Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

Tenåringsbarnet som spiser muffins til frokost og gjør det dårlig på eksamen lurer på om hun også kan bo hos de rike homsene.  Når barnevernet lokkes til omsorgsvikten. Kan umulig være greit at jeg drikker vegansk vin til gardemoen snurrer. Håper spidermamma lar meg beholde nyrene etter polen turen.

( Hvordan kan en vin være ikke vegansk? )

Anonymkode: 8f948...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvor Luten er, men jeg mener vi bør reise til Krakow. Det er der hun virkelig trenger hjelp. Hvis hun blir slkgt til to rike menn i Oslo har hun ikke det samme behovet for å bli tilbakenappet. Desuten har jeg nå fått i meg så mye Jäger at gardermoen driver å snurrer rundt ganske fort. Jeg tenker det kan være lurt å komme seg på et fly og fjerne seg fra denne flyplasskarusellen før den surrer så fort at den kolappser. Det blir ingen redningsaksjon hvis vi havner under ruinene av Gardermoen. Og ingen kan komme å redde oss, hvis Luten er nappet, og alle vi andre er begavet! Ehhh, jeg mente begravet. Den begavelsen begynner jeg å bli liiiiiitt usikker på... Skål!

Anonymkode: 93c12...b78

Se der ja, har fått så mye Jäger at jeg ble helt Anonym...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke stort her, bortsett fra at jeg fryser Laura av meg. Jeg får kålsuppe og kalinka til frokost, blir iført ny kjortel hver morgen og kjøres til markedet. Men jeg tror ikke jeg skal selges, i hvert fall ikke før jula er over, det er ingen glamourhomser å se. I stedet blir jeg lagt i en julekrybbeinstallasjon slik at ikke tauene jeg er bundet med synes, med en lett sydlandska animert Maria som kun snakker spansk og en kvinnelig Josef med løsskjegg som kjefter hele tida og vil tiltales som Mrs Riddick, to esler (Miss Marple, er det deg der inni rompa?), og lutnapperne utkledd som de tre vise menn. Folk betaler for å se på oss, men ingen har hittil prøvd å kjøpe oss, tror jeg. Lutnapperne er ikke lokale, så vidt jeg forstår, minst en av dem snakkker også spansk, og jeg mener jeg hørte en av dem beskrive tilskuerne som "gysla greie". Det tyder ved på Arendalsforbindelser? Men seg i mellom snakker de (unntatt Maria) noe jeg antar er et annet østeuropeisk språk. Jeg tror dame-Josef er sjefen.

Men hvis glamourhomsene ikke er del av problemet mener jeg bestemt - etter mange motivasjonsforedrag - at de er del av løsningen. Chateau-Briand og Jolenek må oppspores, det må være en jobb for Mamma til ADHD-gutt, som har gullande god erfaring med logging og overvåking. Og Mrs Dramy-Banderas bør også kunne bidra konstruktivt her gjennom sine kilder og sin første mann, som er en brukandes actionhelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ringe Antonio, vi er jo fremdeles gift selv om jeg bare har litt pause nå i jula.

Dessuten kan jeg med glede oversette det Maria sier, dersom det er ønskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg kan ringe Antonio, vi er jo fremdeles gift selv om jeg bare har litt pause nå i jula.

Dessuten kan jeg med glede oversette det Maria sier, dersom det er ønskelig!

Nå rallet Maria nettopp noe som hørtes ut som:

¡Ahí veo dos balas con armas de fuego! ¿Nos van a llevar? No pensé que era ilegal empujar el laúd de Noruega. ¡Dame más licor, rápido!

Hva kan det bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, sug lut skrev:

Nå rallet Maria nettopp noe som hørtes ut som:


¡Ahí veo dos balas con armas de fuego! ¿Nos van a llevar? No pensé que era ilegal empujar el laúd de Noruega. ¡Dame más licor, rápido!

Hva kan det bety?

Oi oi, hun ser noen med skytevåpen, og er redd de skal bli tauet inn. Hun trenger flere drinker også. Men det er noe som skurrer her, hun snakker rart. Kunstig grammatikk og merkelig setningsoppbygging. Er hun kanskje egentlig polsk, men har hatt spansk på videregående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Oi oi, hun ser noen med skytevåpen, og er redd de skal bli tauet inn. Hun trenger flere drinker også. Men det er noe som skurrer her, hun snakker rart. Kunstig grammatikk og merkelig setningsoppbygging. Er hun kanskje egentlig polsk, men har hatt spansk på videregående?

Og kanskje det er hun som gjør spansken til Google Translate sånn til vanlig? Det ville ikke forundre meg om hele greia er outsourca til et lavkostland.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Banderas skrev:

Oi oi, hun ser noen med skytevåpen, og er redd de skal bli tauet inn.

Er det carabinieri? Er det Ziva og Modesty? Jeg ligger litt kinkig til her nede i høyet, alt jeg ser er dame-Josef i cellulitthøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 15 

For å unngå misforståelser, har enkelte utsagn i denne luken blitt oversatt via Google translate. Julekalenderforfatteren fraskriver seg ethvert ansvar for hvordan dette påvirker handlingen. 

I en bil på vei til Trelleborg sitter to menn med kålfargede øyne. De snakker sammen, stemmene er ivrige. - Vi kommer til å bli rike! Har du sett hvor mange Hollywood-kjendiser som bruker ansiktsmasker laget av babyforhuder? Og de betaler hva som helst!! Og en hellig babyforhud er sikkert verdt det tidobbelte! 

Det kommer en strøm av grusomme forbannelser fra baksetet, der Jesusbarnet sitter fastspent i et (bakovervendt) sete. De to mennene korser seg og grøsser av den stygge språkbruken. De håper at den hellige forhuden ikke besudles av at Jesusbarnet har et så fryktelig ordforråd. 

På hovedkontoret i Swinoujscie sitter en gruppe dresskledde menn og diskuterer planene for legemiddelfirmaet Zranić. Den store norske julesatsningen på soppmiddelet Myconix hadde gått i vasken.

Likevel ser de lyst på framtiden. De har oppdaget et nytt marked hvor etterspørselen er stor. - Se her, på denne artikkelen om Kate Beckinsale! Og her er en om Sandra Bullock! Alle kjendisene vil kline inn fjeset sitt med babyforhuder! Og med den jevne tilgangen på småbarn fra det norske barnevernet, blir dette big bizniz! 

I mellomtiden har Modesty Blaise, Ziva og Mammaaa? fått truet barnevernsdamene til å fortelle sannheten om hva som er skjedd med Sug Lut. De forteller om det kriminelle nettverket de samarbeider med, og at etter det de forstår, pleier den polske mafiaen å kjøre til Sverige og ta ferjen fra Trelleborg til Swinoujscie i Polen.

Men hva som skjer med barna etterpå, vet de ikke så mye om. Et Jesusbarn er nok generelt mer verdt enn en vanlig unge fra Bryne, for eksempel. Men samtidig blir verdien kraftig redusert av at Jesusbarnet var så digert. Folk vil gjerne adoptere en liten og søt renslig gutt, det er et dårlig marked for monsterbabyer med gusten brunfarge i fjeset og en ordbruk som skremmer fanden på flatmark. 

Dibberne skjønner at nå må de handle raskt. De røsker bilnøklene fra den mellomste barnevernsdamen og hiver seg inn i SUV-en. Ziva legger ut et innlegg på DIB om at alle som vil ha Sug Lut tilbake på forumet må møte opp på Svinesund så fort som mulig. Like etter opprettes det en mengde tråder hvor det spørres om hva som lønner seg å kjøpe i Sverige. 

Men fra hele landet strømmer det på med damer som er klare for å redde Sug Lut. Men vil de rekke fram før ferga til Swinoujscie legger fra kai? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom Facebookgruppa har jeg fått ordnet leie av en buss. Den kom fra Hallingdal billag og kjører raka vegen via Voss Oslo Gøteborg Malmø og brua videre inn i kontinentet. Sjåføren er polsk og påstår han kan veien. Han er heller ikke underlagt regler om hviletid så her går det unna.

De damene som skal  med bussen må si fra så snart som mulig. Lekteren fungere som guide og reiseleder. Vi har reisesyketabletter og hvitvin til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sug lut skrev:

Jeg kjenner at jeg kommer til å slite lenge med at de tror jeg har forhud.

Mest sannsynlig har du det ikke nå lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Gjennom Facebookgruppa har jeg fått ordnet leie av en buss. Den kom fra Hallingdal billag og kjører raka vegen via Voss Oslo Gøteborg Malmø og brua videre inn i kontinentet. Sjåføren er polsk og påstår han kan veien. Han er heller ikke underlagt regler om hviletid så her går det unna.

De damene som skal  med bussen må si fra så snart som mulig. Lekteren fungere som guide og reiseleder. Vi har reisesyketabletter og hvitvin til alle.

Kan bussen hente alle oss som er strandet på flyplassen? Flyplassen snurrer så fort rundt nå at jeg tror ikke det er trygt for flyene å lette herfra. En buss hadde vært helt supert! Vi er klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jooooooda skrev:

Kan bussen hente alle oss som er strandet på flyplassen? Flyplassen snurrer så fort rundt nå at jeg tror ikke det er trygt for flyene å lette herfra. En buss hadde vært helt supert! Vi er klare!

Jepp. En sving innom Gardermoen er null stress. Peter som kjører bussen sier vi vil hente dere om en times tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Jepp. En sving innom Gardermoen er null stress. Peter som kjører bussen sier vi vil hente dere om en times tid. 

Takktakk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 16

Enkelte utsagn i denne luken er oversatt via Google translate. Julekalenderforfatteren fraskriver seg ethvert ansvar for hvordan dette påvirker handlingen. 

På Svinesund står barneverns-SUV-en, og snart kommer også bussen som lektor Doppler har 'lånt' fra Hallingdal Billag, fylt med kampklare dibbere fra hele landet.

Hellbillies dundrer fra stereoanlegget, og samtlige passasjerer har blitt rammet av kraftig pms. De er en tikkende bombe på hjul! 

Lektor Doppler, Miss Marple og Himmel&Hav har slått hjernene sine sammen og oppnådd en høyere bevissthet hvor deres kunnskap, deduksjonsevne og uendelige visdom strekkes til det ytterste. 

- Vi har sjekket fergetidene, og vi rekker en tur på Nordbysenteret med god margin! sier det trehjernede orakelet. 

- Hva med Systembolaget? ropes det fra bak i bussen. - Det holder hardt, men det skal gå, det også! Stemningen i bussen er på bristepunktet. 

Men det blir umiddelbart problemer i den svenske Tullen. - Tullerne er usikre på hvorvidt bussen er å anse som eksplosiv og dermed ulovlig å innføre i Sverige. 

Dette blir selvsagt løst raskt og kontant av en mengde småbarnsmødre med lang erfaring med å slå ned på tull i alle varianter, og bussen og Barneverns-SUV-en får passere. 

Snart ser de Nordbysenteret som en hildring i det fjerne. The Amazing Spidermamma teller opp kontantbeholdningen fra julegryteranet. Det er fortsatt en god slump igjen! De sender en vennlig tanke til de gavmilde giverne. - Tenk hvor glade de ville ha vært hvis de visste at pengene gikk til noen som virkelig trenger dem! jubler Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda. Alle nikker ettertenksomt og blir enige om å handle litt ekstra på Systembolaget for å feire.

 Men i bilen hvor Jesusbarnet sitter fastspent, er stemningen ikke så god. Mennene med de kålfargede øynene begynner å bli oppriktig bekymret av alle ukvemsordene som hagler fra baksetet. De har funnet fram Google translate og er rystet over at et lite barn kan ha et så rikt og grusomt ordforråd. Kan det være at det norske barnevernet har lurt dem og solgt dem en demonbaby? Hva er gjengs betaling for en demonbaby?  Spørsmålene spinner rundt bak de kålfargede øynene, men selv ikke på polske babyforum finner de svar på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gladfulle damene med ølbrillene har ikke så lett å få med seg hva som skjer rundt dem, og overser at det også smetter inn to kjekke menn med våpen og noen ukjente harrytasser på Nordby - kun én av dem legger merke til de tre tøsaktige damene i setene nærmest døra. "Det var kanskje litt skummelt å publisere denne avreisen på internett uten å logge hvem som leser den", sier Mamma til ADHD-gutt uforstyrrelig blidt og blir umiddelbart angrepet av den ene av dem, hennes private stalker-anonym, som følger henne grettent og nedlatende i tråd etter tråd uten at det ødelegger humøret til ADHD-mammaen. Den andre anonyme planlegger å emigrere til Polen fordi hun antar at de gir færre gaver til jul og det må på alle vis være sunnere enn 25-30 gaver for da har man misforstått jula. Hun tenker at om Polen i tillegg blir fritt for JesusLut kan hun nok trives der. Tredjemann sitter og furter over at ingen andre synes det er rart å være redd menn. De to ekstremt lekre mennene har stille og umerkelig inntatt baksetet og dratt hetta over nesa for å slippe å klås på før oppdraget deres er utført.
Kjernegruppa bestemmer seg for å ta ferja og ikke broa - det er taxfree ombord.

Meanwhile, in a Galaxy far, far away (JesusLut uten forhud sitter i baksetet på en 95-modell Ford Galaxy) bryter det ut en heftig diskusjon mellom Dame-Josef og Kål-Øynene. Hun høres ut såher:

Otrymaty, shcho khlopetsʹ pekla, shchob zatknutysya, tak shcho ya znaydu Ferdzhekayu!

Perma-fulle Google-Maria opplyser at det ikke gir mening på noe språk etter å ha forsøkt en tilbakeoversettelse, men om de mener "Få den ungen til å holde kjeft så vi finner ferjekaia" skal hun snarest legge det inn i Google Translates algoritmer.

Det høres altså ut som de er på vei mot samme ferjekai - vil vi få en gisselutveksling i beste kaldkrigsstil? Anonyme blindpassasjerer mot den hellige Lut? Følg med i neste episode!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at jeg sitter her og drikker igjen, for etter arbeidshelg, med påfølgende to hverdager fri, så er det akkurat nå fredagskveld i Casa Banderas.

Dessuten hadde tråden falt helt ned til tredje side, så med dette er den der den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen-Annie påpeker at det er synd å drikke, at det er synd på barna dine for de blir redde når mamma drikker, og dessuten at kvinnens plass er i hjemmet og da ikke nede i rødvinen.
Annie-på-bussen slår Kristen-Annie i hodet med vann-til-vin. Mamma-til-3-jenter lurer på om Jesus gikk på taxfree for å få det til. Himmel og Hav påpeker klokt at grensen mellom Israel og Egypt på Jesu tid var dårligere bemannet enn XXL på en julelørdag, og dessuten er det etymologisk slik at vann og vin egentlig er det samme. Kompleks-Annie går i rugg i hjørnet og spyr ut en lang harang om folk som bruker vanskelige ord som ikke finnes. Annie-på-bussen slår Kompleks-Annie i hodet med ei hel ei, ei halv ei på to. Mrs Riddick melder alle til Ann Christin, men til ingen nytte, siden Ann Christin henger på Spar Kjøp i Mjøndalen og håper på mer action. Og bussen ruller videre mot ferja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har ungene i Mjøndalen blitt så dyktig i polsk på så kort tid? Mistet de kålfargede øynene kassettsamlingen sin i kidnappingsstuntet? Flere ganger under mannens julegaveshopping i helgen hørte jeg tilsynelatende en julete melodi. Han klarte som vanlig ikke å finne en eneste julegave på egenhånd og var derfor på tråden rett som det var. Sangen låt sånn her:

Bóg się rodzi, moc truchleje,
Pan niebiosów obnażony!
Ogień krzepnie, blask ciemnieje,
Ma granice Nieskończony.
Wzgardzony, okryty chwałą,
Śmiertelny Król nad wiekami!
A Słowo Ciałem się stało
I mieszkało między nami.

Cóż masz niebo nad ziemiany?
Bóg porzucił szczęście swoje,
Wszedł między lud ukochany,
Dzieląc z nim trudy i znoje.
Niemało cierpiał, niemało,
Żeśmy byli winni sami,
A Słowo...
...

Jeg tror vi trenger dyktige dibbere til å infiltrere barnehage- og barneskolemiljøene i området her. Fra egen barndom husker jeg godt hvordan kassettkoffertene var merket med både navn og adresse, og her tror jeg vi kan finne viktige ledetråder til julemysteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg ville bare si at jeg sitter her og drikker igjen, for etter arbeidshelg, med påfølgende to hverdager fri, så er det akkurat nå fredagskveld i Casa Banderas.

Dessuten hadde tråden falt helt ned til tredje side, så med dette er den der den skal være.

Tredje side? Virkelig? Her er det noe rart på gang! Jeg tror det må være en konspirasjon. Jeg klarer ikke helt sånn på stående fot å komme på en troverdig teori på hvordan barnevernet og de kåløyefargede ploske JesusLutkjøperne har klart å dempe oss helt ned til tredje side. Det må være en eller annen form for sensur. Jeg melder herved barnevernsdamene og kålhuene til Ann Christin for bruddd på ett eller annet. Ann Christin, kan du komme tilbake nå, det skjer ike noe mer i Mjøndalen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jooooooda skrev:

Tredje side? Virkelig? Her er det noe rart på gang! Jeg tror det må være en konspirasjon. Jeg klarer ikke helt sånn på stående fot å komme på en troverdig teori på hvordan barnevernet og de kåløyefargede ploske JesusLutkjøperne har klart å dempe oss helt ned til tredje side. Det må være en eller annen form for sensur. Jeg melder herved barnevernsdamene og kålhuene til Ann Christin for bruddd på ett eller annet. Ann Christin, kan du komme tilbake nå, det skjer ike noe mer i Mjøndalen i kveld.

Tredje side, I swear to Gaaad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jooooooda skrev:

Tredje side? Virkelig? Her er det noe rart på gang! Jeg tror det må være en konspirasjon. Jeg klarer ikke helt sånn på stående fot å komme på en troverdig teori på hvordan barnevernet og de kåløyefargede ploske JesusLutkjøperne har klart å dempe oss helt ned til tredje side. Det må være en eller annen form for sensur. Jeg melder herved barnevernsdamene og kålhuene til Ann Christin for bruddd på ett eller annet. Ann Christin, kan du komme tilbake nå, det skjer ike noe mer i Mjøndalen i kveld.

Det skjer ALDRI noe i Mjøndalen. Det er Mjøndalens essens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mammaaaa? skrev:

Hvordan har ungene i Mjøndalen blitt så dyktig i polsk på så kort tid? Mistet de kålfargede øynene kassettsamlingen sin i kidnappingsstuntet? Flere ganger under mannens julegaveshopping i helgen hørte jeg tilsynelatende en julete melodi. Han klarte som vanlig ikke å finne en eneste julegave på egenhånd og var derfor på tråden rett som det var. Sangen låt sånn her:

Bóg się rodzi, moc truchleje,
Pan niebiosów obnażony!
Ogień krzepnie, blask ciemnieje,
Ma granice Nieskończony.
Wzgardzony, okryty chwałą,
Śmiertelny Król nad wiekami!
A Słowo Ciałem się stało
I mieszkało między nami.

Cóż masz niebo nad ziemiany?
Bóg porzucił szczęście swoje,
Wszedł między lud ukochany,
Dzieląc z nim trudy i znoje.
Niemało cierpiał, niemało,
Żeśmy byli winni sami,
A Słowo...
...

Jeg tror vi trenger dyktige dibbere til å infiltrere barnehage- og barneskolemiljøene i området her. Fra egen barndom husker jeg godt hvordan kassettkoffertene var merket med både navn og adresse, og her tror jeg vi kan finne viktige ledetråder til julemysteriet.

Men det er vakkert, da:

Hva er himmelen din over jorden?
Gud har gitt opp sin lykke,
Han kom inn blant de elskede folk,
Ved å dele vanskeligheter og motgang med ham.
Han led mye, ikke litt,
Vi var skyldige i oss selv,
Og Ordet ...

Jeg tenker at nest siste linje må forstås som en blatant innrømmelse av medvirkning til kidnapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...