Gå til innhold

Mistanker om overgrep- hva gjør man?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg spør på alvor. I motsetning til deg er ikke dette noe jeg opplever hver dag.

Anonymkode: 4ac25...5a4

Tror ikke Fru Banderas opplever dette hver dag.. 

Snakk med helsesøster først? 

Anonymkode: eddde...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man varsler, jeg ville nok ringt barnevernet men jeg er sikkert på at politi, helsestasjon eller hvem som helst andre kan hjelpe deg med å varsle til riktig instans.

Anonymkode: 4646f...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg spør på alvor. I motsetning til deg er ikke dette noe jeg opplever hver dag.

Anonymkode: 4ac25...5a4

I motsetning til meg, faktisk. Godt forsøk.

Hva gjør du hvis du ser at det begynner å brenne? Oppretter du en tråd på et anonymforum, eller ringer du brannvesenet?

Forstår at du har tungt for det, men her må du faktisk være en voksen og ansvarlig person. Dersom du ikke kan prate med barnet selv, på en trygg måte som gjør at du faktisk kan få nødvendig informasjon, så ringer du selvsagt barnevernet for råd. At du i det hele tatt må spørre på et anonymforum gjør at jeg tenker at noen andre voksne burde ta over for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Fru Banderas skrev:

I motsetning til meg, faktisk. Godt forsøk.

Hva gjør du hvis du ser at det begynner å brenne? Oppretter du en tråd på et anonymforum, eller ringer du brannvesenet?

Forstår at du har tungt for det, men her må du faktisk være en voksen og ansvarlig person. Dersom du ikke kan prate med barnet selv, på en trygg måte som gjør at du faktisk kan få nødvendig informasjon, så ringer du selvsagt barnevernet for råd. At du i det hele tatt må spørre på et anonymforum gjør at jeg tenker at noen andre voksne burde ta over for deg.

Det var et reelt spørsmål. Hadde håpet å få svar fra noen som har opplevd liknende. Ikke spydige oppstøt fra en som bare vil lage kvalme. Av alle tråder du kan velge så tok du denne som er så alvorlig.

Anonymkode: 4ac25...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er en fremgangsmåte som bestandig er riktig. Jeg regner med at det kommer mye an på hva mistanken består i.

Hvis du mistenker at jenta år blitt kysset av læreren ville jeg tatt et opp med foreldrene mens om jeg hadde hatt mistanke om voldtekt utført av mor ville jeg kontaktet politiet eller barnevernet.

Anonymkode: 4797d...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke om det er en fremgangsmåte som bestandig er riktig. Jeg regner med at det kommer mye an på hva mistanken består i.

Hvis du mistenker at jenta år blitt kysset av læreren ville jeg tatt et opp med foreldrene mens om jeg hadde hatt mistanke om voldtekt utført av mor ville jeg kontaktet politiet eller barnevernet.

Anonymkode: 4797d...eda

Takk. Ville egentlig frem til hvilken fremgangsmåte som er mest skånsom mot jenta her. Lege, politi eller BV. Da tar jeg kontakt med BV.

Anonymkode: 4ac25...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Ville egentlig frem til hvilken fremgangsmåte som er mest skånsom mot jenta her. Lege, politi eller BV. Da tar jeg kontakt med BV.

Anonymkode: 4ac25...5a4

Så merkelig at du har blitt Hi. Det var jo jeg som starta tråden;-) Men godt konkludert. Jeg konkluderte med samme svar og agerte like etterpå.

 

Hi

Anonymkode: a49e2...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så merkelig at du har blitt Hi. Det var jo jeg som starta tråden;-) Men godt konkludert. Jeg konkluderte med samme svar og agerte like etterpå.

 

Hi

Anonymkode: a49e2...d23

Litt dumt for deg at det står kode under innlegget. Du må være passe syk for å trolle i en tråd om noe så alvorlig. God bedring!

Anonymkode: 4ac25...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fru Banderas skrev:

I motsetning til meg, faktisk. Godt forsøk.

Hva gjør du hvis du ser at det begynner å brenne? Oppretter du en tråd på et anonymforum, eller ringer du brannvesenet?

Forstår at du har tungt for det, men her må du faktisk være en voksen og ansvarlig person. Dersom du ikke kan prate med barnet selv, på en trygg måte som gjør at du faktisk kan få nødvendig informasjon, så ringer du selvsagt barnevernet for råd. At du i det hele tatt må spørre på et anonymforum gjør at jeg tenker at noen andre voksne burde ta over for deg.

Godt ikke du opplever dette selv hver dag, for å gi råd om å prate med barnet selv kan gjøre mer skade enn nytte. Det er viktig at det er profesjonelle fagfolk som skal ta den biten.

Anonymkode: 4afc7...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Godt ikke du opplever dette selv hver dag, for å gi råd om å prate med barnet selv kan gjøre mer skade enn nytte. Det er viktig at det er profesjonelle fagfolk som skal ta den biten.

Anonymkode: 4afc7...6ac

Helt enig, men profesjonelle fagfolk kan også få mistanker andre steder enn på jobb, og dersom dette kan gjøres på en trygg og riktig måte, kan det være mindre skadelig enn at politiet helt brått henter barnet fra skolen for å ta en prat på Barnehuset, mens foreldrene blir avhørt et annet sted samtidig.

Det fordrer selvsagt at man er egnet til å gjøre det riktig, noe jeg betviler på det sterkeste i HIs tilfelle i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Ville egentlig frem til hvilken fremgangsmåte som er mest skånsom mot jenta her. Lege, politi eller BV. Da tar jeg kontakt med BV.

Anonymkode: 4ac25...5a4

Ta kontakt med politi

Anonymkode: d6ae0...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så merkelig at du har blitt Hi. Det var jo jeg som starta tråden;-) Men godt konkludert. Jeg konkluderte med samme svar og agerte like etterpå.

 

Hi

Anonymkode: a49e2...d23

Herregud, noen ting troller man ikke om, idiot

Anonymkode: d6ae0...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Helt enig, men profesjonelle fagfolk kan også få mistanker andre steder enn på jobb, og dersom dette kan gjøres på en trygg og riktig måte, kan det være mindre skadelig enn at politiet helt brått henter barnet fra skolen for å ta en prat på Barnehuset, mens foreldrene blir avhørt et annet sted samtidig.

Det fordrer selvsagt at man er egnet til å gjøre det riktig, noe jeg betviler på det sterkeste i HIs tilfelle i alle fall.

Så hvorfor kunne ikke DU svare det? Istedenfor går du på tilnærmet personangrep og insinuerer at jeg (HI) ikke er istand til å gjøre det riktige for dette barnet? Jeg lurer egentlig på DIN agenda er her. Når du svarer på en så aggressiv måte som du gjør. Jeg er selv utsatt for overgrep som liten uten at noen meldte bekymring, mitt spørsmål var ment som hvordan gjør man dette? På en så skånsom måte som mulig? Jeg bare fatter ikke hvordan det kan fyre opp (en mor?) på noen som helst måte!?! Har man ikke noe svar, ja, da skroller man videre... skjønner ikke at et oppriktig spørsmål kan trigge en person? 

Anonymkode: 4ac25...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, noen ting troller man ikke om, idiot

Anonymkode: d6ae0...421

Hjelp, unnskyld!!!!! Jeg trodde dette var tråden jeg laget for noen dager siden med ca nøyaktig samme overskrift og innhold. Jeg legger meg langflat og ber veldig om unnskyldning. Jeg var i samme situasjon som Hi og endte med å ringe barnevernet etter råd herfra.

 

Beklager Hi. Skammer meg virkelig. Tok feil! 

 

Hilsen fake-hi 😕

Anonymkode: a49e2...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går barnet på skole? Da kan du i såfall ta kontakt med rektor. Om rektor får en slik bekymring så er rektor pliktet til å kontakte bv. 

Anonymkode: e6f39...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går barnet på skole? Da kan du i såfall ta kontakt med rektor. Om rektor får en slik bekymring så er rektor pliktet til å kontakte bv. 

Anonymkode: e6f39...5f3

Takk. Men har allerede kontaktet BV, fikk gode råd derfra og følger de. Barnet er ivaretatt og vi fikk gode råd ift hvordan vi skal gå frem. 

Anonymkode: 4ac25...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fru Banderas skrev:

Ehm, seriøst? Du spør på alvor hva du skal gjøre når du har mistanker om overgrep?

Kutt ut. HI forsøker å gjøre noe. Du trenger ikke tråkke på henne og harselere med henne, hun har ikke gjort noe galt. 

Når folk får så frekke svar som dine i denne tråden slutter de å spørre, for å slippe uthengingen din. Da kan i verste fall barn unngå å få den hjelpen de ellers kunne fått dersom svarene er kloke og gode. 

Du bør seriøst gå i deg selv og se hva slags menneske du er og hva du står for. 

Anonymkode: 33561...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fru Banderas skrev:

I motsetning til meg, faktisk. Godt forsøk.

Hva gjør du hvis du ser at det begynner å brenne? Oppretter du en tråd på et anonymforum, eller ringer du brannvesenet?

Forstår at du har tungt for det, men her må du faktisk være en voksen og ansvarlig person. Dersom du ikke kan prate med barnet selv, på en trygg måte som gjør at du faktisk kan få nødvendig informasjon, så ringer du selvsagt barnevernet for råd. At du i det hele tatt må spørre på et anonymforum gjør at jeg tenker at noen andre voksne burde ta over for deg.

Er det selvsagt at det er barnevernet som er riktig instans her? 

Jeg hadde også vært i tvil om jeg skulle kontakte bv, politi eller helsesøster først. 

Hvorfor svarer du folk så ufyselig? Du har hørt ordtaket om at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar? Du beviser at det er mye riktig i det ordtaket, altså. 

Det er litt merkelig at du har så stort behov for å trykke folk ned? Hva kommer det av, tro? Neppe FOR  stor selvtillit, tipper jeg. 

Anonymkode: 9b185...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Banderas skrev:

I motsetning til meg, faktisk. Godt forsøk.

Hva gjør du hvis du ser at det begynner å brenne? Oppretter du en tråd på et anonymforum, eller ringer du brannvesenet?

Forstår at du har tungt for det, men her må du faktisk være en voksen og ansvarlig person. Dersom du ikke kan prate med barnet selv, på en trygg måte som gjør at du faktisk kan få nødvendig informasjon, så ringer du selvsagt barnevernet for råd. At du i det hele tatt må spørre på et anonymforum gjør at jeg tenker at noen andre voksne burde ta over for deg.

Til å påberope deg at du jobber i helsevesenet, så har du jammen meg ikke mye peiling. Mistenker man overgrep, så pumper man ikke barnet for informasjon, man ringer politiet.

Anonymkode: d6ae0...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/17/2018 at 10:16 AM, Anonym bruker said:

Er snakk om en jente på 7 år, hvordan går jeg frem? 

Anonymkode: 4ac25...5a4

håper du virkelig er 100% sikker, ellers ødelegger du et annets liv

Anonymkode: 40330...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...