Gå til innhold

Jeg har et fattig søsken


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hsn tjener ca 17 000 mer enn meg i måneden, men har tatt opp forbrukslån og eier ikke økonomisk sans, så har endt opp med tvangstrekk og er fattig. Ikke råd til det barna trenger omtrent, må få gratis på finn eller gratis fra meg. Ikke råd til noenting nesten. Men det er hsns egen feil! Som har tullet det til sånn. Har ikke engang råd til å ta opp lån og få seg et sted å bo på grunn av dette her. Man kan snakke mye om etterpåklokskap, men...

Jeg tenkte, er jeg frekk hvis jeg gir et gavekort på matbutikk eller annet man trenger til jul? Så det kun kan brukes på mat, ikke på fjas. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns det var en god ide, jeg. Litt kjedelig, kanskje, men smart. 

Anonymkode: cc5c3...3b9

Ja, idéen er jo god, men er det kjipt?

Anonymkode: 5a7cd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gavekort på xxl eller en annen sportsbutikk så han kan kjøpe det barna (og han selv eventuelt) trenger?

Anonymkode: 47fc8...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke frekt???!! Det pleier både jeg og brødrene mine å få av foreldrene mine. Utrolig deilig og praktisk gave. 

Matvarer har jo alle bruk for uansett. Så klart hvis du i tillegg skriver i kortet at du får gavekort på mat fordi du har rævkjørt økonomien din... ja da er det frekt..

Anonymkode: 9af38...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 I har gjort det til mannens ene søsken som sofaputer sliter økonomisk. Har gitt gavekort på kiwi tidligere, men det byttet hun bort til kontakter med en venn, så denne gangen fyller vi en IKEA pose full med tørrvarer og basisvarer. Har handler inn for 1300 kr, tenker det bør være nok, de andre søsknene får gave for 500 kr, men de får ting.

Anonymkode: c06e6...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes sånn visa gavekort. De kan brukes på de fleste stedene. Eller så ville jeg gitt han noe de trenger. Enten noe til han, husket eller barna. Eventuelt et gavekort på kino osv. 

Lett å være etterpåklok, men det hjelper ikke å gjøre forskjell på han pga økonomien. Kanskje han har behov for å føle seg litt normal noen ganger også. Ikke bare fattig. 

Anonymkode: ba9f8...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å spørre hva han trenger? 

Anonymkode: 35cc6...c84

Og det er bare pynteting..

Anonymkode: 5a7cd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes sånn visa gavekort. De kan brukes på de fleste stedene. Eller så ville jeg gitt han noe de trenger. Enten noe til han, husket eller barna. Eventuelt et gavekort på kino osv. 

Lett å være etterpåklok, men det hjelper ikke å gjøre forskjell på han pga økonomien. Kanskje han har behov for å føle seg litt normal noen ganger også. Ikke bare fattig. 

Anonymkode: ba9f8...37c

tror ikke hn føler seg fattig akkurat, har flere ting enn meg. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hsn tjener ca 17 000 mer enn meg i måneden, men har tatt opp forbrukslån og eier ikke økonomisk sans, så har endt opp med tvangstrekk og er fattig. Ikke råd til det barna trenger omtrent, må få gratis på finn eller gratis fra meg. Ikke råd til noenting nesten. Men det er hsns egen feil! Som har tullet det til sånn. Har ikke engang råd til å ta opp lån og få seg et sted å bo på grunn av dette her. Man kan snakke mye om etterpåklokskap, men...

Jeg tenkte, er jeg frekk hvis jeg gir et gavekort på matbutikk eller annet man trenger til jul? Så det kun kan brukes på mat, ikke på fjas. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Jeg hadde gitt litt på mat og litt på kinogavekort 😊 uansett, gavekort er kjempelurt.

Anonymkode: ed31a...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke veldig nedlatende å gi gavekort på mat? Hva med å gi en helt vanlig gave, eller ev gi gavekort til en sportsbutikk, klesbutikk e.l.? 

Anonymkode: 49f3f...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gir du gave for å glede ham eller for å gjøre ham skamfull på julaften?

 

Anonymkode: 5be02...c93

Fordi jeg vil gi en gave som KOMMER TIL NYTTE. Som jeg vet kan hjelpe og bidra. Jeg vil ikke gi en pyntefigur hn samler på, for det er unyttig. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller gitt gavekort på noe til familien som helhet. Kino eller svømmehall f eks. Evn noen uker med matkasse. 

Anonymkode: ca1dc...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg vil gi en gave som KOMMER TIL NYTTE. Som jeg vet kan hjelpe og bidra. Jeg vil ikke gi en pyntefigur hn samler på, for det er unyttig. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Så gi et gavekort da, men ikke på mat - det kan nok lett oppfattes som nedlatende. Det virker litt som om du gjerne vil vise hele familien at du har orden på økonomien, i stedet for å gi en gave mottakeren faktisk ønsker seg og blir glad for. 

Anonymkode: 49f3f...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så gi et gavekort da, men ikke på mat - det kan nok lett oppfattes som nedlatende. Det virker litt som om du gjerne vil vise hele familien at du har orden på økonomien, i stedet for å gi en gave mottakeren faktisk ønsker seg og blir glad for. 

Anonymkode: 49f3f...ce0

Vise hele familien at jeg har orden på økonomien? Hvordan i helv.te får jeg "vist det" ved å være snill og gi et gavekort på mat? 

Er du sinnssyk :P

Anonymkode: 5a7cd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vise hele familien at jeg har orden på økonomien? Hvordan i helv.te får jeg "vist det" ved å være snill og gi et gavekort på mat? 

Er du sinnssyk :P

Anonymkode: 5a7cd...754

Nei, jeg er ikke sinnssyk, men det virker ikke som om du ønsker å gi en gave søskenet ditt faktisk ønsker seg, men noe DU har besluttet at h*n trenger, fordi h*n er så fattig og dårlig til å håndtere økonomien sin. Det ga meg inntrykk av at du egentlig ville hevde deg selv og vise hvor orden DU har på økonomien under påskudd av å gi noe "nyttig", og ikke er genuint opptatt av å hjelpe. Har jeg tatt feil av deg, beklager jeg det, men det var det inntrykket du ga. Jeg synes det er nedlatende å gi et voksent menneske gavekort på mat i julegave, det er noe helt annet enn å gi det til en ung student eller ens eget barn. Litt sånn: "Jeg får vel trå til jeg da, siden du ikke er voksen nok til å ta vare på deg selv".

Anonymkode: 49f3f...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke sinnssyk, men det virker ikke som om du ønsker å gi en gave søskenet ditt faktisk ønsker seg, men noe DU har besluttet at h*n trenger, fordi h*n er så fattig og dårlig til å håndtere økonomien sin. Det ga meg inntrykk av at du egentlig ville hevde deg selv og vise hvor orden DU har på økonomien under påskudd av å gi noe "nyttig", og ikke er genuint opptatt av å hjelpe. Har jeg tatt feil av deg, beklager jeg det, men det var det inntrykket du ga. Jeg synes det er nedlatende å gi et voksent menneske gavekort på mat i julegave, det er noe helt annet enn å gi det til en ung student eller ens eget barn. Litt sånn: "Jeg får vel trå til jeg da, siden du ikke er voksen nok til å ta vare på deg selv".

Anonymkode: 49f3f...ce0

Jeg skjønner hva du mener, men det er kun tenkt inne i ditt eget hode. Men jeg tror du er litt lik mitt søsken, både i aggressjonsnivå og tankemåte, så det er derfor jeg lurte på om det var en dum gave. Om folk tenker at det er frekt. 

Fra min side er det kun en god tanke bak: Når jeg først får muligheten til å gi en gave vil jeg gi en med verdi. Ekte verdi. Til bursdagen ga jeg gavekort på opplevelse, føler det blir det samme igjen hvis jeg gir det nå. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men det er kun tenkt inne i ditt eget hode. Men jeg tror du er litt lik mitt søsken, både i aggressjonsnivå og tankemåte, så det er derfor jeg lurte på om det var en dum gave. Om folk tenker at det er frekt. 

Fra min side er det kun en god tanke bak: Når jeg først får muligheten til å gi en gave vil jeg gi en med verdi. Ekte verdi. Til bursdagen ga jeg gavekort på opplevelse, føler det blir det samme igjen hvis jeg gir det nå. 

Anonymkode: 5a7cd...754

Aggresjonsnivå? Det var da voldsomt? Som sagt beklager jeg hvis jeg misforsto deg, men det må jo være lov å være uenig? JEG synes det er nedlatende. Du synes ikke. Med det sagt, synes jeg som tidligere nevnt at et gavekort på opplevelser, sportsbutikk e.l. er en fin gave, det var bare gavekort på mat som minnet meg om matkuponger fra sosialkontoret (i de "gode" gamle dager). 

Anonymkode: 49f3f...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...