Gå til innhold

Bekkenløsning og nummenhet i låret


Nusse18

Anbefalte innlegg

Hei. Er i uke 28 og har hatt bekkenløsning et par uker nå, sitter mest i magen egentlig hos meg. Har samtidig kynnere også så ingen god kombo. Men, for to uker siden mistet jeg følelsen/ble nummen i en liten del av venstre lår. For en uke siden ble hele siden av høyre lår slik. Og idag har det også gått mer ut på låret også. Følelsen er en veldig nummenhet og at beinet blir helt kaldt når jeg ligger på venstre side(noe som jeg gjør da det er eneste liggestilling om dagen:p) jeg har ikke freaket ut noe rundt dette da jeg regner med det er en nerve som er i klem

eller at det har en forbindelse med bekkenløsningen min. Men nå syns jeg det begynner å bli ubehagelig :s noen som har opplevd/har det slik som meg? Er det vanlig? Jeg har legetime 7 januar så tenke å vente med dette til da men skriver her fordi jeg syns det begynner å bli litt ubehagelig. Man ringer vel ikke føden for sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg og blei nummen i beina, men var hos fysio og fekk tips på korleis å halde kroppen når eg hadde bekkenløsning.

- Ikkje sitt med beina i kors. Beina/hoftene skal gå beint ned frå skuldrene.

- Ligg med pute mellom beina når du ligg sidelengs, for å behalde "beinheten" i hofta.

- Gjer knipeøvelser. Eg pleide å knipe igjen annakvart steg opp trappa heime. Funket som ei kule! 😊

 

No veot eg ikkje om du allereie veit om desse tipsa, men det var dette som hjalp meg! 😊

 

Lykke til vidare, og gratulere💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn i alle tre svangerskapene. Ville tatt meg en tur til fysioterapeut, manuell terapeut eller kiropraktor. (For meg funket sistnevnte best.) Du tar direkte kontakt med de du ønsker, trenger ingen henvisning.

Får du lekkasje på noen måter (utover det som er normalt på slutten av svangerskapet), må du kontakte lege umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2018 den 21.38, Anonym bruker/2 skrev:

Har hatt det sånn i alle tre svangerskapene. Ville tatt meg en tur til fysioterapeut, manuell terapeut eller kiropraktor. (For meg funket sistnevnte best.) Du tar direkte kontakt med de du ønsker, trenger ingen henvisning.

Får du lekkasje på noen måter (utover det som er normalt på slutten av svangerskapet), må du kontakte lege umiddelbart. 

Okei, «godt» å høre at jeg ikke er alene. Skal ta meg en tur til fysioterapeut. Men med lekkasje,mener du fostervann eller urin? Lekker jo litt fra før av nå om dagen kan man si ved nysing etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urin (eller avføring). Opplevde det en gang isjasnerven gikk i klem, måtte opereres umiddelbart da.

Litt lekkasje har vi jo, særlig nå på slutten av svangerskapet. Men om det øker på, og kommer uprovosert (når du ikke hoster, nyser, flirer), må du få det sjekket hos lege så raskt som mulig. 

Ta godt vare på deg selv, og ikke press kropp unødvendig 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.12.2018 den 0.24, Anonym bruker/2 skrev:

Urin (eller avføring). Opplevde det en gang isjasnerven gikk i klem, måtte opereres umiddelbart da.

Litt lekkasje har vi jo, særlig nå på slutten av svangerskapet. Men om det øker på, og kommer uprovosert (når du ikke hoster, nyser, flirer), må du få det sjekket hos lege så raskt som mulig. 

Ta godt vare på deg selv, og ikke press kropp unødvendig 🙂

 

Takk for godt svar 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...