Gå til innhold

Røde kors sin julegaveinnsamling, kan det være brukt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Stadig flere røde kors har vel slike julegaveønskelapper som man kan plukke med seg, ordne gave og levere gaven sammen med lappen. Men skal man da kjøpe nytt eller kan det være pent brukte ting? Har ikke sett det spesifisert noe sted. 

Anonymkode: b475d...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytt.

Anonymkode: 5cf5e...7ca

Det er i tilfelle tullete. Sier Røde Kors virkelig det? Jeg gir gjerne videre pent brukte ting jeg kunne fått penger for å selge, men jeg kjøper ikke nytt til familier i Norge. Den summen jeg gir til veldedige formål hvert år gir jeg der det virkelig trengs. Så lenge folk ikke får mat og medisiner, så syns jeg ikke synd på et barn som får en brukt iPad til jul altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, HeiteH skrev:

Det er i tilfelle tullete. Sier Røde Kors virkelig det? Jeg gir gjerne videre pent brukte ting jeg kunne fått penger for å selge, men jeg kjøper ikke nytt til familier i Norge. Den summen jeg gir til veldedige formål hvert år gir jeg der det virkelig trengs. Så lenge folk ikke får mat og medisiner, så syns jeg ikke synd på et barn som får en brukt iPad til jul altså!

Julegaver pleier å skulle være nytt. Fordi det betyr noe spesielt å kunne få noe som er nytt til jul for dem som kanskje ellers må arve etter andre..  Men jeg vet ikke hvilke regler Røde Kors har for dette.. 

Anonymkode: 18498...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, HeiteH said:

Det er i tilfelle tullete. Sier Røde Kors virkelig det? Jeg gir gjerne videre pent brukte ting jeg kunne fått penger for å selge, men jeg kjøper ikke nytt til familier i Norge. Den summen jeg gir til veldedige formål hvert år gir jeg der det virkelig trengs. Så lenge folk ikke får mat og medisiner, så syns jeg ikke synd på et barn som får en brukt iPad til jul altså!

Jeg synes ikke det er tullete. Å være fattig i Norge er også vanskelig, fordi ingen av naboene og medelever er det. At de barna kan få nye gaver til jul er veldig fint. Og det er ikke ipader som gis i 99% av tilfellene, men leker fra br

Ellers er jeg selv ihuga gjenbruke til meg og mine. Men det er noe jeg kan velge..Det er forskjellen. 

Anonymkode: 5cf5e...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike innsamlinger er for nye ting. De samler inn brukt ting i ulike sammenhenger, også til jul, men hvem som gjør det der du bor må du evt finne ut om du ønsker å gi. 

Her jeg bor samler frelsesarmeen inn brukte ting, det gjør de hele året. Der kan folk komme og finne ting de trenger, det kan væer bursdagsgaver og julegaver. 

Jeg skjønner veldig godt at slike innsamlinger må være nye ting. De som ordner med dette kan ikke sjekke at alt virker, alle deler er med, alt er vasket som blr være vasket osv. Det er nok av ting de må luke vekk selv om regelen sier det skal være nytt. 

Anonymkode: a3914...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er fint at disse menneskene som trenger hjelp, kan få noe som er nytt kanskje bare den ene gangen i året. Gjenbruk er flott, og organisasjonene samler jo inn masse brukte ting som blir brukt resten av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...