Gå til innhold

Mensen sju uker etter fødsel på tross av fullamming?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få mensen sju uker etter fødsel selv om man fullammer? Jeg er ikke ordentlig ferdig med renselsen en gang. Har vært avtakende og lysere og lysere utflod før det kommer litt friskt blod og så brunt blod og så lysere og lysere utflod igjen. Dette har gjentatt seg gang på gang de siste ca tre ukene. Nå har det blitt lysere og lysere lyserosa utflod i en uke og jeg trodde endelig at det var over, men idag kommer det plutselig mye blod igjen, mye mer enn på mange uker. 😞 Kan jeg virkelig ha fått mensen tilbake etter bare sju uker selv om jeg fullammer? Eller kan det være at renselsen har tatt seg skikkelig opp igjen? Har lurt på om jeg kan ha rester i livmoren siden det aldri gir seg, og spurte fastlegen på seksukerskontrollen, men han klemte på magen min og mente at livmoren hadde trukket seg helt fint sammen. 

Stønn, jeg vil ikke ha mensen tilbake nå, hadde håpet på fri i mange måneder til...

Anonymkode: 208c7...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme opplevelse med min første og det var nok siste rest av renselsen, for jeg fikk ikke mensen på flere mnd. 

Anonymkode: 89afa...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være. Men det kan også være at såret ikke gror ordentlig, og skorpe faller av gang på gang. 

Ville fått henvisning til gynekolog. Det er ikke alle fastleger som er gode på dette. 

Jeg har hatt venninner som har gått rett i syklus to uker etter renselse var over. 

Selv tok renselse ca 8uker med varierende mengder. Så helt stopp i 14mnd. Både den gangen jeg kun ammet 4mnd, og denne gangen hvor jeg fortsatt ammer 16mnd senere

Anonymkode: 4a5e7...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være. Men det kan også være at såret ikke gror ordentlig, og skorpe faller av gang på gang. 

Ville fått henvisning til gynekolog. Det er ikke alle fastleger som er gode på dette. 

Jeg har hatt venninner som har gått rett i syklus to uker etter renselse var over. 

Selv tok renselse ca 8uker med varierende mengder. Så helt stopp i 14mnd. Både den gangen jeg kun ammet 4mnd, og denne gangen hvor jeg fortsatt ammer 16mnd senere

Anonymkode: 4a5e7...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an! Jeg har fått den tilbake 6 og 7 uker etter fødsel med begge mine og jeg har fullammet. Hos meg ga renselsen seg helt før jeg plutselig fikk en blødning. Så kom mensen jevnt og trutt hver fjerde uke etter det, så ingen tvil on hva det var. Nå har jeg en nyfødt og håper den drøyer litt lengre denne gangen, men jeg tviler. :(

Anonymkode: b1cf2...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være mensen ja. Da jeg fikk andremann så kom mensen etter ca 5 mnd mens jeg fortsatt fullammet. Men ta deg en tur til gynekolog for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 3fcfb...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...