Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

4 timer siden, oslofrk skrev:

Det er et svare strev å lese denne julekalenderen på offentlig transport ute å

a) tisse på seg (knipeøvelsene har åpenbart ingenting å stille opp med mot julekalenderhikst)

b) sprute fancy takeawaysmoothie utover både seg selv og andre 🙄

c) hikste ukontrollert så tårene renner!

Jeg melder meg med andre ord frivillig som barn! 

 

33 minutter siden, jooooooda skrev:

Høres bra ut. Da har vi en som griser smoothie overalt, en som snakker om tiss, bæsj og promp, også meg som tyter og maser i et kjør, uten stopp. Det kan dere vel se for dere, jeg pleier jo bruke sånn ca fire sider her inne p å si halvannen setning... 

 

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiste muffins til frokost i dag. Den var verken hjemmlagd eller sukkerfri så melder meg også frivillig som barn. Har tydeligvis ingen impulskontroll.

Anonymkode: 8f948...fe8

Lektor Doppler insisterer på å holde en forelesning om barnekorstogene før dere legger i vei. På nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, jooooooda skrev:

Høres bra ut. Da har vi en som griser smoothie overalt, en som snakker om tiss, bæsj og promp, også meg som tyter og maser i et kjør, uten stopp. Det kan dere vel se for dere, jeg pleier jo bruke sånn ca fire sider her inne p å si halvannen setning... 

Da bidrar jeg med «neeeeei!» «gjøre sjøl!» og lillesøskenklassikeren «jeg også!». Sistnevnte gjerne etterfulgt av «det var ikke meg!». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, gale damen skrev:

Etter noe overveielse kommer jeg frem til at Blafrende Biffgardinspøkelse blir for tungvint, teit eller ikke.
For øvrig tror jeg ikke så mye på at det var en tid der alt var vel i Dib-riket, verken med eller uten Dr.Yppert.

Søppelsekker og sprit har jeg da pakket i nødbagen. Ligger mellom kaffen og en pent utskåret nunchaku, så om det er Dr.Yppert og en samling ekle hår i den skumle bilen, så skal han bare passe seg! Bakrusen etter grevlingfylla har jo begynt å avta, og vi har da begynt på nytt med fylling av både det ene og det andre, så jeg for min del er i storform! 
Klar for kamp!

Snerpeannie kan ta seg en bolle! Hun kan naturligvis putte den akkurat der hun vil.

Amandine - kan jeg få oppskriften på spriten din? Håndspritlikør på ramsløk og hyllebær er en ypperlig julegave til dem jeg måtte ha uteglemt fra listen min.

Jeg har jo så vidt begynt å komme meg etter lørdagens rødvin, og jaggø er det ikke snart helg igjen.

 

5 timer siden, jooooooda skrev:

 

Hvordan går det med deg Luten? Rakk du å raske med deg nødsekken? Så lenge du har bananer og vaskekluter klarer du deg nok til vi kommer og redder deg!

Har Lekteren noen gode ideer til redningsaksjonen? Jeg tror det er best vi går undercover, og at vi angriper fra så mange vinkler som mulig!  De barnevernsdamene må jo være gale, siden de tror at Luten faktisk er et barn, så Gale Damen passer sikkert godt inn der. Gale Damen, kan du søke jobb i Lutenfjernet? 

Så trenger vi noen som kan spille en stor barneflokk,  så barnslige som vi er i disse juletider burde ikke det være noe problem... Jeg melder meg frivillig som unge, hvem vil være med meg? Også må vi ha en uansvarlig alenemor, som denne barneflokken kan fjernes fra. Fru Banderas/Dramy, tar du på deg den oppgaven? Du har jo helt tydelig minst to personligheter, så helt psykisk stabil kan du vel ikke være? Og med de antrekkene du viser fram ser jeg for meg en noe utsvevende livsstil, som ikke kan være bra for unger. Du kan få fortsette med tampongfyllla, da blir det ekstra troverdig. Det eneste som er veldig viktig er at alle vi ungene får en stor porsjon med rømmegrøt, så vi klarer å rømme når vi har blitt fjernet. Forhåpentligvis treffer vi Luten på vår vei, og kan ta henne med på flukten.

Hvis barneflokken ikke finner Luten kan det hende Gale Damen finner ut hvor hun er, i så fall trenger vi en erfaren tyv, så vi kan stjele henne tilbake, kanskje vi kan få en Sint Naken Luttyv?

Mens vi holder på med dette bør noen søke jobb som fosterforeldre, sånn at de kan fange opp Luten hvis vi mislykkes.  De vordende fosterforeldrene må forvente å fordømmes av åttogtjue Annier som er meget forarget over at noen kan finne på å ville tjene penger på den måten. De stakkars barna trenger noen som bryr seg om dem, ikke noen som et ute etter penger. De må også lese seg gjennom ti-tolv støttende Annier, med hvert sitt regnestykke som på ulike vis demonstrerer at fosterhjem er, økonomisk sett, et tapsprosjekt. Og de må tåle tre-fire foreldre som har mistet barn til barnevernet, som er indignert fordi fosterforeldrene heller burde lage sine egne unger,  istedenfor for kjøpe dem fra barnefjernet. Alle vet jo at barnefjernet stjeler unger fra gode foreldre, for å selge dem til udugelige fosterforeldre.

 

Hvis jeg hadde hatt Barnefjernet på snap, og de hadde sett de siste MyStoriesene mine på Snap, så hadde min utsvevende livsstil blitt avsluttet som ved lyden til en diger hagesaks som klipper over en bunt tulipaner.

Forresten, om noen vil ha meg på snap - send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også bidra som barn her. Jeg gidder aldri å høre på hva noen sier, god på å lage kaos og bråk, og nekter å høre på autoriteter. Men kan bestikkes med sjokolade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt oppgradert fra Lektor til Lekter er jeg klar til innsats. 

1. Vi må ha Facebookgruppe. Jepp. Sånn at vi får publisitet om saken. Jeg tror nemlig at Luten er tatt av det Italienske carabineri og ikke barnefjernet. 

2. Vi må ha vipps sånn at vi får inne noe penger til redningsaksjon. Pengene får vi fra medlemmene i punkt 1.

3. Vi tenger kontakt med en tidligere torpedo som nå driver sikkerhetsbyrå sånn at vi kan bruke pengene fra punkt 1 og 2 til å få Luten trygt ut av Italia. 

Andre tiltak som vurderes fortløpende

Blogg

Snap

Imstagram

VG TV, men det er bare om man blir skikkelig  opprådd og ikke får ønsket oppmerksomhet på Snap.

 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Etter å ha blitt oppgradert fra Lektor til Lekter er jeg klar til innsats. 

1. Vi må ha Facebookgruppe. Jepp. Sånn at vi får publisitet om saken. Jeg tror nemlig at Luten er tatt av det Italienske carabineri og ikke barnefjernet. 

2. Vi må ha vipps sånn at vi får inne noe penger til redningsaksjon. Pengene får vi fra medlemmene i punkt 1.

3. Vi tenger kontakt med en tidligere torpedo som nå driver sikkerhetsbyrå sånn at vi kan bruke pengene fra punkt 1 og 2 til å få Luten trygt ut av Italia. 

Andre tiltak som vurderes fortløpende

Blogg

Snap

Imstagram

VG TV, men det er bare om man blir skikkelig  opprådd og ikke får ønsket oppmerksomhet på Snap.

 

He, he, lekter tur og med. Den autocorecten kan være litt gøyal. Det verste er at jeg måtte bla bakover for å se om det var meg. Tenke seg til å ikke vite hva man selv skriver. Nå får jeg vel alle norsklærervannaneAnniene på nakken!  Hvis jeg skriver bloggen, med autocorecten på og dysleksien i bakhånd, så kan vi bruke Annienes norskengasjement til å få nok klikk til at vi tjener masse reklamepenger som vi kan bruke til sikerhetstorpedoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknad på stilling som torpedo

Har ikke veldig mye erfaring enda, men jeg skal om ikke lenge torpedere naboen som remjer no' helt forjævlig med karakoe døgnet rundt. Har studert ulike torpederingsmetoder gjennom 5 sesonger av SOA og anser meg selv som utlært om 2 sesonger.

Kan skilte med ferdigheter innen glutenfri bakst, et nylig utført massemord på hybelkaniner, samt et rykte som den mørkeste hardbarkede kaffekokeren i mils avstand. Selv de røffeste mekanikerne i området her, de som fortsatt røyker rød 3 rullings og drikker kaffen fra kanna hvor flakene flyter, rynker øyebryna når de tar en slurk. Naboungen synes dessuten jeg er streng!

Har et tre år langt hull i cv hvor jeg var hjemme med egne barn, men sier bare jeg lå på sofaen eller no', no' som ikke vekker oppsikt.

Stiller gjerne til intervju på kort varsel. Gleder meg til å høre fra dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mitt misjonsfangenskap roper jeg ut i svart-senker-morgenen-seg-mørket: Ansett Mammaaa? i lovens navn! Hun er superkvalifisert og kan også handle av egeninteresse: om hun medbringer karaokemesterne og dumper dem på misjonsmarkene her i bygdeAgder med "Sex me up", "Sex machine", "Muggene er megasvære" og "Highway to hell" tenker jeg at det distraherer lutnapperne så voldsomt at Mammaaaaaa? utkledd som Lucia sammen med råtassene i barnekorstoget kan gjennomføre et raid ikke ulikt Entebbe og få meg ut herfra. Det haster, kreftene svinner, jeg vil ha kaffe og lussekatter! Mulig dere må slepe meg hjem på Lekteren.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mammaaaa? skrev:

Søknad på stilling som torpedo

Har ikke veldig mye erfaring enda, men jeg skal om ikke lenge torpedere naboen som remjer no' helt forjævlig med karakoe døgnet rundt. Har studert ulike torpederingsmetoder gjennom 5 sesonger av SOA og anser meg selv som utlært om 2 sesonger.

Kan skilte med ferdigheter innen glutenfri bakst, et nylig utført massemord på hybelkaniner, samt et rykte som den mørkeste hardbarkede kaffekokeren i mils avstand. Selv de røffeste mekanikerne i området her, de som fortsatt røyker rød 3 rullings og drikker kaffen fra kanna hvor flakene flyter, rynker øyebryna når de tar en slurk. Naboungen synes dessuten jeg er streng!

Har et tre år langt hull i cv hvor jeg var hjemme med egne barn, men sier bare jeg lå på sofaen eller no', no' som ikke vekker oppsikt.

Stiller gjerne til intervju på kort varsel. Gleder meg til å høre fra dere. 

Det var en knakende god søknad, for om min teori om itaiensk carabineri holder stand, så er du akkurat den vi trenger. Alle vet at italienske menn er noen store mammagutter og en litt streng mamma med draget på espresso bør kunne løse oppdraget uten alt for mye styr. Om du i tillegg kan kaste på noen glutenfrie biscotti så er vi tett ved mål. Jeg er veldig for selvstudier og videolæring er det nyeste hotte nå. Ang hull i CVen så anbefaler jeg deg heller å hentyde til at du satt inne uten at du sier det rett ut, for man vil jo ikke lyve. 

Jeg oppdaterer Facebookgruppen og oppretter en Spleis. "Redda Luten -død eller levande" Uttales med svensk aksent og nostalgisk undertone. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Det var en knakende god søknad, for om min teori om itaiensk carabineri holder stand, så er du akkurat den vi trenger. Alle vet at italienske menn er noen store mammagutter og en litt streng mamma med draget på espresso bør kunne løse oppdraget uten alt for mye styr. Om du i tillegg kan kaste på noen glutenfrie biscotti så er vi tett ved mål. Jeg er veldig for selvstudier og videolæring er det nyeste hotte nå. Ang hull i CVen så anbefaler jeg deg heller å hentyde til at du satt inne uten at du sier det rett ut, for man vil jo ikke lyve. 

Jeg oppdaterer Facebookgruppen og oppretter en Spleis. "Redda Luten -død eller levande" Uttales med svensk aksent og nostalgisk undertone. 

Du och jag, Joppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 13. 

Er det noen som ser her? sier anonym bruker 1. Vi har mistet et Jesusbarn, og nå aner vi ikke hvor det har blitt av! 

- Anonym bruker 2 føler at det ligger et Jesusbarn under senga, sammen med tre enslige sokker, en halvspist lussekatt og og en viss Trygve fra Lørenskog. - Sjallabais, ladies! vinker Trygve. 

Anonym bruker 1 innser at en detalj må nevnes for å få seriøse svar og forteller motstrebende at Jesusbarnet ble hentet av barnevernet. 

Anonym bruker 3 lurer på om det var safran eller gurkemeie i den halvspiste lussekatten under senga. For hvis det var gurkemeie, er det ikke rart at barnevernet tok affære og reddet det stakkars barnet fra vanskjøtsel. 

Anonym bruker 4 sliter litt med å få inn noen signaler. Mostly Harmless spør om hun har noe brennevin hun kan lukte på for å få i gang synene. Heldigvis har anonym bruker 4 masse brennevin rett i nærheten, og etter kort tid strømmer signalene inn. - Jeg seeeer, jeg seeeer... sier anonym bruker 4 dramatisk. - Jeg ser mennesker... de har kålfargede øyne....jeg ser noen strenge damer.... De holder på med - hva er det? Jeg synes det ser ut som om de skal selge noe? Jeg skjønner ikke hva de sier, men det ser ut som om det prutes heftig....vent litt! Nå tar de med kåløynene fram noe... det ser ut som en verdikupong? '100 kr avslag på Sparkjøp' står det. De strenge damene trekker på skuldrene og tar imot. Tro hva de betalte for? Signalene blir svakereeeee...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 13. 

Er det noen som ser her? sier anonym bruker 1. Vi har mistet et Jesusbarn, og nå aner vi ikke hvor det har blitt av! 

- Anonym bruker 2 føler at det ligger et Jesusbarn under senga, sammen med tre enslige sokker, en halvspist lussekatt og og en viss Trygve fra Lørenskog. - Sjallabais, ladies! vinker Trygve. 

Anonym bruker 1 innser at en detalj må nevnes for å få seriøse svar og forteller motstrebende at Jesusbarnet ble hentet av barnevernet. 

Anonym bruker 3 lurer på om det var safran eller gurkemeie i den halvspiste lussekatten under senga. For hvis det var gurkemeie, er det ikke rart at barnevernet tok affære og reddet det stakkars barnet fra vanskjøtsel. 

Anonym bruker 4 sliter litt med å få inn noen signaler. Mostly Harmless spør om hun har noe brennevin hun kan lukte på for å få i gang synene. Heldigvis har anonym bruker 4 masse brennevin rett i nærheten, og etter kort tid strømmer signalene inn. - Jeg seeeer, jeg seeeer... sier anonym bruker 4 dramatisk. - Jeg ser mennesker... de har kålfargede øyne....jeg ser noen strenge damer.... De holder på med - hva er det? Jeg synes det ser ut som om de skal selge noe? Jeg skjønner ikke hva de sier, men det ser ut som om det prutes heftig....vent litt! Nå tar de med kåløynene fram noe... det ser ut som en verdikupong? '100 kr avslag på Sparkjøp' står det. De strenge damene trekker på skuldrene og tar imot. Tro hva de betalte for? Signalene blir svakereeeee...

 

Jeg har riktignok hengt her inne en goood stund, men likevel lurer jeg på hvem denne Trygve fra Lørenskog er?? 

Dessuten lurer jeg på om de kålfargeøynede pruter på juleribbe eller muligens truser, det være seg sebra- eller same- 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, MrsGrey skrev:

Jeg har riktignok hengt her inne en goood stund, men likevel lurer jeg på hvem denne Trygve fra Lørenskog er?? 

Dessuten lurer jeg på om de kålfargeøynede pruter på juleribbe eller muligens truser, det være seg sebra- eller same- 😊

Trygve er en dameglad type som alltid er på jakt etter oppmerksomhet og nye erobringer. Han må være med i kalenderen hver gang noen har hatt et 'eventyr' av noe slag, men han presser seg fram innimellom ellers også. 

Kanskje dagens luke ble litt for kryptisk? Det er liksom så tydelig i mitt hode, men det er kanskje ikke så lett når dere ikke er inni der (eller - håper jeg i hvert fall - hva er virkelig??  Og hva er Dib? Er alt inni mitt hode??!)

Hvem var de strenge damene? Og hvor kommer de fra, de som har kålfargede øyne? 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Kanskje dagens luke ble litt for kryptisk? Det er liksom så tydelig i mitt hode, men det er kanskje ikke så lett når dere ikke er inni der (eller - håper jeg i hvert fall - hva er virkelig??  Og hva er Dib? Er alt inni mitt hode??!)

Egentlig er det du som står bak alle brukere med nick OG alle Annier her. Du bare logger inn og ut konstant. Akkurat nå er du logget inn som Mrs. Dramy, men snart logger du inn som en annen.

 

15 timer siden, Mammaaaa? skrev:

Søknad på stilling som torpedo!

Har et tre år langt hull i cv hvor jeg var hjemme med egne barn, men sier bare jeg lå på sofaen eller no', no' som ikke vekker oppsikt.

 

Har du gått på Livets Harde Skole? Det trumfer all annen utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Trygve er forresten ikke hentet fra Dib. Han er et produkt av min underlige fantasi. 

Aha 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, the amazing spidermamma skrev:

Trygve er en dameglad type som alltid er på jakt etter oppmerksomhet og nye erobringer. Han må være med i kalenderen hver gang noen har hatt et 'eventyr' av noe slag, men han presser seg fram innimellom ellers også. 

Kanskje dagens luke ble litt for kryptisk? Det er liksom så tydelig i mitt hode, men det er kanskje ikke så lett når dere ikke er inni der (eller - håper jeg i hvert fall - hva er virkelig??  Og hva er Dib? Er alt inni mitt hode??!)

Hvem var de strenge damene? Og hvor kommer de fra, de som har kålfargede øyne? 

Jeg skulle gjerne hatt en sightseeing inni hodet ditt Spidermamma,  tror det kunne vært fantastisk! Ser for meg hele dib gjengen traske rundt gjennom nervebanene på leting etter spor, JesusLuten, Trygve,  Kålfargede øyne, div truser og nødsekker. Litt sånn brødrene Dahl møter Trond Viggo (for de som er gamle nok til å huske Trond Viggo når han bevegde seg gjennom kroppen og bl.a. hev rundt på sædceller). Lurer på hvor mange uforutsette hendelser vi hadde kommet ut for i Spidermammahodet? Har du noen spektralsteiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg skulle ønske jeg faktisk kjente en Trygve fra Lørenskog som jeg kunne vist dette til.

Ellers må jo en fantastisk sjekkereplikk om du skal ha'rei no' være å gli opp til noen og purre innsmigrende "ååå, Trygve, kan jeg få se på spektralsteinene dine?".

 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg kjenner at jeg skulle ønske jeg faktisk kjente en Trygve fra Lørenskog som jeg kunne vist dette til.

Ellers må jo en fantastisk sjekkereplikk om du skal ha'rei no' være å gli opp til noen og purre innsmigrende "ååå, Trygve, kan jeg få se på spektralsteinene dine?".

 

Jeg kjente i sin tid en Trygve fra Koppervikdalen. Hata den mannen as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Aaaaaah pølse!

Kjenner jeg blir irritert igjen nå som jeg tenker på den dusten.

Kan Trygde piskes i neste luke, please, Spidermamma? Jeg melder meg som pisker.

Jeg betaler gjerne for å piske.

Regner med at den ganske skrapte kassa vår har godt av litt kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mrs. Dramy skrev:

Kjenner jeg blir irritert igjen nå som jeg tenker på den dusten.

Kan Trygde piskes i neste luke, please, Spidermamma? Jeg melder meg som pisker.

Jeg betaler gjerne for å piske.

Regner med at den ganske skrapte kassa vår har godt av litt kontanter.

Trygdepisking, er det når dibbere nekter å prøve ut medisiner og heller vil ha trygd, og deretter ikke får trygd og føler seg krenket og trygdepisket?

Eller tror du Trygve ønsker å betale for å piskes i sebratruse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har søkt asyl i Polen. Jeg ble fraktet over grensen i natt dopet til gjellene og tollklarert som Reborn-dukke. Hvor er redningsaksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...