Gå til innhold

Felles gave fra foreldre til barnehage ansatte - hjelp!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Avsindig høy sum! Hvis alle da hadde betalt hadde det blitt 1800 kroner. Julegaver til ansatte i barnehagen for nærmere 2000! Det er galskap! 50 kroner pr barn hadde vært mer enn nok. 

Hadde du sagt kr 25 pr barn hadde det fremdeles blitt 450, nok til en kurv med masse godsaker. 

Anonymkode: d90a0...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, jeg finner noe annet. Men er det ok å utelukke de siste? Jeg mottok følgende melding:

"Ingen skolebarn er pålagt å betale inn og det er heller ikke lov til å utelukke noen i gaveordninger/innsamlinger." 

Jeg blé bare oppgitt. Stemmer dettte?

 

Hilsen rådløs Hi

Anonymkode: 8551b...5e6

Seriøst... du skriver fra ALLE barna. Samme hvor furt du er. 100 kr per er altfor mye.

Anonymkode: 2ca24...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har altfor høy sum.

2. Du blander ikke inn egeninteresse i gavevalg.

3. Du har en så aggressiv tone at jeg av prinsipp ikke hadde betalt selv om jeg alltid er med på slikt.

Anonymkode: f5dc5...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på hva din søsters prinsipp er? 

Anonymkode: c8a62...a17

Hun er sikkert en strevende kunstnersjel eller home party entusiast....

Anonymkode: f5dc5...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1. Du har altfor høy sum.

2. Du blander ikke inn egeninteresse i gavevalg.

3. Du har en så aggressiv tone at jeg av prinsipp ikke hadde betalt selv om jeg alltid er med på slikt.

Anonymkode: f5dc5...0db

Dette

Anonymkode: 0f4e2...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer veldig på hva du skal/skulle ha kjøpt fra din søsters konsept. Konsept? Det høres rart ut, homeparty ( som noen andre har skrevet), eller hva er det? 

Anonymkode: d689a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen andre enn deg som vet hvem som har betalt inn, så det må vel uansett være uproblematisk å gi gaven fra alle. 

 

Anonymkode: a2171...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir 20 kr hver til en kurv med sjokolade og mandariner. 

100 kr er altfor mye, men når du først har satt igang dette, kjøper du en felles gave til alle og skriver fra alle barna. Det er faktisk ingen andre måter å gjøre det på. 

Og så er jeg også nysgjerrig på hva din søsters konsept er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

for det første 100 kr er lite, ikke mye. alle har råd til det

Anonymkode: aa16e...856

Nei. Kort og godt. Det er slett ikke alle som har råd til å betale ut 100 kr pr barn.

I tillegg skriver hi at hun hadde fått signaler fra flere om at de ønsket en lavere sum pr barn, noe hun valgte å ignorere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Superdolly said:

Nei. Kort og godt. Det er slett ikke alle som har råd til å betale ut 100 kr pr barn.

I tillegg skriver hi at hun hadde fått signaler fra flere om at de ønsket en lavere sum pr barn, noe hun valgte å ignorere.

det har dem, er bare tull. barnslig oppførsel av foreldrene, er ikke bare bare og jobbe i bhg og ikke få en dritt tilbake av utakknemlig foreldre

Anonymkode: aa16e...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

det har dem, er bare tull. barnslig oppførsel av foreldrene, er ikke bare bare og jobbe i bhg og ikke få en dritt tilbake av utakknemlig foreldre

Anonymkode: aa16e...856

Er du dum, eller late du som?

Alle har ikke råd til å hoste opp 100 kr pr barn for noe slikt uten videre nei. Selv om du nekter å tro det, så er 100 kr ganske mye penger for enkelte.

Og jobbe i barnehage uten å få en dritt tilbake? Sist jeg sjekket fikk barnehageansatte lønn for jobben. Har aldri vært borti noen som har jobbet gratis i barnehagene her i hvert fall. I tillegg til dette, kan man faktisk få til en fin oppmerksomhet for 25 eller 50 kr pr barn når det ganges opp med 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Superdolly said:

Er du dum, eller late du som?

Alle har ikke råd til å hoste opp 100 kr pr barn for noe slikt uten videre nei. Selv om du nekter å tro det, så er 100 kr ganske mye penger for enkelte.

Og jobbe i barnehage uten å få en dritt tilbake? Sist jeg sjekket fikk barnehageansatte lønn for jobben. Har aldri vært borti noen som har jobbet gratis i barnehagene her i hvert fall. I tillegg til dette, kan man faktisk få til en fin oppmerksomhet for 25 eller 50 kr pr barn når det ganges opp med 18.

mange egoister ser jeg

Anonymkode: aa16e...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

3 ansatte og en vikar. Det blir kr 900 fordelt på 4 personer = 225,- per ansatt. Jeg hadde tenkt å kjøpe til dem fra min søsters konsept men det strekker ikke lengre til, ettersom det ville ha krevd at alle bidro. Jeg har ikke lengre ønske om å påta meg denne oppgaven og lurer på om jeg kan vippse pengene tilbake og be dem finne på noe selv?

Anonymkode: 8551b...5e6

Du skal pushe dritten til søsteren din og synes det er ok å kreve penger fra folk for det, folk som har sagt de vil ha satt summen lavere? Wow for et menneske du er.

Anonymkode: 6be98...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

mange egoister ser jeg

Anonymkode: aa16e...856

Ja, fysjom, tenk å prioritere mat og klær til egen unger foran gave til barnehageansatte da gitt. Grusomme folk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

for det første 100 kr er lite, ikke mye. alle har råd til det

Anonymkode: aa16e...856

Lite å gjøre på i dag ? ALLE har ikke råd til 100 kr. Noen prioriterer faktisk mat og klær.

Anonymkode: 6beff...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

mange egoister ser jeg

Anonymkode: aa16e...856

Og det er nok din mening og du vil ikke diskutere det videre, ikke snart. 

Noen ganger trenger man ikke stille spørsmål om noen er dumme...

Anonymkode: f47d2...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å se det også fra mottakers side hadde jeg tatt imot med bismak om det sto navn på barna uten at det er fra alle. Hadde tenkt at summen da har vært for høy og at kanskje noen har gitt fordi de følte de «måtte» eller «burde». 

Anonymkode: 3d3c2...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

det har dem, er bare tull. barnslig oppførsel av foreldrene, er ikke bare bare og jobbe i bhg og ikke få en dritt tilbake av utakknemlig foreldre

Anonymkode: aa16e...856

Skjerp deg! Som barnehageansatt blir jeg flau av å lese dette og håper folk ikke tror dette er en vanlig tankegang hos barnehageansatte!

Vi får lønn som vanlige arbeidstakere og vi får mye tilbake fra barna! Forventer ingenting i julegave, men setter jo pris på det. Men ikke noe dyrt! En tegning og en hilsen fra barna er veldig koselig!

Anonymkode: da6a7...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så nysgjerrig på hva søstera til HI selger! Jeg ser for meg "vidunderkluter som vasker vekk alle flekker", " hudkrem som får dine hender til å se ut som en nyfødt", " urtedrikker som får frem ungdommen i deg", og " kremen som gjør at du mister 10 kilo på 10 dager". 

Anonymkode: d689a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner alltid gave til de ansatte selv for at de tar vare på mitt barn, og de blir glade uansett pris jeg har lagt i gaven. Er snakk om en oppmerksomhet og et "takk for at du tar vare på barnet mitt"- kort. For meg er det personlig og da vil jeg ikke at andre skal si meg hverken pris eller hva jeg skal gi. Pluss at 100 kr er dyrt for en spleisegave i noe man kanskje ikke er enig i. 

Anonymkode: 6532d...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en følelse av at grunnen til at du ville gi gave, var for å hjelpe søsteren din med salget av hva det nå er hun selger.... Og når du ikke fikk inn nok penger til det, så var det ikke så gøy å skulle glede de ansatte i barnehagen med en gave likevel.... 100 kr pr barn er ALT for mye!!! 25 kr hadde holdt i massevis!!

Anonymkode: 66a17...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Jeg må innrømme at jeg ikke er den som startet innsamlingsaksjonen. Jeg er en forelder i gruppen og jeg reagerte på fremstøtet på grunnlag av at jeg reagerer på at hun ikke vil inkludere de barna som ikke betaler.

Her inne: Jeg lot som om jeg var den som samlet inn pengene og innser nå, etter å ha lest alle svar, at jeg hadde rett i min tolkning. Jeg ble blant annet irritert over at hun skreiv at hun ville støtte søsterens konsept (samme kan det være hvilket konsept det er, jeg ønsker ikke å henge ut mennesker).

Jeg registrerer at dama nå driver og purrer på for få "innmeldte."

Selv venter jeg i spenning på om hun skriver hilsen fra alle barna eller om hun er så teit at hun velger å påføre de barna som har betalt inn kr 100,- og kun dem. Hun fikk jo innspill på at det var "overpris".

Vi valgte som nevnt å ikke bli med på denne gaven og har helt andre planer. Antar at det er ok at mitt barn gir noe annet. 

Hilsen Hi

Anonymkode: 8551b...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Jeg må innrømme at jeg ikke er den som startet innsamlingsaksjonen. Jeg er en forelder i gruppen og jeg reagerte på fremstøtet på grunnlag av at jeg reagerer på at hun ikke vil inkludere de barna som ikke betaler.

Her inne: Jeg lot som om jeg var den som samlet inn pengene og innser nå, etter å ha lest alle svar, at jeg hadde rett i min tolkning. Jeg ble blant annet irritert over at hun skreiv at hun ville støtte søsterens konsept (samme kan det være hvilket konsept det er, jeg ønsker ikke å henge ut mennesker).

Jeg registrerer at dama nå driver og purrer på for få "innmeldte."

Selv venter jeg i spenning på om hun skriver hilsen fra alle barna eller om hun er så teit at hun velger å påføre de barna som har betalt inn kr 100,- og kun dem. Hun fikk jo innspill på at det var "overpris".

Vi valgte som nevnt å ikke bli med på denne gaven og har helt andre planer. Antar at det er ok at mitt barn gir noe annet. 

Hilsen Hi

Anonymkode: 8551b...5e6

Haha, heeelt sikkert

Anonymkode: 0f4e2...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...