Gå til innhold

Fly på do om natta!


Preeeggo

Anbefalte innlegg

Hei! Er gravid for første gang, er i uke 10 nå. Har hatt de vanlige svangerskaps plagene med kvalme og oppkast, men det kan jeg leve med. Det jeg sliter mest med, er at jeg bruker så lang tid på å sovne, da jeg må opp å tisse hele tida! Som oftest pleier jeg å ligge i 1-2 timer før jeg får sove, og må opp å tisse ca hvert 20 minutt. Dette er utrolig irriterende og blir jo utrolig trøtt av det når jeg skal opp kl.6 for å gå på jobb. Prøver å ikke drikke mye om kvelden. Er det noen som har opplevd det samme, eller har noen tips for å forbedre dette? Hilsen en trøtt og sliten vordende mor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare si - stålsett deg for de neste 7mnd 😅

Alle mine SV har vært sånn. Opp og tisse. Man lærer seg en rutine på det, og alt er en vanesak. Etterhvert, rundt 2.trimester så tørster jeg alltid noe veldig også, og måtte bare drikke (en produserer jo mye fostervann og svette). 

Sjekk deg for uvi hvis det er veldig ille, uvi kan trigge premature rier og eneste symptom kan være hyppig toalettbesøk, men mest sannsynlig er du bare helt normalt gravid 😉

Anonymkode: 99299...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan bare si - stålsett deg for de neste 7mnd 😅

Alle mine SV har vært sånn. Opp og tisse. Man lærer seg en rutine på det, og alt er en vanesak. Etterhvert, rundt 2.trimester så tørster jeg alltid noe veldig også, og måtte bare drikke (en produserer jo mye fostervann og svette). 

Sjekk deg for uvi hvis det er veldig ille, uvi kan trigge premature rier og eneste symptom kan være hyppig toalettbesøk, men mest sannsynlig er du bare helt normalt gravid 😉

Anonymkode: 99299...4e9

Jeg har hørt fra andre at det gikk over i andre trimester (samme som med kvalme og oppkast) mens andre har hatt som deg, gjennom hele. Håper det går over på meg, så jeg får noen måneder pause før det begynner igjen😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 9.50, Preeeggo skrev:

Jeg har hørt fra andre at det gikk over i andre trimester (samme som med kvalme og oppkast) mens andre har hatt som deg, gjennom hele. Håper det går over på meg, så jeg får noen måneder pause før det begynner igjen😅 

Ja, man kan få en "pause" mellom uke 13 og 19 ca. Det er fordi at i starten så økes urinproduksjon pga hormoner. Og senere blir det problematisk pga press mot blæren. 

Hvis du slipper unna med litt tissetrang gjennom svangerskapet så vær glad. Litt plager, vondter og søvnproblemer er helt normalt. Det går over 😉

Anonymkode: 99299...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...