Gå til innhold

Når man inviterer til julefeiring, er det smålig å be gjester ta med noe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har alltid julefeiring hos oss med mange gjester. Noen av gjestene har alltid med seg noe (spør på forhånd hva de skal ta med), mens andre alltid kommer tomhendte. Kjenner jeg kunne tenke meg å be de om å ta med noe. Både med tanke på arbeid og kostnad.

Anonymkode: 5d462...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig merkelig å ikke spørre hva man skal ta med....

Vi er også alltid hos oss, og svigermor velger å gi oss penger så vi kan handle, mens min mamma velger å handle med seg ting.

Jeg synes ikke det er smålig og be om noe om de alltid kommer til dere, og alltid er tomhendt. Bare gi beskjed i god tid så de kan handle når de ønsker.

Anonymkode: 2dfb0...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de som kommer står dere nære så da kan det vel gå an å spørre de. 

Si noe ala: vet dere det ER så mye for meg å ordne, kan ikke dere hjulpet til med å ta med multekrem i år? 

Anonymkode: b73e5...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har alltid julefeiring hos oss med mange gjester. Noen av gjestene har alltid med seg noe (spør på forhånd hva de skal ta med), mens andre alltid kommer tomhendte. Kjenner jeg kunne tenke meg å be de om å ta med noe. Både med tanke på arbeid og kostnad.

Anonymkode: 5d462...07b

Siden det er dere som alltid har det, så synes jeg godt du kan det. Bare tenk litt på hvem som kan bidra med hva. F.eks ikke spør den som aldri har bakt en kake om å stå for kaker

Anonymkode: 5a3f4...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min og hans familie tar alltid med seg 3 flasker julebrus, av typen som koster 7 kr flaska. I og med at de sjelden blir åpnet, tar de dem med seg hjem igjen når de drar.... 

Vi stiller med pinnekjøtt til 11 pers, full middag, dessert, drikke, godteri. Lager til og med tilpasset mat til svigerinne som ikke spiser kjøtt... 

Synes det ee litt spesielt å ikke tilby seg å ta med noe.

Anonymkode: 495c6...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det avtalt på forhånd at alle bidrar med noe. De som er nogenlunde oppegående på kjøkkenet tar med f.eks. waldorfsalat, stuffing, multekrem, krumkaker osv. 

De som baker til jul tar gjerne med et fat med julekaker og konfekt også.

For at alle skal kunne bidra får andre ansvar for brus og farris, og noen tar med kaffe og twist, after eight eller lignende. 

Anonymkode: 30615...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke smålig!

Juleselskap er mye jobb, og hvis alle tar med seg noe, så blir det mindre stressende for vertene, og det må da være bra for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er småleg å ikkje ta med seg noko, dersom de er vertar år etter år.  Julemat, spesielt pinnekjøtt, er dyrt.  Du kan spørje folk om å ta med seg noko med godt samvit!  

Sjølv skal vi stå for dessert og kake på julekvelden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det virkelig mennesker som kommer i selskap uten å tilby seg å bidra? Herregud, så patetisk😂

Dem hadde ikke jeg giddet å invitere så veldig mange ganger. Haater snyltere.

Passer selvfølgelig ALLTID på å bidra når jeg er invitert. 

Anonymkode: a5de8...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes det virkelig mennesker som kommer i selskap uten å tilby seg å bidra? Herregud, så patetisk😂

Dem hadde ikke jeg giddet å invitere så veldig mange ganger. Haater snyltere.

Passer selvfølgelig ALLTID på å bidra når jeg er invitert. 

Anonymkode: a5de8...2b0

De finnes ja..

Anonymkode: 5d462...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er smålig, men er vant til at vi bytter på å arrangere. Da er de som kommer på besøk gjester og de som inviterer vertskap. Vertskapet står selvsagt for laget. 

Anonymkode: 35ee6...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er smålig, men er vant til at vi bytter på å arrangere. Da er de som kommer på besøk gjester og de som inviterer vertskap. Vertskapet står selvsagt for laget. 

Anonymkode: 35ee6...616

Du skjønner vel selv at det blir noe helt annet? Latterlig av deg å kalle HI smålig, når du selv slipper å gjøre ALT, år etter år!

Anonymkode: a5de8...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er smålig, men er vant til at vi bytter på å arrangere. Da er de som kommer på besøk gjester og de som inviterer vertskap. Vertskapet står selvsagt for laget. 

Anonymkode: 35ee6...616

Smålig? Du har arrangerer jo ikke hvert år som hi gjør, det blir jo noe annet når dere bytter på

Anonymkode: 5a3f4...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...