Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #1 Skrevet 28. desember 2018 Vår jente er nå 3år og sover på dagtid enda. Hun har vært mye syk men det ser lysere ut nå. Så vi bruker ikke vogn til hverdags lenger. Har man behov for vogn på ferie når de er 3.5år?? Vi har en city mini gt og en babyzen yoyo. Anonymkode: 2fa05...fa4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #2 Skrevet 28. desember 2018 Vi brukte ikke vogn etter at de ble 2. Anonymkode: 7d6ad...bba
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #3 Skrevet 28. desember 2018 Vi brukte vogn til de var halvannet år ca. Alle tre har sovet i bæresele om vi var på farten, og i senga om vi var hjemme. Når de ikke skulle sove eller hvile var de i hvert fall ikke interessert i å sitte stille i ei vogn, så det var lite vits i å dra på den. I barnehagen sov de i vogn til de sluttet å sove på dagen. Anonymkode: 76e7e...a66
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #4 Skrevet 28. desember 2018 Vi brukte vogn til og fra bhg helt til barnet var nesten 3,5 år. Vi er de eneste i bhg som har brukt vogn til og fra bhg så lenge, men samtidig også de eneste som bor så langt unna bhg som vi gjør (ca 25 min rask gange for en voksen) og ikke minst de eneste som går til og fra bhg hver dag (alle de andre kjører barna i bhg hver dag). Vogna ble kun brukt til dette fra ca 2 års alder. Fram til tre års alder hadde vi med trille på ferier da vi går mye på tur og barnet trenger å hvile litt innimellom. Anonymkode: aca85...cd7
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 Min 3.5 åring ville nektet vogn nå... Ha eventuelt en bitteliten paraplytrille. Anonymkode: 8a449...64b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 Ungene brukte vel sjeldent vogn fra de kunne gå, det var alt for kjedelig å sitet i vogna. Men jeg brukte vogna til å frakte matvarer i og spenne fast ungene i den når vi var steder de ikke kunne løpe fritt rundt. Vi ga bort vogna når ungene var over skolealder, frem til da brukte meg og min søster den når vi var i dyrkeparker, tusenfryd osv. Kjekk å ha pikk pakk i, og siden det var en dobbeltvogn og sportsvogn var det mulig selv for en voksen å sette rompa ned og hvile seg litt om det trengtes. Skal sies jeg har hatt to barn som har gått før de har blitt året, så ungene har ikke slitt ut vogna for å si det pent. Anonymkode: 53d23...f61
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 Jeg brukte vogna sporadisk frem til over fire år. Men da som erstatning for bil, ikke erstatning for at barnet gikk selv. Mitt inntrykk er at de som parkerer vogna tidlig bruker bilen mye. Anonymkode: 8f26c...4b6
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Brukte ikke vogn etter 1år (beg å gå) med første, og 1,5 år med nummer to. Brukte bæretøy isteden, meitai, ringslynge, bæremeis og minimeis. Hadde med trille på spaniatur med eldste når han var 1år, den ble ikke brukt til annet en handleposer på hele turen. ... Det har ikke noe med bilbruk å gjøre her 😂 Barna våre liker å gå, og vi har tolmodighet til å la de gjøre det. Ingen av de har likt å sove i vogn. Sover best på ryggen min 💙 Anonymkode: 078cc...97b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 Om du trenger vogn eller ikke kommer nok an på hvor mye dere går. Vi bruker fortsatt vogn til og fra barnehage (ca 25 - 30 min gange), og barnet er nesten 3,5. Jeg har prøvd barnehageturen uten vogn, det ble slitsomt og tok _veldig_ lang tid, særlig hjem når barnet var trøtt fra før, så det blir nok vogn fram til våren. Vi bruker vogna også på tur/ferie når gåturen er en ren transportetappe (fra hotell til tog el. l.), men er det mest "kosegåing" der man har god tid og det er mye å se på veien, trengs det nok ikke. Anonymkode: b0b50...432
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 Har fortsatt vogn her hjemme til min på 3,5 år. Ville definitivt tatt det med på ferie. Anonymkode: eceae...317
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 VI brukte vogn til han var 3,5, men hadde sannsynligvis synes det var praktisk på ferie når han var fire. I alle fall den type ferier vi er på (storbyferie med lange gåturer). Brukte vogn fordi han var sliten etter barnehagen og det kun var oppoverbakke hjem. Anonymkode: 7fa0d...0c3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 Brukte vognen på ferie når hun var 3 år. Var veldig greit å ha den når hun var trøtt og vi skulle hjem på kvelden etter middag ute. Anonymkode: 83ad2...480
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #13 Skrevet 29. desember 2018 8 hours ago, Anonym bruker said: Jeg brukte vogna sporadisk frem til over fire år. Men da som erstatning for bil, ikke erstatning for at barnet gikk selv. Mitt inntrykk er at de som parkerer vogna tidlig bruker bilen mye. Anonymkode: 8f26c...4b6 Dette Anonymkode: a7782...9d2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 han hadde vogna til han var ca 3 år,men kun til soving i bhg, han ville ikke sitte i vogna fra han var 16mnd da ville han gå selv og fikk lov det til, men vogna sto i barnehagen, han sluttet selv og sove på dagen like før han var 2 hjemme,men trengte en halv-tre kvarter i bhg til han var nesten 3 Anonymkode: 7e629...202
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 halv time - tre kvarter Anonymkode: 7e629...202
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 Da holder vi på vognen til sommeren i tilfelle vi skal i dyreparken eller lignende tror jeg. Kan selvfølgelig bare ha yoyo vognen 🧐 vi bruker ikke vogn i hverdagen nå lenger. Sover inne eller i bil på tur. Ellers bruker vi beina Anonymkode: 2fa05...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå