Gå til innhold

Jeg har et fattig søsken


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gavekort på matbutikk kan og sløses bort,byttes bort eller selges. Hvis det er om å gjøre å ydmyke mottager med å vise hvor dum han er, burde man la være å gi gave. Man kan ikke gi et gavekort med direksjoner på hva mottaker skal kjøpe

Anonymkode: 67c68...a9a

Ikke enig. De færreste selger et gavekort med mest sannsynlig lite fortjeneste fremfor å bruke det på noe annet moderat fornuftig som kan kjøpes på et kjøpesenter. Han er ikke narkoman heller...De kunne til nøds gjøre noe så dumt.

Blir tulleter å si han ikke fortjener gave til jul som alle andre fordi han har rotet det til for selv. Alle kan gjøre feil valg i livet.

Anonymkode: cbf7a...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gavekort på matbutikk kan og sløses bort,byttes bort eller selges. Hvis det er om å gjøre å ydmyke mottager med å vise hvor dum han er, burde man la være å gi gave. Man kan ikke gi et gavekort med direksjoner på hva mottaker skal kjøpe

Anonymkode: 67c68...a9a

😂😂😂

Hva er det du snakker om? Ikke gi gave med direksjon? Da kan man jo ikke gi en bok heller da? Fordi da dirigerer man personen til å leses en bok man selv synes er bra. Ville du blitt opprørt fordi du fikk et gavekort på Powe. Du blir dirigert til å kjøpe noe i den butikkjeden. Det er vel fortsatt sånn st den som gir gaven bestemmer hva den innholder??

Anonymkode: 417bc...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Hva er det du snakker om? Ikke gi gave med direksjon? Da kan man jo ikke gi en bok heller da? Fordi da dirigerer man personen til å leses en bok man selv synes er bra. Ville du blitt opprørt fordi du fikk et gavekort på Powe. Du blir dirigert til å kjøpe noe i den butikkjeden. Det er vel fortsatt sånn st den som gir gaven bestemmer hva den innholder??

Anonymkode: 417bc...b6f

Forøvrig har gisse universalgavekortene kun funnets de seneste 10 årene. Før fikk man gavekort i en bestemt butikk. Og ble «dirigert» og velge blandt masse av butikkens utvalg. Svært få som ble opprørte av en slik julegave.

Anonymkode: 417bc...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Hva er det du snakker om? Ikke gi gave med direksjon? Da kan man jo ikke gi en bok heller da? Fordi da dirigerer man personen til å leses en bok man selv synes er bra. Ville du blitt opprørt fordi du fikk et gavekort på Powe. Du blir dirigert til å kjøpe noe i den butikkjeden. Det er vel fortsatt sånn st den som gir gaven bestemmer hva den innholder??

Anonymkode: 417bc...b6f

Skjønte du virkelig ikke hvor jeg ville hen?

Anonymkode: 67c68...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke enig. De færreste selger et gavekort med mest sannsynlig lite fortjeneste fremfor å bruke det på noe annet moderat fornuftig som kan kjøpes på et kjøpesenter. Han er ikke narkoman heller...De kunne til nøds gjøre noe så dumt.

Blir tulleter å si han ikke fortjener gave til jul som alle andre fordi han har rotet det til for selv. Alle kan gjøre feil valg i livet.

Anonymkode: cbf7a...8c5

Herregud, jeg har da ikke sagt at han ikke fortjener gave. Snakk om å lese det du vil

Anonymkode: 67c68...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også synes det var litt kjipt å få et sånt gavekort i julegave. Noe annet vil kanskje vært en matkurv med litt mer "flotte" produkter. Dette gir jeg gjerne bort selv, til folk som ikke har dårlig råd, men fordi det noen ganger virker meningsløst å kjøpe ting til voksne folk som har "alt". Men jeg er enig i at et gavekort til Kiwi f.eks har et lite skjær av "fattigkassa" over seg. Selv om det selvfølgelig er en nyttig ting. Hva med å kjøpe noe finere/dyrere til barna hans, sportsutstyr el. Og en mer symbolsk og hyggelig gave til søskenet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hi sagt at dette er en mann? Eller bare noe de aller fleste her tror?

 

hva med å stikke innom en en kurv mat før jul? Og heller gi en liten gave som personen ønsker seg på julaften? 

Anonymkode: 38cd9...a7b

Hi har skrevet hsn som jo kan være både han eller hun, men så skrev hi også hsns,  og det blir jo ikke hennes selv om du bytter S i noe annet. 

Anonymkode: 7fddf...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønte du virkelig ikke hvor jeg ville hen?

Anonymkode: 67c68...a9a

Joda, skjønte at du sa at hun ikke kunde gi et gavekort et bestemt sted. Eller hva var det du sa da mener du?

Anonymkode: 417bc...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hsn tjener ca 17 000 mer enn meg i måneden, men har tatt opp forbrukslån og eier ikke økonomisk sans, så har endt opp med tvangstrekk og er fattig. Ikke råd til det barna trenger omtrent, må få gratis på finn eller gratis fra meg. Ikke råd til noenting nesten. Men det er hsns egen feil! Som har tullet det til sånn. Har ikke engang råd til å ta opp lån og få seg et sted å bo på grunn av dette her. Man kan snakke mye om etterpåklokskap, men...

Jeg tenkte, er jeg frekk hvis jeg gir et gavekort på matbutikk eller annet man trenger til jul? Så det kun kan brukes på mat, ikke på fjas. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Synes du utviser lite sympati for et søsken i en vanskelig situasjon - litt ovenfra og ned, og nesten som du koser deg litt over det. Har det vært konkurranse/misunnelse mellom dere tidligere?

gi for all del ikke matgavekort. Det signaliserer at du har mer og er giver, mens søskenet er trengende. Så uverdig. Kjøp nå for Guds skyld vanlige gaver. Har de ikke det vanskelig nok fra før, om du ikke skal gni fattigdommen inn. 

Du har tydeligvis aldri vært i en gjeldssituasjon, og vet ingenting om hvor forferdelig det kan føles. Du vet heller lite om hvordan situasjonen ble slik den ble. Feks vet man at depresjon kan være en faktor som skaper kaos i økonomi. 

Og nok en gang; du er ikke fattighuset. IKKE kjøp matgavekort, som om søsknenet ditt var en tigger. 

Anonymkode: 60fe1...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...