Gå til innhold

Jeg er "redd" for å bli svigermor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ok svigermor som aldri blander seg,knapt sier sin mening. Vi har ok forhold, ikke for nært men med respekt fra begges side. Det er ikke kjemi der men vi respekterer hverandre og det er viktig. Når jeg blir svigermor, og jeg har 3 sønner, håper jeg på å ta del i barnebarnas oppvekst, bli en del av hverdagen. Min svigermor ønsker ikke dette. Nå er det vel 6 måneder siden de var på besøk. De har aldri passet barn osv. 

 

Anonymkode: f0cf6...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et veldig godt forhold til min svigermor og er veldig glad i henne.

Jeg er også svigermor til to. Min ene svigerdatter har jeg et kjempefint forhold til, mens hun andre er så vanskelig at jeg kort og godt er redd henne.

Hun har veldig mange konflikter med mennesker rundt seg og har heller ikke klart å beholde jobber så lenge grunnet aggressivitet, så jeg regner med at det ikke er mye jeg kan gjøre. Hun liker ikke hverken min mann eller meg. Hvis vi treffer familien hennes er det også tydelig at de ikke er begeistret for oss. Jeg regner med at min svigerdatter da har matet de med er eller annet som gjør at de synes vi er dårlige mennesker.

Jeg tenker at da får de heller tro på hva Evt har fortalt de - og så er jeg trygg på at så lenge vi oppfører oss fint, så kommer bestandig sannheten frem en dag. 

Jeg har aldri før vært i en posisjon der noen misliker meg, så det var en litt sår tid i starten.

Så uansett om en oppfører seg både respektfullt og fint, så kan en ikke ha en garanti på at forhold mellom svigermor og svigerdatter blir bra.

Men jeg er helt sikker på at du stiller fint når du allerede nå tenker at du vil ha er godt forhold til fremtidige svigerdøtre.

Anonymkode: 9a179...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en herlig svigermor. Hun har tre sønner, og har virkelig tatt godt i mot alle svigerdøtrene sine. Hun har aldri lagt seg borti noen beslutninger vi har tatt, elsker å være sammen med barnebarna og har hjulpet oss masse. Og hun har sagt at hun er så glad for svigerdøtrene sine. 

Tror rett og slett at det er fordi hun er et flott menneske. Og at hun har oppegående og hyggelige svigerdøtre.

Anonymkode: 8973a...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ok svigermor. Jeg har alltid likt henne og syntes hun er grei, men nå etter at vi fikk barn, har hun blitt veldig slitsom. Det er hennes første barnebarn, og jeg har full forståelse for at hun er overlykkelig.

Men det er ganske slitsomt når hun kommer på døren for å hilse på, uten å ha avtalt på forhånd. Hun har alltid en unnskyldning; "Jeg skal bare levere...", "Jeg var i nabolaget...", "Jeg gikk meg en tur...". Vi bor bare 10 min gåavstand fra hverandre. Også skal hun legge seg opp i hvordan vi takler det å ha baby i hus. "Nå gjør babyen sånn, da vil den sånn", "Du må gjøre det, ikke det"! Det er veldig slitsomt. Hun har fått flere beskjeder at det ikke er greit, men hun klarer ikke gi seg. 

Hvordan unngå å blir en plagsom svigermor? Ikke bland deg inn i hvordan barna dine lever livene sine. (Med mindre måten de lever på er direkte skadelig).

Anonymkode: ded06...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familiens hjerte! Fantastisk.

Beklager å måtte si det, men gifte voksne sønner bør nok plassere hjertet et annet sted enn hos mamma. Ellers blir det en klassisk svigerfelle.

Anonymkode: eb0e6...a28

Samme gjelder for gifte kvinner, de bør kutte navlestrengen til mor og alltid stå bak sin mann uansett. 

Eller gjaldt dette bare det mannlige kjønn?

Anonymkode: a8e9c...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme gjelder for gifte kvinner, de bør kutte navlestrengen til mor og alltid stå bak sin mann uansett. 

Eller gjaldt dette bare det mannlige kjønn?

Anonymkode: a8e9c...276

Hvis mor har samme gale holdning om at hun er familiens hjerte, og svigersønn er ingenting hvis de ikke danser etter hennes pipe, så ja da er det på tide å klippe navlestrengen der og

Anonymkode: e291b...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme gjelder for gifte kvinner, de bør kutte navlestrengen til mor og alltid stå bak sin mann uansett. 

Eller gjaldt dette bare det mannlige kjønn?

Anonymkode: a8e9c...276

Eh, ja, så klart! Hvis du  mener at opprinnelsesfamilien skal være bestemmende for hvordan du lever resten av ditt liv, og at foreldrene dine skal ha mer å si enn den partneren du VELGER, da bør du ikke gå inn i et forpliktende forhold. 

Anonymkode: eb0e6...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...