Gå til innhold

Trenger hjelp angående amming og plutselige ekstrem gråting


Cuppicake

Anbefalte innlegg

Dette kan kanskje bli litt langt. Men jeg har ei Pia på 2 måneder som har hatt luftproblemer som alle andre nyfødte. Hun har mye luft for hun fiser ekstremt mye hele dagen. Hun har siden fødselen sove mye å ikke hatt noen problemer med å ta brystet. Jeg fullammer. Men har de siste dagene begynt å ikke ville ta brystet hun bare skriker om jeg prøver meg. Har prøvd å ta pauser men det hjelper ikke. Så det ender opp at jeg må gi meg å vente til hun sovner for når hun akkurat har våknet da tar du brystet uten problemer. Men hun spiser ikke like mye som vanlig. Noe som jeg tror har ført til at hun sover ikke like tungt som dagen som hun vanligvis gjør noe som naturligvis gjør henne litt overtrett.. Men det virkelige problemet her er at helt siden fødselen på kvelden natten når vi skal sove så har hun brukt å ligge å få bryst å dermed sovne for natten. Noen ganger har det tatt lang tid men hun har ihvertfall sovnet. De siste 3 dagene har hun nektet å tabryst om natten om hun er våken. I natt skrek hun i 5 timer i strekk! Prøvde alt men ingenting fungerte. Var 5 minutter innemellom at hun ikke gråt.. Etter en stund sovnet hun igjen å våknet for å spise pupp. Men når hun var ferdig så hylskrek hun igjen. I flere timer... Skjønner ikke hva det kan være som er galt de siste dagene. Har vært hos manuellterapeut. Ingenting galt med henne. Å er ingenting jeg kan ha spist eller drukket da jeg holder meg unna absolutt alt babyer kan reagere på. Ja jeg lever på vann, brød, å enkel middag uten noe luftfremkallende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte dette grepet veldig mye, det roet vår baby ned mens vi strøk på ryggen. 

 

Vet at noen har godt nytte av minifom.

Se eventuelt grepet hun har på brystet, at babyen ikke får for mye luft når den drikker. 

 

Hvis du har nok melk så kan det hende at babyen syns det kommer for tregt. Prøv eventuelt en spray du får på resept som heter - Syntocinon nesespray.

 

Ville tatt meg en tur til legen, for å få det bekrefta at alt er helt ok. Og snakke med helsestasjonen. Eventuelt la far ta baby noen ganger på natta så du får litt hvile. Babyen vår byttet på hvem han var rolig med. Og det var som oftest den som var minst sliten. 

 

På dagen så gikk vi rundt med babyen i en bæresele vi brukte ergobaby 360. Alle bæreseler/ sjal egner seg nok til dette også. Kjøp gjerne brukt. Og den fikk ut mye luft på den lille halvtimen hver dag. Også var vi helt brutale på å få babyen til å rape. Brukte gjerne en halvtime av gangen. Noen ganger så la vi babyen ned for så å ta opp igjen om 5 min. Da rapte han ganske så kjapt. 

 

Vi masserte også magen, i sirkler også strøk vi  I LOVE YOU på magen. Samt presset knærne oppover. Hjalp veldig veldig mye det og.

 

Sjekk ut ammehjelpen.no de har veldig gode råd. Og sov når babyen sover. Det trenger du.  Ble kanskje litt rotete innlegg men håper du forsto det jeg mente. 

Og det går snart over trøst deg med det ❤️

 

53323419-CCF3-42DD-85BF-01786140B438.jpeg

Anonymkode: 10c2d...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd minifom dråper. Å har ergobaby 360. Hun her er en veeeldi mammadalt baby så hun brånektet å sove alene. Hun liker ikke vogna enngang når vi triller tur fordi hun da blir lagt alene. Har prøvd å varme opp me risputer å lage det tett rundt henne. Men ingenting hjelper, å skulle virkeli ønske at far kunne ta henne. Men hun bare gråter hos han å roer seg ivertfall ikke ned hos han.. har slitt me søvn hele livet å har før graviditeten brukt sovepiller. Så har ikje sjangs å sove på dagtid når baby sover pga søvnproblemer.. å som sagt far får såvidt tatt henne. Har holdt henne i det kolikkgrepet men hun skriker da åsså.. å massering av magen og føtter å sykling me bena å ta knærne opp mot magen gjør jeg under hver eneste stelling. Hun får mye luft ut som hun ellers gjør til vanlig. Men hun setter fortsatt igang å hylskriker på natten. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng men har blødd siden fødselen altså nå i over 8 uker. Har vært hos gynekolog å ingen rester. Han mente det var slimhinnene som var tynne å ga meg minipiller å sa blødningen skulle avta de nærmeste dagene. Er nå 3,5 uke siden jeg var der å blør bare enda mer. Har opphold på 2-3 dager åsså blør jeg igjen. Ikke kjempe masse men er en onkli frisk blødning som gjør at jeg må bruke innlegg. Vet ikke om det kan gi stygg smak på melken.. tenkte på det så har jo gitt henne pumpet og det spiser hun. Men skal høre anngående den nesesprayen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Cuppicake skrev:

Har prøvd minifom dråper. Å har ergobaby 360. Hun her er en veeeldi mammadalt baby så hun brånektet å sove alene. Hun liker ikke vogna enngang når vi triller tur fordi hun da blir lagt alene. Har prøvd å varme opp me risputer å lage det tett rundt henne. Men ingenting hjelper, å skulle virkeli ønske at far kunne ta henne. Men hun bare gråter hos han å roer seg ivertfall ikke ned hos han.. har slitt me søvn hele livet å har før graviditeten brukt sovepiller. Så har ikje sjangs å sove på dagtid når baby sover pga søvnproblemer.. å som sagt far får såvidt tatt henne. Har holdt henne i det kolikkgrepet men hun skriker da åsså.. å massering av magen og føtter å sykling me bena å ta knærne opp mot magen gjør jeg under hver eneste stelling. Hun får mye luft ut som hun ellers gjør til vanlig. Men hun setter fortsatt igang å hylskriker på natten. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng men har blødd siden fødselen altså nå i over 8 uker. Har vært hos gynekolog å ingen rester. Han mente det var slimhinnene som var tynne å ga meg minipiller å sa blødningen skulle avta de nærmeste dagene. Er nå 3,5 uke siden jeg var der å blør bare enda mer. Har opphold på 2-3 dager åsså blør jeg igjen. Ikke kjempe masse men er en onkli frisk blødning som gjør at jeg må bruke innlegg. Vet ikke om det kan gi stygg smak på melken.. tenkte på det så har jo gitt henne pumpet og det spiser hun. Men skal høre anngående den nesesprayen

Siden hun tar flaske så ville jeg rådet deg til å pumpe ut litt melk, og bare kommet deg ut. Jeg brukte laang tid før jeg lot far ta baby alene. Og angrer så fælt på det, Far i huset hadde en tendens til å spørre om hjelp med absolutt alt når han tok babyen. Og gutten var aldri blid hos han. Den ene ganen jeg dro ut, med hjertet i halsen. 

Jeg kom tilbake til vilt fremmede, han var så fornøyd for babyen var rolig hos han for en gangs skyld. Og sånn har de holdt på siden da. Så vil råde deg for ditt beste å prøve det. Kom deg ut, la far løse det. 

Prøv eventuelt å legg en liten pute under beina/rumpa så babyen tror den har deg der. Melken kan smake annerledes har jeg hørt, men da ville jeg bare ha avventet det. Og ikke stresse, for det vil bare forskyve perioden med mens enda mer. 

Bare hold ut, prøv alt dere kommer på. Lytt til deg selv og magefølelsen rett og slett. 

 

Anonymkode: 10c2d...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...