Gå til innhold

Når man er en god arbeidstaker, men er elendig på å skrive søknader og har hull i CV


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er veldig vanskelig å få jobb. Hopper fra det ene vikariatet til det andre. Har vært på et sted siden mai i år og har gode referanser derfra. 

Men før dette vikariatet hadde jeg litt over 2 år utenfor arbeidslivet grunnet sykdom og et år på skole. Et kjempehull i CV. I et intervju kan jeg lett forklare årsakene til at det ble som det ble, men jeg kommer aldri så langt. Jeg har helt ok utdannelse for de jobbene jeg søker, erfaring som mellomleder og som ansatt med egen prtefølje. Men jeg kommer likevel ikke inn til intervju.

Jeg er elendig på å skrive søknader. Blir mer slm en liten fortelling om hva jeg har gjort og hvordan jeg ønsker å utvikle meg i ny jobb. Når jeg skaø beskrive meg selv blir det mest den standarden «blid, positiv og utadvendt» i forkledning. Jeg er ikke utadvent heller, men klarer å late som. Søknadene er nok ikke elendige, men veldig faktabaserte som jeg jo er, men ikke så spennende.

Men jeg kommer ikke til intervju og jeg får ikke en gang svar på søknadene mine. Har søkt ca 150 jobber og ikke en eneste gang blir jeg vurdert som en mulighet. 

Er det søknaden eller hullet i CV som gjør det tro? Hva tenker dere? En kombinasjon av kjedelig søknad og hull i CV? 

Anonymkode: a938c...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antagelig er søknaden din standard, kjedelig og intetsigende. Så med hull i cven så blir du ikke tatt med. Skriv søknad som om bedriften er heldig som får deg. Del den inn i tre avsnitt. Kort om deg selv, din motivasjon for å jobbe for denne bediften og hva kan du bidra med av kunnskap, humør, kakebaking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll de hullene du kan i CV. Du skrev at du hadde et år på skole, skriv inn dette. 

Få hjelp til å skrive søknad. Dette km de hjelpe med på blant annet nav. 

Anonymkode: 823a9...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ert pr på skole er jo ikke «hull i CV’n». Det skal jo komme fram som utdannelse på cv’n din.

Anonymkode: 7bcbe...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å se på tips fra nett. Feks cvnerden. Sjekk også nav.no eller sjekk om de tilbyr veiledning på dette (hvis du er arbeidsledig nå, så kan du gå på kurs). Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få hjelp på NAV, de kan også sende deg til AS3, der kan du få kurs og individuell opplæring/oppfølging i alt som handler om jobbsøking. De er veldig dyktige på sånt der og de har et stort nettverk som kan hjelpe deg til å få en fot innenfor et sted.

Anonymkode: acd45...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt nav og søk om å få være med på jobbklubb (jobbsøkerkurs). Det er faktisk et veldig bra kurs og er mest en bevisstgjøring av din kompetanse. Anbefaler også å ta direkte kontakt med firmaer du har lyst å jobbe for og spør om å få et møte med dem. Da kan du presentere deg selv og søknad/CV blir mindre vektlagt. 

Anonymkode: f4e96...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...