Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

 

3 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg har ikke sett en eneste episode, så hvis jeg rent hypotetisk skulle begynt i morgen, er det da ikke ca. 40.000 episoder å ta igjen?

Bare 7 sesonger, sesong 8 kommer i sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrsGrey
42 minutter siden, Intimnissemors julekuker skrev:

Dialektanonym prøver å si noe ingen egentlig orker å lese, men som antakelig betyr at hun nekter å bli representert av en som ikke er fra Karmøy og dalstroka innafor. Mrs Grey sier at den peneste i teatertruppen fra Fredrikstad godt kan få spille henne i julefilmen, men bare hvis hun får en motspiller som er flink til å skifte dekk for fremmede kvinner i nød, fortrinnsvis i bar overkropp og med filmmusikk til, og i tillegg vil hun at dekkskifteren skal oppgi buksestørrelse. Grunnet en uforutsett autokorrektur blir det til buskestørrelse. Fru Banderas sier at ingen er bedre på dekkskift enn n'Antonio, men at hun har enerett på busken hans. Tre ukjente noviser med tilsammen 5,8 innlegg mener da at hun er ufin og bør holde seg for god til å snakke om andres kjønnshår, det er nemlig ingen under 30 som har kjønnshår i det hele tatt og i en juletråd bør man bare snakke om einebærbusk. MarshOfDecay blander seg inn og legger frem gode helseeffekter av einerbær. MrGoodMan prøver seg på en gyngende spøk om danglebærbusken sin. Kira poker Ann Christin til sistnevnte går med på å stenge tråden på grunn av vulgaritet.

Det må definitivt være den peneste i teatertruppen ja! Og buskestørrelse på dekkskifteren er et must. Liker ikke hår i juleribba 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MrsGrey skrev:

Det må definitivt være den peneste i teatertruppen ja! Og buskestørrelse på dekkskifteren er et must. Liker ikke hår i juleribba 😳

Aha så du MENTE faktisk buskestørrelse! Håhåhår ihihi juhuhuleribba!😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MrsGrey skrev:

Det må definitivt være den peneste i teatertruppen ja! Og buskestørrelse på dekkskifteren er et must. Liker ikke hår i juleribba 😳

Det pleier vanligvis ikke være så mye i veien med fantasienn min, men uansett hvor mye jeg vrir hodet, klarer jeg ikke forstå hvordan man risikerer å få hår i juleribba ved dekkskift? Alternativene jeg kommer på er liksom for sprø, selv for en dibjulekalender:

  • Er forholdet mellom buksestørrelsen og buskestørelsen galt, slik at busken stikker ut, også må han ha ribba på fanget for å få plass til reservedekket?
  • Mangler han hjulkryss, og bruker en grein fra busken i steden ? Hvor kommer i så fall ribba inn? Den er vel ikke sterk nok til å seppe inn for jekken?
  • Er grisen kanskje ikke slaktet enda, og blir brukt som ridedyr fordi bilen er punktert? Man må jo rekke hjem til jul, men hvorfor rir han i så fall uten bukser?
  • Eller skal både ribba og dekkskifteren en tur innom det røde rommet til han der mannen din MrsGrey? Hva skjer i så fall der? Kan en juleribbe kaste beskrives i 50 gråtoner?

Hmmm, det er vist ikke så mye i veien med fantasien min i dag heller, evnen til logiske sluttninger derimot, ser det ut til at det skorter litt på...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jooooooda skrev:

 

  • Er forholdet mellom buksestørrelsen og buskestørelsen galt, slik at busken stikker ut, også må han ha ribba på fanget for å få plass til reservedekket?
  • Mangler han hjulkryss, og bruker en grein fra busken i steden ? Hvor kommer i så fall ribba inn? Den er vel ikke sterk nok til å seppe inn for jekken?
  • Er grisen kanskje ikke slaktet enda, og blir brukt som ridedyr fordi bilen er punktert? Man må jo rekke hjem til jul, men hvorfor rir han i så fall uten bukser?

 

 

Fantastisk 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, jooooooda skrev:

Er grisen kanskje ikke slaktet enda, og blir brukt som ridedyr fordi bilen er punktert? Man må jo rekke hjem til jul, men hvorfor rir han i så fall uten bukser?

Bildene i hodet! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luke 4. Hællæ! sier Mammaen til Nurket. Har'u sett detta ille bra lysfatet ellær?  

Både Kira og Ann Christin kaster seg over den litt tykkfalne, stutte kvinnen i slutten av femtiåra som holder fram et nydelig lysfat med små reinsdyr med glitter på ryggen. Detta ente lov! roper moderatorene i kor. Men selv de er fanget i østfolddialekten, i en grusom catch 22. 

På Ris & ros-forumet har det ikke vært så heftige protester siden sist oppgradering.

Skuespillerne klager også. Den høye kvinnen med kraftig ansiktshår som spiller Gale damen klager over at det er umulig å få all brunkremen til å sitte pent. Den bleke førtiåringen som spiller mannen med asperger klager over at han ikke har fått en mer sentral rolle.

Frk Nilsen og Oslofrk spilles av et bebrillet tvillingpar som furter i kor borti en krok fordi rollene de har blitt tildelt er for endimensjonale. Den hengslete, feminine mannen som spiller AmaNdine er dessuten helt elendig til å lage vannbakkels. Døm hevær'nte! roper han rasende og kyler de mislykkede deigkladdene i veggen. 

Fredrikstad-grepet har rett og slett blitt en katastrofe for julekalenderen. 

- Jeg vil heller dø enn å spilles av en dverg fra Fredrikstad! sier Tyrkisk pepper.             - Kortvokst! Det heter kortvokst! retter Yellow Brick Road. - Jeg vil heller dele brus med et lite barn som spiser pølse enn å spilles av en østfolding som ikke en gang får til vannbakkels! roper AmaNdine og tramper i parketten. Da skjønner alle hvor alvorlig dette er. 

The Amazing Spidermamma blir nødt til å sende hele ensemblet hjem til Fredrikstad med første buss. Fredrikstad-folket jubler når de får tilbake julespillet sitt. Men The Amazing Spidermamma jubler ikke. Selv om hun fikk grupperabatt på Timekspressen, har Østfold-eventyret gjort et solid innhogg i økonomien. Og snart er det tomt, både for enhjørning-onepiecer og Myconix... 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi oi, bare på luke 3 og allerede er julekalenderen nær konkurs! Det blir krisestemning på forumet, og dibberne bestemer seg for at noe må gjøres! Mamman til Nurket foreslår at vi kan selge lysfat, men ingen andre tenner hverken på lysene på lysfatet, eller på ideen som sådan. En Annie foreslår at vi kan selge julekalendere. Jeg skriver en tre og en halv sides avhandling, som egentlig kan koke ned til at vi ikke kan selge en julekalender med bare tre luker, så denne Annien må vi kaste på ue og ræva ut. Det blir en opphetet debatt om lettvinte løsinger. Den mest ekstreme Annien mener man må ha prøvd absolutt alt og utslettet seg selv minst fire ganger før man kan tenke på å kaste noen på hue og ræva ut.

Noen foreslår kronerulling, og dermed stenger Kira umiddelbart tråden, for brudd forumrets regel mot stemmesanking og innsamling av pengr eller lignende. På magisk vis klarer alle å ignorere Kiras stenging, jula er tros alt en magisk tid, og alle dibberne vil ha julekalender. Vel, nesen alle da, det er selvsagt et parr surmulende Annier borte i hjørnet som mumler noe om at dette er mobbing, og man kan ikke drive å gjøre narr av tråder og folk, og kalle det julekalender. Jolnek og C-B bryter inn og sier at de overhodet ikke føler seg gjort narr av, de har tross alt oppnådd kjendisstatusen sin på bakgrunn av fjordårets julekalender. 

Fortsatt er det ingen som har funnet noen brukbar løsning på julekalenderens økonomiske problemer. En annonym bruker oppsumerer det fint: "Ingen tror at det er marked for å selge hverken lysfat eller trelukers julekalener, og kronerulling får vi ikke lov til, så her må det rett og slett sterkere Lut til. Sug Lut, du er den sterkeste Luten jeg vet om. Har du noen gode ideer?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, jooooooda skrev:

Oi, oi oi, bare på luke 3 og allerede er julekalenderen nær konkurs! Det blir krisestemning på forumet, og dibberne bestemer seg for at noe må gjøres! Mamman til Nurket foreslår at vi kan selge lysfat, men ingen andre tenner hverken på lysene på lysfatet, eller på ideen som sådan. En Annie foreslår at vi kan selge julekalendere. Jeg skriver en tre og en halv sides avhandling, som egentlig kan koke ned til at vi ikke kan selge en julekalender med bare tre luker, så denne Annien må vi kaste på ue og ræva ut. Det blir en opphetet debatt om lettvinte løsinger. Den mest ekstreme Annien mener man må ha prøvd absolutt alt og utslettet seg selv minst fire ganger før man kan tenke på å kaste noen på hue og ræva ut.

Noen foreslår kronerulling, og dermed stenger Kira umiddelbart tråden, for brudd forumrets regel mot stemmesanking og innsamling av pengr eller lignende. På magisk vis klarer alle å ignorere Kiras stenging, jula er tros alt en magisk tid, og alle dibberne vil ha julekalender. Vel, nesen alle da, det er selvsagt et parr surmulende Annier borte i hjørnet som mumler noe om at dette er mobbing, og man kan ikke drive å gjøre narr av tråder og folk, og kalle det julekalender. Jolnek og C-B bryter inn og sier at de overhodet ikke føler seg gjort narr av, de har tross alt oppnådd kjendisstatusen sin på bakgrunn av fjordårets julekalender. 

Fortsatt er det ingen som har funnet noen brukbar løsning på julekalenderens økonomiske problemer. En annonym bruker oppsumerer det fint: "Ingen tror at det er marked for å selge hverken lysfat eller trelukers julekalener, og kronerulling får vi ikke lov til, så her må det rett og slett sterkere Lut til. Sug Lut, du er den sterkeste Luten jeg vet om. Har du noen gode ideer?"

Kan jeg foreslå hoderulling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke sett GOT men henger meg opp i de 4 ungene med egen søster. Er de helsøsken?😳. Og er de kjærester liksom? Vanvidd... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Banderas skrev:

Kan jeg foreslå hoderulling?

Jeg tror helt klart at hoderulling er lov. Vi kunne ha en slags auksjon på hodeløse annier?

5 timer siden, Englenemine skrev:

Har heller ikke sett GOT men henger meg opp i de 4 ungene med egen søster. Er de helsøsken?😳. Og er de kjærester liksom? Vanvidd... 

Det er da langt fra det rareste som skjer i denne serien. Muligens noe av det ekleste, men nei - det er i grunnen slett ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foreslås å redde økonomien ved å produsere en egen kålbasert juleparfyme. Jolnek og CB tilbyr seg å være frontfigurer i reklamekampanjen. 7 anonyme allergikere blander seg og alt ender i roping og skriking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gale damen skrev:

Jeg tror helt klart at hoderulling er lov. Vi kunne ha en slags auksjon på hodeløse annier?

Det er da langt fra det rareste som skjer i denne serien. Muligens noe av det ekleste, men nei - det er i grunnen slett ikke sikkert.

Hverken det rareste eller ekleste.... Gleder meg til sesong 8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, frk Nilsen skrev:

En fotokalender med C-B og Jolenek vil få økonomien til Spidermamman til å blomstre igjen

CB henslengt på et flygel og Jolnek i bar overkropp i brannmansuniform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Giss skrev:

CB henslengt på et flygel og Jolnek i bar overkropp i brannmansuniform?

Oohh.. jeg ville ha kjøpt den kalenderen. Og en i gave til min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jooooooda skrev:

Oi, oi oi, bare på luke 3 og allerede er julekalenderen nær konkurs! Det blir krisestemning på forumet, og dibberne bestemer seg for at noe må gjøres! Mamman til Nurket foreslår at vi kan selge lysfat, men ingen andre tenner hverken på lysene på lysfatet, eller på ideen som sådan. En Annie foreslår at vi kan selge julekalendere. Jeg skriver en tre og en halv sides avhandling, som egentlig kan koke ned til at vi ikke kan selge en julekalender med bare tre luker, så denne Annien må vi kaste på ue og ræva ut. Det blir en opphetet debatt om lettvinte løsinger. Den mest ekstreme Annien mener man må ha prøvd absolutt alt og utslettet seg selv minst fire ganger før man kan tenke på å kaste noen på hue og ræva ut.

Noen foreslår kronerulling, og dermed stenger Kira umiddelbart tråden, for brudd forumrets regel mot stemmesanking og innsamling av pengr eller lignende. På magisk vis klarer alle å ignorere Kiras stenging, jula er tros alt en magisk tid, og alle dibberne vil ha julekalender. Vel, nesen alle da, det er selvsagt et parr surmulende Annier borte i hjørnet som mumler noe om at dette er mobbing, og man kan ikke drive å gjøre narr av tråder og folk, og kalle det julekalender. Jolnek og C-B bryter inn og sier at de overhodet ikke føler seg gjort narr av, de har tross alt oppnådd kjendisstatusen sin på bakgrunn av fjordårets julekalender. 

Fortsatt er det ingen som har funnet noen brukbar løsning på julekalenderens økonomiske problemer. En annonym bruker oppsumerer det fint: "Ingen tror at det er marked for å selge hverken lysfat eller trelukers julekalener, og kronerulling får vi ikke lov til, så her må det rett og slett sterkere Lut til. Sug Lut, du er den sterkeste Luten jeg vet om. Har du noen gode ideer?"

Eneste riktige her er å ha en brainstorming på DIB julebordet som avholdes på Langesund skjærgårdshotell! Jeg tipper sebratrusemannen kan ha noen gode ideer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsGrey
8 timer siden, jooooooda skrev:

Oi, oi oi, bare på luke 3 og allerede er julekalenderen nær konkurs! Det blir krisestemning på forumet, og dibberne bestemer seg for at noe må gjøres! Mamman til Nurket foreslår at vi kan selge lysfat, men ingen andre tenner hverken på lysene på lysfatet, eller på ideen som sådan. En Annie foreslår at vi kan selge julekalendere. Jeg skriver en tre og en halv sides avhandling, som egentlig kan koke ned til at vi ikke kan selge en julekalender med bare tre luker, så denne Annien må vi kaste på ue og ræva ut. Det blir en opphetet debatt om lettvinte løsinger. Den mest ekstreme Annien mener man må ha prøvd absolutt alt og utslettet seg selv minst fire ganger før man kan tenke på å kaste noen på hue og ræva ut.

Noen foreslår kronerulling, og dermed stenger Kira umiddelbart tråden, for brudd forumrets regel mot stemmesanking og innsamling av pengr eller lignende. På magisk vis klarer alle å ignorere Kiras stenging, jula er tros alt en magisk tid, og alle dibberne vil ha julekalender. Vel, nesen alle da, det er selvsagt et parr surmulende Annier borte i hjørnet som mumler noe om at dette er mobbing, og man kan ikke drive å gjøre narr av tråder og folk, og kalle det julekalender. Jolnek og C-B bryter inn og sier at de overhodet ikke føler seg gjort narr av, de har tross alt oppnådd kjendisstatusen sin på bakgrunn av fjordårets julekalender. 

Fortsatt er det ingen som har funnet noen brukbar løsning på julekalenderens økonomiske problemer. En annonym bruker oppsumerer det fint: "Ingen tror at det er marked for å selge hverken lysfat eller trelukers julekalener, og kronerulling får vi ikke lov til, så her må det rett og slett sterkere Lut til. Sug Lut, du er den sterkeste Luten jeg vet om. Har du noen gode ideer?"

Jeg foreslår dekkskift inkludert juleribbe (helst uten hår) for å finansiere kalenderen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, MrsGrey skrev:

Jeg foreslår dekkskift inkludert juleribbe (helst uten hår) for å finansiere kalenderen! 

Gale Damen protesterer og sier at vi må være solidariske med de som ikke ønsker 365 dager  med ribberæv. Og med jødene, roper en anonym krenket, og er nå egentlig dekkskift kosher? mumler hun, mens hun febrilsk googler Hannukah for å framstå som informert.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fru Banderas skrev:

Kan jeg foreslå hoderulling?

Ziva sier at det går fint å spille curling med hoder, det er en tradisjon der hun kommer fra, og ellers har hun en god oppskrift på hodesylte som sikkert kan bringe penger i kassa. Når pengene i kassen klinger, hodet ut av skjærsilden springer, påpeker Gulltopp&Lillebjørn lærd og får straks tre anonyme på nakken fordi hun er elitistisk og snever og burde ha tenkt på de som ikke har råd til skjærsild. Havfruene mottar bilder i hodet og alle er av Jolenek i lærjakke og undik. Hun lurer på om det er vanlig og om det betyr at hun er bergenser. Miss Marple bemerker tørt at undik er festplagg på hele Vestlandet og det er derfor skjærsild står så sterkt der. 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sug lut skrev:

Ziva sier at det går fint å spille curling med hoder, det er en tradisjon der hun kommer fra, og ellers har hun en god oppskrift på hodesylte som sikkert kan bringe penger i kassa. Når pengene i kassen klinger, hodet ut av skjærsilden springer, påpeker Gulltopp&Lillebjørn lærd og får straks tre anonyme på nakken fordi hun er elitistisk og snever og burde ha tenkt på de som ikke har råd til skjærsild. 

Man bør unne seg både skjærsild og sursild i jula, si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sug lut skrev:

Gale Damen protesterer og sier at vi må være solidariske med de som ikke ønsker 365 dager  med ribberæv. Og med jødene, roper en anonym krenket, og er nå egentlig dekkskift kosher? mumler hun, mens hun febrilsk googler Hannukah for å framstå som informert.

Jeg driter da i de andres ribberæv, og er ikke på mitt mest solidariske i dag.

Det kan være at de som stadig har med seg ribberæva fra i fjor er krenket. @gisse - hvordan gikk det egentlig med slekta i fjor? Savner dere noen? Litt ufint å ta det opp nå i disse juleforberedelsestider, men året før gikk det vel med en onkel av deg, om jeg husker rett. Er det slekta som lever videre i ribberæv? Er dette karma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Eneste riktige her er å ha en brainstorming på DIB julebordet som avholdes på Langesund skjærgårdshotell! Jeg tipper sebratrusemannen kan ha noen gode ideer..

"Hvis man la ut sebratrusa og sametrusa på auksjon ville halve Dib skli av julebordstolene sine og havne under bordet", roper Juliea, og tenker det ville gjort det vanskelig for de anonyme som lurer bak gardinene for å se hvem som gjemmer seg bak nickene, for å avsløre hvem de er i virkeligheten slik at de kan skrive brev til dem. Koro51 snerrer at hun skriver ikke brev, kun pm om hvor bitre andre er. Mamma'n til Will og Ailo sier at å skrive "pm" betyr på ettermiddagen og kvelden og ikke er noen unnskyldning for å være ufin.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...