Gå til innhold

Bestilte varer fra en .no side, men de ble sendt fra tyskland så må betale Toll/mva/gebyr!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Temmelig irriterende, på https://www.urbandecay.no sto det både et norsk nummer og en norsk adresse. Ingen plasser på siden sto det at de sender fra Tyskland, alt virker til at de sender fra Norge. Siden er på engelsk men det er jo mange andre sider også men så bruker de slike fulfillment sentre i Norge. Eller er mva registrert i Norge og tar seg av den kostnaden og den delen slik som zalando.com og bootz.com

Utrolig irriterende. Komisk at jeg handlet på Black Friday salg (20%) men ender opp med å betale langt mer enn varen koster i Norge. Kjøpte en øyenskygge palette til 377 og 35 i frakt. Pris i Norge er 475. Jeg trodde jo jeg handlet fra Norge. Betalte rett over 400, men med gebyrer og alt så vil jo varen koste iallefall 300 kr mer. Hvis du ser inne på lookfantatic.co.uk så har de mer informasjon til norske kunder enn det urbandecay har med en .no side. Utrolig uprofft. 

Jeg vil jo selvfølgelig ikke ta imot bestillingen, den går rett i retur på deres regning. Helt merkelig at et stort seriøst firma kan være så useriøse. 

Anonymkode: f39a6...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange slike sider og du må lese og leite hva som står med liten skrift, at det er .no har ingen betydning lengre. Mange får i disse dager store overraskelser når de henter pakker fra dittnavnsmykke og vistaprint. Så dere damer som får navnsmykke til jul, de er ikke så billige som de virker. Og julekort kan fort bli veldig dyrt. 

Min datter er ivrig på nettshopping om dagen, heldigvis har jeg lært henne at hun skal spørre meg før hun trykker på betal. Seinest forrige uke skulle hun kjøpe noe, hun leste og leste, snakket med venner som hadde kjøpt derifra osv. Men hu mor klarte å finne den lille skriften der det sto det ble sendt fra tyskland. Helt greit å handle der om varer og porto kommer under 350kr, men overskrider det så kan det bli dyrt. Ofte trenger hun bare å si hva butikken heter og jeg lan si ja eller nei. Jeg jobber i posten sånår jeg hører endel navn ringer alarmklokkene. Oftes er det at det kommer toll på pakkene, men også svindel. Har hjulpet endel som har blitt svindlet, skrevet under på ulike papirer osv. Så viktig å ta seg tid til å lese og leite etter den bittelille teksten. 

Anonymkode: 72052...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tilsvarende opplevelse med klokke fra Daniel w. Ble også sendt fra utlandet og jeg tror jeg betalte mer enn i butikk. Tok det som en lærepenge 

Anonymkode: f2542...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange slike sider og du må lese og leite hva som står med liten skrift, at det er .no har ingen betydning lengre. Mange får i disse dager store overraskelser når de henter pakker fra dittnavnsmykke og vistaprint. Så dere damer som får navnsmykke til jul, de er ikke så billige som de virker. Og julekort kan fort bli veldig dyrt. 

Min datter er ivrig på nettshopping om dagen, heldigvis har jeg lært henne at hun skal spørre meg før hun trykker på betal. Seinest forrige uke skulle hun kjøpe noe, hun leste og leste, snakket med venner som hadde kjøpt derifra osv. Men hu mor klarte å finne den lille skriften der det sto det ble sendt fra tyskland. Helt greit å handle der om varer og porto kommer under 350kr, men overskrider det så kan det bli dyrt. Ofte trenger hun bare å si hva butikken heter og jeg lan si ja eller nei. Jeg jobber i posten sånår jeg hører endel navn ringer alarmklokkene. Oftes er det at det kommer toll på pakkene, men også svindel. Har hjulpet endel som har blitt svindlet, skrevet under på ulike papirer osv. Så viktig å ta seg tid til å lese og leite etter den bittelille teksten. 

Anonymkode: 72052...d15

 

Jeg er ikke ny på natthandel så er klar over at dette kunne skje. Men her så sto det ingenting om at varene ble sendt fra Tyskland, har leita rundt på hele siden og alt jeg fant var et NORSK nummer og en NORSK adresse så da bør man også forvente at varene sendes fra Norge. 

Om de ikke gjør det så bør det jo stå med STORE bokstaver øverst om at alle bestillinger over 350kr blir belastet med ytterligere gebyr/mva/toll. Det er jo sykt at de ikke gjør det og når sider som lookfantastic som ikke har en norsk side klarer å informere om dette så er det utrolig useriøst at urbandecay ikke klarer å informere om dette. 

For min del så blir det jo tap for dem, de må selv dekke frakten, og jeg har krav på pengene tilbake. Det komiske er at de sendte ved en link til et standard angrerettskjema fra Forbrukerrådet på norsk. 

Anonymkode: f39a6...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en tilsvarende opplevelse med klokke fra Daniel w. Ble også sendt fra utlandet og jeg tror jeg betalte mer enn i butikk. Tok det som en lærepenge 

Anonymkode: f2542...348

Jeg setter foten ned og sender tilbake på deres regning. De informerte ikke meg og om de så skulle trekke meg for returfrakt så tar jeg saken videre. Det er lite penger men det handler om prinsipp, man missleder ikke kundene sine på en slik måte. 

Jeg handlet ikke der for å få det billigere men det var black friday og de hadde en kampanje som gjorde at jeg fikk varen for 20% så da slo jeg til. De selger samme paletten på kicks til 470, men de hadde ikke 20% den dagen. Om jeg hadde vist at den ble sendt fra tyskland så ville jeg ikke kjøpt den. 

Anonymkode: f39a6...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser på siden så står det at du ikke kan returnere om varene er kjøpt på salg, så du må nok betale uansett. Jeg tror siden er falsk, den bare ligner veldig på den originale 

Anonymkode: 251ff...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du leser på siden så står det at du ikke kan returnere om varene er kjøpt på salg, så du må nok betale uansett. Jeg tror siden er falsk, den bare ligner veldig på den originale 

Anonymkode: 251ff...7ef

Den er ikke falsk, det ene telefonnummeret er til loreal som eier urban decay. Varer kjøpt på salg kan ikke returneres da det ofte er utgående varer. Men dette var en kampanje og varene er ikke motatt. Om de så skulle nekte å returnere pengene så vil jeg ta saken videre og da kan de miste anledningen til å ha kortbetaling. Handlet med Visa, så de pengene vil jeg bare kreve tilbake da dette er svindel. Ringte til det ene nummeret der og det var loreal så de sa jeg måtte ringe det andre nummeret (også et norsk nummer), på dette nummeret var det en engelsktalende person (fra urban decay). 

Til og med under vilkårene man må godta for å handle står det ikke noe om at de sender fra Tyskland. Der står det tvert imot: 

HVEM VI ER

URBAN DECAY er en del av L'Oréal Norge AS’s merkeportefølje. L'Oréal  Norge AS er ansvarlig for de personopplysningene du deler med oss. Når vi bruker "L'Oréal", "oss", "vår" eller "vi", er det dette selskapet vi refererer til. L'Oréal er behandlingsansvarlig i henhold til gjeldende personvernlovgivning.

 

L'Oréal  Norge AS
Org.nr. 954 790 088
Postboks 404
1327 Lysaker
 

Så dette er utrolig villedende da jeg selvfølgelig ser et norsk org.nummer. Så uansett om de hadde sendt fra utenlandet så kunne de fortollet det via det norske selskapet, om de hadde brydd seg om kundene sine, men det gjør de jo helt klart ikke. 

I tillegg så står det: 4.1. The prices of the products are given in Norwegian crowns (nok) and includes VAT at the applicable rate chargeable in Norway on the date of the order. 

Så kan ikke helt se hva jeg skulle gjort galt for har sjekket alt, når de skriver det svart på hvitt at dette er inkludert MVA i Norge, men så er det alikevell ikke det. 

Anonymkode: f39a6...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i terms of use punkt 6.3.

Uansett er dette forvirrende. Hvem er selger her? Urban decay eller L'Oréal? 

Anonymkode: 1cbee...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står i terms of use punkt 6.3.

Uansett er dette forvirrende. Hvem er selger her? Urban decay eller L'Oréal? 

Anonymkode: 1cbee...99c

Ja, for hvor mye skal vi lese for å finne ut av ting. Dessuten så sto det ingenting om ekstra utgifter, det sto jo tvert imot at det var inkludert norsk mva derfor har det egentlig ikke noe å si hvor det sendes fra, da de skal betale utgiftene for meg. Det er Urban Decay som selger og  L'Oréal Norge som drifter siden, tror jeg. Er faktisk usikker men det står i om oss at det er L'Oréal Norge. 

Salgsbetingelsene var sykt lange (langt over normalen) sikkert mellom 6 og 10 A4 sider, så siden er nok en tro kopi av USA siden. 

Anonymkode: f39a6...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...