Gå til innhold

Barnehageansatt som oppfører seg litt rart


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er jo livredd for at mine barn skal oppleve ting som ikke er Ok. Men det er en mannlig ansatt i barnehagen til våre barn som jeg synes oppfører seg litt rart. Hva er normalt og hvor går grensen. Han får ofte være alene med barna uten tilsyn fra andre voksne . Han tørker jenter og gutter når de har vært på do. Barn opp til 5/6 år. Har kile leker med barna ofte. Later som han sover på gulvet så de kan massere han. Sist masserte de han med biler sa min datter. Da var det bare 4 små jenter og han i det rommet. Min datter vil ofte sitte på fanget hans, han spurte også for et par dager siden om min datter ville være med å hente julelys men da bare henne alene. Bare lurer på om hvordan andre ser dette? Livredd for at de skal komme opp i en situasjon som ikke er Ok. Hun minste er veldig tillitsfull på den måten, og kan sikkert lett bli utnyttet. Hun på 5 år også egentlig. Hva tenker dere? 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også si at min datter som er 5 år plutselig har blitt mye mer lei seg og tester grenser. Hun er egentlig en rolig sjel. Hun klør mye nedentil, og vi har vært hos legen flere ganger, og de finner ingenting galt. Men altså dette trenger ikke å bety noe, men må høre med dere hva dere tenker! 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt henne hvordan det går med han ansatte, og hun kan finne på å si mamma nå snakker vi om noe annet jeg vil bare ha en koselig dag!

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså da sier jeg kanskje hvordan var det i barnehagen, har du kost deg med alle. Og gjorde dere noe hyggelig. Var X der feks, og da sier hun at hun ikke vil snakke om han for hun vil ha en koselig dag. Så synes det er så rart!

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud jobber selv i barnehage å etter å ha lest dette innlegget er jeg veldig glad for at jeg ikke er mann.

Det er helt normalt at en ansatt får være alene med barna etter han/hun har levert politiattest. Da må de selvsagt hjelpe 5-6 åringer med å tørke i rumpen om de ikke klarer det. Å her er det helt vanlig at en ansatt er i dukkekroken alene med barna å døren lukkes så det blir mer rolig både for de som er i dukkekroken og på avdelingen.

Kile barna er helt normalt her også,det gjør jeg ofte selv å barna hyler av fryd! Ser virkelig ikke hva som er galt med det,virker som du bare leter etter feil hos han.

Her er det også helt normalt at en ansatt går å for eksempel henter julepynten å går da alene med enten ett eller to barn. Det synes barna er kjempe stor stas!

Anonymkode: 90e9f...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs? Sånne holdninger gjør meg både skremt og lei meg, på vegne av mine mannlige  kollegaer. For meg, er det ingenting av det du nevner som er noe rart. Selvfølgelig må han hjelpe barna på do, uansett om det er jenter eller gutter. Det er heller ingenting rart i å ta med seg ett barn for å hente noe, eller at hun liker å sitte på fabget han sitt. Kileleke er helt normalt. Jeg blir helt svett av å lese innlegget ditt. Så mistenksomme foreldre som deg, ødelegger enormt mye for barnehager.

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver eneste en av ansatte i barnehager som er anmeldt og dømt for overgrep mot barn er menn, så jeg skjønner veldig godt din skepsis. Særlig når magefølelsen din sier deg at noe skurrer.. Hva du kan gjøre vet jeg ikke, annet enn å bytte barnehage.. 

Mange barnehager har innført div tiltak for å forhindre overgrep; feks glassvindu inn til badet hvor bleier skiftes, to voksne skal være på badet samtidig o.l. Helt for jævlig at det må være sånn. Men viktig likevel for å beskytte ungene. Er det noen slike tiltak i denne barnehagen? 

Anonymkode: caeb2...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært en kvinnelig ansatt hadde jeg ikke tenkt noe over det du har sagt. Det er helt normalt at ansatte i barnehagen er alene med barna, tørker begge kjønn, tar med seg ett barn for å gjøre noe, osv.

Hvis du har en magefølelse på at noe skurrer må du ta det opp med leder og spørre hvilke tiltak de har for å forhindre overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Er du virkelig seriøs? Alt det du forklarer som har skjedd høres hundre prosent normalt ut i mine øyne. 

Når det gjelder at hun ikke vil snakke så mye om han, kan det jo være fordi du spør og graver sånn at hun syns samtalen tar en kjedelig vending. 

Må virkelig være vanskelig å jobbe i barnehage når noen av foreldrene klager på store barnegrupper og at de ønsker at de deler barna i løpet av dagen, mens det står foreldre på andre siden og klager over at en ansatt får være alene med barna. HI, jeg tror du gjør best i å holde barna hjemme om du virkelig mener at de ikke får lov til å være alene sammen med en mann. 

Hilsen ei som ønsker seg flere mannlige ansatte i barnehagen

Anonymkode: 3bb49...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I beskrivelsene dine høres det ut som flott ansatt. Men mellom linjene leser jeg at du har en uggen magefølelse. Og magefølelsen skal man lytte til! 

Anonymkode: 68522...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg hvorfor mannlige ansatte nekter bleieskift og dohjelp og å være alene med barn. Og egentlig hvorfor de ikke vil jobbe i barnehage

Anonymkode: 22731...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alt det du skriver høres helt normalt ut jeg, du ville vel ikke reagert på noen av disse tingne om den ansatte var en dame?

Jeg synes synd på menn som jobber i barnehage og møter slik mistenksomhet altså.....

Anonymkode: 408a6...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i barnehage, og gjort alle disse tingene. Men fordi jeg er kvinne, så har jeg heldigvis ikke fått sånne mistanker rettet mot meg!! Trist at det skal være sånn, må være vanskelig for menn som jobber i barnehage å bli mistenkeliggjort hele tiden...

Anonymkode: 26d82...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overskriften din stemmer jo ikke! Han oppfører seg ikke rart,han gjør bare det alle de andre som jobber i barnehage også gjør.Men fordi han er mann så er det liksom galt..

Anonymkode: 90e9f...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært mannlig ansatt i barnehage hadde jeg faktisk funnet meg en annen jobb. Og det er jævlig synd for både dem og barnehagen og framfor alt barna. Men den typen mistenkeliggjøring hadde jeg virkelig ikke ønsket.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du ikke blitt like mistenksom om du oppdaget at denne mannlige ansatte aldri fikk være alene med barn, ikke fulgte på do osv? Du burde jo skjønne at en avdeling i en barnehage som er ganske tynt bemannet i utgangspunktet ikke kan ha en ansatt i grunnbemanninga som ikke fyller alle funksjoner?

At barn ikke gidder å fortelle noe særlig fra barnehagen er typisk, og om du "pumper" henne for detaljer, maser og "intervjuer" så blir det nok ikke så hyggelig for henne. Det er heller ikke så lett for så små barn å huske hva de har gjort, hvem de var sammen med osv. La henne fortelle spontant når hun kommer på noe. Da har du en åpning for å stille spørsmål ut fra det hun sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er jo livredd for at mine barn skal oppleve ting som ikke er Ok. Men det er en mannlig ansatt i barnehagen til våre barn som jeg synes oppfører seg litt rart. Hva er normalt og hvor går grensen. Han får ofte være alene med barna uten tilsyn fra andre voksne . Han tørker jenter og gutter når de har vært på do. Barn opp til 5/6 år. Har kile leker med barna ofte. Later som han sover på gulvet så de kan massere han. Sist masserte de han med biler sa min datter. Da var det bare 4 små jenter og han i det rommet. Min datter vil ofte sitte på fanget hans, han spurte også for et par dager siden om min datter ville være med å hente julelys men da bare henne alene. Bare lurer på om hvordan andre ser dette? Livredd for at de skal komme opp i en situasjon som ikke er Ok. Hun minste er veldig tillitsfull på den måten, og kan sikkert lett bli utnyttet. Hun på 5 år også egentlig. Hva tenker dere? 

Anonymkode: c8209...d91

Ser abselutt ingenting galt i dette. Gjør du hvis det var snakk om en kvinnelig assistent? 

Din datter vil ofte sitte på fanget hans. Og det tolker du som negativt? Jeg vil si at det betyr at hun har funnet trygghet  hos han. Og det med å hente julelys alene med han? For henne var det nok spennende og kan hende at hun følte seg spesiell. At det var hun som fikk være den som fikk hente julelysene, ikke de andre barna.  For en oppgave! Hun strålte nok av stolthet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at din angst gjør det vanskelig å være mann i nærheten av barna dine, men pass deg så ikke din angst ødelegger livet til barna altså.

Du er livredd for at de skal oppleve noe som ikke er greit, du pumper barna for info om mennene i nærheten av dem osv, de fanger fort opp dette og blir selv redd menn. Det skal ikke være sånn!

Er du ikke sammen med pappaen deres heller?

Anonymkode: 408a6...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Er selv midt i utdanningen for å bli barnehagelærer.. synes det er trist å tenke på at mine mannlige medstudenter står i fare for å oppleve akkurat de samme holdningene. Det å følge på do er jo helt naturlig når barna trenger hjelp til det... Barn velger seg også ut et par voksne de føler seg ekstra trygge med og vil da helst sitte på fanget/ få oppmerksomhet fra disse utvalgte  (dette burde jo vært et godt tegn og ikke noe å mistenkliggjøre?) Det at barnehageansatte prøver å gi mer tid til enkelt individer burde man jo være glad for? Spesielt i større barnehager da det blir liten tid til hvert enkelt barn.... barnehagen får kritikk for å ikke ta seg tid til alle barna og nå skal må få kritikk for å prøve å gi mer oppmerksomhet til hvert enkelt barn også.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud skjerp deg hi.

menn er det så få av i bhg, mine tvillinger på 5 ( jenter ) er ofte med han alene og de er også ofte sint, trist og utfordrer oss voksene,men det hadde ingenting med barnehagen og gjøre,det er slik barn er, og i tillegg kom det frem for en stund siden at ene jenta ble mye mobbet.

Er så trist med slike som deg, er så få menn i bhg, og er jo ikke rart de ikke tør og søke heller,når det finnes slike som deg

Anonymkode: 1b773...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Da kanskje jeg overdriver, men synes det bare er rart at han skal være alene på et rom med 4 av jentene å bli massert, også synes jeg at det er rart at hun sa jeg vil ikke snakke om han for jeg vil ha en fin dag. Da får jeg en rar magefølelse. Kom også inn i barnehagen hvor han sto å ventet på min datter på do, og de andre var ute. Jeg kom tidligere enn avtalt. Hun kan tørke seg selv. Hun er 5 og et halvt så derfor jeg ikke skjønner hvorfor han skal tørke eller være på do med henne. Hun har tørket seg selv i et år. Han tok også tempen analt på min minste datter. Og han jobber ikke på hennes avdeling. 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...