Gå til innhold

Barnehageansatt som oppfører seg litt rart


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan mener du at mannlige ansatte i barnahage (og skole?) skal behandles da? Burde de få med seg en kvinnelig assistent som overvåker dem? Eller skal de bare få lov til å være alene med barna når de er ute midt på vinteren når de er kledd så godt at det blir vanskelig å gjøre overgrep?

Endret av Yellow Brick Road
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud skjerp deg hi.

menn er det så få av i bhg, mine tvillinger på 5 ( jenter ) er ofte med han alene og de er også ofte sint, trist og utfordrer oss voksene,men det hadde ingenting med barnehagen og gjøre,det er slik barn er, og i tillegg kom det frem for en stund siden at ene jenta ble mye mobbet.

Er så trist med slike som deg, er så få menn i bhg, og er jo ikke rart de ikke tør og søke heller,når det finnes slike som deg

Anonymkode: 1b773...515

Finnes slike som meg? Det er da enda godt jeg stiller spørsmålstegn når ting ikke er som det skal. Det er pga din naive holdning at barn faktisk blir utsatt for overgrep. Jeg synes situasjoner er merkelige. Og derfor må jeg høre her hva som er normalt. Har 4 barn, og dette er nytt for meg. Jeg vil kalle meg en meget oppegående dame, som bare vil mine barn det beste. Når barnet endrer helt fra hvordan hun egentlig er, så er det noe som ikke stemmer. Men det kan så absolutt være mobbing også som foregår. Jeg mener at barn ikke plutselig gjør en helomvending personlighetsmessig uten at det er noe som ikke stemmer! Men det trenger ikke å være dette, men noe er det!

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Hvordan mener du at mannlige ansatte i barnahage (og skole?) skal behandles da? Burde de få med seg en kvinnelig assistent som overvåker dem? Eller skal de bare få lov til å være alene med barna når de er ute midt på vinteren når de er kledd så godt at det blir vanskelig å gjøre overgrep?

Flosete svar, og vitner om en som ikke har lest innleggene mine!

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flosete svar, og vitner om en som ikke har lest innleggene mine!

Anonymkode: c8209...d91

Jo, jeg har lest alle innleggene dine og lurer fremdeles på hva slags retningslinjer det skal være for mannlige ansatte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes slike som meg? Det er da enda godt jeg stiller spørsmålstegn når ting ikke er som det skal. Det er pga din naive holdning at barn faktisk blir utsatt for overgrep. Jeg synes situasjoner er merkelige. Og derfor må jeg høre her hva som er normalt. Har 4 barn, og dette er nytt for meg. Jeg vil kalle meg en meget oppegående dame, som bare vil mine barn det beste. Når barnet endrer helt fra hvordan hun egentlig er, så er det noe som ikke stemmer. Men det kan så absolutt være mobbing også som foregår. Jeg mener at barn ikke plutselig gjør en helomvending personlighetsmessig uten at det er noe som ikke stemmer! Men det trenger ikke å være dette, men noe er det!

Anonymkode: c8209...d91

Men nå snakker du plutselig om at barnet ditt har endret seg helt og gjort helomvending persomlighetsmesig. Det har du ikke nevnt med et eneste ord tidligere, hvorfor ikke?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Da kanskje jeg overdriver, men synes det bare er rart at han skal være alene på et rom med 4 av jentene å bli massert, også synes jeg at det er rart at hun sa jeg vil ikke snakke om han for jeg vil ha en fin dag. Da får jeg en rar magefølelse. Kom også inn i barnehagen hvor han sto å ventet på min datter på do, og de andre var ute. Jeg kom tidligere enn avtalt. Hun kan tørke seg selv. Hun er 5 og et halvt så derfor jeg ikke skjønner hvorfor han skal tørke eller være på do med henne. Hun har tørket seg selv i et år. Han tok også tempen analt på min minste datter. Og han jobber ikke på hennes avdeling. 

Anonymkode: c8209...d91

Ta tempen analt gjør de ikke i barnehager lengre. Vet ikke om de ikke har lov mende fleste barnehager bruker bare pannetermometer da dette er tilstrekkelig for å fastslå om de har stigende temperatur. 

Om dette faktisk er sant så hadde jeg tatt dette videre. 

På meg virker det som du ser spøkelser på høylys dag. Men, det finnes menn som begår overgrep i barnehager. Om du er så urolig så ta dette videre. Å diskutere det her på et anonymforum er jo meningsløst. 

Anonymkode: 52e6e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare idiotisk at vi sitter her og har en «avstemming» om dette er rart eller ikke. Det er det ingen av oss som kan vite. Selvsagt skjer det overgrep i barnehager også, og så vidt jeg vet er vel de overgrepene som avdekkes utført av mannlige ansatte. 

Debatten her burde derfor ikke reduseres til en rettssak der vi skal stemme på om han er skyldig eller ikke. Det er Internett på sitt verste. 

I stedet tenker jeg at du bør sørge for å ha et åpent sinn og en åpen holdning til barna dine. Sånn at det blir lett for dem å fortelle dersom det er noe. Og uten at de føler at du maser eller presser frem noe. 

Jeg har forøvrig hatt barn i ulike barnehager i mange år, med mange mannlige ansatte og har bare positive erfaringer. Men det betyr selvsagt ikke at det aldri foregår overgrep i barnehager, som i samfunnet forøvrig. 

Anonymkode: 959d6...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi ute får ikke barna lov å gå inn på do alene for da blir det så mye tull eller de kommer ikke ut igjen pga de vil være inne.Så her går det alltid inn en voksen når er barn må på do uansett om han er 2 år eller 6 år.Er ikke noe rart med det.Ville han gjøre barnet ditt noe så hadde han gått inn på doen sammen med henne,ikke ventet utenfor.

Anonymkode: 90e9f...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Da kanskje jeg overdriver, men synes det bare er rart at han skal være alene på et rom med 4 av jentene å bli massert, også synes jeg at det er rart at hun sa jeg vil ikke snakke om han for jeg vil ha en fin dag. Da får jeg en rar magefølelse. Kom også inn i barnehagen hvor han sto å ventet på min datter på do, og de andre var ute. Jeg kom tidligere enn avtalt. Hun kan tørke seg selv. Hun er 5 og et halvt så derfor jeg ikke skjønner hvorfor han skal tørke eller være på do med henne. Hun har tørket seg selv i et år. Han tok også tempen analt på min minste datter. Og han jobber ikke på hennes avdeling. 

Anonymkode: c8209...d91

Så han gikk inn på minstes avdeling og tok tempen på henne der? Hvordan vet du at han gjorde det?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Da kanskje jeg overdriver, men synes det bare er rart at han skal være alene på et rom med 4 av jentene å bli massert, også synes jeg at det er rart at hun sa jeg vil ikke snakke om han for jeg vil ha en fin dag. Da får jeg en rar magefølelse. Kom også inn i barnehagen hvor han sto å ventet på min datter på do, og de andre var ute. Jeg kom tidligere enn avtalt. Hun kan tørke seg selv. Hun er 5 og et halvt så derfor jeg ikke skjønner hvorfor han skal tørke eller være på do med henne. Hun har tørket seg selv i et år. Han tok også tempen analt på min minste datter. Og han jobber ikke på hennes avdeling. 

Anonymkode: c8209...d91

Antar de andre ansatte hadde reagert på følgende: Jeg tar med meg de 4 jentene her inn på et rom for litt massasje! Selvfølgelig kan mannlige ansatte være alene med barn på et rom. Jeg skjønner jo at menn ikke vil jobbe med barn, når helt vanlige situasjoner blir sett på et seksuelt syn. Du bør heller være hjemme med barnet ditt i stedet for å ødelegge dagen til andre!

Anonymkode: c9969...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Finnes slike som meg? Det er da enda godt jeg stiller spørsmålstegn når ting ikke er som det skal. Det er pga din naive holdning at barn faktisk blir utsatt for overgrep. Jeg synes situasjoner er merkelige. Og derfor må jeg høre her hva som er normalt. Har 4 barn, og dette er nytt for meg. Jeg vil kalle meg en meget oppegående dame, som bare vil mine barn det beste. Når barnet endrer helt fra hvordan hun egentlig er, så er det noe som ikke stemmer. Men det kan så absolutt være mobbing også som foregår. Jeg mener at barn ikke plutselig gjør en helomvending personlighetsmessig uten at det er noe som ikke stemmer! Men det trenger ikke å være dette, men noe er det!

Anonymkode: c8209...d91

Her må du ta deg sammen! Det er ikke noen mødres holdninger som avgjør om barn blir utsatt for overgrep eller ikke. Det er overgriperens moral som er avgjørende. Forstår ikke at du tør kalle deg selv «meget oppegående» og samtidig skrive at menneskers holdninger er årsaken til overgrep. 

Årsaken til endringen til datteren din kan ha noe med ditt stadige mas om denne mannen å gjøre, og at hun ikke synes det et noe hyggelig at du maser om det. Da vil hun si at hun vil ha en hyggelig dag uten ditt mas. Det samme gjorde ene barnet mitt da jeg en periode var litt nysgjerrig på en ansatt i barnehagen og stilte spørsmål. Fikk til skutt til svar at hun ønsket å ha det hyggelig i stedet for å snakke om xxx fordi hun opplevde det som stressende. Kanskje du skal roe ned spørringen litt?

Anonymkode: 22731...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Da kanskje jeg overdriver, men synes det bare er rart at han skal være alene på et rom med 4 av jentene å bli massert, også synes jeg at det er rart at hun sa jeg vil ikke snakke om han for jeg vil ha en fin dag. Da får jeg en rar magefølelse. Kom også inn i barnehagen hvor han sto å ventet på min datter på do, og de andre var ute. Jeg kom tidligere enn avtalt. Hun kan tørke seg selv. Hun er 5 og et halvt så derfor jeg ikke skjønner hvorfor han skal tørke eller være på do med henne. Hun har tørket seg selv i et år. Han tok også tempen analt på min minste datter. Og han jobber ikke på hennes avdeling. 

Anonymkode: c8209...d91

For det første: Du kan ikke sende barna dine ut til verden ut å snakke om kropp, grenser og ‘vonde’ hemmeligheter! Istedenfor å græve om denne mannen så begynner du å snakker om seksualitet og kropp med barnet ditt for å skape et naturlig forhold til det. DA ser du fort hvis barnet ditt opplever noe som er unaturlig for henne. Kanskje hun også kommer til deg hvis det ER noen som er slem med henne. Du må lære henne at to voksne som er glad i hverandre koser og lager baby, noe som er helt greit og lov. Men hvis voksne prøver å presse barn til å kose med de og gjøre ‘voksne’ ting så er det IKKE LOV og da må hun forteller deg om det. 

Uten om det så virker du faktisk paranoid og fylt med angst som du langsiktig faktisk er i fare for å videreføre dine barn. Kvinner voldtar også. Til og med barn. Jentebarn som guttebarn. Er du mannehater eller noe? For det er virkelig ingenting galt/unormalt i at en mann er alene i en avdeling med 4-5 jentebarn (irrelevant da menn voldtar guttebarn også). Jeg lar sønnen min kjøre med biler på meg for å «massere» meg, er jeg da i faresonen for å begå overgrep mener du? Denne mannlig ansatte har ikke nødvendigvis tatt med 4-5 jenter inn i en avdeling med intensjonen om massasje. Han kan ha lagt seg ned på gulvet når èn eller to har kjørt med biler på han mens han satt, så har andre barn slengt seg med på det og at han da har nevnt i samtalen « ååh godt med bilmassasje!» for eksempel. Slutt å vær fordømmende.

Hvis magefølelsen din sier at noe ikke stemmer så ta det opp med bhg og helsesøster og be om fagfolk sin mening om saken. Følg med, men ikke pek finger og skap rykter før du har noe bevis.

Anonymkode: 71c5a...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her må du ta deg sammen! Det er ikke noen mødres holdninger som avgjør om barn blir utsatt for overgrep eller ikke. Det er overgriperens moral som er avgjørende. Forstår ikke at du tør kalle deg selv «meget oppegående» og samtidig skrive at menneskers holdninger er årsaken til overgrep. 

Årsaken til endringen til datteren din kan ha noe med ditt stadige mas om denne mannen å gjøre, og at hun ikke synes det et noe hyggelig at du maser om det. Da vil hun si at hun vil ha en hyggelig dag uten ditt mas. Det samme gjorde ene barnet mitt da jeg en periode var litt nysgjerrig på en ansatt i barnehagen og stilte spørsmål. Fikk til skutt til svar at hun ønsket å ha det hyggelig i stedet for å snakke om xxx fordi hun opplevde det som stressende. Kanskje du skal roe ned spørringen litt?

Anonymkode: 22731...427

Samme tenkte jeg. Hi spør og graver og håper barnet skal si noe fælt om denne mannen. Barnet liker han jo. Vil ikke slenge dritt om han. 

 

Hi 

Hvis du er så på tuppa, så snakk med ledelsen da. Så får du roa på deg.

Anonymkode: 3f709...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei etter denne tråden så tror jeg at dette ikke tas videre. Det med massasje var det min datter som nevnte selv.  Hun sa at han slang seg på gulvet foran de, og de hadde da begynt å massere han med biler, og han sa da at han synes det var deilig det de gjorde. Hun fortalte selv. Hun er fantastisk jente, og vi har et fantastisk forhold. Men barn tenker ikke som voksne. Jeg tenkte hm det var litt rart. Er dette normalt, så må jo høre her siden her er det mange mødre som sikkert har opplevd en del. Han stod også inni på doen sammen med henne ikke utenfor, og jeg kom dit. Dette er en veldig liten barnehage med 6 på hver avdeling. Men han jobber kun med store men hadde tatt tempen analt, han ringte å sa hun hadde feber, men når jeg hentet hadde hun 36,9. Spurte da om hvordan de tok tempen.  Og hvem som hadde tatt den. Jeg avslutter nå for synes denne tråden har blitt ufin. 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme tenkte jeg. Hi spør og graver og håper barnet skal si noe fælt om denne mannen. Barnet liker han jo. Vil ikke slenge dritt om han. 

 

Hi 

Hvis du er så på tuppa, så snakk med ledelsen da. Så får du roa på deg.

Anonymkode: 3f709...ece

Mitt barn har fortalt alt selv. Jeg stod å strøyk skjorter! 

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mitt barn har fortalt alt selv. Jeg stod å strøyk skjorter! 

Anonymkode: c8209...d91

Og jeg er absolutt ikke på tuppa. Er faktisk helt rolig jeg! Har ikke beskyldt noen, ingen vet min tanker, dette er ikke tatt videre bare luftet her inne 👍

Anonymkode: c8209...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei etter denne tråden så tror jeg at dette ikke tas videre. Det med massasje var det min datter som nevnte selv.  Hun sa at han slang seg på gulvet foran de, og de hadde da begynt å massere han med biler, og han sa da at han synes det var deilig det de gjorde. Hun fortalte selv. Hun er fantastisk jente, og vi har et fantastisk forhold. Men barn tenker ikke som voksne. Jeg tenkte hm det var litt rart. Er dette normalt, så må jo høre her siden her er det mange mødre som sikkert har opplevd en del. Han stod også inni på doen sammen med henne ikke utenfor, og jeg kom dit. Dette er en veldig liten barnehage med 6 på hver avdeling. Men han jobber kun med store men hadde tatt tempen analt, han ringte å sa hun hadde feber, men når jeg hentet hadde hun 36,9. Spurte da om hvordan de tok tempen.  Og hvem som hadde tatt den. Jeg avslutter nå for synes denne tråden har blitt ufin. 

Anonymkode: c8209...d91

Hadde du reagert om din datter var en gutt, og den mannlige barnehageansatte sto inne på doen med han?

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2018 den 2.19, Anonym bruker skrev:

Nei etter denne tråden så tror jeg at dette ikke tas videre. Det med massasje var det min datter som nevnte selv.  Hun sa at han slang seg på gulvet foran de, og de hadde da begynt å massere han med biler, og han sa da at han synes det var deilig det de gjorde. Hun fortalte selv. Hun er fantastisk jente, og vi har et fantastisk forhold. Men barn tenker ikke som voksne. Jeg tenkte hm det var litt rart. Er dette normalt, så må jo høre her siden her er det mange mødre som sikkert har opplevd en del. Han stod også inni på doen sammen med henne ikke utenfor, og jeg kom dit. Dette er en veldig liten barnehage med 6 på hver avdeling. Men han jobber kun med store men hadde tatt tempen analt, han ringte å sa hun hadde feber, men når jeg hentet hadde hun 36,9. Spurte da om hvordan de tok tempen.  Og hvem som hadde tatt den. Jeg avslutter nå for synes denne tråden har blitt ufin. 

Anonymkode: c8209...d91

Hvis du syns det er rart at mannfolket sa det var deilig med massasje - ja da er det noe du må jobbe med deg selv om. Muligens du som forbinder massasje med noe seksuelt og intimt mellom voksne, men barna tenker ikke sånn og slik skal det ikke nødvendigvis tenkes heller. Du sier jo at hun sa at barna begynt å massere han med biler - hvordan får du det til å bli til at den mannlige ansatte oppfører seg rart? Merkelig. 

Jeg ble pjuska på ryggen av pappa til jeg var nærmere 10-11 år og forbinder ikke pjusking med noe seksuelt på grunn av det. Så når mannen min pjusker meg så er det bare kos og trygghet for meg og betyr ikke at jeg vil ha sex med han. Massasje forbinder jeg med muskelknuter for eksempel og kos det også. For alt du gjør i verden, IKKE lær barnet ditt at massasje er noe seksuelt. Det blir feil og da kan det komme mye historier ut av munnen på henne der det ikke hører hjemme, bare fordi du har planta det i huet på’n. 

At han tok tempen analt kan være en honest Mistake!! Og at han står inne på doen med barna? De ansatte - KVINNELIG ansatte står inne på doen med min sønn når han går dit. Skjerpings. Kan være han ikke helt hva som er riktig og ikke-riktig måte å gjøre ting på, men da kan de ansatte snakke med han. Har du problemer med enkelte ting så tar du det opp med styrer i barnehagen og forteller de om dette med anale temperaturen og det at han står inne på do med barna at du ikke ønsker det, men IKKE beskyld han for pedofili når du ikke har noe ordentlig grunnlag å komme med. Bilmassasje er ikke rart eller grunn nok.

Anonymkode: 71c5a...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lærer barnet ditt om sunn seksualitet og at kroppen hennes er bare hennes og at ingen får lov til å ta på henne.

I barnehagen spør du rett ut, ped leder eller hvem som helst, om hvilke konkrete tiltak de har i barnehagen for å forebygge overgrep. Barnehagen skal også ha en tiltaksplan ved mistanke om overgrep. Snakk om temaet! Du trenger jo kanskje ikke å henge ut denne ansatte (hvilkets kjønn er fullstendig irrelevant!), men spør på gnerelt grunnlag.

Da kommer du til å lære noe, og barnehagen lærer at du følger med. Vinn-vinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageansatte har ingenting med å føre objekter inn i endetarmsåpningen til et barn, ei heller termometer. De kan måle tempen i øret eller pannen, så kan foreldre selv vurdere rektal tempmåling. Det kan du gi beskjed om. For å si det slik, jeg ga klinkende klar beskjed om dette i min barnehage, og barnehagen var helt enig. Dette handler om våre barns helse og skal ikke kimses av. Jeg håper du leser det jeg skriver, for du har med rette grunn til å bry deg om ditt eget barn. STÅ PÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Den 3. lektor said:

Barnehageansatte har ingenting med å føre objekter inn i endetarmsåpningen til et barn, ei heller termometer. De kan måle tempen i øret eller pannen, så kan foreldre selv vurdere rektal tempmåling. Det kan du gi beskjed om. For å si det slik, jeg ga klinkende klar beskjed om dette i min barnehage, og barnehagen var helt enig. Dette handler om våre barns helse og skal ikke kimses av. Jeg håper du leser det jeg skriver, for du har med rette grunn til å bry deg om ditt eget barn. STÅ PÅ

eneste stedet som er riktig er rumpen, veldig glad for det finnes få som deg

Anonymkode: 1b773...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

eneste stedet som er riktig er rumpen, veldig glad for det finnes få som deg

Anonymkode: 1b773...515

Veldig mange barnehager har sluttet å måle i rumpa, siden det nå finnes andre måter

Anonymkode: 0cf5b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...