Gå til innhold

Følger dere myndighetenes anbefalte kriselager?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mangler vann, men har en 200 liters varmtvannsbereder og alle slike skal ha tapeventil. Relativt ny er den og så skal være begrenset med tungmetaller som har bygd seg opp. Ellers byttes havregryn ut med ris og fysern blir ikke varm med en gang strømmen går så kan spise kjølevarer et døgn frysevarer et døgn og tørrvarer i ei uke. Blir desverre mye sukker og snack de siste dagene. 

Anonymkode: de445...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Jeg mangler rødsprit, jodtabletter og vann. Resten er på stell. Faktisk. 

Samme her. Har annen type drikke, ved, fyrstikker, lighter og lighterpåfyll, grill osv. Jod skulle vi nok hatt da det ikke sikkert holder med de vanlige jod vitamintablettene.

Anonymkode: 45a93...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde nok klart oss en stund, men mangler oppvarmingsmuligheter. Bor heldigvis tett, og mange naboer er bedre stilt der. 

Jeg tenker at det er naivt å tro at Norge ikke kan rammes av katastrofe. Klart vi også er sårbare! 

Anonymkode: 38e65...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke med krisemaksimering å gjøre, men med tanker om å kunne klare seg noen dager om noe skulle skje. Jeg kjenner personer som har opplevd å miste strøm og tilgang på garantert rent vann, selv om de bodde på en trygg og "oppegående"plass, men hvor naturen plutselig bestemte seg for å spille dem et uventet puss.  Ikke så lenge siden vi snakket om dette og vi mangler vann og jodtabletter.  Ellers har vi vedfyr og en del turustyr som gjør at vi kan lage mat, og vi skal nok kunne finne mat nok i skapene for noen dager framover. Kanskje ikke det sunneste eller beste, men vi skal nok klare oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at noen mener det er krisemaksimering. Jeg jobber stadig med å ikke krisemaksimere alt, og har kommet ganske langt. Men å ha et lager så vi klarer oss en liten stund i en slik krise, påvirker ikke hverdagen vår negativt og da er det greit for meg 😂 jeg ler og fleiper ofte med familie og venner om denne svakheten min, men lever godt med både den og humoren rundt 😂👏

Anonymkode: 9d842...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Engeln skrev:

Noe jeg har gått glipp av? 😅🆘 Når kom dette ut?  Vi har såvidt til at vi klarer oss til frokost i morgen 😂👍

Jeg fikk det i posten på onsdag

Anonymkode: 56f7d...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...