Gå til innhold

irritert på barnevakten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er naturlig å rydde inn i oppvaskmaskinen til folk man ikke kjenner godt. At spillet blir liggende på bordet er en ubetydelig bagatell. En god barnevakt tar vare på barna, ikke oppvasken.

Jeg gir alltid beskjed om måltider, leggetider og forventninger. Type «fint om dere spiser kveldsmat i 19-tida, og at Ole får hjelp til tannpussen. Ole legger seg 19:30 og Per legger seg 20:00. Det ligger bøker ved sengene, vi pleier å lese et kapittel for hver av dem ved leggetid». 

Hvordan skal barnevakten gjette at barna spiste middag 16:00 og ikke 17:30? Hun kan jo ikke gjette at de skal ha et måltid før leggetid hvis du ikke sier noe. Og hvis oppvask og rydding er en del av oppdraget hjemme hos dere så må du avklare det før du drar. 

Anonymkode: 3e5cf...b68

Slapp av - det gikk helt fint!

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av - det gikk helt fint!

Anonymkode: 42873...0d2

Har du lagt alle 11 ungene dine nå? Eller har barnevakten gjort det kanskje

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du lagt alle 11 ungene dine nå? Eller har barnevakten gjort det kanskje

Anonymkode: 7d2f5...a84

Så synd at dette er et anonymforum.

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så synd at dette er et anonymforum.

Anonymkode: 42873...0d2

Fordi at?

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi at?

Anonymkode: 7d2f5...a84

Jeg har et stekt ønske om å stå frem. Jeg kunne ha tatt denne dialogen helt offentlig. Norsk barnevern, norsk latskap, norske priser. Jeg ser ingenting galt i å ha forventninger. Kan dere melde meg på et tv program? Jeg har alt mitt på det rene, betaler norsk skatt

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et stekt ønske om å stå frem. Jeg kunne ha tatt denne dialogen helt offentlig. Norsk barnevern, norsk latskap, norske priser. Jeg ser ingenting galt i å ha forventninger. Kan dere melde meg på et tv program? Jeg har alt mitt på det rene, betaler norsk skatt

Anonymkode: 42873...0d2

:roll:😂

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et stekt ønske om å stå frem. Jeg kunne ha tatt denne dialogen helt offentlig. Norsk barnevern, norsk latskap, norske priser. Jeg ser ingenting galt i å ha forventninger. Kan dere melde meg på et tv program? Jeg har alt mitt på det rene, betaler norsk skatt

Anonymkode: 42873...0d2

Hvorfor står du ikke frem da? Det er ikke et krav om å være anonym her.

Anonymkode: 7b305...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et stekt ønske om å stå frem. Jeg kunne ha tatt denne dialogen helt offentlig. Norsk barnevern, norsk latskap, norske priser. Jeg ser ingenting galt i å ha forventninger. Kan dere melde meg på et tv program? Jeg har alt mitt på det rene, betaler norsk skatt

Anonymkode: 42873...0d2

Sånn at du kan dele av din visdom om barnevakter som er ubrukelige når de ikke vil rydde ditt rot, og at sånne late mennesker ikke kommer  til å lykkes her i livet 😂

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

De brukte jo både spill og vannglass etter at vi hadde dratt og hun klarte ikke engang å gi dem kvelds. Eneste hun klarte var å legge dem. Jeg synes at dette tyder på at barnevakten kun hadde et mål og det var å få barna hurtig i seng. Jeg er fortsatt irritert. Hadde håpet å få ut litt av aggresjonen her inne men nå ble den bare verre. Det tar ikke mange minutt å rydde et spill og noen vannglass, men det er trøttende å måtte gjøre det når man kommer hjem fra julebord. Helt tydelig at dere synes det er greit å rydde opp når dere kommer hjem. Hun her yter ihvertfall ingenting "ekstra" så vi finner annen barnevakt heretter! 

Anonymkode: 42873...0d2

Vår barnevakt har EN oppgave: å være snill med barnet vårt. Og det ER hun! 

Jeg rydder litt før hun kommer, slik jeg alltid gjør når det kommer besøk. Evt middags»rot» stabler jeg i en «fin» haug innerst på benken og tar det når jeg kommer. 

At hun legger barna 1930 er helt innafor på en hverdag. Skjønner ikke hvorfor noen foreldre på død og liv må la barna være lengre oppe uten grunn. Barn har best av å legge seg rimelig tidlig for å få nok søvn, og de skal bli ganske store før 1930 er «for tidlig». Dessuten: en barnevakt som får barna til å legge seg til vanlig tid, har god struktur og klarer å trygge barna godt. Ellers hadde de sovnet mye senere. 

Du vil heller bytte til ny enda en ny voksen som barna dine må forholde deg til, men du legger vekt på feil ting. Jeg leser ingenting av innlegget ditt om hvor omsorgsfull, snill og god hun er med barna. Isteden fokuserer du bare på det praktiske. Hva har det å si? Det er dine barn.

I tidenes løp har barn blitt utsatt for kjefting, dårlig tilsyn og det som verre er av barnevakter. Hvis du finner en som takler barna dine, så behold henne. Og du kan godt øke lønn bittelitt. 150 er ikke så mye synes jeg. Da motiverer du også til en ekstra innsats i heimen.

Anonymkode: e62d2...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et stekt ønske om å stå frem. Jeg kunne ha tatt denne dialogen helt offentlig. Norsk barnevern, norsk latskap, norske priser. Jeg ser ingenting galt i å ha forventninger. Kan dere melde meg på et tv program? Jeg har alt mitt på det rene, betaler norsk skatt

Anonymkode: 42873...0d2

Så du kan skryte av presidenten, helsevesenet, dobbelt moralismen, rasismen, våpenlovene og opiatepidemien i USA?

Du kan ikke behandle barna dine dårlig selv om du betaler skatt i Norge. 

Jeg tror også jeg med hånden på hjertet kan si at jeg hadde droppet julebord om jeg hadde hatt barnevernet på besøk på ettermiddagen. Tror jeg da hadde hatt behov for å se hvordan ungene hadde det etter besøket.

Tror ikke du som ikke gidder og rydde ditt eget rot skal snakke så høyt om latskap.

Anonymkode: f8422...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

Tenker også at du føler deg litt angrepet her. Men lurer på om du kan prøve å nyansere det litt; når mange er uenige, kan det være en grunn? Om du klarer; prøv å tenke deg skikkelig om. Kan du ha vært urimelig ? Hvis du ikke var det; hvorfor mener alle her inne at du var det? Hva er det du selv ikke «ser»? .

du har kanskje ikke så mye erfaring med bruk av barnevakter/ansatte tenker jeg. Du må gi klar beskjed om hva du ønsker.

jeg tenker også at du «overvurderer» barnevaktens funksjon litt. Det at hun legger dem til den absolutt tidligste tiden, er vanlig. Hun er ingen kosete bestemor som vil ha mest mulig tid med dine barn. Men en person som kun er der for å tjene penger, og som ikke elsker barna dine (men liker dem) . Å ha de oppe ekstra vil jeg påstå ingen barnevakt (annet enn familie) ville ha gjort. Da må du heller spørre hengivne besteforeldre. 

Anonymkode: e62d2...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

Jeg tenker det hadde vært mest naturlig å nevnt for henne at det ville vært fint om hun gadd å sette suppa inn i kjøleskapet etter den hadde avkjølt seg. Hun kunne godt ha spurt barna om de ville ha kveldsmat, det er jeg enig i. Og hun burde ha ryddet opp rotet som var blitt forårsaket mens hun var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎12‎.‎2018 den 11.16, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

Men du har da ikke barna i fokus? Hu fokuserer på kyllingsuppe, vannglass, oppvaskmaskin og manglende husarbeid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marihønne

Tar det virkelig over to timer før kyllingsuppa er kald nok til at du kan sette den inn i kjøleskapet selv? 😱 at du ikke mestrer kommunikasjon burde virkelig ikke gå ut over barnevakten.. Hva med å bare bruke 2 sec til å si "Hei hadde du gidded å satt kyllingsuppa i kjøleskapet for meg senere?" Troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎12‎.‎2018 den 9.31, Anonym bruker skrev:

Det Har de tydeligvis ikke sagt fra om. Dette er en person som har vært au pair i Norge i 2 år. Vi har nok overvurdert evnene hennes ettersom kvelds til barn er helt vanlig i Norge. Det er også helt vanlig å gjøre noe ryddearbeid etter at barna er i seng. 

Anonymkode: 42873...0d2

Kvelds til barn er vanlig hos deg, ikke hos alle andre. Om middagen fremdeles sto fremme så ville nå jeg tenkt at dere akkurat hadde spist middag, altså en sen middag og at kvelds ikke var nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Kvelds til barn er vanlig hos deg, ikke hos alle andre. Om middagen fremdeles sto fremme så ville nå jeg tenkt at dere akkurat hadde spist middag, altså en sen middag og at kvelds ikke var nødvendig.

Hvis HI hadde evne til å kommunisere så hadde irritasjonen hennes vært borte. 

Man går da ikke bare fra en barnevakt uten å gi uttrykk for forventningene sine. Barnevakten har helt sikkert evne til å servere kveldsmat, sette suppegryta i kjøleskapet, sette glass i oppvaskmaskinen og rydde opp et brettspill. Men det virker ikke som om HI har forstått at folk ikke er tankelesere. 🙄

Anonymkode: 3e5cf...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et stekt ønske om å stå frem. Jeg kunne ha tatt denne dialogen helt offentlig. Norsk barnevern, norsk latskap, norske priser. Jeg ser ingenting galt i å ha forventninger. Kan dere melde meg på et tv program? Jeg har alt mitt på det rene, betaler norsk skatt

Anonymkode: 42873...0d2

Ja, hvis du betaler skatt bør barnevakten helt klart rydde hjemme hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et stekt ønske om å stå frem. Jeg kunne ha tatt denne dialogen helt offentlig. Norsk barnevern, norsk latskap, norske priser. Jeg ser ingenting galt i å ha forventninger. Kan dere melde meg på et tv program? Jeg har alt mitt på det rene, betaler norsk skatt

Anonymkode: 42873...0d2

Stå fram? Som hva da? Mental sengevæter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange er svært, svært uenige med meg. Det er ikke så farlig. Jeg har fortsatt jobb, barnevakten har ikke lengre jobb. Min vaskehjelp fortalte meg idag at hun her ikke er så interessert i jobb likevel, så da har man en vinn/vinn situasjon. Har dere fortsatt problemer med dette? Isåfall er dere eneste som har, vi andre er ferdige med hverandre.

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at mange er svært, svært uenige med meg. Det er ikke så farlig. Jeg har fortsatt jobb, barnevakten har ikke lengre jobb. Min vaskehjelp fortalte meg idag at hun her ikke er så interessert i jobb likevel, så da har man en vinn/vinn situasjon. Har dere fortsatt problemer med dette? Isåfall er dere eneste som har, vi andre er ferdige med hverandre.

Anonymkode: 42873...0d2

👆🏻🤪

Anonymkode: 26180...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at mange er svært, svært uenige med meg. Det er ikke så farlig. Jeg har fortsatt jobb, barnevakten har ikke lengre jobb. Min vaskehjelp fortalte meg idag at hun her ikke er så interessert i jobb likevel, så da har man en vinn/vinn situasjon. Har dere fortsatt problemer med dette? Isåfall er dere eneste som har, vi andre er ferdige med hverandre.

Anonymkode: 42873...0d2

Du fremstår særdeles usympatisk synes jeg. 

Anonymkode: fcd59...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du fremstår særdeles usympatisk synes jeg. 

Anonymkode: fcd59...573

Men du kan jo synes hva du vil - jeg forsøkte å lufte min frustrasjon her inne. Svarene vi mottok hjalp jo ikke henne, selv om dere "heide" på henne. Svarene jeg mottok hadde jo motsatt virkning, med resultat at hun ikke lengre har jobb. Jeg bryr meg ikke om hun har jobb eller ikke. Jeg vil ha barnevakt med kvalitet.

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Men du kan jo synes hva du vil - jeg forsøkte å lufte min frustrasjon her inne. Svarene vi mottok hjalp jo ikke henne, selv om dere "heide" på henne. Svarene jeg mottok hadde jo motsatt virkning, med resultat at hun ikke lengre har jobb. Jeg bryr meg ikke om hun har jobb eller ikke. Jeg vil ha barnevakt med kvalitet.

Anonymkode: 42873...0d2

Hva var poenget med dette forumet i det hele tatt? Forventet du at alle var enige med deg? Forventet du masse støtteerklæringer for å få kunne føle deg bedre? Alt du skriver om å stå frem offentlig virker meget pussig på veldig mange måter... Kanskje litt god gammeldags amerikansk arroganse som er ute å går. Det er heller ingen som nekter deg å ta opp norsk barnevern osv offentlig? PS: hvis du ønsker å stå frem litt mer offentlig kan du jo starte med å ikke benytte deg av anonym forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du kan jo synes hva du vil - jeg forsøkte å lufte min frustrasjon her inne. Svarene vi mottok hjalp jo ikke henne, selv om dere "heide" på henne. Svarene jeg mottok hadde jo motsatt virkning, med resultat at hun ikke lengre har jobb. Jeg bryr meg ikke om hun har jobb eller ikke. Jeg vil ha barnevakt med kvalitet.

Anonymkode: 42873...0d2

Så hvis alle hadde vært enig med deg, ville hun fremdeles hatt jobb hos dere? Eller hadde du allerede bestemt deg før du skrev innlegget? 

Anonymkode: fcd59...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...