Gå til innhold

Barnehageansatt som oppfører seg litt rart


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På ‎08‎.‎12‎.‎2018 den 0.25, Anonym bruker skrev:

Vil også si at min datter som er 5 år plutselig har blitt mye mer lei seg og tester grenser. Hun er egentlig en rolig sjel. Hun klør mye nedentil, og vi har vært hos legen flere ganger, og de finner ingenting galt. Men altså dette trenger ikke å bety noe, men må høre med dere hva dere tenker! 

Anonymkode: c8209...d91

Jeg hadde vært veldig engstelig for å anklage en som ikke har gjort noe galt, men reagerer umiddelbart med en veldig guffen følelse på det du skriver her, og hadde faktisk vurdert barnehagebytte snarest. Ta opp det konkrete du nevner her med styrer.  

Anonymkode: d9905...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

eneste stedet som er riktig er rumpen, veldig glad for det finnes få som deg

Anonymkode: 1b773...515

Det er ikke like normal prosedyre lenger at temperaturen måles på stumpen i barnehager (hjemme ja!), men panna eller øret er det de gjør i barnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er i overkant negative mot HI, hvis man har en uggen magefølelse om noe sånt, da vil man gjerne lufte det for noen. 

Hi, jeg skjønner skepsisen din. Snakk først om grenser med datteren din. Siden hun liker denne ansatte og kanskje ikke vil fortelle om det faktisk har skjedd noe, så si ifra at selv de som er snille / kule / greie kan gjøre ting som ikke er greit. 

Anonymkode: 2163d...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

eneste stedet som er riktig er rumpen, veldig glad for det finnes få som deg

Anonymkode: 1b773...515

Tull og tøys, øret og pannen er like "riktig" og nøyaktig. Ville virkelig begynt å lure hvis barnehagen skulle måle i rumpen, det er det overhodet ikke noen grunn til å gjøre av barnehageansatte. De er ikke helsepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anonym bruker said:

Veldig mange barnehager har sluttet å måle i rumpa, siden det nå finnes andre måter

Anonymkode: 0cf5b...ca5

glad vår ikke gjør det, for da hadde det vert mye feil

Anonymkode: 1b773...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei.. !! Du må ikke gå med slike tanker. De fleste menn i barnehagen er fine folk, og de fleste har et oppriktig ønske om å jobbe med barn, og de er til og med veldig flinke. Det er kanskje ikke så rart man tenker slik i dagens samfunn. Men det må man nesten bare holde for seg selv. Det er i hvertfall ikke sunt. Heller ikke rettferdig overfor vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde melde ifra til barnehageledelsen, og de har plikt til å ta deg på strengeste alvor. Så kan du håpe at de fjerner han fra stillingen. Det er menn i barnehager som har mistet jobben etter anklager basert på tynnere grunnlag enn din uro.

Foreslå også at de endrer rutiner så; menn ikke får skifte bleier (det er barnehager som har innført denne praksisen), eller at de må ha døra åpen (En del menn i barnehager har valgt det selv for å slippe mistanker), menn skal unngå fysisk kontakt under lek, kun kvinner skal få undersøke om barnet er sykt, menn får ikke være alene med barn osv.

Det er vel en god start for at du som mor kan senke skuldrene og slippe uroen din.

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du burde melde ifra til barnehageledelsen, og de har plikt til å ta deg på strengeste alvor. Så kan du håpe at de fjerner han fra stillingen. Det er menn i barnehager som har mistet jobben etter anklager basert på tynnere grunnlag enn din uro.

Foreslå også at de endrer rutiner så; menn ikke får skifte bleier (det er barnehager som har innført denne praksisen), eller at de må ha døra åpen (En del menn i barnehager har valgt det selv for å slippe mistanker), menn skal unngå fysisk kontakt under lek, kun kvinner skal få undersøke om barnet er sykt, menn får ikke være alene med barn osv.

Det er vel en god start for at du som mor kan senke skuldrene og slippe uroen din.

Anonymkode: 135fe...7fe

Herrejesus, for en idioti

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du burde melde ifra til barnehageledelsen, og de har plikt til å ta deg på strengeste alvor. Så kan du håpe at de fjerner han fra stillingen. Det er menn i barnehager som har mistet jobben etter anklager basert på tynnere grunnlag enn din uro.

Foreslå også at de endrer rutiner så; menn ikke får skifte bleier (det er barnehager som har innført denne praksisen), eller at de må ha døra åpen (En del menn i barnehager har valgt det selv for å slippe mistanker), menn skal unngå fysisk kontakt under lek, kun kvinner skal få undersøke om barnet er sykt, menn får ikke være alene med barn osv.

Det er vel en god start for at du som mor kan senke skuldrene og slippe uroen din.

Anonymkode: 135fe...7fe

En sånn barnehage hadde jeg tatt barnet mitt ut av på sekundet. 

Anonymkode: 3bb49...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 13.05, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Da kanskje jeg overdriver, men synes det bare er rart at han skal være alene på et rom med 4 av jentene å bli massert, også synes jeg at det er rart at hun sa jeg vil ikke snakke om han for jeg vil ha en fin dag. Da får jeg en rar magefølelse. Kom også inn i barnehagen hvor han sto å ventet på min datter på do, og de andre var ute. Jeg kom tidligere enn avtalt. Hun kan tørke seg selv. Hun er 5 og et halvt så derfor jeg ikke skjønner hvorfor han skal tørke eller være på do med henne. Hun har tørket seg selv i et år. Han tok også tempen analt på min minste datter. Og han jobber ikke på hennes avdeling. 

Anonymkode: c8209...d91

Jeg tipper at du uten at du selv merker det, har en litt invisitorisk eller mistenksom tone i stemmen når du spør datteren din om ham. Det er jo litt rart å spørre om hun koste med alle og om "Per" var der. Hvorfor lurer du på om akkural HAN var der, liksom, og også litt merkellig å spørre om hun koste med alle. Barn oppfatter mye mer av underliggende toner enn vi voksne tror, så hun merker nok på deg at du er bekymret for noe, uten at hun har forutsetning til å forstå hva, så det skaper en stemning hos henne som ikke er hyggelig. Og hun ber derfor om at dere snakke rom noe annet.

Anonymkode: 719f9...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

eneste stedet som er riktig er rumpen, veldig glad for det finnes få som deg

Anonymkode: 1b773...515

Absolutt, for å få en korrekt måling. IKKE for å få en indikasjon. Og indikasjone er mer enn nok i en barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgrep som tema skal opp og frem. Jeg synes du er flink og tøff som tar opp temaet her, til tross for denen heksejakten du utsettes for. 

Det finnes både mannlige og kvinnelige overgripere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Den 3. lektor skrev:

Absolutt, for å få en korrekt måling. IKKE for å få en indikasjon. Og indikasjone er mer enn nok i en barnehage. 

Greit nok, men de trenger vel ikke å tillate at menn gjør det!

Menn kan vel gjøre andre ting, som å lage mat og rydde.

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Den 3. lektor skrev:

Overgrep som tema skal opp og frem. Jeg synes du er flink og tøff som tar opp temaet her, til tross for denen heksejakten du utsettes for. 

Det finnes både mannlige og kvinnelige overgripere.

Klart de finnes, men HI burde jo heller snakke med barnet om kropp og grenser, enn å mistenkeliggjøre det som virker som en helt normal barnehageansatt som tilfeldigvis er en mann. Man KAN ikke gå rundt å være redd alle man møter fordi de potensielt kan gjøre noe mot deg. Er det grunn til bekymring skal man selvsagt ta det på alvor, men ut ifra det HI sier er det ingen grunn til bekymring og det er ikke usannsynlig at HI selv er grunn til at barnet ikke vil snakke om barnehagehverdagen.

Anonymkode: 3bb49...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit nok, men de trenger vel ikke å tillate at menn gjør det!

Menn kan vel gjøre andre ting, som å lage mat og rydde.

Anonymkode: 135fe...7fe

Fordi? Herlighet så mange trangsynte og paranoide folk det er her inne. Menn skal kunne jobbe i barnehager, men ikke utføre de samme oppgavene som kvinner? For da er de overgripere? Har full forståelse for at mange menn ikke ønsker å jobbe i barnehage etter å ha lest enkelte kommentarer her inne....🤦‍♀️

Anonymkode: 076fe...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du burde melde ifra til barnehageledelsen, og de har plikt til å ta deg på strengeste alvor. Så kan du håpe at de fjerner han fra stillingen. Det er menn i barnehager som har mistet jobben etter anklager basert på tynnere grunnlag enn din uro.

Foreslå også at de endrer rutiner så; menn ikke får skifte bleier (det er barnehager som har innført denne praksisen), eller at de må ha døra åpen (En del menn i barnehager har valgt det selv for å slippe mistanker), menn skal unngå fysisk kontakt under lek, kun kvinner skal få undersøke om barnet er sykt, menn får ikke være alene med barn osv.

Det er vel en god start for at du som mor kan senke skuldrene og slippe uroen din.

Anonymkode: 135fe...7fe

Jeg blir matt!!!🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 076fe...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forleden snakket jeg med en bekjent av meg. Som barn opplevde hun å få stearinlys stukket inn i vaginaen når hun var trist, det var morens måte å trøste på. 

Damer er like gærne som menn.

Ingen i barnehagen skal stikke noe i barnas rumper. 1, fordi det ikke er nødvendig 2, fordi det føler som et overgrep for barnet. Punktum, strek

Og tema overgrep er det bare å ta opp i barnehagen. Kanskje uten å rette finger i første omgang. Hvis det er noe muffens med den ansatte, desto viktigere at HI viser hun er på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har vanskelig med at en mann "får ofte være alene med barna uten tilsyn fra andre voksne . Han tørker jenter og gutter når de har vært på do.".

Du har all rett til å bestemme hvilke regler som gjelder for ditt barn. Om barnehagen ikke vil fjerne han fra stillingen, eller endre praksis for å unngå slike situasjoner kan du bytte barnehage. Eller enda bedre, velge en dagmamma. Det er din uro som må styre veien videre.

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser at du har vanskelig med at en mann "får ofte være alene med barna uten tilsyn fra andre voksne . Han tørker jenter og gutter når de har vært på do.".

Du har all rett til å bestemme hvilke regler som gjelder for ditt barn. Om barnehagen ikke vil fjerne han fra stillingen, eller endre praksis for å unngå slike situasjoner kan du bytte barnehage. Eller enda bedre, velge en dagmamma. Det er din uro som må styre veien videre.

Anonymkode: 135fe...7fe

Hun kan faktisk ikke bestemme hvem som skal gjøre hva i en barnehage, heldigvis så er ikke det opp til foreldrene å diktere. Det er frivillig å ha plass der, og hvis hun ikke liker det sånn som det er der, så står hun fritt til å bytte barnehage. Og hvorfor i alle dager skulle barnehagen fjerne han fra stillingen? Fordi han tørker jenter og gutter når de har vært på do?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Greit nok, men de trenger vel ikke å tillate at menn gjør det!

Menn kan vel gjøre andre ting, som å lage mat og rydde.

Anonymkode: 135fe...7fe

Nå er det nå engang slik at de færreste barnehager har så mange ansatte at de kan unne seg den luksusen å la en av de voksne gå og pusle på kjøkkenet. Slik barnehagehverdagen er, så må alle de ansatte kunne gjøre alt. Å fjerne en ansatt fra nesten all kontakt med barna vil bety at de konstant er (enda mer) underbemannet, og rett og slett ikke har nok folk til å utføre alle oppgavene de er pålagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Superdolly skrev:

Nå er det nå engang slik at de færreste barnehager har så mange ansatte at de kan unne seg den luksusen å la en av de voksne gå og pusle på kjøkkenet. Slik barnehagehverdagen er, så må alle de ansatte kunne gjøre alt. Å fjerne en ansatt fra nesten all kontakt med barna vil bety at de konstant er (enda mer) underbemannet, og rett og slett ikke har nok folk til å utføre alle oppgavene de er pålagt. 

Når det er mødre som bekymrer seg uhemmet over all uovervåket kontakt som mannlige ansatte har med deres barn, så blir vel det en naturlig konsekvens.

At en kvinnelig ansatt skal følge en mann i alle oppgavene som involverer kontakt med barn blir også dyrt.

Som HI skriver er en av bekymringene at en mann "får ofte være alene med barna uten tilsyn fra andre voksne".

Hva er alternativet da, om slike mødre skal føle seg trygge?

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det er mødre som bekymrer seg uhemmet over all uovervåket kontakt som mannlige ansatte har med deres barn, så blir vel det en naturlig konsekvens.

At en kvinnelig ansatt skal følge en mann i alle oppgavene som involverer kontakt med barn blir også dyrt.

Som HI skriver er en av bekymringene at en mann "får ofte være alene med barna uten tilsyn fra andre voksne".

Hva er alternativet da, om slike mødre skal føle seg trygge?

Anonymkode: 135fe...7fe

Alternativet kan ikke være at en barnehageansatt aldri får være alene med barna, leke med barna, hjelpe dem på do eller skifte bleier. Hvordan mener du at en barnehage skal kunne løse alle oppgavene med en ansatt for lite? En ansatt som aldri kan ha hverken tidlig- eller seinvakt. En ansatt som straks må forlate kjøkkenet (hvis det er der han er) hvis det kommer inn et barn.

Det eneste fungerende alternativet i en barnehage, for å få hverdagen til å gå rundt, er at alle ansatte må kunne gjøre alle oppgavene. De har ikke mulighet til å sette av en voksen til å pusle rundt og rydde for seg selv. Da må i så fall de engstelige mødrene godta at deres barn ikke alltid får tilsyn, hjelp på do eller bleieskift når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall sitter vi vel igjen med alternativet om å ikke tillate at menn får jobbe i barnehager. Da er det ingen som vil få en slik bekymring.

Anonymkode: 135fe...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I så fall sitter vi vel igjen med alternativet om å ikke tillate at menn får jobbe i barnehager. Da er det ingen som vil få en slik bekymring.

Anonymkode: 135fe...7fe

Nei. Og så kan du jo med det samme forby menn å jobbe i barneskolen, eller i andre yrker hvor de skal ha med barn å gjøre. 

Er det virkelig et slikt angststyrt samfunn du ønsker deg? Et samfunn der mødres angst for menn skal sørge for at barna deres må fylle 18 år før de får forholde seg til menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er alternativet da, om slike mødre skal føle seg trygge?

Ha barna hjemme

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...