Gå til innhold

«Perfekt» hus, mer gjeld, mindre reiser og jobbe mer eller mindre hus, jobbe mindre og mer fritid til familien❄️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mindre hus, jobbe mindre og meir tid til familie! 💖 

Evt. flytt ut på bygda. Mange plasser kan du få "perfekt" hus til ok pris 😊 

Har nettopp kjøpt vårt eige hus! Det er ein liten tomannsbolig, perfekt for små familier, men eg er neimen ikkje sikker på om eg vil flytte! Då selg eg heller tinga som tar plass 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor nå i ett hus (tomannsbolig) på 145kvm. Huset er ganske nyoppusset med inntak av to 20år gamle bad. Vi har mulighet til å lage fire soverom hvis vi ønsker ett barn nr tre. Vi bor litt for sentralt, bortsett fra det trives vi.

 

hvis vi ønsker ett større hus (som er drømmen) vil også gjelden øke med ca 1,5mill. Jeg jobber i dag 70% men vil trolig måtte jobbe 100%. Litt usikkert om vi bør ha tre barn da (noe jeg drømmer litt om). Vi liker å kunne spise ute, reise en gang i året og bruker litt penger på luksus noe vi vil fortsette med. Blir vi boende kan vi fortsette med dette selv med tre barn.

 

vi ønsker å bli boende i dette området. Kort vei til alt. Kunne flyttet 5min unna sentrum men ikke lenger. Bor i bygd men i «sentrum» i bygda 😂. Men ett populært sted og prisene er deretter.

 

hi

Anonymkode: 9e6e3...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bor nå i ett hus (tomannsbolig) på 145kvm. Huset er ganske nyoppusset med inntak av to 20år gamle bad. Vi har mulighet til å lage fire soverom hvis vi ønsker ett barn nr tre. Vi bor litt for sentralt, bortsett fra det trives vi.

 

hvis vi ønsker ett større hus (som er drømmen) vil også gjelden øke med ca 1,5mill. Jeg jobber i dag 70% men vil trolig måtte jobbe 100%. Litt usikkert om vi bør ha tre barn da (noe jeg drømmer litt om). Vi liker å kunne spise ute, reise en gang i året og bruker litt penger på luksus noe vi vil fortsette med. Blir vi boende kan vi fortsette med dette selv med tre barn.

 

vi ønsker å bli boende i dette området. Kort vei til alt. Kunne flyttet 5min unna sentrum men ikke lenger. Bor i bygd men i «sentrum» i bygda 😂. Men ett populært sted og prisene er deretter.

 

hi

Anonymkode: 9e6e3...74e

Vi har no berre eit barn, men min draum er minst 4! Vi får stable barna i køysenger for å få plass! 😅

Vi bur og sentralt i ei bygd! Rett bak skulen = supertrygg skuleveg 😄👏 Her kunne eg blitt buande til eg blir gamal!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Valkyriemamma skrev:

Vi har no berre eit barn, men min draum er minst 4! Vi får stable barna i køysenger for å få plass! 😅

Vi bur og sentralt i ei bygd! Rett bak skulen = supertrygg skuleveg 😄👏 Her kunne eg blitt buande til eg blir gamal!  

Trygg skoleveig høres perfekt ut. Det er det ikke her. Gangfelt rett ved veien (uten gress eller autovern i mellom). Biler /lastebiler som kjører mindre pent. Rett ved skogen høres også flott ut 😊

 

Hi

Anonymkode: 9e6e3...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre hus og mer tid med familien er innafor- men jeg må si at huset mitt er perfekt, og vi reiser mye, har mye gjeld og også mye tid med familien. Det å jobbe 100% utelukker ikke det å leve et godt liv mener jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg tenker det siste, mindre bolig og mer handlingsrom. Men vi er to om avgjørelser, og endte opp med større og dyrere hus enn jeg ville hatt om jeg bestemte alene. Og jeg mistrives ikke.

Anonymkode: d0209...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste alternativet hørtes kjedelig ut.

Ville heller gått for høye kredittkortregninger og jobbe masse for å sponse en perfekt kone med 20 i BMI.

Anonymkode: 077f3...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg kjøpte et 2, 3 millioner kr hus til 1, 7 under finanskrisa. Verdt litt over 3 nå. 180 kvadrat. Syns romløsningen er litt rar, og huset var vel ment som et første gangs hus. 

Flere ganger vi har tenkt til å flytte til et flottere hus med utsikt feks. 

Men det har jeg endelig lagt fra meg og jeg angrer ikke. Her har vi slått rot. 3 min til å gå til skole, butikk, lege, badestrand, bussholdeplass, apotek.. alt. Alright naboer også. Og bare 1 mill i gjeld. Kunne betalt ned gjelda helt, men tjener å ha litt på bok. 

Barna våre har venner i alle nabohusene her. Her får vi bare bo 😊 

Anonymkode: a7722...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i et stort hus,har2,3 i gjeld.Det er gull verdt med tanke på barna.Ungdommen er her i kjellerstuen i stede for å reke ute.Og barna kan ha mange venner på overnatting og besøk.

Anonymkode: 223b9...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det litt flere hensyn å ta. 

1. Perfekt» hus, mer gjeld, mindre reiser og jobbe mer + Nærhet til familie og jobb. 

2. mindre hus, jobbe mindre og mer fritid til familien + lenger reisevei til familie og jobb.

Vi har en blanding av de to. Jeg er ikke fornøyd med huset, det har absolutt sett sine bedre dager og vi burde pusset opp både hus og hage. Samtidig bor vi i i umiddelbar nærhet til både familie og jobb. Vi har funnet ut at det er best å bli boende her vi er, selv om det er dyrere å bo her.   

Anonymkode: ec856...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt stort hus, og for oss er det absolutt verdt det. Barna har store rom, og flere soner til lek, spilling, trening osv. Hele huset er i bruk, og det er masse venner og familie på besøk hele tiden. Vi har flott sjøutsikt, stor tomt, og alle fasiliteter ute og inne. Vi har stort kjøkken og spisebord til 12, så ekstra middagsgjester blir aldri trangt. Vi dekker gjerne til 20 mennesker ute eller inne, uten at det blir trangt.

Vi har gjort gode økonomiske valg og mye egeninnsats, så gjelden vår kan vi leve med. 

Vi reiser ikke på dyre ferier hvert år, men annethvert. Vi jobber 100%, men vi styrer arbeidsdagene selv og har mulighet til å ha hjemmekontor. 

For meg er huset vårt hverdagsluksus. Jeg vil heller ha det romslig rundt oss hver dag, enn å ha det trangt og kronglete 50 uker i året for å kunne dra på 14 dagers ferie hvert år...

Anonymkode: beb65...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha råd til å faktisk leve, og å gjøre ting er for meg selve meningen med livet. Veldig dumt å "bo seg ihjel" og bli deprimert over å aldri ha råd til å gjøre noe. 

Anonymkode: d4484...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har valgt stort hus, og for oss er det absolutt verdt det. Barna har store rom, og flere soner til lek, spilling, trening osv. Hele huset er i bruk, og det er masse venner og familie på besøk hele tiden. Vi har flott sjøutsikt, stor tomt, og alle fasiliteter ute og inne. Vi har stort kjøkken og spisebord til 12, så ekstra middagsgjester blir aldri trangt. Vi dekker gjerne til 20 mennesker ute eller inne, uten at det blir trangt.

Vi har gjort gode økonomiske valg og mye egeninnsats, så gjelden vår kan vi leve med. 

Vi reiser ikke på dyre ferier hvert år, men annethvert. Vi jobber 100%, men vi styrer arbeidsdagene selv og har mulighet til å ha hjemmekontor. 

For meg er huset vårt hverdagsluksus. Jeg vil heller ha det romslig rundt oss hver dag, enn å ha det trangt og kronglete 50 uker i året for å kunne dra på 14 dagers ferie hvert år...

Anonymkode: beb65...fa8

Vi tok samme valget. Både mannen og jeg er hjemmekjære og liker å ha god plass og alt tilgjengelig. Vi visste også at den økonomiske situasjonen ville snu etter noen trange år, og vi er godt fornøyd med valget vårt. Og nå har vi i både pose og sekk. Stort hus og eiendom og godt med penger og tid.

Anonymkode: bca3e...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har valgt stort hus, og for oss er det absolutt verdt det. Barna har store rom, og flere soner til lek, spilling, trening osv. Hele huset er i bruk, og det er masse venner og familie på besøk hele tiden. Vi har flott sjøutsikt, stor tomt, og alle fasiliteter ute og inne. Vi har stort kjøkken og spisebord til 12, så ekstra middagsgjester blir aldri trangt. Vi dekker gjerne til 20 mennesker ute eller inne, uten at det blir trangt.

Vi har gjort gode økonomiske valg og mye egeninnsats, så gjelden vår kan vi leve med. 

Vi reiser ikke på dyre ferier hvert år, men annethvert. Vi jobber 100%, men vi styrer arbeidsdagene selv og har mulighet til å ha hjemmekontor. 

For meg er huset vårt hverdagsluksus. Jeg vil heller ha det romslig rundt oss hver dag, enn å ha det trangt og kronglete 50 uker i året for å kunne dra på 14 dagers ferie hvert år...

Anonymkode: beb65...fa8

Enig med deg. Vi har stort nytt hus på nydelig tomt. Kort vei til alt i lokalmiljøet og plass til venner, middager og fester. Vi har kjellerstue og lekerom. Det er en hverdagsluksus som du sier. Vi ferierer også annet hvert år i utlandet. Vi har også travle jobber og huset er med å legge til rette i hverdagen.

Jeg er nok også over snittet hjemmekjær. Jeg hadde gjerne vært hjemme hele ferien, men ungene blir for rastløse.

Anonymkode: c798a...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...