Gå til innhold

Dere som får sosialstønad (tør dere svare)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken tlf. Har du og samboeren din?

Når kjøpte en av dere ny tlf. sist?

Har barn(a) dine egen iPad?

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en gammal mobil uten nett-tilgang.Jeg har bare ett barn å nei han har ikke egen IPAD. Vi har en gammel som vi kjøpte brukt for mange år siden men den er så ekstrem treg og henger seg hele tiden opp så den støver bare bort. Pcen lever på siste verset å den er teipet sammen for at skjermen skal klare å stå åpen uten at skjermen faller ned.

Anonymkode: 4e44e...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ute etter å hetse. Men tror mange som får sosialstønad er veldig dårlig på prioriteringer.

Som at en familie som lever på en inntekt trenger sosialstønad? Er så forundret over alle som velger å leve over evne. Og tror egentlig de fleste tar seg råd til mange unødvendigheter, som nye mobiler, tatoveringer, løshår og røyk. Men kanskje bare fordommer.

Spiller det uansett noen rolle, er jo helt anonymt her inne.

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du i det hele tatt hva sosialhjelp satsen ligger på? 

Og nav gir det kunn til de som faktisk har behov for det, de har såklart full innsyn i folk økonomi før de gir noe som helst. 

Så de som har jobb er flinke til å prioritere da eller? Herlighet

Anonymkode: d91af...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ute etter å hetse. Men tror mange som får sosialstønad er veldig dårlig på prioriteringer.

Som at en familie som lever på en inntekt trenger sosialstønad? Er så forundret over alle som velger å leve over evne. Og tror egentlig de fleste tar seg råd til mange unødvendigheter, som nye mobiler, tatoveringer, løshår og røyk. Men kanskje bare fordommer.

Spiller det uansett noen rolle, er jo helt anonymt her inne.

Anonymkode: 7a355...785

Ja, du er full av fordommer og har tydeligvis aldri vært fattig selv

Anonymkode: 031d4...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du i det hele tatt hva sosialhjelp satsen ligger på? 

Og nav gir det kunn til de som faktisk har behov for det, de har såklart full innsyn i folk økonomi før de gir noe som helst. 

Så de som har jobb er flinke til å prioritere da eller? Herlighet

Anonymkode: d91af...478

Har de nok penger trenger de ikke være flinke til å prioritere. 😄

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du er full av fordommer og har tydeligvis aldri vært fattig selv

Anonymkode: 031d4...ba7

Har aldri vært fattig men har hatt lav inntekt i veldig mange år til sammen. Vært praktikant samtidig som kjæresten var i førstegangstjeneste,  vi har siden vært student (jeg) og læling (han) samtidig. Deretter har vi begge vært studenter samtidig. Levd etter evne og alltid hatt god økonomi.

Enkelte andre er håpløse økonomisk.

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har de nok penger trenger de ikke være flinke til å prioritere. 😄

Anonymkode: 7a355...785

Jeg har mer enn nok penger meg jeg må også prioritere. Altså hvor gammel er du? Har vanskelighet for å tro at er voksent menneske har så lite oppe i pappen. 

Noen velger å prioritere andre gjør ikke det. Spiller ingen rolle om du tjener lite eller mye. Alle er forskjellige!

Vi tjener godt men vi prioriterer sparing, fremfor sløsing på nye mobiler, klær hele tiden etc. 

Men bare fordi en lever på sosialhjelp så vil det ikke si at de sløser med penger. Skulle likt å sett deg når du havner hos nav, for det vil du gjøre en dag.

Sett deg ned fra din høye hest og innse at du er ikke noe flinkere eller bedre enn de som mottar sosialhjelp. 

Anonymkode: d91af...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har mer enn nok penger meg jeg må også prioritere. Altså hvor gammel er du? Har vanskelighet for å tro at er voksent menneske har så lite oppe i pappen. 

Noen velger å prioritere andre gjør ikke det. Spiller ingen rolle om du tjener lite eller mye. Alle er forskjellige!

Vi tjener godt men vi prioriterer sparing, fremfor sløsing på nye mobiler, klær hele tiden etc. 

Men bare fordi en lever på sosialhjelp så vil det ikke si at de sløser med penger. Skulle likt å sett deg når du havner hos nav, for det vil du gjøre en dag.

Sett deg ned fra din høye hest og innse at du er ikke noe flinkere eller bedre enn de som mottar sosialhjelp. 

Anonymkode: d91af...478

42 år. 😃

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ute etter å hetse. Men tror mange som får sosialstønad er veldig dårlig på prioriteringer.

Som at en familie som lever på en inntekt trenger sosialstønad? Er så forundret over alle som velger å leve over evne. Og tror egentlig de fleste tar seg råd til mange unødvendigheter, som nye mobiler, tatoveringer, løshår og røyk. Men kanskje bare fordommer.

Spiller det uansett noen rolle, er jo helt anonymt her inne.

Anonymkode: 7a355...785

Ikke ute etter å hetse? Men være full i fordommer er du hvertfall! Løshår og tatoveringer? Sett deg litt mer inn i det, med et mer åpent sinn enn du har her.

Anonymkode: cba6d...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg prøvde på nå. Har foreløpig bare fått ett svar. Utifra det svaret blir konklusjonen at jeg tok feil. 

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har s7 edge,  kjøpt for 2,5 år siden(mens jeg studerte pluss hadde os og stipend), ganske knust men den får bare funke frem til vi evt kommer ovenpå. 

Barna har ingenting, fått låne en brukt iphone 4 til ene barnet mitt, men har ikke råd til simkort til den. Heldigvis trenger hun den ikke enda. 

Mannen har s7, han fikk den brukt av en kamerat. 

Vi har ikke pc'er, tv-kanaler o.l. så her ser vi film på DVD hvis vi skal se på TV. Her prioriteres mat og klær og sko til barna. Satsen til nav er ikke høy nok til luksus, men nok til at vi kan handle god nok mat og kjøpe brukt tøy til barna. Håper en dag å komme ut av det, men er ikke alltid like enkelt. 

 

Anonymkode: 4feac...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ute etter å hetse. Men tror mange som får sosialstønad er veldig dårlig på prioriteringer.

Som at en familie som lever på en inntekt trenger sosialstønad? Er så forundret over alle som velger å leve over evne. Og tror egentlig de fleste tar seg råd til mange unødvendigheter, som nye mobiler, tatoveringer, løshår og røyk. Men kanskje bare fordommer.

Spiller det uansett noen rolle, er jo helt anonymt her inne.

Anonymkode: 7a355...785

Tror jeg ler meg forderva av deg. Tror du seriøst SERIØST at sosialhjelpsmottakere bruker pengene sine på nye mobiler, tatoveringer, løshår og røyk?? Stakkars naive deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi mangler tydeligvis en del kunnskap og modenhet, og dere som svarer her skal ikke føle dere forpliktet til å svare for noe som helst.

Anonymkode: 48aca...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken tlf. Har du og samboeren din?

Når kjøpte en av dere ny tlf. sist?

Har barn(a) dine egen iPad?

Anonymkode: 7a355...785

Vi har iphone 5s begge to. Vi har ikke kjøpt oss ny telefon selv på sikkert 15 år. De vi har nå fikk vi til jul for 2 år siden av foreldrene mine. Datteren vår er 7 og har ikke egen ipad, men bruker en som jeg og mannen kjøpte til oss selv da hun var 1 år.

Det er for øvrig ikke mulig å ha noe overforbruk på sosialstønad...

Anonymkode: 65f90...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri vært fattig men har hatt lav inntekt i veldig mange år til sammen. Vært praktikant samtidig som kjæresten var i førstegangstjeneste,  vi har siden vært student (jeg) og læling (han) samtidig. Deretter har vi begge vært studenter samtidig. Levd etter evne og alltid hatt god økonomi.

Enkelte andre er håpløse økonomisk.

Anonymkode: 7a355...785

Du kan ikke sammenligne deres selvvalgte situasjon med god økonomi, med å leve på sosialstønad

Anonymkode: 031d4...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, NovemberStjerne2016 skrev:

Tror jeg ler meg forderva av deg. Tror du seriøst SERIØST at sosialhjelpsmottakere bruker pengene sine på nye mobiler, tatoveringer, løshår og røyk?? Stakkars naive deg. 

Kan forsikre deg om at det ikkje er synd på meg. 😂

Det einaste eg "veit" om sosialhjelpsmottakere er det eg har lest her inne. Ikkje så lenge siden at det var ei som skreiv om venninna som hadde lyst til  kjøpe ny mobil istedenfor å bruke pengene på julefeiring pga fikk krisehjelp til mat uansett.

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ute etter å hetse. Men tror mange som får sosialstønad er veldig dårlig på prioriteringer.

Som at en familie som lever på en inntekt trenger sosialstønad? Er så forundret over alle som velger å leve over evne. Og tror egentlig de fleste tar seg råd til mange unødvendigheter, som nye mobiler, tatoveringer, løshår og røyk. Men kanskje bare fordommer.

Spiller det uansett noen rolle, er jo helt anonymt her inne.

Anonymkode: 7a355...785

Så hvis du skulle få bekreftet alle fordommene dine, så skal du naturligvis ikke si noe som helst om hvor teite prioriteringer de har, og hvor mye bedre du selv ville ha gjort det?

Så dum som dette er det helt sikkert forbudt å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, gale damen skrev:

Så hvis du skulle få bekreftet alle fordommene dine, så skal du naturligvis ikke si noe som helst om hvor teite prioriteringer de har, og hvor mye bedre du selv ville ha gjort det?

Så dum som dette er det helt sikkert forbudt å være.

Nei. Var bare nysgjerrig på om de som får sosialstøtte er opptatt av å ha det siste nye på teknologifronten. 

Skjønner ikkje at det er verre å lure på det enn alt anna som kjem opp på disse sidene.

Men skjønner at enkelte er veldig nærtagende. 😄

Sikkert også veldig politisk korrekte. 😏

Elsker hvordan noen på dette forumet bare spyr ut av seg fornærmelser fordi dei sjølv blir så "fornærma"? 

Anonymkode: 7a355...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Var bare nysgjerrig på om de som får sosialstøtte er opptatt av å ha det siste nye på teknologifronten. 

Skjønner ikkje at det er verre å lure på det enn alt anna som kjem opp på disse sidene.

Men skjønner at enkelte er veldig nærtagende. 😄

Sikkert også veldig politisk korrekte. 😏

Elsker hvordan noen på dette forumet bare spyr ut av seg fornærmelser fordi dei sjølv blir så "fornærma"? 

Anonymkode: 7a355...785

Jeg lurer på når det å være politisk korrekt ble en negativ ting? 

Jeg har aldri mottatt noe annet enn syke- og permisjonspenger fra nav, men jeg føler meg likevel indignert. Så ignorant og, unnskyld meg, dum som du fremstår her burde ikke gå an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Nokia 3210 og mannen fikk en iphone 8 gjennom jobben sin,får han mistet den i sommer, og han fikk beholde den.

barna på 12,10 og 5 har ipad,men har fått av besteforeldrene sine i jul og bursdager

Anonymkode: 11f12...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel mange som bare går på sosialstønad i kort tid, jeg gikk selv på det i 4 mnd, da det var tiden det tok å få jobb, etter studier. Jeg hadde jo to barn å forsørge, så måtte søke sosialhjelp. Jeg hadde en jobb, men det var bare annenhver helg, så det var jo ikke nok. Og er jo mange i samme situasjon, som bare trenger sosialhjelp for en kort periode. Og da kan de jo ha kjøpt seg en ny telefon før krisen kom. Men den perioden jeg fikk sosialstønad, så var det ikke tatoveringer, løshår, telefon, røyk osv jeg tenkte på. Og uansett ut av de tingene er det kun telefon jeg bruker penger på.

Anonymkode: 47f18...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Var bare nysgjerrig på om de som får sosialstøtte er opptatt av å ha det siste nye på teknologifronten. 

Skjønner ikkje at det er verre å lure på det enn alt anna som kjem opp på disse sidene.

Men skjønner at enkelte er veldig nærtagende. 😄

Sikkert også veldig politisk korrekte. 😏

Elsker hvordan noen på dette forumet bare spyr ut av seg fornærmelser fordi dei sjølv blir så "fornærma"? 

Anonymkode: 7a355...785

Det er jo hel greit å lure, men det har noe med måten du formulerer deg på, som er veldig dømmende og nedlatende. Hadde innlegget vært skrevet på en annen måte, så hadde du nok fått helt andre svar

Anonymkode: 031d4...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...