Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke dette litt brannfarlig? 
Pent, men brannfarlig? Særlig den pepperkakemannen ser ut til å være av papp, just sayin.... 

(10 poenger til poden for utførelse :D    )

Anonymkode: 941a1...543

Ække orntli lysfat fra helvete uten litt ild. Den pepperkakemannen ligger tynt an på dommens dag, som i år faller på fjerde søndag i advent.

Han burde egentlig luktet lunta med enden(e) så nær, men han er vel bare en pappskalle, stakkar. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg som ikke forstår denne julekalenderen? Dere prater jo bare rundt hverandre?

Anonymkode: 99afa...fc2

Vas, fjas, fant og tanteri. Julekalendertrådene er de eneste trådene her som ikke sporer radikalt av og ender med at noen gråter. 
 

Anonymkode: 941a1...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mostly Harmless skrev:

Ække orntli lysfat fra helvete ute litt ild. Den pepperkakemannen ligger tynt an på dommens dag som i år kommer fjerde søndag i advent. 

Takk, nå lo jeg faktisk høyt her😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
3 timer siden, jooooooda skrev:

I likhet med Sug Lut finner jeg dette spørsmålet vanskelig å svare på. Har grublet lenge. Så slo det meg, hva om julekalenderen egentlig ikke finnes? Tenk om den egentlig bare er VR?  Dere har vel sett matrix? 

Liker slike svar, de minner meg om, muligens vi egentlig ikke finnes. Verden kan bedra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stikker hodet frem og lurer på om Luten må redusere svibelen sin. Eller om det bare er på våren det spirer for godt hos henne. For å røpe at jeg har vært her lengre enn jeg egentlig vil inrømme for meg selv. Før i tiden med nick og og annen profil.  Fant noen gang mannen til Sug Lut ut hva som skjedde med boken? Er det greit med en tråd der det miges på undulater. Klarer Lektor Doppler å google frem tråden der det går hardt utover undulater og bøker( jeg klarer det ikke). Lå jeg virkelig med en  gift mann for første gang romjulen 2012? Var krangle et bedre forum. 

 

Er jeg virkelig så oppmersomhetsyk at jeg referer eld gamle tråder.

Og hvorfor har jeg eksamen jeg som fullførte en bachelorgrad for 5 år siden med særdeles dårlig snitt og hater å studere. 

Anonymkode: 8f948...fe8

Nå er visst jeg for ny. Bøyer meg i støvet for en ekte veteran, mens jeg febrilsk leter etter utløsersnoren til fallskjermen. 

Bok?

Undulater?

 

Kanskje det er den tråden som er den teksten vi må sende gjennom Google translate? Undulater er vel fjerne slektninger av kjøttmeis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luten og Doopler var veteraner når jeg meldte meg inn her. Siste 3 åra har jeg sneket nesten uten å skrive, men i år har jeg eksamen utrolig hvor spennnende dette forumet blir når eksamen truer. Jooda så satser på at jeg snart gjemmer meg igjen.

Anonymkode: 8f948...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Fant den det var å google sug lut og smoothie.  I stedet for å søke på forumet.

Anonymkode: 8f948...fe8

Hjelpemeg,  jeg er visst gammel nok, men hadde rett og slett klart å glemme hele denne tråden. Er det virkelig mulig å glemme noe sånt? Tror kanskje jeg må ta meg en tur til legen å sjekke hukommelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 8.

Anonym bruker spør erfarne dibbere om råd: Er det noen som ser her? Vi har vært heldige og kommet over noen penger, men nå har vi dessverre forlagt dem, og ingen kan huske hvor. 

Anonym bruker 1 sier at hun tydelig ser at månen står i øst og Jupiter er på vei i bane gjennom Lillebjørn, på vei mot Orions belte. Gulltopp og Lillebjørn forstår nå at det hun trodde var luft i magen faktisk var en hel gassplanet og kjenner seg litt uggen. 

Anonym bruker 2 ser at det ligger hårspenner, tre enslige sokker og en viss Trygve fra Lørenskog under senga. -Tittei ladies! vinker Trygve fra Lørenskog. 

Anonym bruker 3 trenger litt mer å gå på for å sparke i gang den sjette sansen. Er det noe hun kan gjøre for å trigge kontakten med åndeverdenen? 

Joooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooda foreslår at hun kan lukte på litt ribbesvor. Til alt hell er ribba i hus, og den klarsynte får raskt inn signaler. - Jeg ser.. jeg ser - å hjelpe meg!

- Jeg ser et merkelig slagsmål utenfor Home and Cottage på Alnabru! Jeg ser Josef, Maria, et abnormt stort Jesusbarn OG et esel i et vilt kaos. Armer og bein fyker til alle kanter! Hva er det de roper? Josef vræler at shabby chic er skikkelig Harry! Maria biter ham i armen mens hun knuser en Kahler -vase i hodet på ham! Og Jesusbarnet skriver ASSHOLE med store, hvite bokstaver av tre! Og nå går de vise menn til angrep, sammen med eselet! De roper at kjortelen til Josef ser ut som en tunika!?

Ånei, jeg skulle virkelig ønske at man kunne velge hva man kan se, for av og til får man fram de grusomste syner! 

The Amazing Spidermamma husker plutselig litt mer av det som skjedde. Etter at fluktbilen hadde punktert, hadde de løpt inn i nærmeste butikk for å gjemme seg for politiet. Dessverre var butikken et minefelt av kontroversielle dib-temaer, så det varte ikke lenge før krangelen var i full gang. 

Et pistolskudd avbryter den ville slåsskampen. - Det er bare meg, sier Deterbaremeg. Nå må vi ikke tiltrekke oss oppmerksomhet! Husk at vi har en julekalender å redde! 

Visste jeg hadde en gyldig grunn for å gjøre absolutt intet her på lørdagskvelden! 

I den anledning, hva hjelper mot planet i magen? Min mor sverger til ingefær for ethvert problem, men tar gjerne imot andre råd og tips. Skal helst ikke være noe som virker altfor kjapt, siden jeg nå har mulighet til å sikre meg sykemelding gjennom hele julen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gulltopp&Lillebjørn skrev:

Visste jeg hadde en gyldig grunn for å gjøre absolutt intet her på lørdagskvelden! 

I den anledning, hva hjelper mot planet i magen? Min mor sverger til ingefær for ethvert problem, men tar gjerne imot andre råd og tips. Skal helst ikke være noe som virker altfor kjapt, siden jeg nå har mulighet til å sikre meg sykemelding gjennom hele julen. 

Min mor sverger til et glass varm rødvin med litt sukker. Det er en forholdsvis behagelig kur uten alt for stor virkning om man holder seg til ett glass.

Fotmassasje kan også gjøre underverker. I alle fall for humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Giss skrev:

Min mor sverger til et glass varm rødvin med litt sukker. Det er en forholdsvis behagelig kur uten alt for stor virkning om man holder seg til ett glass.

Fotmassasje kan også gjøre underverker. I alle fall for humøret.

Rødvin hjelper mot planet-invasjon? Notert. Frem med flaska! Jupiter er den største planeten, så jeg tar 3-4 glass for sikkerhetsskyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gulltopp&Lillebjørn skrev:

Rødvin hjelper mot planet-invasjon? Notert. Frem med flaska! Jupiter er den største planeten, så jeg tar 3-4 glass for sikkerhetsskyld. 

Selvsagt! Rødvin hjelper mot alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsGrey

Rødvin hjelper mot det meste! For å være sikker på å bli sykemeldt ut jula, hadde jeg kjørt 96 brent på poteter fra Toten. Så sant du ikke går på lav-karbo da... I så fall bør du holde deg til rødvinen. 

Forøvrig gleder jeg meg til (h)julebord til helga! Forslag til antrekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luke 9. 

- Men herregud, hva slags mødre er dere egentlig, da?! Ann Christin står fortsatt med armene i kors og ser morskt på dem. Julegryteran! Fluktbiler som brenner! Slagsmål! Pistoler! Alt iført julespill-kostymer! Så mange mødre, og INGEN har tatt med skift? Hva slags mødre er det som ikke husker på skiftetøy?? 

Anonym bruker 1 sender straks inn en bekymringsmelding til barnevernet. Her er det mange barn som kan ha vokst opp med våte sokker og ketsjup nedover brystet. 

- De hadde sikkert ikke ull innerst heller! kjefter anonym bruker 2. 

- Men vi ville jo ikke bli gjenkjent! innvender mrs Grey. - Eh. Hørt om 'anonymknappen', eller? fnyser Kira. 

Minnieeropptatt husker hvordan de kom seg på beina i en fart, fikset litt på makeupen (alle hadde fått låne rikelig med brunkrem fra Gale Damen for at de skulle se mest mulig ut som om de kom fra Midtøsten) og prøvde å likne en helt alminnelig østkantfamilie på julehandel. 

Mamma-til-tre-jenter tok en opptelling og fant fort ut at det var én som manglet. Mammaen til Nurket hadde forsvunnet! 

- Var det ikke hun som var inni eselet? trodde Pæddan. - Nei. Her er miss Marple og Stjerna! ropte det fra eselrompa. 

Pengetreet var ikke i tvil. Det var bare ett sted Mammaen til Nurket kunne befinne seg... 

Og ganske riktig. Der, mellom de fristende hyllene på Vinmonopolet fant de Mammaen til Nurket med armene fulle av prosecco. Ziva rasket med seg en shivas regal. AmaNdine valgte seg en fin cognac. Sug lut klinket til med en Fernet Branca. Fru Banderas fant seg en spennende slivovitsj. FrkNilsen grabbet med seg tre flasker rødvin. 

Alle var enige om at julekalenderen kom til å nyte godt av at de som var med i den 'kom i godt humør ', og at det absolutt var innafor å bruke litt av pengene på velferdstiltak. 

De praiet en maxitaxi og fortsatte flukten. Men en sort firehjulstrekker fulgte etter dem... 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MrsGrey skrev:

Rødvin hjelper mot det meste! For å være sikker på å bli sykemeldt ut jula, hadde jeg kjørt 96 brent på poteter fra Toten. Så sant du ikke går på lav-karbo da... I så fall bør du holde deg til rødvinen. 

Forøvrig gleder jeg meg til (h)julebord til helga! Forslag til antrekk? 

Du kan hvertfall ikke gå uten sebratrusa. Sametrusa blir nok litt for heit på julebord... Du kan forresten ha den i nødveska, sammen med branninstruksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julespill som ransform er sååå 2017,  uttaler David Tosca.

Jylespukk, sukker en anonym henført og ser ikke ut til å bry seg om at autokorrekturen tar henne i toern uten å be om eksplisitt samtykke.

Jylespikk i blackface er kulturell appropriasjon, hviner en ny bruker som kaller seg  PK-Lobbyen uten å se at her inne er det helt andre PK'er som diskuteres.

Jylespikk er helt vanleg heime på Nynorsklandet, kved Soleia.

Julespill er ikke kulturell apprrrrhvadetnåvar for det er kun kristne tilstede og de er kristne fordi det sier Gud og han driver ikke med sånn derre kultur, roper de kristne. De har som de eneste denne morgenen fått på seg bibeldressen og er på vei til bønn og forsakelse og trestemt Åge Samuelsen i herligheten og har ikke tid til det verdslige. Men Tesla har de, for det er bare et bevis på at Herren elsker den som klarer seg selv.

Så det var de gladkristne Pinsepulerne som tok pengene, tenker Spidermamma. Og ikke la de dem i kollekten heller. Men monopol på jula skal de ha!

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stikker hodet frem og lurer på om Luten må redusere svibelen sin. Eller om det bare er på våren det spirer for godt hos henne. For å røpe at jeg har vært her lengre enn jeg egentlig vil inrømme for meg selv. Før i tiden med nick og og annen profil.  Fant noen gang mannen til Sug Lut ut hva som skjedde med boken? Er det greit med en tråd der det miges på undulater. Klarer Lektor Doppler å google frem tråden der det går hardt utover undulater og bøker( jeg klarer det ikke). Lå jeg virkelig med en  gift mann for første gang romjulen 2012? Var krangle et bedre forum. 

 

Er jeg virkelig så oppmersomhetsyk at jeg referer eld gamle tråder.

Og hvorfor har jeg eksamen jeg som fullførte en bachelorgrad for 5 år siden med særdeles dårlig snitt og hater å studere. 

Anonymkode: 8f948...fe8

Hill deg, o oppmerksomhetshungrige, for du skal arve jorden! Undulatmiging er for det meste en sommeraktivitet, for undulater spirer bare i månedskiftet mai-juni og da kun etter nattlig miging. Men svibelen min er nybarbert til jul, det er oppskriften på å få seg gifte menn man kan besudle flere hyllemeter bøker hos uten å bli oppdaget.

Eksamen er for spesielt interesserte og anbefales brukt med forsiktighet og nitid dosering. Eksamen av typen "hjemme-" er spesielt utsatt for spennende avbrudd og det var derfor Krangle ble nedlagt, til stor sorg og flere års gravøl. Hvis du gikk glipp av gravølet får du spørre hvor David kjøpte ølet mens 'n Lars var på Hamar med slakt, evt hvor bonden egentlig gikk da han liksom var ute etter øl.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stikker hodet frem og lurer på om Luten må redusere svibelen sin. Eller om det bare er på våren det spirer for godt hos henne. For å røpe at jeg har vært her lengre enn jeg egentlig vil inrømme for meg selv. Før i tiden med nick og og annen profil.  Fant noen gang mannen til Sug Lut ut hva som skjedde med boken? Er det greit med en tråd der det miges på undulater. Klarer Lektor Doppler å google frem tråden der det går hardt utover undulater og bøker( jeg klarer det ikke). Lå jeg virkelig med en  gift mann for første gang romjulen 2012? Var krangle et bedre forum. 

 

Er jeg virkelig så oppmersomhetsyk at jeg referer eld gamle tråder.

Og hvorfor har jeg eksamen jeg som fullførte en bachelorgrad for 5 år siden med særdeles dårlig snitt og hater å studere. 

Anonymkode: 8f948...fe8

Kan det være denne tråden? Den er i alle fall fantastisk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spidermamma, nå er det mange kalenderluker siden jeg fikk lov til å være sakling og partypooper. Just sayin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ser ut til at alle springer rundt som hodeløse høner og krangler. Ingen legger merke til meg nå! Så jeg vil benytte anledningen til å plante meg i lenestolen og kose meg med pannekakene mine.

Hm. Pannekaker! Kanskje jeg skal lage pannekaker til middag i dag. Men er det nå skikkelig middag for barna? Jeg får spørre på dib! Og kanskje jeg samtidig kan spørre etter en sund pannekakeoppskrift! En med mye fiber og vitaminer men uten gluten, laktose og karbohydrater. Kanskje helst vegansk. Men gjerne med fisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsGrey
4 timer siden, Deterbaremeg:):) skrev:

Du kan hvertfall ikke gå uten sebratrusa. Sametrusa blir nok litt for heit på julebord... Du kan forresten ha den i nødveska, sammen med branninstruksen.

Hmm... Tar på sebratrusa og putter sametrusa i nødveska ja. Tenkte å ligge med sjefen så greit å ha den med. Putter oppi noen vaskekluter og et honkle også, sånn i tilfelle 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MrsGrey skrev:

Hmm... Tar på sebratrusa og putter sametrusa i nødveska ja. Tenkte å ligge med sjefen så greit å ha den med. Putter oppi noen vaskekluter og et honkle også, sånn i tilfelle 🤪

Og bananer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...