Gå til innhold

Hvordan ta livet av fem katteunger som akkurat er født? På en human måte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er vi helt uenige. Han driter ikke i levende vesener.

Anonymkode: 54afa...68a

Han driter jo i katten sin, og så vidt jeg vet så er en katt et levende vesen

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt? Det er verken ulovlig eller moralsk forkastelig. 

Et helt legitimt spørsmål. 

Anonymkode: b84bb...e0c

👍

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jul herfra og til månen skrev:

Da tenker jeg at du enten må omplassere/avlive kattemor, eller ta ansvar og kastrere henne. Så lenge katten bor under deres felles tak, har du like mye ansvar for katten som ham, uansett hvilken avtale dere har. Du får informere ham om at du tar denne avgjørelsen, basert på hans ansvarsløshet. 

Denne!

Anonymkode: 1c828...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare legge ut en annonse? Kanskje noen ønsker å ta dem i mot. Gi det en sjangse.

At du snart får barn selv skremmer livet ut av meg, altså så dum og følelsesløs skal man lenge lete etter. Helt grusomt. 

Anonymkode: e494b...f5c

Får mitt tredje barn. Er veldig gla i barna mine og vier all min tid til, med og for mine barn. De er lykkelige og flotte barn. Bekymre deg for noe annet som er verdt å være redd for du

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møkkagubben og kjerringen som ikke har sterilisert den stakkars katten... makan til ondskap skal man lete lenge etter.. 😂😂 jises altså. Vet ikke om jeg får sove i natt. Kommer til å ligge våken å tenke på disse grusomhetene

Anonymkode: 54afa...68a

Joda. Det finnes ganske mange følelseskalde mennesker som deg. Men at man skryter av det i tillegg er ganske teit.

 

 

 

Anonymkode: 71ca1...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er det kun lov å avlive katter på to måter i Norge. Enten hos dyrlege eller ved skudd mot nakken (sistnevnte bør vel utføres av noen som har bestått jaktprøve). Ikke så altfor lenge siden det kom en dom på dette, skal se om jeg finner den. 

Anonymkode: bcbcc...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baksiden av en øks og huggestabb. Det er nesten umulig å gjøre feil og går veldig raskt, men du bør gjøre det med en gang. Det blir vanskeligere for hver time som går.

Vær forberedt på at du kan få en psykisk reaksjon hvis du ikke har avlivet dyr før, men trøst deg med at det sansynlig vis var den letteste måten å dø på.

Anonymkode: 05f65...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener jeg har ansvar for hans katter

Anonymkode: 54afa...68a

Hvis ikke du har ansvar for hans katter så ikke bry deg med kattungene da! er jo ikke ditt ansvar, la han ordne opp selv. Regner med at han er et voksent menneske! 

Anonymkode: 95d51...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann Christin skrev:

Siden det ikke er et lovbrudd vil det være tillatt ja. Hadde det vært en voksen katt ville situasjonen vært annerledes da det kreves andre metoder for avlining på disse ifølge lovverket.

Ann Christin, admin

Og du er sikker på at det er lov til å  å drepe kattunger på hvilken som helst måte? At det er lov til å slå de i hjel med spade eller hammer, at det er lov til å kaste de i veggen eller slenge de mot stein?

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vidt jeg vet er det kun lov å avlive katter på to måter i Norge. Enten hos dyrlege eller ved skudd mot nakken (sistnevnte bør vel utføres av noen som har bestått jaktprøve). Ikke så altfor lenge siden det kom en dom på dette, skal se om jeg finner den. 

Anonymkode: bcbcc...cac

Jeg vet. Og det er visst veldig strengt nå. Så jeg kan ikke gjøre d selv. Time er bestilt i morgen👍

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har sakt at jeg ikke har bedt samboer om å ta seg av dette?

Anonymkode: 54afa...68a

Du sier jo at du må det..? Hallo?!?

Anonymkode: bf810...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Baksiden av en øks og huggestabb. Det er nesten umulig å gjøre feil og går veldig raskt, men du bør gjøre det med en gang. Det blir vanskeligere for hver time som går.

Vær forberedt på at du kan få en psykisk reaksjon hvis du ikke har avlivet dyr før, men trøst deg med at det sansynlig vis var den letteste måten å dø på.

Anonymkode: 05f65...dfb

Har skutt hjort og avlivet sauer. Er veldig gla i dyr men evner å distansere meg om jeg må. Tenkte som deg at jo fortere jo bedre. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier jo at du må det..? Hallo?!?

Anonymkode: bf810...055

Han hadde ikke tid til sånt nå. Jobb og mye annet. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han hadde ikke tid til sånt nå. Jobb og mye annet. 

Anonymkode: 54afa...68a

Spm mitt var ganske enkelt om noen visste om en like human og lovlig måte som å avlive hos veterinær. Så kunne jeg fikset det siden han ikke kan eller vil eller har prioritert det. Og nå haster d litt mtp at jeg skal på sykehuset. Katten har vært vekke i ukesvis og kun kommet hjem en gang før hun nå i går kom hjem for å fø. Uansett må vi gjøre d hos veterinær

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To av kattene blir reddet.. noen vil ha de etter 7 uker. Så da reddes to av fem. Yes

Anonymkode: 54afa...68a

Der bekreftet du bare førsteinntrykket. Ikke mye som når topplokket ditt

Anonymkode: 71ca1...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres for meg sykt tåpelig ut hele greia. Trur du troller.. avtalen dere har en då urealistisk barnslig at jeg får mark. Dyr er en felles bestemmelse og et felles ansvar. Du tar han sitt kort, betaler sterilisering også omplasserer du katta. Omplasser idioten av en mann i samme slengen.

Herrefred så tiltaksløs d går ann å være. Dreper heller kattunger enn å sterilisere katta.. jeeez 

Anonymkode: b7853...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som lurer. Kattemor og ungene er i fin form. Naboen som er dyrlege har sjekket de. To gutter og tre jenter. Guttene er ønsket av noen vennepar. Vi bestemte oss derfor for å la henne ha de guttene til de drikker selv (kattemelk i skål). Tar visst syv el åtte uker 😉

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde loven sa noe om at den som eier OG den som er MED på å ha den daglige omsorgen for en katt var ansvarlig for katten. Ergo: hi har like mye ansvar for katten som samboer....

Anonymkode: 19c80...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne
27 minutes ago, Anonym bruker said:

Til de som lurer. Kattemor og ungene er i fin form. Naboen som er dyrlege har sjekket de. To gutter og tre jenter. Guttene er ønsket av noen vennepar. Vi bestemte oss derfor for å la henne ha de guttene til de drikker selv (kattemelk i skål). Tar visst syv el åtte uker 😉

Anonymkode: 54afa...68a

Veldig glad for at du stepper opp og tar ansvaret.. kjempe bra at du prøver å sette i gang tiltak for å omplassere kattungene.. samt steriliserer kattemor. Tror ikke det er noen i forumet som bevist ønsker å angripe deg, men innlegget provoserer mange. Men veldig bra at du tenker på andre alternativ nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde loven sa noe om at den som eier OG den som er MED på å ha den daglige omsorgen for en katt var ansvarlig for katten. Ergo: hi har like mye ansvar for katten som samboer....

Anonymkode: 19c80...8a8

Stemmer det. Derfor har jeg også tatt ansvar for katten siden vi fikk den 😊

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marihønne skrev:

Veldig glad for at du stepper opp og tar ansvaret.. kjempe bra at du prøver å sette i gang tiltak for å omplassere kattungene.. samt steriliserer kattemor. Tror ikke det er noen i forumet som bevist ønsker å angripe deg, men innlegget provoserer mange. Men veldig bra at du tenker på andre alternativ nå! 

Takk for støtten. Jeg har aldri ønsket å ta livet av noen kattunger eller noe annet levende. Har bare ikke fått meg til å ta henne til veterinær for sterilisering i håp om at mannen skulle gjøre det. Men men. Nå blir alt tatt hånd om. Føler litt at uansett hva de ulike trådene handler om her inne, så er det en gjeng som skal være uenige og dømmende. Tenker at det er lett å sitte sånn på nettet. Men venner, naboer og familie som kjenner oss synes jo ikke noe vondt om oss eller meg. De kjenner oss jo. Og det er det viktigste. 😊

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi de bort, la de få en sjanse. Blir kvalm av dere som skriver at h*n skal slå de med en spade. Herregud. 

Anonymkode: 5439e...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til de som lurer. Kattemor og ungene er i fin form. Naboen som er dyrlege har sjekket de. To gutter og tre jenter. Guttene er ønsket av noen vennepar. Vi bestemte oss derfor for å la henne ha de guttene til de drikker selv (kattemelk i skål). Tar visst syv el åtte uker 😉

Anonymkode: 54afa...68a

Ungene skal være hos kattemor til de er TOLV UKER!!!

Anonymkode: aaa4f...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Takk for støtten. Jeg har aldri ønsket å ta livet av noen kattunger eller noe annet levende. Har bare ikke fått meg til å ta henne til veterinær for sterilisering i håp om at mannen skulle gjøre det. Men men. Nå blir alt tatt hånd om. Føler litt at uansett hva de ulike trådene handler om her inne, så er det en gjeng som skal være uenige og dømmende. Tenker at det er lett å sitte sånn på nettet. Men venner, naboer og familie som kjenner oss synes jo ikke noe vondt om oss eller meg. De kjenner oss jo. Og det er det viktigste. 😊

Anonymkode: 54afa...68a

Var helt klart en av de som ble provosert over innlegget.. men tror du  egentlig bare var veldig frustrert over situasjonen og kanskje skrev i frustrasjon/ aggresjon? , men heller nå har begynt å roe ned å tenke annerledes.. spesielt med tanke på steriliseringen.. forstår at det kanskje også legger et ekstra stressmoment bak at du snart skal ha baby. Men så lenge dette nå blir håndtert på en ordentlig måte er jo det helt klart det  eneste som betyr noe :) Veldig bra at du fant noen som ønsker kattungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...