Gå til innhold

Jeg har arvet en bunad og lurer på hva dere ville tatt for den


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg lese alle andres svar?

Anonymkode: f1ce6...1f0

Da hadde du fått vite at dette ikke er et 100 år gammelt arvestykke brodert av en jomfru i lyset fra et sotende talglys, men en bunad kjøpt til et bryllup og nesten ikke brukt. 

Anonymkode: 5eb2a...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde du fått vite at dette ikke er et 100 år gammelt arvestykke brodert av en jomfru i lyset fra et sotende talglys, men en bunad kjøpt til et bryllup og nesten ikke brukt. 

Anonymkode: 5eb2a...ce4

Ikke mitt problem at folk ikke greier skrive viktig informasjon i hovedinnlegget da. 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mitt problem at folk ikke greier skrive viktig informasjon i hovedinnlegget da. 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Poenget mitt er at den skal selges. Relevant info om hvilken bunad det er snakk og hva jeg skal selge bør holde. Hvorfor man skal selge noe burde være unødig å fortelle om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Poenget mitt er at den skal selges. Relevant info om hvilken bunad det er snakk og hva jeg skal selge bør holde. Hvorfor man skal selge noe burde være unødig å fortelle om 

Nei, du ser vel selv at det ikke var nok info? Du må se litt på det store bildet, og ikke bare det rett foran nesa di. 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, du ser vel selv at det ikke var nok info? Du må se litt på det store bildet, og ikke bare det rett foran nesa di. 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Men herregud! Folk må jo mene hva de vil om det faktum at en bunad skal selges. Poenget er at jeg lurte på om noen har bunaden og om de vet hva den er verdt. Jeg spør IKKE om råd hvorvidt jeg KAN selge den. Hadde det vært DET jeg lurte på hadde jeg gitt info om hvilken relasjon jeg har til giver og bunadens historie . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Men herregud! Folk må jo mene hva de vil om det faktum at en bunad skal selges. Poenget er at jeg lurte på om noen har bunaden og om de vet hva den er verdt. Jeg spør IKKE om råd hvorvidt jeg KAN selge den. Hadde det vært DET jeg lurte på hadde jeg gitt info om hvilken relasjon jeg har til giver og bunadens historie . 

Ro deg ned da!

Anonymkode: f1ce6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du ser vel selv at det ikke var nok info? Du må se litt på det store bildet, og ikke bare det rett foran nesa di. 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Selvfølgelig var det nok informasjon til oss som ikke sitter og er moralpoliti og skal få hi til å stå skolerett fordi hun tar et valg over egne eiendeler.  Makan til oppførsel.

Anonymkode: 1318a...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ro deg ned da!

Anonymkode: f1ce6...1f0

Jeg er helt rolig😊. Det var bare viktig å få frem ett viktig poeng da enkelte rett å slett synes det er vanskelig å forstå hva innlegget dreier seg om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg er helt rolig😊. Det var bare viktig å få frem ett viktig poeng da enkelte rett å slett synes det er vanskelig å forstå hva innlegget dreier seg om 

Ja, superrolig! Haha😂 Igjen- the Big picture... 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, superrolig! Haha😂 Igjen- the Big picture... 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Det mest interessante er at du synes å vite hvorvidt jeg er rolig eller ikke... anonymt på ett nettforum . Som jeg har sagt mange ganger her inne: dersom jeg hadde latt meg bli sint, irritert eller opprørt over folk her inne så hadde jeg ikke vært her. Jeg gidder ikke anta at jeg vet hvilken sinnstemning du eller andre her inne er i og jeg lurer oppriktig på hva som får deg til å tro at du vet fasiten på slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, superrolig! Haha😂 Igjen- the Big picture... 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Ærlig talt du driter deg ut! Infoen i hi var mer enn nok da spørsmålet er hvor mye hi kan selge bunaden for. At du henger deg opp i ting som ikke har relevans sier mye om deg, og du viser egenskaper du burde være flau over å ha.

Anonymkode: e7bfe...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått på Husfliden og spurt. Da får du en riktig pris vil jeg tro. Jeg skal også selge en bunad. Det er min egen fra konfirmasjonstiden, som naturligvis ikke lenger passer. Ingen av mine barn passer den eller vil ha den, så da legger jeg den heller ut for salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke solgt bunaden. Jeg hadde tatt vare på den til et av barnebarna kan bruke den. Eller er det bare gutter i familien? 

Det er umulig for oss å si hva bunaden kan selges for. Her er det lurt å sjekke finn.no

Anonymkode: 03001...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke solgt bunaden. Jeg hadde tatt vare på den til et av barnebarna kan bruke den. Eller er det bare gutter i familien? 

Det er umulig for oss å si hva bunaden kan selges for. Her er det lurt å sjekke finn.no

Anonymkode: 03001...afb

Det er langt ifra sikkert at barnebarn kan ha den. Enten passer den ikke, eller så ønsker de ikke å ha den. 

Det er heller ikke sikkert at barnebarna blir "riktig kjønn" til bunaden engang. Hvor lenger skal man da spare på den, til oldebarna?? 

Nei, Hi, selg den med god samvittighet. Du er en av maaaaange som selger bunad. Det er faktisk ikke så unikt som mange herinne vil ha det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke solgt bunaden. Jeg hadde tatt vare på den til et av barnebarna kan bruke den. Eller er det bare gutter i familien? 

Det er umulig for oss å si hva bunaden kan selges for. Her er det lurt å sjekke finn.no

Anonymkode: 03001...afb

Vi har bunader av sentimental verdi i familien til både gutter og jenter. Ingen trenger denne derfor skal den selges. En opplevelse er mer verdt for oss enn en bunad som ingen bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg lese alle andres svar?

Anonymkode: f1ce6...1f0

Nei, hvorfor skal du bry deg om opplysninger som er relevant for saken? Du mener jo det du mener uansett, ikke sant?

Anonymkode: a3127...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hvorfor skal du bry deg om opplysninger som er relevant for saken? Du mener jo det du mener uansett, ikke sant?

Anonymkode: a3127...64b

Hvorfor er du så sint?

Anonymkode: f1ce6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du så sint?

Anonymkode: f1ce6...1f0

Sint?

Jeg stiller deg et spørsmål. Ble det for vanskelig?

Anonymkode: a3127...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sint?

Jeg stiller deg et spørsmål. Ble det for vanskelig?

Anonymkode: a3127...64b

Nei, du stilte retoriske spørsmål... Google det😂

Anonymkode: f1ce6...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du stilte retoriske spørsmål... Google det😂

Anonymkode: f1ce6...1f0

Nå har jeg lest hele tråden, til og med alle svarene dine 😂 Ferdig snart? Du vinner ikke den her. 

Anonymkode: c75b5...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vissdu googler så ca 14-16.000 for en løkendrakt. Kommer nok litt an på hvor nøyaktig den er sydd, er det tatt høyde for å legge den inn/ut osv.

 

jeg skjønner enda ikke hvorfor du legger ut spørsmål her istedenfor å Google? 

Anonymkode: 5b81f...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har brodert den da?

I dag er det mange steder man kan kjøpe bunad, og man betaler deretter. 

Er den laget i Norge, f.eks på Bunadrosen koster den fort 23.000 bare for drakten, også kommer sølvet i tillegg.

Men er den kjøpt fra en av disse kina-produsentene er den langt billigere.

Du må nesten sammenligne med hva en ny ville kostet også ta 50-70% av det, litt utfra hvor fin den er, hvordan den er oppbevart osv.

Kan du skrive i en Finn-annonse at den er brodert og satt sammen i Norge, det er godt med sømmemonn så den kan tas ut eller inn, den er oppbevart i en stoffpose i et røykfritt hjem osv kan du ta mer enn om det er en kina-bunad som har hengt uten beskyttelse i et hjem med katter, hunder og røyk. 

Anonymkode: 825ba...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg lese alle andres svar?

Anonymkode: f1ce6...1f0

Fordi da hadde du fått lese helt adekvate tilsvar til akkurat det du kommenterer, og du hadde sluppet å fremstå som en kjip idiot som bare slenger dritt. 

Anonymkode: 7e987...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har brodert den da?

I dag er det mange steder man kan kjøpe bunad, og man betaler deretter. 

Er den laget i Norge, f.eks på Bunadrosen koster den fort 23.000 bare for drakten, også kommer sølvet i tillegg.

Men er den kjøpt fra en av disse kina-produsentene er den langt billigere.

Du må nesten sammenligne med hva en ny ville kostet også ta 50-70% av det, litt utfra hvor fin den er, hvordan den er oppbevart osv.

Kan du skrive i en Finn-annonse at den er brodert og satt sammen i Norge, det er godt med sømmemonn så den kan tas ut eller inn, den er oppbevart i en stoffpose i et røykfritt hjem osv kan du ta mer enn om det er en kina-bunad som har hengt uten beskyttelse i et hjem med katter, hunder og røyk. 

Anonymkode: 825ba...b9f

Takk for utfyllende godt svar😊. Den er sydd hos husfliden og kan sys inn og ut alle veier. Den er godt oppbevart i hus uten dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du ser vel selv at det ikke var nok info? Du må se litt på det store bildet, og ikke bare det rett foran nesa di. 

Anonymkode: f1ce6...1f0

Slutt opp nå da.

Anonymkode: 8cc5f...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...