Gå til innhold

irritert på barnevakten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du har betalt henne for at hun skal passe på barna dine. Før en drar så sier man ifra om hva som må gjøres. Gi kveldsmat da og da. 

Men å rydde nei veit du hva, få huet ut av rævva og ansett en vaskehjelp. 

Anonymkode: 9ef49...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt vanlig å ikke være drittsekk også, men så har vi slike som deg også.

Å forvente at barnevakt skal rydde etter deres rot er urimelig. Hvis barna ikke ble tilbydd mat er det dumt, men vet du om de sa nei?

Anonymkode: 9b84f...627

?

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har betalt henne for at hun skal passe på barna dine. Før en drar så sier man ifra om hva som må gjøres. Gi kveldsmat da og da. 

Men å rydde nei veit du hva, få huet ut av rævva og ansett en vaskehjelp. 

Anonymkode: 9ef49...ff4

Ah, nå forstår jeg holdningen hennes. Hun er nå sagt opp! Vi bruker andre barnevakter heller, for slik holdning godtar jeg ikke. 

 

Folk som deg (og henne) lykkes desverre ikke i arbeidslivet. Ei heller ellers. 

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut av denne tråden, da jeg nå har skjønt hvordan barnevakten har tenkt. Vi velger å ikke benytte henne på ny da man fint kan få kvalitet fremfor latskap. Hun får kr 900 for jobben, og så går jobben til andre neste gang. 

Anonymkode: 42873...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går ut av denne tråden, da jeg nå har skjønt hvordan barnevakten har tenkt. Vi velger å ikke benytte henne på ny da man fint kan få kvalitet fremfor latskap. Hun får kr 900 for jobben, og så går jobben til andre neste gang. 

Anonymkode: 42873...0d2

Du går ut fordi de fleste mener at du bør rydde ditt eget rot. Og barnevakten vil nok lykkes mye mer enn det du vil med den holdningen der. 

Du er vel samme type menneske som forlanger at bilmekanikeren rydder i bilen din også regner jeg med. Skal du forvente extra service så betaler man mer enn de 150 kronene og ansetter noen som kan gjøre begge deler. Men det har du vel neppe råd til.

Anonymkode: 9ef49...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

Hvordan i himmelens navn skulle hun kunne vite at du ville ha suppa i kjøleskapet?  Men duhar jo brukt henne før,  kjenner du  henne ikke da? Eller er det fremmede folk du bruker som barnevakt?

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, nå forstår jeg holdningen hennes. Hun er nå sagt opp! Vi bruker andre barnevakter heller, for slik holdning godtar jeg ikke. 

 

Folk som deg (og henne) lykkes desverre ikke i arbeidslivet. Ei heller ellers. 

Anonymkode: 42873...0d2

Du høres ut som er sjaremrende person... Du godtar ikke at andre ikke vil rydde ditt rot...., hvem tror du at du er egentlig, haha.

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De brukte jo både spill og vannglass etter at vi hadde dratt og hun klarte ikke engang å gi dem kvelds. Eneste hun klarte var å legge dem. Jeg synes at dette tyder på at barnevakten kun hadde et mål og det var å få barna hurtig i seng. Jeg er fortsatt irritert. Hadde håpet å få ut litt av aggresjonen her inne men nå ble den bare verre. Det tar ikke mange minutt å rydde et spill og noen vannglass, men det er trøttende å måtte gjøre det når man kommer hjem fra julebord. Helt tydelig at dere synes det er greit å rydde opp når dere kommer hjem. Hun her yter ihvertfall ingenting "ekstra" så vi finner annen barnevakt heretter! 

Anonymkode: 42873...0d2

Nei, vi andre sørger for at det er nogen lunde orden før vi overlater huset til barnevakten. Jeg forventer ikke at barnevakten rydder opp mitt rot. I hvert fall ikke at de skal lese tankene mine og dermed rydde i mitt kaotiske hus. Jeg hadde ALDRI bedt barnevakten rydde i min dritt. Jeg satt mye barnevakt før jeg fikk egne barn, jeg satt aldri i gang og ryddet folks hus. Det er ikke en del av jobben.

Dere får bytte barnevakt eller skaffe dere hushjelp eller rydde dritten selv før dere forlater huset.

 

Anonymkode: f8422...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, nå forstår jeg holdningen hennes. Hun er nå sagt opp! Vi bruker andre barnevakter heller, for slik holdning godtar jeg ikke. 

 

Folk som deg (og henne) lykkes desverre ikke i arbeidslivet. Ei heller ellers. 

Anonymkode: 42873...0d2

Du er jo en hurpe. Hun vil sikkert være glad for å ikke komme inn i deres hus igjen. Makan til holdning! Og ta det helt med ro, jeg lykkes godt i min jobb.

Anonymkode: f8422...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok være mer tydelig i beskjedene dine. Når middagsbordet fortsatt ikke var ryddet av kl 18 kan hun ha tenkt at dere akkurat hadde spist og da er det i så fall lite vits å gi kveldsmat kl 18:30 eller 19. 

At hun skal rydde bort deres rot syns jeg er helt urimelig. Du har ansatt en barnevakt, ikke en hushjelp. Spillet kunne hun nok ha tatt seg bryet med å rydde, ja, men jeg syns ikke hun høres så grusom ut som du skal ha henne til. Hvis det bare skulle ta noen minutter å rydde kan det uansett ikke ha vært helt bomba. 

Du høres faktisk ganske irriterende ut og jeg tror du gjør lurt i å ikke bruke henne igjen, så slipper hun å forholde seg til deg flere ganger. 

Anonymkode: 31f21...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg ville ikke vært barnevakten din. 

Ja, så kunne hun kastet pepperkaken i vasken i søpla. Og kunne satt glass i vasken eller oppvaskmaskinen. Men at du forventer at barnevakten skal finne lokk og sette suppa i kjøleskapet uten at dere har bedt om det, eller å rydde ting ellers og i tillegg være tankeleser. 

At hun glemte kvelds kan vøre en ærlig glipp. Og at du mener du ikke kan ha henne  som barnevakt pga dette uten og gi beskjed om hva du forventer eller å gi en ny sjans for å så gi beskjed om forventninger synes jeg er smålig. Du er altfor kravstor. 

Anonymkode: bee20...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlater aldri husarbeid til barnevakten. Barnevakt er barnevakt og ikke hushjelp. Jeg kjøper inn masse digg og viser hvordan TV funker og gir wifikoden. 

Du endrer historien din gjennom tråden. 

I ditt første innlegg skriver du at deler av middagen stod igjen da dere ikke hadde tid til å rydde opp alt. Du skriver at det fløt.

I de neste innleggene skriver du at etter middag har dere både laget pepperkakehus og spilt spill, samt at ryddingen hadde tatt 2 min.

Jeg antar dermed at du enten er et troll, eller er en av de som etter hvert skjønner at de er på villspor og dermed endrer historien etter sin fordel gjennom tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om middagen ikke var ferdig ryddet opp hadde jeg som barnevakt antatt at dere nettopp hadde spist. Dermed ville jeg ikke kommet på å gi kveldsmat om ikke barna selv nevnte det. Vi spiser middag mellom 17.30-19 alt ettersom, og bruker ikke kveldsmat.

Jeg hadde nok ryddet, men jeg kan ikke se at det er så feil å la være når du ikke sa noe om det da du dro.

Anonymkode: 1ad7f...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nok en forventning om at en barnevakt klarer å rydde i 5 minutter i løpet av 4 timer når barna sover. Som nevnt, har de andre gjort dette. Jeg vet at de ikke har fått kvelds. Svaret hennes var: Har de ikke spist middag da? Joda, vi spiste middag klokka 16. Tror ikke vi gidder å bruke henne på ny. De andre vi har benyttet har vært av kvalitet. Vi bruker voksen barnevakt for å få kvalitet og vi betaler for å få kvalitet, ikke dette. 

Anonymkode: 42873...0d2

150kr timen for kveldsarbeid og du forventer "kvalitet" som du så flott skriver? Den kvaliteten burde uansett ligge i omsorgen for barna da. De skulle hatt mat før leggetid, men du må jo si ifra, dobbeltsjekke at hun er inneforstått med hva som er behovet.

Anonymkode: 73fa0...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reagerer mest på at dere leier inn barnevakt som er 31 år gammel 🙄

Anonymkode: ed069...a8b

Jeg reagerer mer på at de tydeligvis leier inn fremmede folk og bruker mange forskjellige barnevakter til unger som er så små at de ikke kan si at de er sultne

Anonymkode: 7d2f5...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere spiste kl 16 - da burde kyllingsuppen ha vært avkjølt lenge før kl 18... i hvert fall om dere har tenkt å spise den igjen uten å bli syke. Slik mat avkjøler man raskere.

Problemet er ikke barnevakten, Hi. Problemet er at du ikke er tydelig i hva du forventer av den som kommer for å passe ungene dine. Når du har flere forskjellige barnevakter kan du ikke forvente at alle gjør det samme, spesielt ikke siden du tydeligvis ikke er typen som gir tydelige instrukser om hva du forventer av dem (husk at det er noe du bør gjøre før de ev. sier ja, slik at de vet hva som faktisk er forventet av dem i den jobben de skal gjøre). Om du blir tydelig i din kommunikasjon så slipper du den irritasjonen du nå føler på, Hi. Nå skylder du på barnevakten, men du burde heller skylde på deg selv, at du ikke har formidlet tydelig hva du forventet.

Du gir inntrykk i tråden av at dere bruker barnevakter utenfra ofte. I så fall bør dere kanskje vurdere den praksisen. Det er ikke alle barn det er bra for å stadig ha nye barnevakter de nesten ikke kjenner.

Anonymkode: ebc06...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derer fremstår som en svinefamilie, som lar middagen stå ute i to timer. Dette oser lav klasse, virkelig.

Dessuten bidrar dere til sosial dumping ved å betale noe så latterlig som 150 kroner pr. time, på kveldstid.

Hun fikk betalt for å passe barna mens de sov, hun gjorde som hun skulle. Hvis hverken du eller de andre i familien deres klarer å opprettholde en viss standard for hygiene og orden i huset deres, må dere betale for rengjøring. Barnevakt og ryddehjelp er to forskjellige ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun får kr 150 per time og var barnevakt mellom klokken 18 og 00 igår. Det fløt da vi gikk hjemmefra, ettersom vi kun fikk tid til å rydde deler av middagen, vannglassene stod igjen, da barna liker å drikker vann utover, før leggetid. Vi var midt i et spill da hun kom og hun overtok spillingen, en runde med "memo" var nylig ferdig. Vi sa  til henne at hun ikke trenger å legge barna så tidlig men mellom 19 30 eller 20 er fint. Hun pleier å legge dem 19, og det er for tidlig for dem. Da vi kom hjem fortalte hun at hun hadde lagt dem 19 30. Etter at hun var gått oppdaget jeg at spillet memo fortsatt lå utover spisebordet og at duken lå i en haug ved siden av. Alle vannglassene stod, og det var helt identisk med slik da var da vi dro. Andre barnevakter pleier å rydde litt og jeg synes at når de får betalt og barna sover i over  4 timer, så burde den minste innsats ha vært å kunne ha ryddet det spillet. De har tydeligvis heller ikke fått kvelds og de våknet grytidlig idag, sultne.

Vet ikke om jeg har lyst til å bruke denne barnevakten på ny. Hva synes dere? Hun er forresten født i 1987. 

 

Anonymkode: 42873...0d2

Kommunikasjon.

Anonymkode: bbca1...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

Men hva ville du med innlegget ditt da? 

Og altså 4 vannglass som ble stående? Er det altså krise? Middagsrester kan man virkelig ikke forvente at utenforstående skal skjønne hva man skal gjøre med. 

Spiste dere middag kl 16 og kyllinggryten sto fremdeles fremme to timer etterpå? Den hadde ikke jeg spist, for å si det sånn 🙈

Anonymkode: c9416...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De brukte jo både spill og vannglass etter at vi hadde dratt og hun klarte ikke engang å gi dem kvelds. Eneste hun klarte var å legge dem. Jeg synes at dette tyder på at barnevakten kun hadde et mål og det var å få barna hurtig i seng. Jeg er fortsatt irritert. Hadde håpet å få ut litt av aggresjonen her inne men nå ble den bare verre. Det tar ikke mange minutt å rydde et spill og noen vannglass, men det er trøttende å måtte gjøre det når man kommer hjem fra julebord. Helt tydelig at dere synes det er greit å rydde opp når dere kommer hjem. Hun her yter ihvertfall ingenting "ekstra" så vi finner annen barnevakt heretter! 

Anonymkode: 42873...0d2

Du må ikke forvente støttende svar her inne, dibberes yndlingsaktivitet er å leke djevelens advokat - alltid ta "motparten" til HI sin side, og argumentere standhaftig for denne.

Over til saken, det høres sløvt og irriterende ut. Klart hun hadde hatt tid til en kjapp shining, det hadde jeg tenkt det lå et implisitt ønske om, og noe jeg automatisk hadde gjort selv hvis jeg var barnevakt.

For å unngå slike situasjoner kunne du selvfølgelig eksplisitt sagt hva du forventet. Samtidig, en person som er såpass lat og tiltaksløs at hun ikke tar initiativet til dette selv når hun så mye tid til disposisjon, hadde jeg ikke ønsket å hyre flere ganger.

Anonymkode: f0731...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv at det stod noen vannglass igjen fra middagen! Alle tallerker og bestikk var ryddet. Etterpå lagde vi pepperkakehus, det ryddet vi også. Det som stod igjen var en gryte med kyllingsuppe, den må avkjøles før den settes i kjøleskap. Ta på lokket og sett den inn liksom. Er det veldig vanskelig? Det tar ikke mer enn få minutter og dersom barna ikke hadde vært midt i et memo spill da hun kom, så hadde de funnet frem noe annet og det ville vært naturlig å rydde det de da fant frem etter at vi dro! Det lå en pepperkake i vasken og denne lå fortsatt imorges men da var den vannet ut. Dette har foregått mens vi var borte. Jeg hadde forventet at hun satte 4 stk vannglass i oppvaskmaskinen, suppa i kjøleskapet og memo spillet og duken. Det tar ikke mange minuttene! Hun har by the way sendt melding og sagt at hun glemte å spørre om de ønsket kvelds! Jeg kommer ikke til å bruke henne på ny, samme om dere heier på henne eller meg! Er barna som er i fokus her og det er ikke greit å ha en slik barnevakt. At dere er uenig, sier mer om deres egne forventninger til egen barnevakt og om dere har så lave forventninger, så sier det mer om dere enn om meg!

Anonymkode: 42873...0d2

Du skriver at det fløt da dere gikk hjemmefra. Suppe på komfyren, ryddig bord med noen glass på og et spill framme er ikke at det "flyter". Tror du prøver å moderere her. Ærlig talt synes jeg det er råfrekt å overlate et grisehus til barnevakten. Og selvsagt skal hun ikke rydde opp deres rot! Da får du tilby henne ekstra betalt. Derimot må hun selvsagt gi barna mat.

Anonymkode: 68110...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg ble det en slik sak da hi fremstår som kravstor og urimelig. 

Anonymkode: 4c80d...dab

Enig med deg.

Anonymkode: 89807...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg satt barnevakt i ungdomstiden, ryddet jeg bare det som ble rotete mens jeg var der. Jeg hadde ikke turt å begynne å rydde . De samme folkene hyret meg til å vaske huset en gang i uka ved siden av. 

Nå som jeg er voksen og har barn selv, så hadde jeg kanskje ryddet bort en middqgsasjett som jeg visste var ferdig. 

Men det er din jobb å si ifra hva du ønsker. 

Anonymkode: 89807...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...