Gå til innhold

Noen som har betalt konfirmanten for å slippe å holde konfirmasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt kan ALLE bli ødelagt av det du nevner. Det vi som foreldre ønsker er å ruste barna våre så godt vi kan . Vi er de beste foreldrene vi kan være for barna våre og oppdrar de sånn som det passer for det enkelte barn. 

De fleste av oss vil det beste for barna våre, men vi er ofte ikke så flinke til å se hva det er. I tillegg er de fleste ganske egoistiske og setter egne ønsker og behov minst like høyt som barnas, selv om de færreste vil innrømme det.

I tillegg er mange lite villige til å høre på råd fra andre, som ser barnet og familuen fra utsiden. De fleste tror de vet best selv, uansett hva eksperter med lang utdanning, eldre familiemedlemer som har opodrad barn før, lærere eller andre forsøker å fortelle.

Derfor er det svært få barn som vokser opp til å bli den beste versjonen av seg selv som de kunne blitt.

Anonymkode: cde3c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De fleste av oss vil det beste for barna våre, men vi er ofte ikke så flinke til å se hva det er. I tillegg er de fleste ganske egoistiske og setter egne ønsker og behov minst like høyt som barnas, selv om de færreste vil innrømme det.

I tillegg er mange lite villige til å høre på råd fra andre, som ser barnet og familuen fra utsiden. De fleste tror de vet best selv, uansett hva eksperter med lang utdanning, eldre familiemedlemer som har opodrad barn før, lærere eller andre forsøker å fortelle.

Derfor er det svært få barn som vokser opp til å bli den beste versjonen av seg selv som de kunne blitt.

Anonymkode: cde3c...174

Ok. Vil du virkelig kverulere på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ok. Vil du virkelig kverulere på dette? 

Jeg vil gjerne forklare hva jeg mener og hvorfor det er tullete å skrive ting som at barna blir "den beste utgaven av seg selv", "Det er godt vi er forskjellige" ol. Det er i beste fall intetsigende svada og som regel direkte feil.

Anonymkode: cde3c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil gjerne forklare hva jeg mener og hvorfor det er tullete å skrive ting som at barna blir "den beste utgaven av seg selv", "Det er godt vi er forskjellige" ol. Det er i beste fall intetsigende svada og som regel direkte feil.

Anonymkode: cde3c...174

Ok. Hvis det er viktig for deg å få det frem så er det viktig for deg. Jeg velger å tro at de fleste synes det er helt innafor å si at man ønsker at barna blir den beste utgaven av seg selv. Avslutningsvis vil jeg si at det sjelden har passet bedre å si at jeg er glad vi alle er forskjellige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ok. Hvis det er viktig for deg å få det frem så er det viktig for deg. Jeg velger å tro at de fleste synes det er helt innafor å si at man ønsker at barna blir den beste utgaven av seg selv. Avslutningsvis vil jeg si at det sjelden har passet bedre å si at jeg er glad vi alle er forskjellige 

Du blir irritert på meg. Det er helt greit, men hvorfor er du glad for at jeg ikke er lik deg på dette området? Hvis jeg tyder deg rett er det du egentlig ønsker å formidle at du synes jeg er en idiot. Du vil bare skrive det på en  måte som som stiller deg selv i et bedre lys enn om du hadde sakt hva du mente rett frem.

Anonymkode: cde3c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du blir irritert på meg. Det er helt greit, men hvorfor er du glad for at jeg ikke er lik deg på dette området? Hvis jeg tyder deg rett er det du egentlig ønsker å formidle at du synes jeg er en idiot. Du vil bare skrive det på en  måte som som stiller deg selv i et bedre lys enn om du hadde sakt hva du mente rett frem.

Anonymkode: cde3c...174

Heldigvis blir jeg ikke irritert på deg. Jeg blir i grunn svært sjelden irritert på folk på nett. Her inne må man være hardhudet og tåle at folk ikke er enig / blir sure/ ufine osv... tåler man ikke det så har man ikke noe her å gjøre. Angående hvordan jeg svarer så har jeg en regel på at jeg alltid svarer folk på en ordentlig måte . Det gjør jeg til deg også.  Jeg er glad jeg ikke ser på temaet på samme måte som deg fordi for meg trenger man ikke alltid å være dønn faktabasert. Alle kan si at man har verdens flinkeste barn ( og for de aller fleste er å si slikt helt innafor) men selvsagt forstår vi logisk at det neppe er tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Heldigvis blir jeg ikke irritert på deg. Jeg blir i grunn svært sjelden irritert på folk på nett. Her inne må man være hardhudet og tåle at folk ikke er enig / blir sure/ ufine osv... tåler man ikke det så har man ikke noe her å gjøre. Angående hvordan jeg svarer så har jeg en regel på at jeg alltid svarer folk på en ordentlig måte . Det gjør jeg til deg også.  Jeg er glad jeg ikke ser på temaet på samme måte som deg fordi for meg trenger man ikke alltid å være dønn faktabasert. Alle kan si at man har verdens flinkeste barn ( og for de aller fleste er å si slikt helt innafor) men selvsagt forstår vi logisk at det neppe er tilfelle. 

Du er flink til ikke å si direkte stygge ting til folk, men du har en tendens til å forsøke å avslutte diskusjoner med et utsagn som egentlig ikke betyr noen ting. Det irriterer meg. (Jeg liker forresten å bli litt irritert på fremmede på nett, så det er en god ting.)

 

Anonymkode: cde3c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du er flink til ikke å si direkte stygge ting til folk, men du har en tendens til å forsøke å avslutte diskusjoner med et utsagn som egentlig ikke betyr noen ting. Det irriterer meg. (Jeg liker forresten å bli litt irritert på fremmede på nett, så det er en god ting.)

 

Anonymkode: cde3c...174

Nå er det vel gjerne slik at utsagn betyr forskjellige ting for forskjellige folk. Ingen av oss sitter på noe endelig fasit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nå er det vel gjerne slik at utsagn betyr forskjellige ting for forskjellige folk. Ingen av oss sitter på noe endelig fasit

Hvis utsagnene skal ha noen verdi må de jo kunne tolkes korrekt av mottakeren. Hvis du vet at måten du uttrykker deg på er uklar bør du forsøke å ordlegge deg på en annen måte. 

Å legge opp til ulike tolkninger av en tekst kan være et virkemiddel i enkelte kunstneriske sammenhenger, men i andre diskusjoner bør man forsøke å utrykke seg slik at meningen din kommer tydelig frem.

Hva skulle poenget med en diskusjon være hvis alle utsagn skulle bety forskjellige ting ut fra hvem som leser det?

Anonymkode: cde3c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis utsagnene skal ha noen verdi må de jo kunne tolkes korrekt av mottakeren. Hvis du vet at måten du uttrykker deg på er uklar bør du forsøke å ordlegge deg på en annen måte. 

Å legge opp til ulike tolkninger av en tekst kan være et virkemiddel i enkelte kunstneriske sammenhenger, men i andre diskusjoner bør man forsøke å utrykke seg slik at meningen din kommer tydelig frem.

Hva skulle poenget med en diskusjon være hvis alle utsagn skulle bety forskjellige ting ut fra hvem som leser det?

Anonymkode: cde3c...174

Skal vi 2 rett og slett enes om at vi ser ting forskjellig og la det være med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Skal vi 2 rett og slett enes om at vi ser ting forskjellig og la det være med det? 

Det er ikke tvil om at vi tenker ulikt om ting, men jeg er heller ikke i tvil om at jeg har rett 😉.

Anonymkode: cde3c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gir du gaver (lik summen av en bryllupsgave) til ugifte venner som inviterer til en fest? Har du en spesiell alder du gir disse? Slik st det blir likt for venner som gifter seg og de som ikke gidder? 

Anonymkode: f3659...7de

Der er du i gang igjen! Hvorfor henger du deg alltid opp i denne brukerens valg? Hvorfor provoserer hennes valg deg så veldig? 

Og - tror du at de som ikke gifter seg bare ikke gidder? Er du så trang i fantasien?

Anonymkode: 2c4d4...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke tvil om at vi tenker ulikt om ting, men jeg er heller ikke i tvil om at jeg har rett 😉.

Anonymkode: cde3c...174

Ingenting er bedre enn det😊. Alltid flott å ha tro på seg selv . Så legger vi den død og begravet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du blir irritert på meg. Det er helt greit, men hvorfor er du glad for at jeg ikke er lik deg på dette området? Hvis jeg tyder deg rett er det du egentlig ønsker å formidle at du synes jeg er en idiot. Du vil bare skrive det på en  måte som som stiller deg selv i et bedre lys enn om du hadde sakt hva du mente rett frem.

Anonymkode: cde3c...174

For et skrekkelig trettende menneske du er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Miss Marple* skrev:

For et skrekkelig trettende menneske du er! 

Nei, faktisk ikke. Jeg kan stort sett erte på meg de fleste hvis jeg vil. Da holder de seg godt våkne.

Anonymkode: cde3c...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, faktisk ikke. Jeg kan stort sett erte på meg de fleste hvis jeg vil. Da holder de seg godt våkne.

Anonymkode: cde3c...174

Det var også noe å være stolt av 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, faktisk ikke. Jeg kan stort sett erte på meg de fleste hvis jeg vil. Da holder de seg godt våkne.

Anonymkode: cde3c...174

Glad du ikke klarer å vippe meg av pinnen da😊 det tar jeg som ett kompliment😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Det var også noe å være stolt av 😂

Det er godt vi alle er forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, faktisk ikke. Jeg kan stort sett erte på meg de fleste hvis jeg vil. Da holder de seg godt våkne.

Anonymkode: cde3c...174

Du er en skikkelig sjarmør.....eller stalker om du vil

Anonymkode: e9230...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med så hemmende angst var det aldri et alternativ å gjennomføre noen konfirmasjon.  

Og tro meg, han utfordrer seg seg selv HVER ENESTE DAG - HELE DAGEN!  Det at han slapp å konfirmere seg er ikke å sy puter under armene på han!! 

Men ring meg når 15 åringen din ligger og hyperventilerer og ikke tør å gå forbi vinduene hjemme engang og forklar meg gjerne hvordan man skal få han i en fullsatt kirke?! 

Anonymkode: 483f2...03e

HI- ikke hør på de tullingene som tror de har peiling hva angst er og gjør med et menneske!!!

Anonymkode: f7a2a...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI- ikke hør på de tullingene som tror de har peiling hva angst er og gjør med et menneske!!!

Anonymkode: f7a2a...1bc

Det er ikke His barn som har angst. HI har ikke skrevet hva grunnen er til at hun vil betale barnet for å slippe å holde selskap.

Anonymkode: cf21c...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Den beste utgaven av mine barn vil alltid være fantastisk . Ingen kan være bedre enn den beste utgaven av seg selv

Du ser selv at det du sier ikke egentlig gir noen mening? 

Anonymkode: a5adc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du ser selv at det du sier ikke egentlig gir noen mening? 

Anonymkode: a5adc...848

Hvordan gir det ikke mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...