyt. Ingen har sagt det før, men nå som han gjorde meg obs på det hører jeg det selv. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Jeg kan jo ikke slutte å puste 🤔

Anonymkode: fe83e...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over folk som går sakte MIDT på fortauet så det er umulig for oss med et normalt tempo å smette forbi 😤 Og folk som stopper opp for å slå av en prat med kjennsfolk midt i inngangspartiet i butikker/kjøpesenter! 

Utenpå smiler jeg høflig og sier forsiktig «unnskyld?» så jeg blir sluppet forbi. Men inni meg skriker jeg «fløtt deg ditt helvetes hurpetryne!!!!🤬🤬🤬» 😂

Anonymkode: 247a9...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

VAKSINER

Jeg irriterer meg over at du blir hudflettet om du ikke følger vaksinasjonsprogrsmmet, og at de aller fleste frykter voldsomt alle sykdommene vaksinasjonsprogrammet beskytter mot, men glemmer helt alle andre sykdommer. Slik som hepatitt b, som først nå kom inn i det norske vaksinasjonsprogrammet. Så godt som hele verden har hatt denne vaksinen i sitt program, men først nå, når vaksinen er komet i det norske vaksinasjonsprogrammet, er folk begynt å frykte hepatitt B.

Irriterer meg også over at norge ikke kan tilby den beste HPV vaksinen. Går vel noen år, så må vi begynne med opphentingsprogram for de som har fått den 2-komponent vaksinen som blir tilbudt nå.  Tenk at det finnes en mye bedre utgave av den eneste vaksinen, som faktisk kan forhindre kreft, så er norske foreldre så sløve at mange ikke har fått det med seg en gang. Tenk at vi som foreldre tillater at dette skjer...

Anonymkode: e2f99...9ee

Og jeg irriterer meg over de som henviser til tilfeldige useriøse kilder på nett når de forsvarer sin vaksinemotstand. Drit i seriøs forskning og de som jobber med dette lizzom, hør på hva Sølje Bergmann mener om dette med all sin fantastiske fagkunnskap om emnet som B-skuespiller.

Hepatitt B er SVÆRT vanlig i deler av verden og uvanlig i Norge. Det er også en enorm forskjell i smittefare mellom feks meslinger (uhyre smittsomt) og hepatitt B og C.. Folk som skal reise andre steder enn Europa/USA/Canada har blitt anbefalt hepAogB-vaksine i årevis. Helsepersonell er også i stor grad vaksinert.

Burde vi gå rundt å frykte sykdommer vi ikke kan beskytte oss mot? Hva i all verden skulle det være godt for? All er ikke dritredde for meslinger, men det er f*** så lurt at mange vaksinerer for om alle barn hadde fått det hadde det vært dødsfall og betydelige sekveler på et ikke ubetydelig antall barn. Vet du at epiglotitt (jævlig skummel tilstand hos små barn) nesten er ikke-eksisterende i Norge etter at man startet med vaksine mot hib? 

I Norge får du tak i Gardasil-vaksinen om du ønsker. Selv blir mine barn vaksinert med Gardasil og ikke Cervarix. Det er forøvrig ikke den eneste vaksinen mot kreft (du vet kanskje ikke at hepatitt B er en risikofaktor for leverkreft og at leverkreft derfor er mye vanligere i andre deler av verden enn i feks Norge).

Hva irriterer meg litt? Homeopati. Eneste det kan kurere er tørsten. Ufarlig med mindre du prøver å kurere sykdommer som alvorlige infeksjoner, kreft osv.

Hva irriterer meg ubeskrivelig mye? Folk som mener mye om vaksiner ut å kunne en dritt og som sprer sin kunnskapsløshet som fakta. Sånn da kan du irritere deg over dette innlegget.

Anonymkode: 8f414...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg irriterer meg over de som henviser til tilfeldige useriøse kilder på nett når de forsvarer sin vaksinemotstand. Drit i seriøs forskning og de som jobber med dette lizzom, hør på hva Sølje Bergmann mener om dette med all sin fantastiske fagkunnskap om emnet som B-skuespiller.

Hepatitt B er SVÆRT vanlig i deler av verden og uvanlig i Norge. Det er også en enorm forskjell i smittefare mellom feks meslinger (uhyre smittsomt) og hepatitt B og C.. Folk som skal reise andre steder enn Europa/USA/Canada har blitt anbefalt hepAogB-vaksine i årevis. Helsepersonell er også i stor grad vaksinert.

Burde vi gå rundt å frykte sykdommer vi ikke kan beskytte oss mot? Hva i all verden skulle det være godt for? All er ikke dritredde for meslinger, men det er f*** så lurt at mange vaksinerer for om alle barn hadde fått det hadde det vært dødsfall og betydelige sekveler på et ikke ubetydelig antall barn. Vet du at epiglotitt (jævlig skummel tilstand hos små barn) nesten er ikke-eksisterende i Norge etter at man startet med vaksine mot hib? 

I Norge får du tak i Gardasil-vaksinen om du ønsker. Selv blir mine barn vaksinert med Gardasil og ikke Cervarix. Det er forøvrig ikke den eneste vaksinen mot kreft (du vet kanskje ikke at hepatitt B er en risikofaktor for leverkreft og at leverkreft derfor er mye vanligere i andre deler av verden enn i feks Norge).

Hva irriterer meg litt? Homeopati. Eneste det kan kurere er tørsten. Ufarlig med mindre du prøver å kurere sykdommer som alvorlige infeksjoner, kreft osv.

Hva irriterer meg ubeskrivelig mye? Folk som mener mye om vaksiner ut å kunne en dritt og som sprer sin kunnskapsløshet som fakta. Sånn da kan du irritere deg over dette innlegget.

Anonymkode: 8f414...b99

👆👆👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

 

Likte godt denne: Homeopati. Eneste det kan kurere er tørsten. 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Darwinia:-) skrev:

I frykt for å irritere med nok et innlegg om kaffe/te:

Jeg drikker ingen av delene og blir oppgitt av at alle skal gjøre et stort nummer ut av det. Greit at det kanskje er litt uvanlig, men jeg synes det er litt unødvendig å skulle FORSVARE hvorfor jeg ikke drikker kaffe og te HVER ENESTE GANG.

Det morsomste er de som kommer med "er du ikke blitt voksen". Jeg er snart 40, har mann, tre barn, halveis nedbetalt bolig og doktorgrad, men er ikke voksen fordi jeg ikke drikker kaffe. Akkurat, ja😁

Når jeg blir tilbudt kaffe/te svarer jeg alltid: Nei takk, men jeg tar gjerne et glass vann. Av en eller annen grunn blir de fleste veldig ukomfortabel med å tilby meg KUN vann, til tross for at det er det jeg ber om. Jeg skjønner det ikke helt.

Helt enig.

Altså, det er hver gang.

"Har du ikke blitt voksen enda, høh høh".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til;

Når folk finner ut at jeg snakker flytende spansk, så de bare kommentere: "Ja, spansk ja? Høh høh, dåss særrvesas pårr favår kåmmprende?".

Lurer på hvorfor folk har denne trangen til å fremstå som amatørklovner i ellers seriøse settinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg irriterer meg over de som henviser til tilfeldige useriøse kilder på nett når de forsvarer sin vaksinemotstand. Drit i seriøs forskning og de som jobber med dette lizzom, hør på hva Sølje Bergmann mener om dette med all sin fantastiske fagkunnskap om emnet som B-skuespiller.

Hepatitt B er SVÆRT vanlig i deler av verden og uvanlig i Norge. Det er også en enorm forskjell i smittefare mellom feks meslinger (uhyre smittsomt) og hepatitt B og C.. Folk som skal reise andre steder enn Europa/USA/Canada har blitt anbefalt hepAogB-vaksine i årevis. Helsepersonell er også i stor grad vaksinert.

Burde vi gå rundt å frykte sykdommer vi ikke kan beskytte oss mot? Hva i all verden skulle det være godt for? All er ikke dritredde for meslinger, men det er f*** så lurt at mange vaksinerer for om alle barn hadde fått det hadde det vært dødsfall og betydelige sekveler på et ikke ubetydelig antall barn. Vet du at epiglotitt (jævlig skummel tilstand hos små barn) nesten er ikke-eksisterende i Norge etter at man startet med vaksine mot hib? 

I Norge får du tak i Gardasil-vaksinen om du ønsker. Selv blir mine barn vaksinert med Gardasil og ikke Cervarix. Det er forøvrig ikke den eneste vaksinen mot kreft (du vet kanskje ikke at hepatitt B er en risikofaktor for leverkreft og at leverkreft derfor er mye vanligere i andre deler av verden enn i feks Norge).

Hva irriterer meg litt? Homeopati. Eneste det kan kurere er tørsten. Ufarlig med mindre du prøver å kurere sykdommer som alvorlige infeksjoner, kreft osv.

Hva irriterer meg ubeskrivelig mye? Folk som mener mye om vaksiner ut å kunne en dritt og som sprer sin kunnskapsløshet som fakta. Sånn da kan du irritere deg over dette innlegget.

Anonymkode: 8f414...b99

var bare noen få eksempler. Kan også nevne vannkopper. I norge helt ufarlig. I USA og tyskland, kjempefarlig, og du er helt idiot om du ikke vaksinerer. Sykdommene blir visst kjempefarlige med en gang den inngår i vaksinasjonsprogrammet... Den gjør jo ikke det, og det er det som irriterer meg.

Anonymkode: e2f99...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er et uttrykk som faktisk heter "å få spader"... Det betyr å gå fra vettet. Så helt stuerent å skrive/si dette. 

Anonymkode: 55047...f09

Ja jeg vet jo det. Poenget mitt var jo at det nettopp er et uttrykk. Den jeg svarte ittiterte seg over et annet uttrykk fordi hun tolket det bokstavelig og brukte dette uttrykket. Blir litt stein i glasshus. 

Anonymkode: 676f8...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som poster 20 innlegg om dagen i div SoMe om hvor fantastisk de har det og med de samme jævla bildene av barke-kaffe-havremelk-latte søtet med kokosblomstsukker og ultraøkologisk hylleblomstekstrakt. Litt senere på dagen er det utsikts-selfie fra den lokale «fjell»-knausen med hæsjtægg «livet er best ute» etterfulgt av en wannabe-coaching-video hvor de forteller hvordan de fant meningen med livet ved hjelp av aromaterapi importert fra Vest-India og yoga. 

Anonymkode: 0351d...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet minutt for minutt på SnapChat. Et bilde er ikke nok, det må filmes at en lager mat, at kalkunen deles opp, at ungene spiser den, at tallerkenen bæres inn på kjøkkenet, at en biler på sofaen osv osv osv. Marerittet er et faktum når denne personen er på konsert... 🤪

Anonymkode: 21c68...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...