Gå til innhold

Mekling, rus, foreldreansvar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 12.12.2018 den 17.55, Anonym bruker skrev:

Han får dem ikke mye uansett pga barnas alder 🙂 Maks annenhver helg og muligens en dag i uka? Kan du ta sikte på å få hovedomsorgen på mekling og deretter vurdere om du skal flytte lengte vekk? Hvis det er et alternativ for deg 🙂

Anonymkode: 0e1b5...dda

Hvordan kan en far få noe alenesamvær når han ruser seg, ikke har egen bolig og ikke har jobb? Ikke betaler barnebidrag, ikke badet, tatt en bleie, får ikke til å legge eldste når han har fått prøve, får ikke i eldste mat...lista er lang. Jeg har gitt rom for at han skal kunne få prøve seg..

Jeg har jo foreldreansvaret.. Har fått jobbtilbud i utlandet neste sommer. Kan jeg ta den??

Når må jeg da si ifra til far at vi flytter? Hva kan han gjøre da?

Hi

Anonymkode: 7ae0e...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.12.2018 den 20.15, Anonym bruker skrev:

Tro kan du gjøre i kirken. Din mening og kommentar er unødvendig.

Jeg har barn fra første ekteskap og delt samvær/ansvar. Ikke noe galt med far der.

Hi

Anonymkode: 7ae0e...1a3

For en holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Banderas skrev:

For en holdning.

Det er da ingenting galt med svaret hennes til den kommentaren hun fikk

Anonymkode: 862fc...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan en far få noe alenesamvær når han ruser seg, ikke har egen bolig og ikke har jobb? Ikke betaler barnebidrag, ikke badet, tatt en bleie, får ikke til å legge eldste når han har fått prøve, får ikke i eldste mat...lista er lang. Jeg har gitt rom for at han skal kunne få prøve seg..

Jeg har jo foreldreansvaret.. Har fått jobbtilbud i utlandet neste sommer. Kan jeg ta den??

Når må jeg da si ifra til far at vi flytter? Hva kan han gjøre da?

Hi

Anonymkode: 7ae0e...1a3

Du vil dessverre kanskje bli overrasket over rettighetene barn har til å være med sine foreldre i form av at samvær med begge blit fastholdt ved lovverket. I en rettstvist ville nok far fått samvær om han viste vilje til endring ihht rus. Å legge barn lærer man seg når mor ikke er der. En venninne var i rettssak og hennes eks fikk diagnosen narsissistisk personlighetsforstyrrelse, han hadde en sinnsyk atferd og barnet viste angst og raseri etc i forhold til samvær. Retten ga ham samvær annenhver torsdag-mandag og delte ferier. Foreldreansvar for egne barn får man tilbake om man ønsker med mindre det er ekstreme forhold som hindrer ham i det. Ekstreme forhold er ikke at du har tatt alle bleiene. Eneste her er rusproblemet og omfanget av dette og bevisene du har. Et familievernkontor kan ikke være en juridisk arena og dømme, derfor vil de forsøke å komme til en felles enighet. Min anbefaling til deg, hvis du vil unngå retssak, er å la ham gå med på annehver helg og du som hovedomsørger for å unngå retssak hvor han uansett ville fått tilsvarende om ikke mer. Deretter ville jeg - om du mener samværet er skadelig for barna - flyttet vekk, slik at geografien i seg selv var en samværsstopper. Det er din eneste mulighet. Deretter kunne du kanskje flytta til utlandet. Du kan ikke flytte mot hans nekt annet enn innenlands og da med tre måneders varslingsplikt. Flytter du og han nekter og stevner deg må du se om du tåler risikoen en rettssak er for fastsettelse av samvær og for din og barnas helse. Mener du at det er rett gjør du det, du overlever:-) Dette er beinhardt, jeg ble selv slått i bakken over rekkeviddet av lovverket da jeg ble alene med en vanskelig og ubrukelig eks. Jeg ble værende i hans hjemby med annenhver helg-ordning for å gjøreskadeomfanget for barna minst mulig. Han har vist seg som en bedre far enn jeg ante med tiden, selv om det tok noen år. Du må jobbe iherdig med å akseptere situasjonen ig prøve å ikke bli bitter og desperat og redd. Men gjør det du tror er rett for barna hvis du tåler omkostningene!

Anonymkode: 0e1b5...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 18.53, Anonym bruker skrev:

merkelig at det alltid er noe galt med far, har vel ikke så mye tro på det...

Anonymkode: ce9c1...887

Merkelig at de som slenger dritt nesten alltid skriver som småunger!

Anonymkode: d7591...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.12.2018 den 20.13, Anonym bruker skrev:

Mekleren et en ekstern advokat, hun sier at timen ikke kan flyttes siden hun ikke har ledig på veldig lenge.

Hi

Anonymkode: 7ae0e...1a3

Du kan begjære mekling hos en annen mekler. Det gjorde jeg fordi den eksterne mekleren far begjærte mekling hos avlyste hver gang vi skulle dit.

Anonymkode: 49735...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært til mekling.

Det gikk som det gikk. Han ville møtes for kaffe først og satt der å truet meg for å få signert en samværsavtale.

På selve møtet prøvde jeg å unngå å snakke om hans rus problemer men det var ikke til å unngå. Han ble rasende og stormet ut.

Jeg la alle kortene på bordet og mekleren bare meg kontakte advokat.

Eksen valgte å komme tilbake på møtet og endte med å true meg foran mekleren, noe som resulterte i at han måtte gå først uten meg og jeg måtte sitte en stund å vente.

Han truet meg igjen etter meklingen og skrev meldinger som gav meg 24 timer til å endre mening ellers går han til advokat.

Jeg har varslet barnehagen slik at han ikke bare kommer å henter henne. Jeg har fult ansvar alene.

Så da får jeg bare stålsette meg og ringe advokat i morgen. Og så må jeg ringe rundt og melde avbud til selskapene i hans familie i jula. Han gav klar beskjed om at han aldri ville se meg igjen. At han skal legge mer i økonomisk ruin. At jeg skal miste barna mine..

Virkelig sliten av det hele..

Hi

Anonymkode: 7ae0e...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...