Gå til innhold

Har fått et helt jævlig utslett rundt øyet, må ha det bort. Kan jeg bruke reseptbelagt salve som mannen har fått?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det står ekstra sterkt på pakken, derfor jeg lurer 😅 Stresser litt nå, kan ikke se sånn ut til uka.

Anonymkode: 9f9c5...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må reise til doktoren og få din egen salve. Rundt øyet skal du være veldig forsiktig og helst ikke bruke noe særlig med kortison.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du må ha det bort? Regner med at du  ha det bort av årsaker knyttet til utseende, og da må man ikke noe som helst. 

Nei, du kan ikke bruke en annen persons salve, særlig ikke i nærheten av øyet. Du må til lege, på mandag, dette er ikke legevakt-sykdom, og få egnet behandling. 

Anonymkode: f7793...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er grunnen til at du må ha det bort? Regner med at du  ha det bort av årsaker knyttet til utseende, og da må man ikke noe som helst. 

Nei, du kan ikke bruke en annen persons salve, særlig ikke i nærheten av øyet. Du må til lege, på mandag, dette er ikke legevakt-sykdom, og få egnet behandling. 

Anonymkode: f7793...394

Selvfølgelig drar jeg ikke på legevakten. Man oppsøker legevakten kun ved virkelig akutt behov. Hvorfor er lege nødvendig om denne salven skulle medføre bedring?

Anonymkode: 9f9c5...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig drar jeg ikke på legevakten. Man oppsøker legevakten kun ved virkelig akutt behov. Hvorfor er lege nødvendig om denne salven skulle medføre bedring?

Anonymkode: 9f9c5...3a2

Du sier det står "ekstra sterk" på pakken. Da regner jeg med at det er en salve som inneholder steroider, og det betyr at det skal utvises sterk forsiktighet bed bruk i nærheten av øyne, siden steroider kan medføre store skader på syn. Salven mannen din har fått utskrevet er beregnet for det han har fått den for, ikke for din eksem. 

At eksemet har betydning for ditt utseende trumfer ikke faren for alvorlige skader på synet. 

Anonymkode: f7793...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig drar jeg ikke på legevakten. Man oppsøker legevakten kun ved virkelig akutt behov. Hvorfor er lege nødvendig om denne salven skulle medføre bedring?

Anonymkode: 9f9c5...3a2

Da synes jeg du skal smøre på - gjerne tjukt og i god bredde. Og når du får en skikkelig reaksjon og begynner å se uklart så må du for all del ikke dra til legevakt da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huden rundt øynene er ekstra tynn og følsom. Jeg smurte med vanlig kortison salve. DET SKULLE JEG IKKE GJORT!!! Hovnet opp og ble verre. Fikk øyesalve med kortison av legen. Det hjalp raskt. Vet ikke om det er reseptbelagt. Hør med apoteket. 

Anonymkode: d0a0c...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...