Gå til innhold

Flere enn meg som er positive til polyamorøse forhold?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er langt på vei enig med henne. Tenker at polygami/åpent forhold eller hva du velger å kalle det, er et skalkeskjul for egoisme, få i både pose og sekk, tenke meg meg meg. Sånn sett passer den inn i samfunnstrendene i tiden vi lever i, der alle vil være spesielle, alle vil bli kjent og beundret samme hvor lite de har å komme med.

Det er definitivt ikke tidsalderen for moderasjon, å utsette behov, sette andre foran seg selv etc.

Tror som hun du siterer at det ikke er bra for barn å vokse opp i en suppe av mammaer, pappaer, "tanter" og "onkler". De trenger å vokse opp under definerte og trygge rammer, der de lærer hva lojalitet og familie er. Dersom man ønsker at de skal ha flere i livet sitt, bør man legge ned energi i å pleie omgang med et stort nettverk av venner. Da får de mange voksne "omsorgspersoner" (kind of), men har foreldrene som trygge konstanter.

Å antyde at denne praksisen kanskje trenger å "modnes" hos samfunnet i likhet med homofili blir helt søkt, da det første er hemningsløs utfoldelse av det man egoistisk har lyst på til enhver tid uten tanke for å nekte seg noe, mens det andre er et forpliktende samliv mellom to personer som er lojale mot hverandre og familieinstitusjonen.

Anonymkode: c7a85...d14

Og jeg er langt på vei enig med hi. 

Mange lever i forhold der de kun holder ut for barnas del, og helt ærlig, er det det beste for barna? Jeg tror mange par er ulykkelige i mangel på kjærlighet, begjær og sex.

Vi mennesker er - i likhet med dyrene, ja - en bunt av kjemi og drifter, lik det eller ikke. 

Anonymkode: 7a4e7...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg er langt på vei enig med hi. 

Mange lever i forhold der de kun holder ut for barnas del, og helt ærlig, er det det beste for barna? Jeg tror mange par er ulykkelige i mangel på kjærlighet, begjær og sex.

Vi mennesker er - i likhet med dyrene, ja - en bunt av kjemi og drifter, lik det eller ikke. 

Anonymkode: 7a4e7...f34

Men vi er ikke dyr, det er forskjellen!

 

Anonymkode: c8562...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎12‎.‎2018 den 18.25, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke på utkikk, altså😊 Jeg er i et monogamt, veeeldig langt forhold. MEN jeg tiltrekkes av andre menn hele tiden (holder det for meg selv men er enormt seksuell og har kåte tanker ofte gjennom dagen), og når jeg kommer over reportasjer om mennesker i poly-forhold, tenker jeg alltid; ‘åh, så fantastisk!’ Jeg ser så mange fordeler; mindre ensomhet, mer spennende sex-liv, nødvendigheten av å være åpen og frisinnet. Skjønner jo at slike forhold kan medføre mange utfordringer, med sjalusi og usikkerhet. Og ikke minst fordømmelse fra samfunnet rundt (noe som er fullstendig uforståelig for meg, så gjerne forklar for meg, dere som fordømmer det). Men i mine øyne, så ville jeg gjerne levd i et ærlig og redelig forhold med flere. Jeg tror kanskje jeg har et sterkt behov for fellesskap og det å føle tilhørighet med mer enn én person om gangen. Om min mann hadde foreslått at vi åpnet opp for flere, er det godt mulig jeg hadde sagt ja. Dessverre vet jeg at han aldri vil det. 

Noen andre som har disse tankene? 

Anonymkode: 91f04...155

Ja men kun rent seksuelt. Ville ikke innledet noe emosjonelt med andre enn kjæresten.

Anonymkode: 95946...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og din mann er selvfølgelig velkommen til å invitere med seg andre kvinner sammen med dere? Og ha seg kvinner på si?

Dersom ikke, er du bare en egoist som har funnet en måte å tilfredsstille deg selv på uten å måtte ofre noe, under dekket "dette er noe vi begge vil og har blitt enige om".

Anonymkode: c7a85...d14

Vittig da, at du tror du vet noe om min manns behov. Alle har forskjellige tenningsmønstre og min mann tenner ikke på å ha sex med andre kvinner. Han tenner på å ha sex med meg sammen med andre menn, og at jeg har sex med andre alene. Skjønner at det er vanskelig å forstå for utenforstående men slik er det. Vi gjør ting sammen, det er ikke noe jeg tvinger frem fordi jeg er en egoist. 

Dersom, mot formodning, han skulle etterhvert (vi har holdt på med dette i 10 år) ville bli nysgjerrig på å invitere med en annen kvinne, så ville jeg selvfølgelig være åpen for det. Jeg ligger gjerne med andre jenter også jeg og hadde kanskje syns det vært spennende om han ville møte noen alene. Men, akkurat nå er det helt uaktuelt, fordi min mann har ingen begjær for andre kvinner. 

Anonymkode: a94f1...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt hatt en dame til i hus. En ekstra å dele husarbeid og ekteskapelige "plikter" med hadde vært praktisk, da jeg ikke har så stor lyst til noen av delene. ;)

Men det måtte vært sånn at alle tre hadde et forhold med hverandre da, ikke bare at mannen hadde en ekstra.

Anonymkode: 960b5...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vittig da, at du tror du vet noe om min manns behov. Alle har forskjellige tenningsmønstre og min mann tenner ikke på å ha sex med andre kvinner. Han tenner på å ha sex med meg sammen med andre menn, og at jeg har sex med andre alene. Skjønner at det er vanskelig å forstå for utenforstående men slik er det. Vi gjør ting sammen, det er ikke noe jeg tvinger frem fordi jeg er en egoist. 

Dersom, mot formodning, han skulle etterhvert (vi har holdt på med dette i 10 år) ville bli nysgjerrig på å invitere med en annen kvinne, så ville jeg selvfølgelig være åpen for det. Jeg ligger gjerne med andre jenter også jeg og hadde kanskje syns det vært spennende om han ville møte noen alene. Men, akkurat nå er det helt uaktuelt, fordi min mann har ingen begjær for andre kvinner. 

Anonymkode: a94f1...060

Er det ikke litt naivt å tro at din mann begjærer ingen, når du selv begjærer mange? DEN kjøper jeg ikke, sorry..,

 

Anonymkode: c8562...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men vi er ikke dyr, det er forskjellen!

 

Anonymkode: c8562...293

Jeg skrev heller ikke at vi var dyr. "I likhet med dyr," skrev jeg.

Anonymkode: 7a4e7...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke litt naivt å tro at din mann begjærer ingen, når du selv begjærer mange? DEN kjøper jeg ikke, sorry..,

 

Anonymkode: c8562...293

Men hva tror du egentlig da? At mannen hennes er så kuet at han bare later som han tenner på at hun ligger med andre, for å gjøre henne fornøyd så hun ikke banker ham eller noe?

Anonymkode: 960b5...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke litt naivt å tro at din mann begjærer ingen, når du selv begjærer mange? DEN kjøper jeg ikke, sorry..,

 

Anonymkode: c8562...293

Nei, jeg forventet ikke at du skulle ha noen forståelse for det altså. Vi er alle forskjellige. Du tror du vet noe om min manns tenningsmønster basert på de menn du har møtt. Det sier kanskje mer om deg enn om min «naivitet». 

Jeg dømmer deg ikke på noe vis, det er veldig mange som absolutt ikke vet noe om hva som driver andres lyster og tror at verden er slik de forstår det. Helt ok for meg! 😉 

Anonymkode: a94f1...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hva to mennesker avtaler seg i mellom er jo helt opp til de og ikke omverden. Kan fint akseptere at andre er poly, selv er jeg nok for usikker og trenger tryggheten i den ene selv, men skjønner at ikke alle er som meg. 

Heller et åpent forhold enn alle de som sniker rundt bak ryggen som i dag. 

Anonymkode: 7d521...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva tror du egentlig da? At mannen hennes er så kuet at han bare later som han tenner på at hun ligger med andre, for å gjøre henne fornøyd så hun ikke banker ham eller noe?

Anonymkode: 960b5...018

Ja, er det så urealistisk da? Ikke det med å bli banket da, men mange menn som er kuet av kvinnene sine. Der kvinnen har så sterke meninger at han adopterer dem som sine, uten å gå noen kritiske runder i sitt eget hode.

Er for eksempel mange eksempler på ekser som samarbeider helt strålende om felles barn helt til en ny kvinne kommer inn i mannens liv. Da er det plutselig helt uaktuelt å snakke sammen i tlf - iallfall om noe annet enn ungene, de går ikke snakke sammen på sidelinja mens de ser ungene spille kamp lenger, eller samkjøre til kampen. Plutselig drar mannen på ferier med bare nydame og hennes særkullsbarn, hans barn er ikke lenger inkludert/førsteprioritet slik som før. Mange menn som føyer seg slik under en ny kvinne, at de enten blir snakket rundt eller at de stenger av for følelsen av at dette ikke er riktig fordi de ikke takler konfrontasjon/ikke klarer stå opp for seg selv/er redd for å miste henne etc.

Dette var bare ett eksempel blant mange, på situasjoner der menn underordner seg kvinner med sterke meninger. Det finnes selvfølgelig mange flere: menn som "godtar" at konen kjefter og er kritisk mot barna uten å ta til motmæle. Mange historier her inne: " jeg kan på en måte godta at mamma var bitch mot meg hele oppveksten, sånn er hun som person, men jeg kan ikke godta at pappa som egentlig støttet meg, ikke sto opp mot henne og tok mitt parti".

Et annet eksempel er menn som mister kontakten med sin "barndomsfamilie", fordi kona legger opp til å tilbringe hver jul, ferier etc. med hennes familie.

And the list goes on. Denne dynamikken i et parforhold er absolutt ikke noe ukjent fenomen.

Anonymkode: c7a85...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 21.11, Anonym bruker skrev:

Jeg er inne på å leve slik. Men ikke helt. Jeg er lykkelig gift og min mann og jeg elsker hverandre dypt og inderlig. Også har vi et sexliv hvor vi inviterer andre menn inn til oss men også hvor jeg er med andre alene. Dette tenner min mann og jeg på. Da blir det av og til slik at jeg treffer en mann så ofte at det er som en elsker og da har vi ofte et litt varigere og dypere forhold enn bare sex. Det føles litt som polyamori. Men vi involverer selvsagt ikke noen andre, det holdes strengt diskret. 

Anonymkode: a94f1...060

Dette gjør vi også. 

Anonymkode: 766ff...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...