Gå til innhold

Når kan det ekte juletreet settes inn?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Pleier å ha falskt tre men i år går vi for ekte . Aner da ikke hvor lenge det holder seg innendørs før det begynner å drysse . Det må holde til 3 juledag , da skal det ned igjen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kjøper edelgran kan du sette inn når som helst. Mitt kom på fot i går kveld og pyntes i dag, og står bortimot dryssefritt til trettendedag.

Vanlig gran bør også kunne holde fra nå og inn. Ellers ville jeg gått for furu om jeg ikke hadde så ekstremt mye pynt og furua altfor spredte greiner, furu er vakkert og drysser lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Hvis du kjøper edelgran kan du sette inn når som helst. Mitt kom på fot i går kveld og pyntes i dag, og står bortimot dryssefritt til trettendedag.

Vanlig gran bør også kunne holde fra nå og inn. Ellers ville jeg gått for furu om jeg ikke hadde så ekstremt mye pynt og furua altfor spredte greiner, furu er vakkert og drysser lite.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du husker å fylle på med vann og du ikke plasserer det rett forran peisen holder det i minst 2 uker her.

Anonymkode: 2bb24...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på juletreet, noen ganger tåler det ingenting og andre ganger kan det stå i evigheter.

Anonymkode: 011ff...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer litt an på juletreet, noen ganger tåler det ingenting og andre ganger kan det stå i evigheter.

Anonymkode: 011ff...89a

Ja.. får håpe vi er heldige med vårt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pynter edelgran på bittelille julaften og det pleier å stå fint til trettendedag jul. 

Vi er ikke så nøye med å vanne heller, vi. Det har jo stått tørt lenge før det kommer på fot i stuen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Vi pynter edelgran på bittelille julaften og det pleier å stå fint til trettendedag jul. 

Vi er ikke så nøye med å vanne heller, vi. Det har jo stått tørt lenge før det kommer på fot i stuen. 

Supert😊 da kommer nok treet inn snart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset kommer ikke juletreet inn før til jul, og så står det til bortimot tjuendedag jul. Jeg er av den gamle sorten som vil ha jul i jula, og ikke lenge før jul. 

Men jøss  bevares, hver sin smak. 

Anonymkode: f59ca...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Pleier å ha falskt tre men i år går vi for ekte . Aner da ikke hvor lenge det holder seg innendørs før det begynner å drysse . Det må holde til 3 juledag , da skal det ned igjen.  

Da synes jeg ikke dere skal ta bryet, det blir jo ikke mange dagene likevel. 

Anonymkode: 0cb32...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Pleier å ha falskt tre men i år går vi for ekte . Aner da ikke hvor lenge det holder seg innendørs før det begynner å drysse . Det må holde til 3 juledag , da skal det ned igjen.  

Wow, helt til 3. dag! Unnskyld at jeg spør, men hva er da vitsen? 

Anonymkode: f59ca...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, helt til 3. dag! Unnskyld at jeg spør, men hva er da vitsen? 

Anonymkode: f59ca...967

Kanskje de skal reise bort, kanskje de er forsynt med jula. Hva bryr det deg?

Anonymkode: 011ff...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, helt til 3. dag! Unnskyld at jeg spør, men hva er da vitsen? 

Anonymkode: f59ca...967

Vi reiser bort 4 dag og borte over nyttår. Jeg takler ikke jul i det nye året og da må julen ut før vi reiser😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg ikke dere skal ta bryet, det blir jo ikke mange dagene likevel. 

Anonymkode: 0cb32...70b

Selvsagt skal vi ha tre uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt skal vi ha tre uansett! 

Men hva er vitsen med å spørre om dette? Hvor dårlig tre tenker du kjøpe om det ikke holder til 3. dag?? Det er jo bare ei uke til. De fleste har jo treet inne i bortimot tre uker. Jul er jo koselig. 

Anonymkode: 0cb32...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hva er vitsen med å spørre om dette? Hvor dårlig tre tenker du kjøpe om det ikke holder til 3. dag?? Det er jo bare ei uke til. De fleste har jo treet inne i bortimot tre uker. Jul er jo koselig. 

Anonymkode: 0cb32...70b

Altså ! Jeg spørr fordi jeg ikke er vandt til å ha ekte tre. Folk spørr jo om alt mellom himmel og jord her inne? Da jeg var liten hadde vi også tre kun en ukes tid men jeg husker ikke hvordan type tre det var og hvordan det stod. Jul er koselig i desember for MEG og jeg ønsker ikke starte ett nytt år med julepyntet hus. Hva andre velger må jo være opp til dem . Alle har sin jul og sine tradisjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er vitsen med å spørre om dette? Hvor dårlig tre tenker du kjøpe om det ikke holder til 3. dag?? Det er jo bare ei uke til. De fleste har jo treet inne i bortimot tre uker. Jul er jo koselig. 

Anonymkode: 0cb32...70b

Hun kan spørre om hva hun vil. Hva bryr det deg om de tar ut juletreet 3 dag? Herregud, for noen sniper noen av dere er

Anonymkode: 011ff...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt er kommet i hus for vi skal også reise bort og vi ha litt julestemning hjemme før vi drar. Vanner det godt nå og fyller opp med vann før vi drar, og da regner vi med at det står fint til minst 13.dag jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her i huset kommer ikke juletreet inn før til jul, og så står det til bortimot tjuendedag jul. Jeg er av den gamle sorten som vil ha jul i jula, og ikke lenge før jul. 

Men jøss  bevares, hver sin smak. 

Anonymkode: f59ca...967

Og dette var relevant for tråden fordi...?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg personlig blåser i hva du mener om når juletre skal pyntes. 

 

Anonymkode: 4a73f...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter opp treet i morgen, reiser bort 2 juledag. Selv om det ikke blir mer en en uke ca. med juletre, syns vi alle at det er hyggelig :) 

Jeg rydder også bort jula etter nyttår, da holder det for oss

Anonymkode: c39dd...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi setter opp treet i morgen, reiser bort 2 juledag. Selv om det ikke blir mer en en uke ca. med juletre, syns vi alle at det er hyggelig :) 

Jeg rydder også bort jula etter nyttår, da holder det for oss

Anonymkode: c39dd...004

Ikke sant️. Hyggelig med tre den stunden det varer . Treet kommer opp i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså ! Jeg spørr fordi jeg ikke er vandt til å ha ekte tre. Folk spørr jo om alt mellom himmel og jord her inne? Da jeg var liten hadde vi også tre kun en ukes tid men jeg husker ikke hvordan type tre det var og hvordan det stod. Jul er koselig i desember for MEG og jeg ønsker ikke starte ett nytt år med julepyntet hus. Hva andre velger må jo være opp til dem . Alle har sin jul og sine tradisjoner 

Et voksent menneske som ikke skjønner at et juletre holder ei uke? Hvilken stein bor du under?

Anonymkode: 0cb32...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun kan spørre om hva hun vil. Hva bryr det deg om de tar ut juletreet 3 dag? Herregud, for noen sniper noen av dere er

Anonymkode: 011ff...89a

Poenget er at alle burde greie å skjønne selv at et tre selvsagt holder når det er snakk om kun ei uke. Hadde hun skulle hatt treet til jula er slutt var det noe annet. Hun er jo bare ute etter å provosere som vanlig. Hun lager tråd om dette hver jul. 

Anonymkode: 0cb32...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et voksent menneske som ikke skjønner at et juletre holder ei uke? Hvilken stein bor du under?

Anonymkode: 0cb32...70b

Du er like hyggelig i det virkelige liv og eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at alle burde greie å skjønne selv at et tre selvsagt holder når det er snakk om kun ei uke. Hadde hun skulle hatt treet til jula er slutt var det noe annet. Hun er jo bare ute etter å provosere som vanlig. Hun lager tråd om dette hver jul. 

Anonymkode: 0cb32...70b

Hvordan i all verden provoserer det at jeg har juletre kun en uke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...