Gå til innhold

Hvem ansetter folk uten utdanning og arbeidserfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg jobber i barnehage? Altså, har du i det hele tatt lest tråden, eller? Ehm. 

Det er ingenting galt med "dagens barnehager", annet enn at de bruker for mye TV og nettbrett. De verste ansatte i barnehagene jeg har vært borti er de som er ødelagte av "utdanningen sin", og overopptatte av pedagogikk og det de har lest i læreboka. De har også de slemmeste barna som slår andre barn! 

Merkelig nok! 

Anonymkode: dff55...882

Fikk ikke med meg at du var HI og hadde noen merkelige oppfatninger av pedagogyrket samtidig.... Mistet både sympati og lysten til å hjelpe deg med de holdningene du viser her. Du vet det finnes mange tusen barnehager i Norge sant? Og med tanke på at du ikke har forutsetninger for å jobbe i de har du merkelig mye informasjon om hva som foregår i de... 

Er pedagog og har jobbet 20 år i barnehage og kjenner meg gudskjelov ikke igjen i din beskrivelse. Lykke til videre tror jeg. 

Anonymkode: 6c255...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber selv på meny og vi ansetter ingen uten at de har erfaring fra butikk. Til lederstillingene har alle de ansatte høyere utdannelse fra høyskole. Leder i ferskvare er kok med fagbrev og bred erfaring fra yrket. Resten av de som er ansatt i ferskvare hos oss har erfaring fra restaurant. Vi har også en som er utdannet konditor.

Det at matbutikker ansetter hva so. Helst er en myte. Nå er det vanskelig å få en fast stilling i butikk. 

Anonymkode: a5a79...4ac

Det er en første gang for alt, alle som jobber et sted har en gang vært uten erfaring. Erfaring har lite med om du vil kunne gjøre en god jobb i kassen eller som varepåfyller i butikk. 

Kjeder som ikke satser på mennesker med stor motivasjon og manglende erfaring, gjør en kjempetabbe.

Anonymkode: 543e7...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alternativet er at du skjerper deg og tar det du får. Ærlig talt!

Anonymkode: eadc4...1d5

Ærlig talt, hva er det for slags fordommer!?

Nå er det faktisk slik at enkelte har helsemessige årsaker til at de ikke kan, eller bør, jobbe med hva som helst. Både arbeidssøkeren og samfunnet tjener på at han/hun kan jobbe, og det er da bare flott at HI har selvinnsikt og ønsker å gå for en type jobb der plagene og helsen ikke vil by på store problemer.

Det vil dessuten helt sikkert være enklere å få til god behandling av sykdommen når HI opplever at hun/han ellers har et ganske godt liv og en jobb som gir mening og mestringsfølelse.

Anonymkode: 543e7...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2018 at 6:32 AM, Anonym bruker said:

Hvilke arbeidsplasser gjør det? Kom med alle dere vet om... 

Anonymkode: dff55...882

Start for deg selv.

Anonymkode: 23222...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2018 at 10:19 AM, Anonym bruker said:

Kan nevne at jeg jobber hos scandic, men det er ikke alle som tar imot uerfarne. 

Jeg søkte heller ikke på fulltidsstilling men annen hver helg. Som ekstrahjelp. Fikk ikke den stillingen, men de tilbød meg fulltid istede. Så alt er mulig. Det samme gjaldt meny ferskvaredisk, jeg søkte ekstrahjelp, og fikk fulltid etter 6 mnd. Mange andre som jeg jobbet med var i praksis. Jeg ville ikke anbefalt det. Men sitter du uten jobb så er det mye bedre enn å være på arbeidssøkerkurs osv. 

 

Prøv å få en fot innenfor noe, så kan du jobbe deg oppover. Det er utrolig kjedelig, men det fungerer i lengden. Jeg tar utdanning nå, ved siden av jobb. Taper 50-60 000 i året på å ikke være utdannet.

Ikke sikkert. Tar du utdanning går du glipp av inntekt disse årene (og fremtidig pensjon) og opparbeider deg også studielån. Ikke sikkert det "lønner" seg rent økonomisk.

Anonymkode: 23222...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det kan hvem som helst klare. 

Anonymkode: dff55...882

Det kan de selvfølgelig ikke, for å utøve pedagogikk, så må man ha lært noe om det. Det er trist at du har du så nedlatende holdning til det å jobbe  Sfo og i barnehage?

Anonymkode: 12562...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg jobber i barnehage? Altså, har du i det hele tatt lest tråden, eller? Ehm. 

Det er ingenting galt med "dagens barnehager", annet enn at de bruker for mye TV og nettbrett. De verste ansatte i barnehagene jeg har vært borti er de som er ødelagte av "utdanningen sin", og overopptatte av pedagogikk og det de har lest i læreboka. De har også de slemmeste barna som slår andre barn! 

Merkelig nok! 

Anonymkode: dff55...882

Du lyser bedrevitende uutdannet lang vei, og jeg takker gud for at jeg ikke jobber sammen med en som deg. De ufaglærte jeg jobber sammen med er dyktige reflekterte mennesker som evner å ta  til seg ny læring, og som forstår hva som skal til for å jobbe i barnehage. Selvfølgelig er de ansatte med utdannelse opptatte av pedagogikk  det skulle jo bare mangle siden det gjennomsyrer  alt vi gjør, noe som du desverre ikke evner å forstå, og sånne som deg har ingenting i barnehage å gjøre

Anonymkode: 12562...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er realiteten. Du kjenner ikke meg, og du kjenner åpenbart ikke systemet heller, så hva for noe konstruktivt du har å bidra med i denne tråden ser jeg virkelig ikke - derimot får du liret av deg litt møkk som du har samlet opp, antakeligvis i det ynkelige livet ditt, som du lar gå utover folk som aldri har bedt om det engang på Internett. Gratulerer? Føles det bedre nå, eller? 

Du skriver at du er direkte, du er ikke det. For du KAN nemlig ikke være direkte når du bommer så voldsomt som det du gjør her, og overhodet ikke har noe grunnlag for å uttale deg på den måten du gjør. Hadde du hatt førstehåndskunnskap om meg, mitt liv, min familie, min oppvekst, hva jeg sliter med eller hva jeg faktisk kan her i livet, hadde du kunnet komme med en slik uttalelse, men det du baserer den på er fullstendig verdiløs og derfor blir svaret ditt ikke annet enn muggent, bittert og flåsete. Hah!

Anonymkode: dff55...882

Wtf?! 

DER mistet du troverdigheten... 

Anonymkode: cbc54...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...