Gå til innhold

Hvordan ta livet av fem katteunger som akkurat er født? På en human måte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Ved 12 uker begynner mor å avvise ungen. Vi har skapt katter som ikke kan ra ordentlig vare på seg selv, så ja, det er til dyrets beste... 

Og de dyrene du spiser hver dag? Er de slaktet hod dyrlegen? Spiser du kjøttet med god samvittighet fordi dyret ble drept humant? 

Anonymkode: 96db4...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du høres veldig smart ut. Ikke kan du skrive norsk korrekt heller.

Anonymkode: e4d7d...a7b

Kan nok skrive norsk. Ny mobil. Lever sitt eget liv. Men samma d

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og de dyrene du spiser hver dag? Er de slaktet hod dyrlegen? Spiser du kjøttet med god samvittighet fordi dyret ble drept humant? 

Anonymkode: 96db4...69d

Godt poeng 😉

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg gjør ikke det heller. Men er bare så snodig at folk reagerer så sterkt når det gjelder katter som vi drar i hus. Når det fra naturens side er helt unaturlig å ha det sånn som huskatter har det. Vi frarøver jo de mye av instinktet deres og mener selv at vi er snille med de. Altså jeg personlig har aldri kverket en edderkopp engang. Jeg lar de enten være eller så bærer jeg de fint ut. Liv er liv. Men enkelte mennesker hevder å vite hva som er rett og galt å gjøre overfor andre levende vesen. Vi er bare dyr vi og. Og når det gjelder jakt synes jeg vi kan sammenligne det litt,i forhold til det mange sier om at alt liv er viktig. 

Anonymkode: 54afa...68a

Fremdeles så klarer du ikke å svare på spørsmålene mine

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener jeg har ansvar for hans katter

Anonymkode: 54afa...68a

Selvfølgelig har du det, når du bor i samme hus

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at jeg ikke er dum. Det er ikke mannen min heller. Han har vel bare ikke prioritert å fått sterilisert den katten og så ble det et problem nå. Mange vil hevde det er stygt gjort mot en katt å bare sterilisere den også. Frarøve den muligheten til å oppleve et svangerskap og en fødsel. Vi mennesker styrer så utrolig mye og mener så mye om hva som er rett. Hunkatten vår (mannen sin) hadde vært avlivet i dag om vi ikke tok imot den også. Skal ikke være lett. Tror hun har det godt hos oss i bunn og grunn. Men hun får ikke beholde disse ungene. Thats it

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er flink med meg 😉. Og med barn. Bare ikke med katter. 

Anonymkode: 54afa...68a

Hvorfor har han katt da?

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakk de i hodet og steriliser katten.

Det er ikke gøy å avlive små kattunger men de dør momentant av et hardt kakk i hodet - det er hverken verre eller bedre enn dyrlegen. Dør gjør de okke som.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fremdeles så klarer du ikke å svare på spørsmålene mine

Anonymkode: 397fa...86e

Og hva er spm? Hvorfor mannen ikke har sterilisert henne? Er ganske naturlig å få oppleve å få barn i dyreverden. Like naturlig å ikke få beholde ungene. Han tar henne til veterinær i morgen. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har han katt da?

Anonymkode: 397fa...86e

Si d? Han sa at katt kunne vi ha for de klarer seg selv. Er vel noe han trodde. Men katter klarer seg ikke selv takket være måten vi har ødelagt de på

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Ann Christin, admin

Men å lage en tråd for å tå tips til å avlive katter uten å gå til dyrlegen er helt greit altså.............

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hva er spm? Hvorfor mannen ikke har sterilisert henne? Er ganske naturlig å få oppleve å få barn i dyreverden. Like naturlig å ikke få beholde ungene. Han tar henne til veterinær i morgen. 

Anonymkode: 54afa...68a

Nei, hvordan du kan være sammen med en mann som driter i et levende vesen han har ansvar for

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men å lage en tråd for å tå tips til å avlive katter uten å gå til dyrlegen er helt greit altså.............

Anonymkode: 397fa...86e

Siden det ikke er et lovbrudd vil det være tillatt ja. Hadde det vært en voksen katt ville situasjonen vært annerledes da det kreves andre metoder for avlining på disse ifølge lovverket.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

 

 

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Mange vil hevde det er stygt gjort mot en katt å bare sterilisere den også. Frarøve den muligheten til å oppleve et svangerskap og en fødsel

Tror det er ytterst få som mener det er stygt gjort mot katten å sterilisere den... Hvis du forsvarer alt med at mennesker tar bort det naturlige med dyr  hvorfor i all verden har du tillatt samboer å ha med katt inn i ditt hus da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hol(l)yCoW skrev:

Kakk de i hodet og steriliser katten.

Det er ikke gøy å avlive små kattunger men de dør momentant av et hardt kakk i hodet - det er hverken verre eller bedre enn dyrlegen. Dør gjør de okke som.

 

 

Ikke mat trollet! Jeg blir helt målløs og får fysisk vondt når jeg leser at flere foreslår å slå kattene i hodet. TS er den uansvarlige her. Skylder på at det er samboers katt. Til TS: det skader ikke at du også kan TA ANSVAR! Omplasser kattungene når de et tolv uker og kastrer kattemoren! Det er faktisk lov til å ta litt ansvar. Katten bor vel tross alt i ditt hus. Dere har vel tatt katten til dere som en familie??

Endret av baby_shark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ville si noe om det du spør om vil jeg bare si at en bekjent nettopp hadde et kull med kattunger. 4 stk. La de ut på finn.no og fikk over 30 henvendelser fra folk som ville ha dem! 

Anonymkode: 07923...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan folk er med hjelpesløs dyr viser mye om et menneske så dette tror jeg ingenting på. Har NULL respekt for mennesker som dere. NULL. 

Anonymkode: 0f911...48e

Folk er jammen hysteriske. Herre min hatt. Det er snakk om en katt. Katter folkens. Gi meg styrke

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hvordan du kan være sammen med en mann som driter i et levende vesen han har ansvar for

Anonymkode: 397fa...86e

Der er vi helt uenige. Han driter ikke i levende vesener.

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakk de i hodet eller ta de til dyrlege. Synes ikke det er rart at folk spør om en annen human metode som er gratis. Dør de ila sek er det jo ett fett. Folk går til angrep på mennesker over et spm om å avlive noen katteunger på en rask og human måte. At ikke mennesker tenker litt større enn som så er skremmende. Kyr, sauer og høner er også ansett som husdyr folk velger å ta i hus. Eller i fjøs. Der står kyrene i små binger halve året og blir matet og melket. De fleste av okse kalvene som blir født blir avlivet etter kort tid fordi de ikke har melk. Kan spise kjøttet da. Super humant. Men melk på bordet det vil vi ha. Ta dere sammen😤

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ikke særlig smart ut selv, for å være helt ærlig. 

Et kjapt kakk i hodet med en hammer er best og mest humant. Men det må gjøres skikkelig, man kan ikke trekke seg da, altså. 

Og se til å få sterilisert den katten!

Anonymkode: b84bb...e0c

Takk for svar. Hadde så klart ikke trukket meg. Men fikk beskjed av en i politiet at lovene har forandret seg. Man må visst bedøve de og så skyte de nå. Alt annet er forbudt. Jeg har ikke våpen så da blir det dyrlegen. Gidd ikke risikere bot for det. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nope. Til HI og møkkagubben. 

Anonymkode: 71ca1...f19

Møkkagubben og kjerringen som ikke har sterilisert den stakkars katten... makan til ondskap skal man lete lenge etter.. 😂😂 jises altså. Vet ikke om jeg får sove i natt. Kommer til å ligge våken å tenke på disse grusomhetene

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke bare legge ut en annonse? Kanskje noen ønsker å ta dem i mot. Gi det en sjangse.

At du snart får barn selv skremmer livet ut av meg, altså så dum og følelsesløs skal man lenge lete etter. Helt grusomt. 

Anonymkode: e494b...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Møkkagubben og kjerringen som ikke har sterilisert den stakkars katten... makan til ondskap skal man lete lenge etter.. 😂😂 jises altså. Vet ikke om jeg får sove i natt. Kommer til å ligge våken å tenke på disse grusomhetene

Anonymkode: 54afa...68a

hvis katten er så my til bry for dere.. hvorfor ikke legge ut en annonse på finn der du gir bort kattemor og kattunger.. da slipper du både ansvaret for katten som du overhode ikke ønsker... forstår ikke hvorfor du på liv å død skal ha denne katten når ingen av dere vil ta ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men å lage en tråd for å tå tips til å avlive katter uten å gå til dyrlegen er helt greit altså.............

Anonymkode: 397fa...86e

Selvsagt? Det er verken ulovlig eller moralsk forkastelig. 

Et helt legitimt spørsmål. 

Anonymkode: b84bb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...