Gå til innhold

3,5 åring sier pappa slår


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

ALDRI ignorer barnet ditt når det viser tydelig tegn på å være redd, lei seg og trenger deg! Spesielt når de er så små! Så klart slutter hu å si ifra når u ser at folk ikke bryr seg, tillegg en omsorgsperson hu har tillit til. Stakkars lille....

Anonymkode: 815a8...8ad

Jeg sier selvfølgelig ikke at sannsynligheten for at hu lyver ikke er der, men det handler om å SE barnet og sette seg inn i barnets perspektiv og finne ut hvorfor hu sier sånt.

du sier far er mye borte, kanskje hu uttagerer seg på grunn av det. At hu føler seg forlatt? Savner pappa og trenger mer tid med han når han først er der? Finn ut bakgrunnen for hvorfor hu sier sånt og hjelp henne.

Anonymkode: 815a8...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er sikker på at han ikke slår henne skjønner jeg ikke helt hvor du vil med innlegget ditt. Hva var da hensikten med å dra frem at han har temperament, at han har blitt slått selv og at treåringen er REDD han? 

Finn ut hva du selv mener først, så kan du kanskje fikke ut hva du gjør med det etterpå. 

Anonymkode: d4bb4...2ba

Det er relevant informasjon, derfor skrev jeg de opplysningene. 

Jeg tror virkelig ikke at han slår, men må selvfølgelig alikevel ta barnet mitt på alvor og følge litt med. 

Jeg ser flere beskriver det samme med sine barn, så greit å høre hvordan de løste det. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er relevant informasjon, derfor skrev jeg de opplysningene. 

Jeg tror virkelig ikke at han slår, men må selvfølgelig alikevel ta barnet mitt på alvor og følge litt med. 

Jeg ser flere beskriver det samme med sine barn, så greit å høre hvordan de løste det. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Ja, treåringer kan finne på å si at de blir slått, men når treåringen viser at hun er redd (dine ord!!), så burde du faktisk gå i deg selv å lure på hvorfor, for så utspekulerte er faktisk ikke en treåring. Andre treåringer er ikke redde foreldrene sine uten at det er noe galt. Ikke nødvendigvis vold, men noe som må rettes opp i.

Anonymkode: d4bb4...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en 3,5 åring som i den siste tiden har sagt pappa slår eller dytter. Hun ligger på gulvet og gråter og jeg spør hva skjer, og hun sier pappa dyttet meg. Faren ser uforståelig på meg og sier det ikke stemmer. 

Men jeg får en vond klump i magen, dette skjer kun når jeg er ute av rommet, snur meg osv. Hun har også vist tydelig at hun er redd han. 

Hun har alltid vært en skikkelig pappajente, og han har vært mye bortreist på jobbreise de siste mndene. Så vært en del reaksjoner på det. 

Han har aldri gjort meg noe, men har ett høyt temperament. Vet han selv har vært utsatt for vold i barndommen, han er ikke norsk. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 57385...235

Bare et spørsmål? Hvorfor føler du at du må tydeliggjøre at han ikke er norsk? 

Du veit at det er mange ikke norske som aldri har satt en finger på barna sine? Og at mange etnisk norske slår barn ? 

 

Og til spørsmålet ditt, jeg ville satt barnet ned og forklart at å lyve om sånt ikke er bra, at om pappa gjør sånt så er det veldig alvorlig.  Få barnet til å forstå at hvis det lyver så får det konsekvenser. Men samtidig spørre barnet ordentlig ut hvorfor pappa slår barnet, hvordan osv. Så får du nok mange svar som du kan koble sammen.

Anonymkode: bd08c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis bare en fase. Da min var 3 år, så slo vi ham alle sammen, ifølge ham. Det er flere barn som sier slikt i den alderen, selv om det aldri har skjedd. 

Men, hvis du har en dårlig følelse, så skal du selvfølgelig følge med på om det er hold i anklagene. 

Hun er jo mellomste barnet i tillegg, og dette kan jo være et rop om oppmerksomhet? For eks når pappa viser oppmerksomhet til babyen i stedet for henne?

Anonymkode: 32bf1...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jesus i enga. Gi dibdamene en fjær og hele hønsehuset tar fyr.

Anonymkode: 8e4af...dd4

 

😂🤣

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en fase og en form for straff, spesielt med tanke på at han sitter i sofaen med babyen og hun faller i andre enden av rommet. 

Datteren min sa i barnehagen at jeg kjørte på henne med bilen, flyttet jeg på henne, altså løftet henne bort, hylgråt hun og sa jeg dyttet og slo. 

Anonymkode: e70b0...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her må du følge nøye med. Har barnet merker? En utenlandsk far, med temperament, som har blitt slått når han selv var barn... Hadde vært skeptisk!

Anonymkode: 36198...d02

Whatthefuckingsfuck?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene, hun blir absolutt ikke ignorert.. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Sier ikke at dere gjør det, men syns jeg så noen her som skrev at de håndterte sånn oppførsel med å overse det. Dèt syns jeg er dårlig omsorgsevne og en uting. Vet også mange foreldre håndtere uønsket oppførsel med straff/å ignorere og det er ikke bra oppdragelse.

mener bare at du ikke burde ta til deg sånne råd.

Anonymkode: 815a8...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke stolt et sekund på en 3åring, hvis du anmelder far, så ødelegger du mye. barn sier mye rart, min var også sånn og sa alle slo han, han sa til meg at pappa slo, mommo slo, bess slo, oldis slo, til og med oldemor som er død

Anonymkode: ae01c...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs. Hvis hu sier sånt i bhg så kommer barnevernet. Du burde ta kontakt med bhg og forklare at han har vært borte i 2mnd og hun reagerer veldig. Og at han kan sitte i det ene rome og hun i det andre osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte hun plutselig å si det samme om morfaren. Og jeg vet definitivt at pappaen min ikke slår. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare snakke av erfaring: jeg var livredd min far som liten, og jeg skal love deg at jeg ikke prøvde så mye som å kaste noe etter han eller hyle til han. Jeg var forsiktig, prøvde så mye jeg kunne å "smiske" med han når vi var alene for å unngå juling. Husker jeg kunne si at han var pen og kjempesnill og alt mulig "fint" fordi jeg var livredd mannen. Jeg vet og at jeg aldri klagde på han til noen, hverken lærere eller noen andre. Jeg kan ikke se for meg at hvis datteren din er redd for pappaen sin at hun ville kaste ting på han o.l. Men som sagt, jeg snakker kun av egen erfaring, så mulig hun har et annet temperament enn det jeg hadde.

Anonymkode: 62099...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en 3,5 åring som i den siste tiden har sagt pappa slår eller dytter. Hun ligger på gulvet og gråter og jeg spør hva skjer, og hun sier pappa dyttet meg. Faren ser uforståelig på meg og sier det ikke stemmer. 

Men jeg får en vond klump i magen, dette skjer kun når jeg er ute av rommet, snur meg osv. Hun har også vist tydelig at hun er redd han. 

Hun har alltid vært en skikkelig pappajente, og han har vært mye bortreist på jobbreise de siste mndene. Så vært en del reaksjoner på det. 

Han har aldri gjort meg noe, men har ett høyt temperament. Vet han selv har vært utsatt for vold i barndommen, han er ikke norsk. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 57385...235

Tror du han dytter henen så fort du går ut av rommet eller snur ryggen til? Hadde det skjedd kun når du ikke var hjemme, hadde jeg kanskje stusset, men så fort du snur ryggen til er ikke troverdig.

Anonymkode: 97121...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså har en 4 åring som daglig mener jeg slår henne når jeg tar hånden min bak ryggen hennes og fører henne inn på badet.,, Alle slår eller dytter.. Prøvd å forklare forskjellen. Men de sier i bhg og at hun er litt dramaqueen.. overdriver voldsomt.

Videre har hun i noen perioder vært utrolig sår hvis faren korrigerer, om deg er strengt eller mildt har ingenting å si.

her tok jeg å førte hun inn på badet i dag, tok bort hånden hun gikk mot do.. hun snubler i beina sine... også sier hun at d er min skyld fordi jeg dyttet henne 🙄 Så her vet jeg d er en fase, litt overdrivelser og d at hun ikke alltid faktisk vet hva forskjellen på ting er.

Men her har du tydelig mistanker til mannen din.. ? Har du reelle grunner til å tru han ville gjort ungen  noe, så bør du faktisk gå til politi/ barnevern... 

men ville tenkt at det måtte være en reel adferdsendring hos barnet, evt blåmerker på rare steder osv..,

Anonymkode: 44a52...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her må du følge nøye med. Har barnet merker? En utenlandsk far, med temperament, som har blitt slått når han selv var barn... Hadde vært skeptisk!

Anonymkode: 36198...d02

Er du seriøs? Mannen min er utenlandsk, og i de familiene så har de så stor respekt for barn. De er så kjærlige og elsker sine barn. De kan være strenge, men ikke voldelige. Min mann ble slått for det var sånn det var før i tiden, men han kunne aldri ha rørt våre barn. Han er verdens mest tålmodigste mann, og de henger rundt halsen hans av kjærlighet hver dag, og han elsker det! Ikke katagoriser utenlandske menn, for det finnes så mye varme i andre kulturer som vi norske kan lære av!! 

Anonymkode: cfbdc...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I dag begynte hun plutselig å si det samme om morfaren. Og jeg vet definitivt at pappaen min ikke slår. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Virker som din datter trenger litt konsekvente foreldre. At du godtar slik oppførsel er ikke bra. Og du burde ha null toleranse for at hun snakker sånn om din far også. Jeg hadde slått altså ikke slått men slått hardt ned på slikt med engang. 

Anonymkode: cfbdc...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier ikke at dere gjør det, men syns jeg så noen her som skrev at de håndterte sånn oppførsel med å overse det. Dèt syns jeg er dårlig omsorgsevne og en uting. Vet også mange foreldre håndtere uønsket oppførsel med straff/å ignorere og det er ikke bra oppdragelse.

mener bare at du ikke burde ta til deg sånne råd.

Anonymkode: 815a8...8ad

Sikkert mitt innlegg du sikter til. Men jeg ga ikke et råd om å ignorere, jeg fortalte om min erfaring med mitt barn som hylte at jeg slo/kløp ham når ting ikke gikk helt som han ville. Jeg visste jo at jeg ikke gjorde det, så det var ikke noe jeg måtte etterforske videre akkurat...

Poenget mitt var bare at det ikke trenger å være sant, ikke at hun skulle gjøre det jeg gjorde. Jeg skrev heller ikke at jeg ignorerte ham, men at han ikke lenger oppnådde ønsket effekt.

Anonymkode: 25146...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...