Gå til innhold

3,5 åring sier pappa slår


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en 3,5 åring som i den siste tiden har sagt pappa slår eller dytter. Hun ligger på gulvet og gråter og jeg spør hva skjer, og hun sier pappa dyttet meg. Faren ser uforståelig på meg og sier det ikke stemmer. 

Men jeg får en vond klump i magen, dette skjer kun når jeg er ute av rommet, snur meg osv. Hun har også vist tydelig at hun er redd han. 

Hun har alltid vært en skikkelig pappajente, og han har vært mye bortreist på jobbreise de siste mndene. Så vært en del reaksjoner på det. 

Han har aldri gjort meg noe, men har ett høyt temperament. Vet han selv har vært utsatt for vold i barndommen, han er ikke norsk. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme som min mann, men han kunne ikke gjort en flue vondt. Har ikke temperament. Men her slår alle henne. Alle i barnehage osv. Jeg ville stolt på din mann. Kan være en reaksjon på at han er mye ute å reiser. Prøve å skape samme trygghet igjen hos far?

Anonymkode: cfbdc...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har sluttet etter at vi sluttet å fokusere på det. Hun har også hengt seg opp i å si at hun er lei seg hvor barnehagen ser på meg og sier hun har vært i strålende humør ikke noe lei seg, så kanskje bare litt trass? 

Anonymkode: cfbdc...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har også vist tydelig at hun er redd han. 

Da hadde ikke jeg vært i tvil om hvem jeg hadde trodd på! Stakkars unge som må være så redd hver gang du forlater rommet for da vet hun hva som kan skje om far blir sint.

Anonymkode: 5de05...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne som har vært utsatt for vold selv har langt større sannsynlighet for å utøve det i egen barneoppdragelse. Jeg tror faktisk jeg ville gått så langt å installert kamera i stua uten å si noe til mannen. Ikke for å smugtitte på alt han gjør, men neste gang treåringen sier sånt kan du gå inn å se hva som egentlig skjedde. Forhåpentligvis er det bare noe hun sier, men om det ligger sannhet i det vil du hate deg selv for å ikke ha tatt henne alvorlig. 

Anonymkode: d4bb4...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare værre og værre mellom de. Hun skriker gå vekk og kaster ting etter han med en gang han kommer inn i rommet. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir bare værre og værre mellom de. Hun skriker gå vekk og kaster ting etter han med en gang han kommer inn i rommet. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Og du tror ikke på barnet? Om du skal tolke og forstå hennes adferd: hva tror du det handler om? Du har en mann med temperament, som har opplevd vold i barndommen, og et barn som utagerer og er redd. Hva tenker du? 

Anonymkode: ceebd...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Voksne som har vært utsatt for vold selv har langt større sannsynlighet for å utøve det i egen barneoppdragelse. Jeg tror faktisk jeg ville gått så langt å installert kamera i stua uten å si noe til mannen. Ikke for å smugtitte på alt han gjør, men neste gang treåringen sier sånt kan du gå inn å se hva som egentlig skjedde. Forhåpentligvis er det bare noe hun sier, men om det ligger sannhet i det vil du hate deg selv for å ikke ha tatt henne alvorlig. 

Anonymkode: d4bb4...2ba

What??? 

Anonymkode: 8e4af...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også høres ut som hun straffer ham. Min ene datter var svært knyttet til meg. Jeg ble syk og innlagt på sykehus.en god stund. Hun var på besøk, men jeg lå bare der. Kunne ikke leke. Knapt snakke. Da jeg kom hjem straffet hun meg. Virket redd meg, ville ikke være alene med meg, slo etter meg. Pappa skulle gjøre alt. Det tok 4 mnd før hun i det hele tatt sa et eneste ord til meg. Det at jeg bare ble borte og syk var traumatisk for henne. Det at hverdagen ble snudd helt på jordet. Hun var 2,5 år.

Jeg ville angrepet situasjonen ut i fra reaksjonene og handlingsmønstrene til far Hva tenker han om situasjonen? Hva bidrar han med for å reparere relasjonen? Hvordan reagerer han på hennes atferd? For det er far som må gjøre en jobb her. Ikke datteren deres.

Anonymkode: a9c5f...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

What??? 

Anonymkode: 8e4af...dd4

Syns du det er galskap? Når en 3åring sier at pappaen (som selv har blitt utsatt for vold og som har et høyt temperament) slår OG tydelig viser at hun er redd, som HI beskriver, så kunne jeg glatt ha gjort det, ja. Dersom det ikke er sannhet i det vil jeg nødig kaste ut mannen uten grunn, men dersom det faktisk stemmer vil han mest sannsynlig ikke innrømme det. Da må man bli kreativ. Ingen får slå mine barn og når man går med en vond klump i magen å lurer på det, så må man finne ut av det.

Anonymkode: d4bb4...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns du det er galskap? Når en 3åring sier at pappaen (som selv har blitt utsatt for vold og som har et høyt temperament) slår OG tydelig viser at hun er redd, som HI beskriver, så kunne jeg glatt ha gjort det, ja. Dersom det ikke er sannhet i det vil jeg nødig kaste ut mannen uten grunn, men dersom det faktisk stemmer vil han mest sannsynlig ikke innrømme det. Da må man bli kreativ. Ingen får slå mine barn og når man går med en vond klump i magen å lurer på det, så må man finne ut av det.

Anonymkode: d4bb4...2ba

Ja, det er galskap å starte overvåking i hjemmet. Det vil gjøre ubotelig skade på tillit. Er det sånn kan du like gjerne underskrive skilsmissepapirene med én gang.   Hi skriver ikke at mannen slår.

Anonymkode: 8e4af...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er galskap å starte overvåking i hjemmet. Det vil gjøre ubotelig skade på tillit. Er det sånn kan du like gjerne underskrive skilsmissepapirene med én gang.   Hi skriver ikke at mannen slår.

Anonymkode: 8e4af...dd4

Nei, hun skriver at treåringen SIER han slår. Skal du bare overse det, til tross for at han faktisk er midt i risikogruppen for å gjøre det? Jeg hadde gledelig ofret ekteskapet om det betød at jeg kunne være helt sikker på at ikke barnet ble utsatt for vold hjemme. Men om det kunne avklares uten å ofre det ville jo det vært til det beste. 

Anonymkode: d4bb4...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tviler veldig sterkt på at han slår. Hun er ekstremt pappa jente og er nok sint og lei seg pga at han har vært borte 2 mnd. 

Eksempel, han sitter i sofaen å gir flaske til babyen, hun ramler på andre siden av rommet, og skriker og jeg kommer løpende. 

Ha hyler hun pappa slo meg, og kaster klosser på han som sitter med flasken. Og jeg ser mannen min bare blir kjempe lei seg, han elsker henne over alt på jord og skjønner virkelig ikke hvorfor hun sier dette. 

Vi har vært gift i 15 år, han har aldri hatt antydning til å være voldelig. Han har temperament ja, men stor forskjell på det og slå. 

Men hun gråter hvis han blir sint og blir redd. Det har hun aldri vært før. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du følge nøye med. Har barnet merker? En utenlandsk far, med temperament, som har blitt slått når han selv var barn... Hadde vært skeptisk!

Anonymkode: 36198...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen merker noe sted. Og akkurat det faktum at han selv har blitt slått, gjør at han blir veldig lei seg når han blir beskyldt for det. 

Han prøver å gjøre alt stikk motsatt av sine egne foreldre. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun skriver at treåringen SIER han slår. Skal du bare overse det, til tross for at han faktisk er midt i risikogruppen for å gjøre det? Jeg hadde gledelig ofret ekteskapet om det betød at jeg kunne være helt sikker på at ikke barnet ble utsatt for vold hjemme. Men om det kunne avklares uten å ofre det ville jo det vært til det beste. 

Anonymkode: d4bb4...2ba

Når det er så mye annet på gang. Ja. Jeg synes det er galskap å overvåke. 

Anonymkode: 8e4af...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 barn sammen, på 7 år, 3,5 år og 6 mnd. Vært gift i 15 år. Han er kjempe flink med ungene, følger masse opp, er med på alt av aktiviteter, tar de med på oppdagelsesturer i skog og mark og elsker de over alt på denne kloden. 

Hvorfor skulle han plutselig ute av det blå begynne å slå 3 åringen hver gang jeg går ut av rommet? Så nei, jeg tror ikke hun snakker sant.. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Voksne som har vært utsatt for vold selv har langt større sannsynlighet for å utøve det i egen barneoppdragelse. Jeg tror faktisk jeg ville gått så langt å installert kamera i stua uten å si noe til mannen. Ikke for å smugtitte på alt han gjør, men neste gang treåringen sier sånt kan du gå inn å se hva som egentlig skjedde. Forhåpentligvis er det bare noe hun sier, men om det ligger sannhet i det vil du hate deg selv for å ikke ha tatt henne alvorlig. 

Anonymkode: d4bb4...2ba

Enig

Anonymkode: 76e9f...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker søstra mi hylte og gapte :" slutt å slå meg mamma!" Mamma sto ute på verandaen i blokka med hendene i været. Hun har aldri blitt slått. Men jeg ville ha satt opp kamera. Uff. Hadde jeg det? Ja jo. Tenk hvis ikke sant. 

Jeg har en datter som sier HELE tiden :" slutt å le av meg!" Jeg har aldri ledd av henne . Ikke tulla i forkant heller. Så de straffer oss. 

Det kan ha sammenheng at hun straffer farsen sin siden hun føler seg forlatt. 

Anonymkode: 76e9f...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min holdt på med det samme da han var på akkurat samme alder. Bare at han gjorde det mot meg, når vi var ute blant folk. Det var nok fordi han merket at jeg da ble usikker og nervøs for hva folk rundt ville tro, altså hadde det en effekt, det var en måte for han å få litt makt over en situasjon på.

Da det hadde skjedd noen ganger ble jeg ikke så satt ut lenger og hadde fått tenkt på hvordan jeg skulle håndtere det slik at det ikke hadde noen effekt lenger. Da sluttet han ganske fort.

Anonymkode: 25146...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI ignorer barnet ditt når det viser tydelig tegn på å være redd, lei seg og trenger deg! Spesielt når de er så små! Så klart slutter hu å si ifra når u ser at folk ikke bryr seg, tillegg en omsorgsperson hu har tillit til. Stakkars lille....

Anonymkode: 815a8...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 3 barn sammen, på 7 år, 3,5 år og 6 mnd. Vært gift i 15 år. Han er kjempe flink med ungene, følger masse opp, er med på alt av aktiviteter, tar de med på oppdagelsesturer i skog og mark og elsker de over alt på denne kloden. 

Hvorfor skulle han plutselig ute av det blå begynne å slå 3 åringen hver gang jeg går ut av rommet? Så nei, jeg tror ikke hun snakker sant.. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Hvis du er sikker på at han ikke slår henne skjønner jeg ikke helt hvor du vil med innlegget ditt. Hva var da hensikten med å dra frem at han har temperament, at han har blitt slått selv og at treåringen er REDD han? 

Finn ut hva du selv mener først, så kan du kanskje fikke ut hva du gjør med det etterpå. 

Anonymkode: d4bb4...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ALDRI ignorer barnet ditt når det viser tydelig tegn på å være redd, lei seg og trenger deg! Spesielt når de er så små! Så klart slutter hu å si ifra når u ser at folk ikke bryr seg, tillegg en omsorgsperson hu har tillit til. Stakkars lille....

Anonymkode: 815a8...8ad

Kjære vene, hun blir absolutt ikke ignorert.. 

Hi

Anonymkode: 57385...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...