Gå til innhold

Hvordan ta livet av fem katteunger som akkurat er født? På en human måte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Marihønne skrev:

Var helt klart en av de som ble provosert over innlegget.. men tror du  egentlig bare var veldig frustrert over situasjonen og kanskje skrev i frustrasjon/ aggresjon? , men heller nå har begynt å roe ned å tenke annerledes.. spesielt med tanke på steriliseringen.. forstår at det kanskje også legger et ekstra stressmoment bak at du snart skal ha baby. Men så lenge dette nå blir håndtert på en ordentlig måte er jo det helt klart det  eneste som betyr noe :) Veldig bra at du fant noen som ønsker kattungene. 

Mildt sakt veldig stresset., hundre ting å tenke på. Et komplisert svangerskap som nå er over på tirsdag med ks visst ikke ungen kommer før. Katten som har vært borte i ukesvis for å komme hjem på verste tidspunkt bare for å føde. Super stresset mildt sakt. Ønsket noen raske løsninger på utfordringen og ble vel litt kald i måten jeg skrev på. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Til de som lurer. Kattemor og ungene er i fin form. Naboen som er dyrlege har sjekket de. To gutter og tre jenter. Guttene er ønsket av noen vennepar. Vi bestemte oss derfor for å la henne ha de guttene til de drikker selv (kattemelk i skål). Tar visst syv el åtte uker 😉

Anonymkode: 54afa...68a

Den viktigste sosialiseringen er fram til 12 uker. Kattunger som tas fra mor gør, markerer oftere inne og er mer nervøse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et siste spm. Nå beholder vi to fordi vi ikke kan veholder flere. Men de tre andre. Finnes det noen måte de kan gis vekk på samlet nå? Som et bedre alternativ til å avlives? Eller må de være med mor? Vil jo helst slippe å avlive noen av de

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men et siste spm. Nå beholder vi to fordi vi ikke kan veholder flere. Men de tre andre. Finnes det noen måte de kan gis vekk på samlet nå? Som et bedre alternativ til å avlives? Eller må de være med mor? Vil jo helst slippe å avlive noen av de

Anonymkode: 54afa...68a

Hvorfor ikke la alle vokse opp? Som tidligere nevnt, null problem å gi bort kattunger på finn.no

Anonymkode: 07923...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, folkens. Det er katter, ikke babyer. En katt er ikke mer verdt enn en gris eller ei ku, og de slaktes under stort stress hver dag. Pæng i huet, så er det over.

Anonymkode: 4c0f6...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke la alle vokse opp? Som tidligere nevnt, null problem å gi bort kattunger på finn.no

Anonymkode: 07923...f72

Jeg vet. Men jeg kan ikke med baby og det at jeg er allergisk ha fem ville katteunger rundt meg på nettene og dagtid nå. Var spinn vilt her med bare de to vi hadde sist. De hang i gardinene bokstavelig talt

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du er sikker på at det er lov til å  å drepe kattunger på hvilken som helst måte? At det er lov til å slå de i hjel med spade eller hammer, at det er lov til å kaste de i veggen eller slenge de mot stein?

Anonymkode: 397fa...86e

Metoder som ville vært kvalifisert som lovbrudd ville blitt slettet. Videre avsporinger rundt moderering vil bli slettet fra tråden, evt lag egen tråd på ris & ros.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...