Gå til innhold

irritert på barnevakten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt kjempeflau hvis barnevakten hadde ryddet og vasket hjemme hos meg 😳

De må gjerne se på TV og spise godteriet jeg har kjøpt inn. Jeg betaler dem for å kunne forlate hjemmet. Mine kvelder hjemme brukes heller ikke til rydding og vasking, det gjør vi enten med barna eller i helgene.

Anonymkode: 9b84f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ps, om det finnes en Gud. Så håper jeg din neste "barnevakt" møter deg i døra, forteller at de har ryddet kjøkkenet og satt på en klesvask. Og at hun la dine truser til bløtlegging.

Anonymkode: 9b84f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det Har de tydeligvis ikke sagt fra om. Dette er en person som har vært au pair i Norge i 2 år. Vi har nok overvurdert evnene hennes ettersom kvelds til barn er helt vanlig i Norge. Det er også helt vanlig å gjøre noe ryddearbeid etter at barna er i seng. 

Anonymkode: 42873...0d2

Nei, det er IKKE vanlig at barnevakten gjør husstell. Da leier man hushjelp. Barnevakten skal passe på barna. Punktum. 

Anonymkode: e97d7...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

En grei huskeregel til neste gang er å ytre forventningene dine høyt. Ingen har forutsetninger for å vite hva som er din standard, og ingen er tankelesere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

Du forventet at hun satte suppa i kjøleskapet? Hallo?? Du må jo fortelle barnevakten om du FORVENTER noe mer enn å sitte barnevakt. Hun får betalt for å sitte barnevakt og ikke å rydde huset ditt. Du virker snål. Forventer du noe mer så må du jo SI det! Avtale det på forhånd!

Anonymkode: af86a...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du forventet at hun satte suppa i kjøleskapet? Hallo?? Du må jo fortelle barnevakten om du FORVENTER noe mer enn å sitte barnevakt. Hun får betalt for å sitte barnevakt og ikke å rydde huset ditt. Du virker snål. Forventer du noe mer så må du jo SI det! Avtale det på forhånd!

Anonymkode: af86a...c77

-og knapt det. 150 kr./t. etter klokken 18:00 er skammelig lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Mrs. Meisebolle skrev:

-og knapt det. 150 kr./t. etter klokken 18:00 er skammelig lavt.

Det er skammelig lavt ja, for å sitte barnevakt OG rydde huset...

Anonymkode: af86a...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det Har de tydeligvis ikke sagt fra om. Dette er en person som har vært au pair i Norge i 2 år. Vi har nok overvurdert evnene hennes ettersom kvelds til barn er helt vanlig i Norge. Det er også helt vanlig å gjøre noe ryddearbeid etter at barna er i seng. 

Anonymkode: 42873...0d2

...overvurdert evnene hennes...🤨🙄

Anonymkode: 26180...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs. Meisebolle skrev:

-og knapt det. 150 kr./t. etter klokken 18:00 er skammelig lavt.

Er det skammelig lav når man ikke skal betale skatt, og ikke gjøre noe annet enn å være i beredskap etter første 1 1/2 timen? 

Anonymkode: a6614...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det skammelig lav når man ikke skal betale skatt, og ikke gjøre noe annet enn å være i beredskap etter første 1 1/2 timen? 

Anonymkode: a6614...961

Til sammenlikning har jeg ca 220 kr timen etter skatt, syv år på universitetet og en halv million i studiegjeld. 

Anonymkode: a6614...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det skammelig lav når man ikke skal betale skatt, og ikke gjøre noe annet enn å være i beredskap etter første 1 1/2 timen? 

Anonymkode: a6614...961

Ja, det er det, faktisk. Hun har brukt hele kvelden sin på å være hos dere, og kommet hjem etter midnatt.

Aldri i verden om jeg hadde brukt en hel kveld og til over midnatt på å sitte hjemme hos noen andre for de småpengene der, og spesielt ikke når huset ser ut som en svinesti og foreldrene til barna jeg skal passe er så hurpete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Hi og jeg tittet innom denne tråden som jeg ikke lengre følger. Denne barnevakten kom til oss fordi hun trengte jobb. Hun var hos oss noen ganger og gjorde en tilfredsstillende jobb de første gangene. Last night var utafor. Vi kommer ikke til å bruke henne på ny. Igår: Hun kom klokka 06 men vi har betalt henne flere timer ekstra, Vi håper å aldri høre fra henne igjen. De barnevaktene vi har benyttet tidligere har aldri etterlatt seg slik rot. Noen her inne kaller det for ulike navn, kaller oss for ulike navn. Noen mener til og med at vi ikke burde ha benyttet oss av barnevakt, fordi det skjer for ofte. Det finnes et lite "hull" her. Vi hadde barnevernet på besøk igår, dermed litt mer rot enn vanlig. Dersom jeg først skal si noe: Jeg sa det litt tidligere her, ja, det ble kaos, barnevernet ønsket utsettelse av besøket, men vi ønsket ingen utsettelse. Vi tok tok dette på "sparket" men jeg ble skuffet da vi kom hjem.

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er Hi og jeg tittet innom denne tråden som jeg ikke lengre følger. Denne barnevakten kom til oss fordi hun trengte jobb. Hun var hos oss noen ganger og gjorde en tilfredsstillende jobb de første gangene. Last night var utafor. Vi kommer ikke til å bruke henne på ny. Igår: Hun kom klokka 06 men vi har betalt henne flere timer ekstra, Vi håper å aldri høre fra henne igjen. De barnevaktene vi har benyttet tidligere har aldri etterlatt seg slik rot. Noen her inne kaller det for ulike navn, kaller oss for ulike navn. Noen mener til og med at vi ikke burde ha benyttet oss av barnevakt, fordi det skjer for ofte. Det finnes et lite "hull" her. Vi hadde barnevernet på besøk igår, dermed litt mer rot enn vanlig. Dersom jeg først skal si noe: Jeg sa det litt tidligere her, ja, det ble kaos, barnevernet ønsket utsettelse av besøket, men vi ønsket ingen utsettelse. Vi tok tok dette på "sparket" men jeg ble skuffet da vi kom hjem.

Anonymkode: 42873...0d2

Rot fordi dere hadde barnevernet på besøk? Ingenting av det du sier her, fremstiller deg i noe bedre lys

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg er Hi og jeg tittet innom denne tråden som jeg ikke lengre følger. Denne barnevakten kom til oss fordi hun trengte jobb. Hun var hos oss noen ganger og gjorde en tilfredsstillende jobb de første gangene. Last night var utafor. Vi kommer ikke til å bruke henne på ny. Igår: Hun kom klokka 06 men vi har betalt henne flere timer ekstra, Vi håper å aldri høre fra henne igjen. De barnevaktene vi har benyttet tidligere har aldri etterlatt seg slik rot. Noen her inne kaller det for ulike navn, kaller oss for ulike navn. Noen mener til og med at vi ikke burde ha benyttet oss av barnevakt, fordi det skjer for ofte. Det finnes et lite "hull" her. Vi hadde barnevernet på besøk igår, dermed litt mer rot enn vanlig. Dersom jeg først skal si noe: Jeg sa det litt tidligere her, ja, det ble kaos, barnevernet ønsket utsettelse av besøket, men vi ønsket ingen utsettelse. Vi tok tok dette på "sparket" men jeg ble skuffet da vi kom hjem.

Anonymkode: 42873...0d2

Eh,  hæææ? Du høres rusa ut.

Kl 06? Barnevernet? Ingenting henger på greip.  Er dette trolling? :)

Anonymkode: 9b84f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh,  hæææ? Du høres rusa ut.

Kl 06? Barnevernet? Ingenting henger på greip.  Er dette trolling? :)

Anonymkode: 9b84f...627

Eh, jeg mente klokka 18. Jeg er amerikansk og klarer ikke alltid å skille 

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er Hi og jeg tittet innom denne tråden som jeg ikke lengre følger. Denne barnevakten kom til oss fordi hun trengte jobb. Hun var hos oss noen ganger og gjorde en tilfredsstillende jobb de første gangene. Last night var utafor. Vi kommer ikke til å bruke henne på ny. Igår: Hun kom klokka 06 men vi har betalt henne flere timer ekstra, Vi håper å aldri høre fra henne igjen. De barnevaktene vi har benyttet tidligere har aldri etterlatt seg slik rot. Noen her inne kaller det for ulike navn, kaller oss for ulike navn. Noen mener til og med at vi ikke burde ha benyttet oss av barnevakt, fordi det skjer for ofte. Det finnes et lite "hull" her. Vi hadde barnevernet på besøk igår, dermed litt mer rot enn vanlig. Dersom jeg først skal si noe: Jeg sa det litt tidligere her, ja, det ble kaos, barnevernet ønsket utsettelse av besøket, men vi ønsket ingen utsettelse. Vi tok tok dette på "sparket" men jeg ble skuffet da vi kom hjem.

Anonymkode: 42873...0d2

«Vi håper å aldri høre fra henne igjen»? Tror du hun kommer til å oppsøke dere for å bli utsatt for et grinete kvinnemenneske som forventer barnevakt og hushjelp til en latterlig pris? 

Og kommentaren med BVT skjønner jeg ikke helt hvor du vil hen med. 

Anonymkode: e97d7...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter en del barnevakt å det har virkelig aldri falt meg inn at jeg skal begynne å rydde og vaske opp etter foreldrene! Min jobb som barnevakt er å passe på barna,gi de mat og få de til å sove.Rydder selvsagt opp leker vi har brukt å setter glass og fat i oppvasken eller eventuelt i oppvaskmaskinen om den er tom eller at det som er inni er skittent.Men nei jeg rydder ikke opp etter middagen til foreldrene eller rydde huset deres ellers.

Anonymkode: 074fc...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er Hi og jeg tittet innom denne tråden som jeg ikke lengre følger. Denne barnevakten kom til oss fordi hun trengte jobb. Hun var hos oss noen ganger og gjorde en tilfredsstillende jobb de første gangene. Last night var utafor. Vi kommer ikke til å bruke henne på ny. Igår: Hun kom klokka 06 men vi har betalt henne flere timer ekstra, Vi håper å aldri høre fra henne igjen. De barnevaktene vi har benyttet tidligere har aldri etterlatt seg slik rot. Noen her inne kaller det for ulike navn, kaller oss for ulike navn. Noen mener til og med at vi ikke burde ha benyttet oss av barnevakt, fordi det skjer for ofte. Det finnes et lite "hull" her. Vi hadde barnevernet på besøk igår, dermed litt mer rot enn vanlig. Dersom jeg først skal si noe: Jeg sa det litt tidligere her, ja, det ble kaos, barnevernet ønsket utsettelse av besøket, men vi ønsket ingen utsettelse. Vi tok tok dette på "sparket" men jeg ble skuffet da vi kom hjem.

Anonymkode: 42873...0d2

Det ble mer rot FORDI dere fikk barnevernet på besøk, de ville utsette men dere ville ikke? Ble det fysisk? 

Dette høres på ingen måte ut som et sunt miljø for unger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Eh, jeg mente klokka 18. Jeg er amerikansk og klarer ikke alltid å skille 

Du har sikkert ikke bodd i Norge (ref kommentar om au pair), så det kan ikke forventes at du har lært klokka enda.

Anonymkode: 9b84f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

 

Du har sikkert ikke bodd i Norge (ref kommentar om au pair), så det kan ikke forventes at du har lært klokka enda.

Anonymkode: 9b84f...627

Bodd i Norge mer enn 2 år mente jeg å Skrive 

Anonymkode: 9b84f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hannasbananas skrev:

Det ble mer rot FORDI dere fikk barnevernet på besøk, de ville utsette men dere ville ikke? Ble det fysisk? 

Dette høres på ingen måte ut som et sunt miljø for unger. 

Ja, det ble veldig fysisk, full slåsskamp mellom oss og barnevernet. De syntes at vi betalte barnevakten for lite, barnevernsannsatte fikk seg en på tygga, politiet kom også! For et slagsmål dette ble! Har du lest VG?

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Det ble mer rot FORDI dere fikk barnevernet på besøk, de ville utsette men dere ville ikke? Ble det fysisk? 

Dette høres på ingen måte ut som et sunt miljø for unger. 

Det var jo egentlig dårlig gjort av barnevernet å ikke rydde inn kyllingsuppa i kjøleskapet når de først var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er naturlig å rydde inn i oppvaskmaskinen til folk man ikke kjenner godt. At spillet blir liggende på bordet er en ubetydelig bagatell. En god barnevakt tar vare på barna, ikke oppvasken.

Jeg gir alltid beskjed om måltider, leggetider og forventninger. Type «fint om dere spiser kveldsmat i 19-tida, og at Ole får hjelp til tannpussen. Ole legger seg 19:30 og Per legger seg 20:00. Det ligger bøker ved sengene, vi pleier å lese et kapittel for hver av dem ved leggetid». 

Hvordan skal barnevakten gjette at barna spiste middag 16:00 og ikke 17:30? Hun kan jo ikke gjette at de skal ha et måltid før leggetid hvis du ikke sier noe. Og hvis oppvask og rydding er en del av oppdraget hjemme hos dere så må du avklare det før du drar. 

Anonymkode: 3e5cf...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Det var jo egentlig dårlig gjort av barnevernet å ikke rydde inn kyllingsuppa i kjøleskapet når de først var der. 

Barnevernets ansatte spiste den opp. Intet å rydde. Har du ikke hørt om underbetalte barnvevernansatte? De er sultne

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...