Gå til innhold

7-åring med tenårstendenser, kommer dette til å vare i 10 år?!? 😨🥺


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei frøken på 7 år som alltid har vært selvstendig og standhaftig, men bortsett fra å måtte telle til 10 og bli streng innimellom har jeg for det meste taklet det. Den siste tiden må jeg daglig bli streng og virkelig kjenne på frustrasjon for at hun ikke tar et svar men må kjempe på selv om hun vet at vi ikke ombestemmer oss. Vi er enige i grenser og oppdragelse så det er ingen konflikt, jeg er barnehagelærer så mener jo at jeg er en voksen med omsorg i relasjon, rammer og grenser. Men føler jeg ikke finner formelen med min egen datter, frustrerende. 

Føler hun er storforlangende og sjelden fornøyd selv om hun har det meste en syvåring kan ønske seg i mine øyne. Nekter å høre på beskjeder selv om de er klare og vennlige til å begynne med, men kjenner jo at det koster krefter og da blir tålmodigheten slitt. Vi har nok veldig forskjellige personligheter som gjør at det er vanskelig for meg å forstå henne. 

Hun er utadvent, sosial, nysgjerrig og klarer seg flott på skolen, både faglig og sosialt, men får tilbakemld fra lærer om at hun også der ikke hører på beskjeder og stadig bryter regler for tyggis, leker hjemmefra som forstyrrer mm. Unger idag er nok mer freidig enn vi var på 80-tallet men allikevel... 

Måtte bare få ut litt steam her, om noen har konstruktive tips eller erfaringer tar jeg gjerne imot.., 

 

Anonymkode: 98e9d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så mange tips dessverre, men du har min fulle sympati da dette beskriver min datter på 7 år omtrent på en prikk! 🤣🙈 Kjenner meg så igjen, og det koster virkelig krefter og tålmodighet! 

Håper denne fasen snart går over (her har det vart siden hun var seks og et halvt....) 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, det blir verre 😜