Gå til innhold

Julekalender?


the amazing spidermamma

Anbefalte innlegg

1 time siden, MammantilNurket skrev:

Mitt bidrag til årets kalender:

La meg presentere ... *trommevirvel* ... årets lysfat.

 

1B29BAB4-F530-42BE-ABDE-325E64844718.jpeg

5051D2CF-8980-4355-AFE2-905AB04FA43A.jpeg

Anonym nr 1 til 7 erklærer at det er nydelige lysfat!

Anonym nr 8 går ut fra at det ikke er snakk om duftlys og da er det greit.

Anonym nr 9 kjefter på Anonym nr 8 siden stearinlys oser og er uheldige for astmatikere uansett!

Anonym nr 10 lurer på om man får kjøpt veganske lys noen plass?

Hvor etter det bryter ut krig mellom Anonym nr 11 til og med nr 23 med skittkasting for og imot veganere generelt.

Moderator truer med å stenge tråden og det roer seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg sende til min FF uten at typen blir sjalu (type: les ektemann...)? FF kan omsettes i PV dersom vi skal forholde oss til norsk språkråd?

Anonymkode: d90d4...868

Evt kan du håpe mannen din henger på Kvinneguiden. Ff står også for fotballfrue der 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MammantilNurket skrev:

Mitt bidrag til årets kalender:

La meg presentere ... *trommevirvel* ... årets lysfat.

 

1B29BAB4-F530-42BE-ABDE-325E64844718.jpeg

5051D2CF-8980-4355-AFE2-905AB04FA43A.jpeg

Jeg ser ditt lysfat, og høyner med adventslysestakefatet fra helvete 😂

F766A28D-F172-401C-AAA0-3394BFBDAB78.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg som ikke forstår denne julekalenderen? Dere prater jo bare rundt hverandre?

Anonymkode: 99afa...fc2

Hæ?

Dette må da være den klareste og ment konsise tråden som finnes her inne? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Jeg ser ditt lysfat, og høyner med adventslysestakefatet fra helvete 😂

F766A28D-F172-401C-AAA0-3394BFBDAB78.jpeg

Bøyer meg i støvet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, MammantilNurket skrev:

Bøyer meg i støvet ❤️

Bør kanskje legge til at det er 5 åringen som har fått frie tøyler til å lage dette i år 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg som ikke forstår denne julekalenderen? Dere prater jo bare rundt hverandre?

Anonymkode: 99afa...fc2

Da har du forstått den, gratulerer, du kan hente premie på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Jeg ser ditt lysfat, og høyner med adventslysestakefatet fra helvete 😂

F766A28D-F172-401C-AAA0-3394BFBDAB78.jpeg

Mere julete fat skal man lete lenge etter.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg som ikke forstår denne julekalenderen? Dere prater jo bare rundt hverandre?

Anonymkode: 99afa...fc2

Vil du ha det fire siders svaret? 

Du skjønner det at vi har det ganske gøy, både på vår egen, hverandres og alle andres bekostning.  Vi har blitt beskyldt for å være forumeliten. Det synes jeg egentlig er ganske merkelig, for det eneste jeg gjorde for å få være med i fjor var rett og slett å si at jeg har også lyst til å være med. Jeg trodde at det var vanskeligere å få bli med i eliten, men det ser ut som jeg tok feil. Greit nok det, jeg har også tatt feil av hvordan folk i eliten er. Jeg hadde inntrykk av at eliten var ekskluderende, men her hos forumeliten er alle velkommen, det er plass til deg uansett om du skriver med eller uten nick, og det er helt greit at du ikke forstår alt. 

Det skal nok litt til å forstå alt, fordi het er det temmelig mange henvisninger tilbake både til fjorårets julekalender, og andre mer eller mindre episke tråder som har vært gjennom forumets historie, og også til "gjenganger spørsmål" I så måte betyr kanskje eliten, de som har vært her lenge. Jeg trodde riktignok at man kalte sånne for veteraner, men er det en ting jeg har lært her på forumet så er det at språket er i konstant utvikling, så kanskje elite og veteraner har blitt synonym uten at jeg har merket det? Hvilke pronomen bruker du forresten?  Jeg kjenner han, hun og hen, men liker å lære nye ting, så det hadde vært råstilig med et nytt pronomen som ingen har hørt før!

Jeg oppleverer ikke at vi snakker forbi hverandre her i kalenderen,  men vi snakker parallelt.  Det kan kanskje høres ut som det samme, men det er to vidt forskjellige ting. Alle kan snakke forbi hverandre, da må man bare snakke om noe, og ikke følge med på hva de andre sier. Det er kjempelett! I julekalenderen snakker vi derimot parallelt, det vil si at vi snakker om flere ting på en gang, og i stede for at det går en enkelt rød trå gjennom samtalen så har vi flere parallelle tråder, i den samme julekalendertråden. Da gjelder det å holde tunga rett i munnen så man ikle faller av. Vi har desverre fått med oss at det er mange som faller, detter og ramler både av og på julekalenderen. Dette synes vi er beklagelig, og vi anbefaler nødsekken, med innebygd fallskjerm.  Nødsekken bør ellers inneholde både banan og et stort antall vaskekluter, samt truse både til sebraer og samer. Hvis du har plass til en hel sebra i sekken kan den benyttes når bilen ikke går lenger, ellers anbefales gris som ridedyr, bare sørg for å holde kjønshårene for deg selv. Vi er kjønnt enige om at vi ikke vil ha hår i juleribba.

Vi har forøvrig stor forståelse for at kalenderen tidvis kan være vanskelig å forstå,, selv de av oss som er trofaste følgere (veteraneliten eller hva vi nå skal kalle oss) jar tidvis problemer med å forstå. Vi har prøvd å søke hjelp hos Google translate, med vekslende hell. Meat-meatene er vertfall fornøyd hvis de får kromvaffler... 

Hvis dette svaret ble litt voldsomt kan det kokes ned til: julekalenderen består av et stort antall spøker som det er lettere å forstå hvis man har fulgt forumet over lang tid.

 

Kanskje oppskrift på nedkoking av forumtråder kan komme med i oppskriftsammlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jooooooda skrev:

Vil du ha det fire siders svaret? 

Du skjønner det at vi har det ganske gøy, både på vår egen, hverandres og alle andres bekostning.  Vi har blitt beskyldt for å være forumeliten. Det synes jeg egentlig er ganske merkelig, for det eneste jeg gjorde for å få være med i fjor var rett og slett å si at jeg har også lyst til å være med. Jeg trodde at det var vanskeligere å få bli med i eliten, men det ser ut som jeg tok feil. Greit nok det, jeg har også tatt feil av hvordan folk i eliten er. Jeg hadde inntrykk av at eliten var ekskluderende, men her hos forumeliten er alle velkommen, det er plass til deg uansett om du skriver med eller uten nick, og det er helt greit at du ikke forstår alt. 

Det skal nok litt til å forstå alt, fordi het er det temmelig mange henvisninger tilbake både til fjorårets julekalender, og andre mer eller mindre episke tråder som har vært gjennom forumets historie, og også til "gjenganger spørsmål" I så måte betyr kanskje eliten, de som har vært her lenge. Jeg trodde riktignok at man kalte sånne for veteraner, men er det en ting jeg har lært her på forumet så er det at språket er i konstant utvikling, så kanskje elite og veteraner har blitt synonym uten at jeg har merket det? Hvilke pronomen bruker du forresten?  Jeg kjenner han, hun og hen, men liker å lære nye ting, så det hadde vært råstilig med et nytt pronomen som ingen har hørt før!

Jeg oppleverer ikke at vi snakker forbi hverandre her i kalenderen,  men vi snakker parallelt.  Det kan kanskje høres ut som det samme, men det er to vidt forskjellige ting. Alle kan snakke forbi hverandre, da må man bare snakke om noe, og ikke følge med på hva de andre sier. Det er kjempelett! I julekalenderen snakker vi derimot parallelt, det vil si at vi snakker om flere ting på en gang, og i stede for at det går en enkelt rød trå gjennom samtalen så har vi flere parallelle tråder, i den samme julekalendertråden. Da gjelder det å holde tunga rett i munnen så man ikle faller av. Vi har desverre fått med oss at det er mange som faller, detter og ramler både av og på julekalenderen. Dette synes vi er beklagelig, og vi anbefaler nødsekken, med innebygd fallskjerm.  Nødsekken bør ellers inneholde både banan og et stort antall vaskekluter, samt truse både til sebraer og samer. Hvis du har plass til en hel sebra i sekken kan den benyttes når bilen ikke går lenger, ellers anbefales gris som ridedyr, bare sørg for å holde kjønshårene for deg selv. Vi er kjønnt enige om at vi ikke vil ha hår i juleribba.

Vi har forøvrig stor forståelse for at kalenderen tidvis kan være vanskelig å forstå,, selv de av oss som er trofaste følgere (veteraneliten eller hva vi nå skal kalle oss) jar tidvis problemer med å forstå. Vi har prøvd å søke hjelp hos Google translate, med vekslende hell. Meat-meatene er vertfall fornøyd hvis de får kromvaffler... 

Hvis dette svaret ble litt voldsomt kan det kokes ned til: julekalenderen består av et stort antall spøker som det er lettere å forstå hvis man har fulgt forumet over lang tid.

 

Kanskje oppskrift på nedkoking av forumtråder kan komme med i oppskriftsammlingen?

Hatten av til deg for det fineste svaret  her inne på veldig lang tid, Jooooooooooda. Du er et godt egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Modesty Blaise. skrev:

Jeg ser ditt lysfat, og høyner med adventslysestakefatet fra helvete 😂

F766A28D-F172-401C-AAA0-3394BFBDAB78.jpeg

Skinnet bedrar når jordisk gårdsromantikk egentlig rommer smådjevler i gåsefjær! Risikerer vi besatte reinsdyr foran sleden i år? Står julen til å redde om falne engler planlegger kuppforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Skinnet bedrar når jordisk gårdsromantikk egentlig rommer smådjevler i gåsefjær! Risikerer vi besatte reinsdyr foran sleden i år? Står julen til å redde om falne engler planlegger kuppforsøk?

De gjessene planlegger noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, jooooooda skrev:

Vil du ha det fire siders svaret? 

Du skjønner det at vi har det ganske gøy, både på vår egen, hverandres og alle andres bekostning.  Vi har blitt beskyldt for å være forumeliten. Det synes jeg egentlig er ganske merkelig, for det eneste jeg gjorde for å få være med i fjor var rett og slett å si at jeg har også lyst til å være med. Jeg trodde at det var vanskeligere å få bli med i eliten, men det ser ut som jeg tok feil. Greit nok det, jeg har også tatt feil av hvordan folk i eliten er. Jeg hadde inntrykk av at eliten var ekskluderende, men her hos forumeliten er alle velkommen, det er plass til deg uansett om du skriver med eller uten nick, og det er helt greit at du ikke forstår alt. 

Det skal nok litt til å forstå alt, fordi het er det temmelig mange henvisninger tilbake både til fjorårets julekalender, og andre mer eller mindre episke tråder som har vært gjennom forumets historie, og også til "gjenganger spørsmål" I så måte betyr kanskje eliten, de som har vært her lenge. Jeg trodde riktignok at man kalte sånne for veteraner, men er det en ting jeg har lært her på forumet så er det at språket er i konstant utvikling, så kanskje elite og veteraner har blitt synonym uten at jeg har merket det? Hvilke pronomen bruker du forresten?  Jeg kjenner han, hun og hen, men liker å lære nye ting, så det hadde vært råstilig med et nytt pronomen som ingen har hørt før!

Jeg oppleverer ikke at vi snakker forbi hverandre her i kalenderen,  men vi snakker parallelt.  Det kan kanskje høres ut som det samme, men det er to vidt forskjellige ting. Alle kan snakke forbi hverandre, da må man bare snakke om noe, og ikke følge med på hva de andre sier. Det er kjempelett! I julekalenderen snakker vi derimot parallelt, det vil si at vi snakker om flere ting på en gang, og i stede for at det går en enkelt rød trå gjennom samtalen så har vi flere parallelle tråder, i den samme julekalendertråden. Da gjelder det å holde tunga rett i munnen så man ikle faller av. Vi har desverre fått med oss at det er mange som faller, detter og ramler både av og på julekalenderen. Dette synes vi er beklagelig, og vi anbefaler nødsekken, med innebygd fallskjerm.  Nødsekken bør ellers inneholde både banan og et stort antall vaskekluter, samt truse både til sebraer og samer. Hvis du har plass til en hel sebra i sekken kan den benyttes når bilen ikke går lenger, ellers anbefales gris som ridedyr, bare sørg for å holde kjønshårene for deg selv. Vi er kjønnt enige om at vi ikke vil ha hår i juleribba.

Vi har forøvrig stor forståelse for at kalenderen tidvis kan være vanskelig å forstå,, selv de av oss som er trofaste følgere (veteraneliten eller hva vi nå skal kalle oss) jar tidvis problemer med å forstå. Vi har prøvd å søke hjelp hos Google translate, med vekslende hell. Meat-meatene er vertfall fornøyd hvis de får kromvaffler... 

Hvis dette svaret ble litt voldsomt kan det kokes ned til: julekalenderen består av et stort antall spøker som det er lettere å forstå hvis man har fulgt forumet over lang tid.

 

Kanskje oppskrift på nedkoking av forumtråder kan komme med i oppskriftsammlingen?

Å! Endelig fant jeg løsningen jeg har søkt! Bilen har vært ubrukelig en hel uke og jeg sliter med å få dagene til å gå opp. Jeg mangler en sebra i sekken! At jeg ikke har tenkt på det før! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Giss skrev:

Å! Endelig fant jeg løsningen jeg har søkt! Bilen har vært ubrukelig en hel uke og jeg sliter med å få dagene til å gå opp. Jeg mangler en sebra i sekken! At jeg ikke har tenkt på det før! 

En sebra i sekken er bedre en ti meat-meater på taket! Når det gjelder biler som ikke går, så er jo ikke det så rart egentlig,  det må være veldig vanskelig å være bil, det forventes at de skal gå hele tiden, men de har jo ingen bein å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, sug lut skrev:

Hatten av til deg for det fineste svaret  her inne på veldig lang tid, Jooooooooooda. Du er et godt egg.

Et egg tilogmed 😉 Da håper jeg jeg er kokt, for ukokte egg knuser så lett. Jeg har ikke tid til å knuse nå rett før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Giss skrev:

Å! Endelig fant jeg løsningen jeg har søkt! Bilen har vært ubrukelig en hel uke og jeg sliter med å få dagene til å gå opp. Jeg mangler en sebra i sekken! At jeg ikke har tenkt på det før! 

Du mangler ei ribbe på fanget! Det må til for å reparere bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Du mangler ei ribbe på fanget! Det må til for å reparere bilen!

Giss er jo ribbe selv, er ikke det nok? Ellers liker jeg bildet i hodet av grisen som rir på en sebra som har truse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jooooooda skrev:

Et egg tilogmed 😉 Da håper jeg jeg er kokt, for ukokte egg knuser så lett. Jeg har ikke tid til å knuse nå rett før jul.

Hardkokt, beibi. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Hirrrrr! Bruce Willis på Comedy Central Roast og det minner om at det snart er Die Hard-tid, hirrrrrrr! Julens glæder! 

Ah - Bruce! Det er ALDRI feil... 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Hirrrrr! Bruce Willis på Comedy Central Roast og det minner om at det snart er Die Hard-tid, hirrrrrrr! Julens glæder! 

Ånei! Nå ble jeg nesten litt redd! Die hard liksom, angrer litt på at jeg valgte å være hardkokt. Får satse på at jeg også er så hardcore at det ikke blir noe døing på meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Modesty Blaise. skrev:

Jeg ser ditt lysfat, og høyner med adventslysestakefatet fra helvete 😂

F766A28D-F172-401C-AAA0-3394BFBDAB78.jpeg

Er ikke dette litt brannfarlig? 
Pent, men brannfarlig? Særlig den pepperkakemannen ser ut til å være av papp, just sayin.... 

(10 poenger til poden for utførelse :D    )

Anonymkode: 941a1...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker hodet frem og lurer på om Luten må redusere svibelen sin. Eller om det bare er på våren det spirer for godt hos henne. For å røpe at jeg har vært her lengre enn jeg egentlig vil inrømme for meg selv. Før i tiden med nick og og annen profil.  Fant noen gang mannen til Sug Lut ut hva som skjedde med boken? Er det greit med en tråd der det miges på undulater. Klarer Lektor Doppler å google frem tråden der det går hardt utover undulater og bøker( jeg klarer det ikke). Lå jeg virkelig med en  gift mann for første gang romjulen 2012? Var krangle et bedre forum. 

 

Er jeg virkelig så oppmersomhetsyk at jeg referer eld gamle tråder.

Og hvorfor har jeg eksamen jeg som fullførte en bachelorgrad for 5 år siden med særdeles dårlig snitt og hater å studere. 

Anonymkode: 8f948...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke dette litt brannfarlig? 
Pent, men brannfarlig? Særlig den pepperkakemannen ser ut til å være av papp, just sayin.... 

(10 poenger til poden for utførelse :D    )

Anonymkode: 941a1...543

Neida, jeg trekker de bare litt nærmere kanten, og lysholderene er i metall. Da er det godt med plass rundt lysene. Men jeg hadde nok ikke gått fra det i timesvis 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...