Gå til innhold

«Håper ikke det kommer flere barnebarn»...👱🏻‍♀️👧🏻👶🏻👦🏻


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har to barn, det samme har broren til mannen min. På julaften sier svigermor at hun har tatt en test på Facebook som sier at «den og den blir gravide i 2019», der sto mitt og svigerinnen min sitt navn.

 

»Jeg håper virkelig ikke det blir flere barnebarn» var svaret. 

 

Jeg føler vi er så heldige med besteforeldrene til barna. Min mor er psykisk syk, pappa er nesten blind og kan ikke passe barnebarna . Hans foreldre er mer opptatt av venner og passer de en gang i året. Vet ikke helt hvorfor det hadde blitt krevende for de med flere barnebarn.. fint å vite når vi nå planlegger nr tre da. Vet hvem som ikke får vite det tidlig hvis vi klarer å bli gravide.

Anonymkode: 7d334...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke opp til hverken dine svigerforeldre eller dine egne foreldre om dere skal få flere barn uansett tenker jeg. 

Ja vi kom selv med et sjokk for alle i år, men vi gir blanke i det for vi ønsket oss dette selv og er fullt klar over hvor tøft det blir med flere barn. Sånn er det, ingen andre skal fortelle dere hvordan livet deres og deres familie skal være 😊

Anonymkode: 91c27...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble vi fortalt også. Tror resten av slekta hadde bestemt seg for at vi ikke hadde lyst på flere, selv om vi aldri hadde sagt det selv. De ble derimot veldig glade for lillebror alle sammen, dog noe sjokkert. Tror litt av årsaken til at de sa dette hos oss er at svangerskapene mine har vært veldig kjipe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du er litt hårsår? 🙈🙉

Anonymkode: 26dc5...b4f

Nei det er hun ikke, det er ikke sympatisk eller generelt god folkeskikk å fortelle familiemedlemmer at man håper de ikke får flere barn. Slike tanker holder man for seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica

Skrullete kjerring. Å ta en sånn test på Facebook er jo åndssvakt i utgangspunktet, og å snakke om det etterpå er jo enda dummere... Så topper hun det hele med å mene noe om deres mulige fremtidige barn? Huff. 

HI, du får bare knytte deg tettere til annet nettverk. Henne kan du jo ikke bruke til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt mer bekymret over at min mor eller svigermor hadde tatt en sånn test på Facebook enn om de ikke ønsket seg flere barnebarn. De må jo få lov til å ikke ønske seg flere, akkurat som vi har lov til å ønske oss eller ikke ønske oss flere barn. Jeg ville øyeblikkelig ha slettet svigermor som Facebookvenn,  akkurat som jeg gjør med alle venner som ikke tar Facebook-sikkerheten på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så dårlig folkeskikk å mase om barnebarn eller kanskje verre, at en ikke ønsker flere barnebarn.

Når det er sagt. Min far sa i fortrolighet at broren min og kona ikke burde få flere barn (før de gjorde nettopp det..). Det var fordi de er så hjelpeløse foreldre som utnytter besteforeldre maksimalt. Når lillesøster kom så er de like glad i henne, men de fikk dobbelt så mye arbeid også..

Anonymkode: 2e0ff...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Moren min forkynte, før jeg fikk førstemann, at hun i hvert fall aldri skulle ha barnebarn, for det var så slitsomt hadde hun fått høre.

Hun passet aldri noen av mine barn og jeg brøt all kontakt med henne noen år seinere.

Anonymkode: 8cd6e...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er så dårlig folkeskikk å mase om barnebarn eller kanskje verre, at en ikke ønsker flere barnebarn.

Når det er sagt. Min far sa i fortrolighet at broren min og kona ikke burde få flere barn (før de gjorde nettopp det..). Det var fordi de er så hjelpeløse foreldre som utnytter besteforeldre maksimalt. Når lillesøster kom så er de like glad i henne, men de fikk dobbelt så mye arbeid også..

Anonymkode: 2e0ff...3a7

Uff da. Akkurat her forstår jeg hvorfor bestefar sa din bror ikke burde få flere barn. Hvis de blir sittende med all jobben og blir mer foreldre enn besteforeldre.

 

slik er det ikke akkurat hos oss. De passer jo våre en gang i året. Men såklart, det blir en ekstra unge når vi ses da, ikke at det er deres problem. 

 

Hi

 

 

Anonymkode: 7d334...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...