Gå til innhold

Hvordan ta livet av fem katteunger som akkurat er født? På en human måte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette👏🏻👏🏻  Stakkars unger som må vokse opp hos foreldre med slike innstillinger. 

Anonymkode: 71ca1...f19

Innstillingene til hun over?

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på om du vil skjønne konseptet humant om du får det forklart.. 

Også syns jeg du skal forsøke å omplassere katten din.. 

Anonymkode: ba0b9...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

La dyr være dyr? Kattene har ikke mye medbestemmelsesrett når man sperrer de ute hver natt. Selv om dyrehold ofte var slik du beskriver, betyr ikke det at det er til dyrets beste. Skaffer man seg dyr, behandler man dem med respekt og dekker deres behov. Det betyr selvsagt ikke at man skal behandle de som små babyer, men vi hsr skapt et husdyr som er mer avhengige av oss enn det mange later til å tro. 

Tror du det er til dyrets beste å bli fratatt barna sine etter 12 uker også?

Anonymkode: 96db4...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt usikker på om du vil skjønne konseptet humant om du får det forklart.. 

Også syns jeg du skal forsøke å omplassere katten din.. 

Anonymkode: ba0b9...9ca

Ikke min katt

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg HATER folk som er stygge med dyr. Og dette du foreslår topper nesten listen. Du burde ha skamvett nok i hodet til 1. ta ansvar - beholde de små nøstene til de kan gis vekk. Deretter omplasserer du kattemor til normale mennesker eller 2. dra til dyrlegen. Fy faen for et fælt menneske du er!!

Anonymkode: 0f911...48e

Har vel aldri vært stygg med noen dyr jeg. Tvert imot har jeg tatt vare på en katt som ikke er min. Tatt vare på to katteunger som ble omplassert i uke 12 til to gode familier. Nå tar jeg atter en gang ansvar for fem kattunger som ikke kan bo her i 12 uker. De blir avlivet i morgen hos dyrlegen og kattemor blir sterilisert. Den jeg tar minst vare på oppi d hele er vel meg selv. Som er høygravid og små allergisk mot katter og hund. Må vaske og rengjøre hele tiden når vi har dyr i hus. Alt for at samboers datter skal få ha katt. Kjempe ond jeg

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke min katt

Anonymkode: 54afa...68a

Da får du omplassere katten som ikke er din.. så lenge du har tatt inn et dyr så kan du ikke unnskylde deg med at det ikke er ditt dyr. 

Da får du heller omplassere både katten og samboeren da..

Anonymkode: ba0b9...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vel aldri vært stygg med noen dyr jeg. Tvert imot har jeg tatt vare på en katt som ikke er min. Tatt vare på to katteunger som ble omplassert i uke 12 til to gode familier. Nå tar jeg atter en gang ansvar for fem kattunger som ikke kan bo her i 12 uker. De blir avlivet i morgen hos dyrlegen og kattemor blir sterilisert. Den jeg tar minst vare på oppi d hele er vel meg selv. Som er høygravid og små allergisk mot katter og hund. Må vaske og rengjøre hele tiden når vi har dyr i hus. Alt for at samboers datter skal få ha katt. Kjempe ond jeg

Anonymkode: 54afa...68a

Hvordan kan du være sammen med en mann som tottalt driter i et levende vesen? Hvordan er det mulig å falle for en sånn mann?

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette👏🏻👏🏻  Stakkars unger som må vokse opp hos foreldre med slike innstillinger. 

Anonymkode: 71ca1...f19

Synes mer synd på alle de ungene i dag som vokser opp fullstendig pakket inn i vatt. Alle er snille, dyrene vi spiser til middag hver dag vokser på trær og nyhetene på tv er bare filmtriks.. Å avlive dyr ER normalt. Spise dyr er normalt. Å ta vanskelige valg er normalt.. verden og livet er ikke en dans på roser. Ikke rart det er rekkord mange barn og unge med psykiske problemer i dag. De får jo ultra sjokk når de kommer ut i verden og innser at den boblen de vokste opp i bare var noe piss foreldrene fant på. De må føle seg skikkelig lurt

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vel aldri vært stygg med noen dyr jeg. Tvert imot har jeg tatt vare på en katt som ikke er min. Tatt vare på to katteunger som ble omplassert i uke 12 til to gode familier. Nå tar jeg atter en gang ansvar for fem kattunger som ikke kan bo her i 12 uker. De blir avlivet i morgen hos dyrlegen og kattemor blir sterilisert. Den jeg tar minst vare på oppi d hele er vel meg selv. Som er høygravid og små allergisk mot katter og hund. Må vaske og rengjøre hele tiden når vi har dyr i hus. Alt for at samboers datter skal få ha katt. Kjempe ond jeg

Anonymkode: 54afa...68a

Men du greier ikke ha opp kjeften for å be samboeren ta seg av dette da? Martyr holdningen din er kvalmende. 

Anonymkode: bf810...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får du omplassere katten som ikke er din.. så lenge du har tatt inn et dyr så kan du ikke unnskylde deg med at det ikke er ditt dyr. 

Da får du heller omplassere både katten og samboeren da..

Anonymkode: ba0b9...9ca

Var vel ikke jeg som dro den katten i hus

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Var vel ikke jeg som dro den katten i hus

Anonymkode: 54afa...68a

Har du ingenting du skulle sagt i ditt eget hus? Da ville jeg som foreslått over omplassert mannen.. 

Anonymkode: ba0b9...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du være sammen med en mann som tottalt driter i et levende vesen? Hvordan er det mulig å falle for en sånn mann?

Anonymkode: 397fa...86e

Han bryr seg veldig mye om andre faktisk. Er engang sånn at ikke alle ser på en katt som det samme som et menneske. Jeg personlig liker ikke katter, men vokste opp,med rotter og har hatt mange rotter i voksen alder. Nydelige, smarte, renslige og kule dyr. De anskaffet jeg meg selv fordi jeg digger de. Men du kan tro d var mange som ikke skjønte hvorfor jeg likte de så godt. Brukte masse penger på rotteshampoer, leker, mat og dyrlege til de. De får støtt kreft osv. Men d var mitt valg. Folk har lett for å føle ekstra sympati for et bestemt dyr fordi de liker akkurat det dyret. Jeg ville aldri hatt en katt. De er ikke fine, de er egne, litt dumme spør du meg. Men jeg er ikke stygg med de fordi om

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du greier ikke ha opp kjeften for å be samboeren ta seg av dette da? Martyr holdningen din er kvalmende. 

Anonymkode: bf810...055

Hvem har sakt at jeg ikke har bedt samboer om å ta seg av dette?

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marihønne

At det går an å være så tafatt! Enkelte mennesker burde ikke hatt dyr overhode... "samboer gidder ikke å sterilisere" For et prakteksempel av mann du har funnet deg! Når man velger å ha dyr er det et ansvar dere har tatt på dere... hvis katten ikke er din burde du virkelig lære samboeren din hvordan han skal være ansvarlig nok til å ta vare på et dyr. Jeg hadde nok pakket sakene mine å dratt for lengst hvis min samboer viste så uansvarlig oppførsel ovenfor et dyr og samtidig ikke være i stand til å omplassere dyret når han helt klart ikke er i stand til å ta vare på det. Setter ikke så godt eksempel for barna heller... Stakkars dyr sier jeg bare... Bra du endelig tok til fornuften å steriliserte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke min katt

Anonymkode: 54afa...68a

Teit å fraskrive ansvar ved å si det ikke er din katt. Den bor i deres hus. Du  bor der du også. 

Anonymkode: f6b8f...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, me_87 skrev:

Sånn var eksen min også,hadde en katt som fikk kattunger å likevel gidder han ikke få katten sterilisert.Så hver gang var det jeg som tok vare på kattungene og som fant nye gode hjem til de når kattungene var passert 12 uker. Bor du i Bergen så kan du sende en privat melding til meg,så kan jeg overta kattungene for deg.

Takk for forståelse. Bor ikke i bergen desverre. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes mer synd på alle de ungene i dag som vokser opp fullstendig pakket inn i vatt. Alle er snille, dyrene vi spiser til middag hver dag vokser på trær og nyhetene på tv er bare filmtriks.. Å avlive dyr ER normalt. Spise dyr er normalt. Å ta vanskelige valg er normalt.. verden og livet er ikke en dans på roser. Ikke rart det er rekkord mange barn og unge med psykiske problemer i dag. De får jo ultra sjokk når de kommer ut i verden og innser at den boblen de vokste opp i bare var noe piss foreldrene fant på. De må føle seg skikkelig lurt

Anonymkode: 54afa...68a

Gratulerer med dagens mest dustete innlegg. Så hvis man ikke dreper dyr som ufrivillig ( fordi ikke eiere tar ansvar) blir satt til verden, så forstår ikke barn at verden ikke er rosenrød? Heldigvis har jeg intelligens og evner til å oppdra barna mine til å forstå litt av hvert. 

Anonymkode: 71ca1...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innstillingene til hun over?

Anonymkode: 54afa...68a

Nope. Til HI og møkkagubben. 

Anonymkode: 71ca1...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han bryr seg veldig mye om andre faktisk. Er engang sånn at ikke alle ser på en katt som det samme som et menneske. Jeg personlig liker ikke katter, men vokste opp,med rotter og har hatt mange rotter i voksen alder. Nydelige, smarte, renslige og kule dyr. De anskaffet jeg meg selv fordi jeg digger de. Men du kan tro d var mange som ikke skjønte hvorfor jeg likte de så godt. Brukte masse penger på rotteshampoer, leker, mat og dyrlege til de. De får støtt kreft osv. Men d var mitt valg. Folk har lett for å føle ekstra sympati for et bestemt dyr fordi de liker akkurat det dyret. Jeg ville aldri hatt en katt. De er ikke fine, de er egne, litt dumme spør du meg. Men jeg er ikke stygg med de fordi om

Anonymkode: 54afa...68a

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine? Det er ikke snakk om å se katten som et menneske, men som et levende vesen  som må tas vare på, et levende vesen som dere begge har ansvar for, noe din samboer overgodet ikke gjør. Så jeg spør igjen, hvordan kan du være sammen med et mann som ikke gidder å ta ansvar for et levende vesen som har har skaffet seg?

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så mange dumme svar her etterhver fra enkelte. Lurer på hvordan mange skulle klart seg før i tiden med jakt og slakt av egne dyr for å få mat i hus. Det finnes mange former for ansvar, og det er mange som ikke har det godt her i verden. Å ta sånn på vei for et spm om å avlive noen kattunger blir bare tåpelig. Tror ikke de damene som snakker høyest om hvor grusomt dette er går på jakt å skaffer sin egen mat heller. Men de handler sikkert mye kjøtt på butikken som langt ifra alltid er dyr som har hatt det bra før de ble avlivet. Noen liker katter, andre liker hund. Jeg liker rotter. Ingen av de er mer eller mindre verdt enn den andre. Fødsler og død er naturlig. Det mest unaturlige oppi det hele er jo å ha dyr som kjæledyr. De hører til ute der de får jakte og bli jaktet på. Har vært noen ganger på safari. Det skulle dere også prøvd. Lært litt om livet sånn det faktisk er. Stakkars alle de dyrene som blir spist levende ,huff. Nå blir som sakt katten sterilisert og ungene avlivet inne på en klinikk. Helt naturlig

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du det er til dyrets beste å bli fratatt barna sine etter 12 uker også?

Anonymkode: 96db4...69d

Ved 12 uker begynner mor å avvise ungen. Vi har skapt katter som ikke kan ra ordentlig vare på seg selv, så ja, det er til dyrets beste... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes mer synd på alle de ungene i dag som vokser opp fullstendig pakket inn i vatt. Alle er snille, dyrene vi spiser til middag hver dag vokser på trær og nyhetene på tv er bare filmtriks.. Å avlive dyr ER normalt. Spise dyr er normalt. Å ta vanskelige valg er normalt.. verden og livet er ikke en dans på roser. Ikke rart det er rekkord mange barn og unge med psykiske problemer i dag. De får jo ultra sjokk når de kommer ut i verden og innser at den boblen de vokste opp i bare var noe piss foreldrene fant på. De må føle seg skikkelig lurt

Anonymkode: 54afa...68a

Det er og normalt å ta vare på et levende vesen som man tar inn i familien, hvorfor gjør ikke mannen din det?

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble så mange dumme svar her etterhver fra enkelte. Lurer på hvordan mange skulle klart seg før i tiden med jakt og slakt av egne dyr for å få mat i hus. Det finnes mange former for ansvar, og det er mange som ikke har det godt her i verden. Å ta sånn på vei for et spm om å avlive noen kattunger blir bare tåpelig. Tror ikke de damene som snakker høyest om hvor grusomt dette er går på jakt å skaffer sin egen mat heller. Men de handler sikkert mye kjøtt på butikken som langt ifra alltid er dyr som har hatt det bra før de ble avlivet. Noen liker katter, andre liker hund. Jeg liker rotter. Ingen av de er mer eller mindre verdt enn den andre. Fødsler og død er naturlig. Det mest unaturlige oppi det hele er jo å ha dyr som kjæledyr. De hører til ute der de får jakte og bli jaktet på. Har vært noen ganger på safari. Det skulle dere også prøvd. Lært litt om livet sånn det faktisk er. Stakkars alle de dyrene som blir spist levende ,huff. Nå blir som sakt katten sterilisert og ungene avlivet inne på en klinikk. Helt naturlig

Anonymkode: 54afa...68a

Du kan jo ikke sammenligne jakt og slakt med det å ta ansvar for et husdyr man har tatt inn i hus.

Anonymkode: 397fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne
8 minutes ago, Anonym bruker said:

Ble så mange dumme svar her etterhver fra enkelte. Lurer på hvordan mange skulle klart seg før i tiden med jakt og slakt av egne dyr for å få mat i hus. Det finnes mange former for ansvar, og det er mange som ikke har det godt her i verden. Å ta sånn på vei for et spm om å avlive noen kattunger blir bare tåpelig. Tror ikke de damene som snakker høyest om hvor grusomt dette er går på jakt å skaffer sin egen mat heller. Men de handler sikkert mye kjøtt på butikken som langt ifra alltid er dyr som har hatt det bra før de ble avlivet. Noen liker katter, andre liker hund. Jeg liker rotter. Ingen av de er mer eller mindre verdt enn den andre. Fødsler og død er naturlig. Det mest unaturlige oppi det hele er jo å ha dyr som kjæledyr. De hører til ute der de får jakte og bli jaktet på. Har vært noen ganger på safari. Det skulle dere også prøvd. Lært litt om livet sånn det faktisk er. Stakkars alle de dyrene som blir spist levende ,huff. Nå blir som sakt katten sterilisert og ungene avlivet inne på en klinikk. Helt naturlig

Anonymkode: 54afa...68a

Sammenligningen din er jo helt bak mål.... Du kan ikke sammenligne det å jakte med det å FRIVILLIG ta på seg ansvaret for et dyr som samboeren din har gjort, men som han helt klart ikke mestrer... Er selv oppvokst på gård og har sett dyr blitt avlivet så vet godt hvordan "livet er" Men det forsvarer vell ikke den ansvarsløsheten dere viser med å ikke sterilisere katten.. og når katten bor hos deg har du også et ansvar for den. For et vas av å prøve å leke martyr og forsvare samboer for totalt uansvarlig oppførsel.. Gjør det enkelt og omplasser katten til noen som virkelig kan ta vare på den hvis den er så til bry for dere og at dere faktisk må bruke penger på et kjæledyr dere selv har anskaffet i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke sammenligne jakt og slakt med det å ta ansvar for et husdyr man har tatt inn i hus.

Anonymkode: 397fa...86e

Nei. Jeg gjør ikke det heller. Men er bare så snodig at folk reagerer så sterkt når det gjelder katter som vi drar i hus. Når det fra naturens side er helt unaturlig å ha det sånn som huskatter har det. Vi frarøver jo de mye av instinktet deres og mener selv at vi er snille med de. Altså jeg personlig har aldri kverket en edderkopp engang. Jeg lar de enten være eller så bærer jeg de fint ut. Liv er liv. Men enkelte mennesker hevder å vite hva som er rett og galt å gjøre overfor andre levende vesen. Vi er bare dyr vi og. Og når det gjelder jakt synes jeg vi kan sammenligne det litt,i forhold til det mange sier om at alt liv er viktig. 

Anonymkode: 54afa...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...