Gå til innhold

Folk som av fri vilje får barn sent i livet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hjertefru skrev:

Det er jo langt mindre arbeid med tenåringer som begynner å bli selvgående enn småbarn! Skjønner ikke at noen gidder å holde liv i myten om at tenåringer er et helvete. Unntaket er vel hvis du har tenåringer det er spesielle utfordringer med (har prøvd det også).

Og de som sier at det ikke er foreldremøter på videregående har delvis rett. Det er bare en foreldresamtale i året, mot to på ungdomsskolen.

Foreldremøter tror jeg det var kun ett av ila tre år på videregående, mens det var langt flere på ungdomsskolen...

På "min" videregående skole er det minst ett foreldremøte hvert skoleår, i tillegg til åpne info-møter. Pålagt en samtale med elev og foresatt ved oppstart, og tilbud om samtale i vårhalvåret i 1. klasse, og tilbud om to pr skoleår i 2. og 3. klasse. Ellers åpne linjer og foresatte har mulighet til å be om samtaler når som helst. Ved behov tar også faglærer og/eller kontaktlærer, eller skoleledelsen kontakt med foresatte. Mye kontakt skole/hjem hos oss, altså. 

Anonymkode: af755...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vår vgs er det ingen foreldremøter og ingen kontaktpunkter mellom skole og foresatte. Alt går direkte med elevene.

Anonymkode: dca23...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På vår vgs er det ingen foreldremøter og ingen kontaktpunkter mellom skole og foresatte. Alt går direkte med elevene.

Anonymkode: dca23...900

Da har de noe å lære! 

Anonymkode: af755...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har de noe å lære! 

Anonymkode: af755...347

Jeg synes det fungerer fint, elevene er jo snart myndige.

Anonymkode: dca23...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 10.18, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk barn da jeg var 19 så er kanskje ikke så representativ. Men jeg tenker at i midten av 30 årene må være perfekt for alle parter! Pleietrengende foreldre kan man få når de er 50 og, det har man ingen garanti for. Venninna mi sin mor er snart 70 og sprek som ei fole. En kamerat hadde pleietrengende far allerede fra barneskolen, og han var da 35. JEG har ikke levd livet og angrer som bare fy på at jeg valgte å få barn så tidlig. (Eller valgte å ta konsekvensen av at jeg var blitt gravid) Det er så mye jeg har gått glipp av! For all del, jeg elsker ungene mine. Men reis, opplev livet, se verden, gjør noe gøy. Så kan man få barn

Anonymkode: a2d75...58f

Barn har aldri hindret meg i å reise verden rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ingen höydare å være den i klassen med foreldre i 60 åra på VGs. Det er faktisk flaut. 

Anonymkode: b4c29...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lettere å ja tenåringer spør du meg. Sover av seg selv, trenger ikke å løftes, kles på etc. Og i vgs er det ikke engang foreldremøter 

Anonymkode: 53664...7a9

Du har åpenbart ikke prøvd å ha tenåringer... å løfte en baby er piece of piss sammenlignet med å prøve vilje med en 16-åring.

Anonymkode: 37d05...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du har åpenbart ikke prøvd å ha tenåringer... å løfte en baby er piece of piss sammenlignet med å prøve vilje med en 16-åring.

Anonymkode: 37d05...643

Jeg har hatt/har 8 tenåringer og så sant man har lagt et godt grunnlag i oppveksten er det da virkelig ikke noen voldsom utfordring å ha tenåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har åpenbart ikke prøvd å ha tenåringer... å løfte en baby er piece of piss sammenlignet med å prøve vilje med en 16-åring.

Anonymkode: 37d05...643

Fordi du har problemer med å oppdra din tenåring, betyr ikke det at alle har problemer med sin tenåring.

Jeg digger ungdommene mine. Og ungdommer uten litt vilje er jo sørgelige greier. Samtidig som de er fullt klar over hvor grensen går.

Anonymkode: c72bb...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...