Gå til innhold

Desember 2018


Elliebellie

Anbefalte innlegg

På 17.12.2018 den 10.36, Bellamonki skrev:

Eg ser to streker 😍😍 gøy!! La den bli sterkere utover uka🙏🏻

Er sykemeldt fra jobben, jobber som butikksjef på rema 1000, mye stress og tungt arbeid. Merker dagene går såå tregt nå 🤦🏼‍♀️

Så lei Lutinus også😂 #klagerlittmyenå bare håper der skjer noe der nede og den dårlige følelsen ikke er noe😅😅

Folk som syns dagene går sakte har ikke vært med i det gamet her😅 det går så uutholdelig tregt. 

Jeg har og hatt dårlig følelse denne gangen, så det behøver ikke bety noen ting😁😍🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok vi må prøve på nytt fryseforsøk vi også. Livmorstappen min er nesten helt åpen og lavt nede noe som betyr mensen kommer de neste dagene 😕

Vet dere hvor lenge man må vente før neste forsøk? Er det en menstruasjon imellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille, jeg hadde definitivt jublet nå. Det er graviditet. Selvfølgelig kan alt skje, men det kan det om det hadde vært testdag også. Vi tar en sikkerhetstest på torsdag, men har allerede innstilt meg på nytt forsøk. Deilig å ha en liten hjeteskatt å bruke alle følelser på. Da blir de lettere borte :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellamonki, det er litt forskjellig fra sted til sted. Noen kjører rett på, andre vil at det går en menstruasjon. Vi er på StOlav, og der pleier de å ville vente en runde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Elliebellie skrev:

Bellamonki, det er litt forskjellig fra sted til sted. Noen kjører rett på, andre vil at det går en menstruasjon. Vi er på StOlav, og der pleier de å ville vente en runde. 

Måtte vente en menstruasjon etter uttak for at eggstokkene skulle få roe seg. Så Håper Privat klinikk er litt «kjøre» på nå da. Tortur å vente så lenge. Pcos i tillegg gir ekstra ventetid 🤢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elliebellie skrev:

Det er to streker på den Lilletrille :hjerte: Grattis!!!

 

Vi har testdag på torsdag. Jeg har testet litt jevnt hele vegen. Bare negativt. Så da blir det et nytt forsøk på oss. Har heldigvis noen egg i frysen. 

Krysser fortsatt fingrene for dere🤞🏼🤞🏼🙏🏼 💞 Sikkert uansett godt å vite at du har egg på frys, letter en evt «ny runde» og kortere ventetid før man er i gang igjen. Har også hørt om flere som har testet negativt dag 13, og positivt dag 14! 😊 

Endret av Pinaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Bellamonki skrev:

Måtte vente en menstruasjon etter uttak for at eggstokkene skulle få roe seg. Så Håper Privat klinikk er litt «kjøre» på nå da. Tortur å vente så lenge. Pcos i tillegg gir ekstra ventetid 🤢 

Enig, akkurat det samme skjedde med meg. Føltes ut som ventetiden var mye lengre enn den faktisk var 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille, vi tør heller ikke juble før testdag 25/12. Tok en test for to dager siden(til høyre) viste en svak strek som så og si ikke vises på bilde men vi fant den etter nøye inspeksjon😂 Til venstre er test fra i dag 😁 Tok den på jobb(noen fordeler må man vel ha?!😅) for å lese av resultatet maskinelt.

Tør ikke tro helt på det enda, men om ikke annet en positiv indikasjon så langt😊😊0FC2B17E-CDEF-4F1F-B2E0-813B5283D916.thumb.png.6b4ffd364a7c569177a32e1a62cf20f6.png 

E7C7A498-BDA0-440A-80B0-36A72A8A1207.thumb.jpeg.cd44afb5611c8a4aca3795e28c73f5dc.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Pinaeo :hjerte:

 

Jeg har hatt kritthvite tester, så tror det hadde vært en liten skygge i dag om det skal være positiv på torsdag. Men men. Bedre å fokusere på det man har, og se fremover 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pinaeo skrev:

Lilletrille, vi tør heller ikke juble før testdag 25/12. Tok en test for to dager siden(til høyre) viste en svak strek som så og si ikke vises på bilde men vi fant den etter nøye inspeksjon😂 Til venstre er test fra i dag 😁 Tok den på jobb(noen fordeler må man vel ha?!😅) for å lese av resultatet maskinelt.

Tør ikke tro helt på det enda, men om ikke annet en positiv indikasjon så langt😊😊0FC2B17E-CDEF-4F1F-B2E0-813B5283D916.thumb.png.6b4ffd364a7c569177a32e1a62cf20f6.png 

E7C7A498-BDA0-440A-80B0-36A72A8A1207.thumb.jpeg.cd44afb5611c8a4aca3795e28c73f5dc.jpeg

Så spennende!! Jeg hvisker gratulerer til oss begge❤ er veldig frista til å ta en digital, men skal prøve å vente noen dager til med det🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elliebellie skrev:

Lilletrille, jeg hadde definitivt jublet nå. Det er graviditet. Selvfølgelig kan alt skje, men det kan det om det hadde vært testdag også. Vi tar en sikkerhetstest på torsdag, men har allerede innstilt meg på nytt forsøk. Deilig å ha en liten hjeteskatt å bruke alle følelser på. Da blir de lettere borte :hjerte:

Takk, du har jo egentlig veldig rett i det❤ 

Ja, du sier noe! Også krysser jeg uansett fingre og tær for dere på torsdag🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en ny test i dag. Ikke morgenurin, og bare 3 timer etter siste dobesøk. Hvor jeg har drukket en del i mellomtida. Streken er sterkere enn den har vært allikevel... nå jubler jeg!!😅❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bellamonki skrev:

Gratulerer begge to!!🎉😃😃

håper spiren klorer seg fast 😍

Tusen takk!🤩❤ 

Håper jeg og! Også håper jeg det dukker opp flere positive tester her🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2018 den 19.10, Elliebellie skrev:

Gratulerer så mye, Pinaeo :hjerte:

 

Jeg har hatt kritthvite tester, så tror det hadde vært en liten skygge i dag om det skal være positiv på torsdag. Men men. Bedre å fokusere på det man har, og se fremover 😘

Hvordan gikk det på torsdag?❤🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fortsatt veldig hvitt, meeeen jeg fikk lov å starte rett på medisiner igjen, og nytt forsøk i januar. Jeg har alltid måtte vente en runde, så det var en god nyhet 👏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elliebellie skrev:

Det var fortsatt veldig hvitt, meeeen jeg fikk lov å starte rett på medisiner igjen, og nytt forsøk i januar. Jeg har alltid måtte vente en runde, så det var en god nyhet 👏❤️

Så kjedelig! Men veldig bra at du fikk starte rett på igjen😁 Satser på at spiren sitter da🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ååh fikk beskjed jeg fikk hoppe på denne syklusen jeg også! Slipper å vente 😍 sjekk hos hausken i morgen hvordan syklusen er. Hvordan går det med dere andre ? 

Begynt å få skikkelige graviditet symptomer nå?😁😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bellamonki skrev:

Ååh fikk beskjed jeg fikk hoppe på denne syklusen jeg også! Slipper å vente 😍 sjekk hos hausken i morgen hvordan syklusen er. Hvordan går det med dere andre ? 

Begynt å få skikkelige graviditet symptomer nå?😁😍

Så deilig!😁😍

Jeg er litt kvalm hvis det går lang tid mellom måltidene, ellers merker jeg særdeles lite. Klarer ikke helt å tro på at det skjer ting i magen. Spent på tidlig ul 17/1😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner 😊

 

Så bra at begge to fikk starte rett på igjen 😍 Så spent på å høre hvordan det går, så håper dere poster her 😁😁🤞🏼 

 

Jeg har svært ømme bryst, noe jeg nesten fikk fra starten av. Stikkinger og kjenner at noe skjer definitivt med kroppen. De tre siste dagene har jeg vært kjempekvalm hele dagen, så er lite brukbar 🙈 så det ble bare en snartur på jobb i dag utpå dagen før jeg måtte dra hjem igjen. Har hatt to småsmå spottblødninger(med 1 ukes mellomrom) så har vært bekymret for det, selv om jeg vet det kan være ufarlig og er veldig vanlig. Tatt blodprøve HCG i dag etter eget ønske (på lab etter avtale med sykepleier og ikke lege enda), ny prøve på fredag så er spent på resultatene. Tar vel en dag eller to å få resultate da det må sendes inn. Mest for å få tankene på de der blødningene vekk. 

 

Har tidlig UL 14/1 🥰 

kanskje dere erfarne IVF-ere har bedre kontroll på tellingen enn meg? Fikk beskjed om at det var to uker ved innsett(11 des), er jeg da ca. 5+1 i dag og det de kaller uke 6? Kan man ikke bare kan si ca. uke 5 helt til vi er i uke 6 😂 Forvirra førstegangsgravid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellamonki: Kjempebra! Da er vi januar-gjengen😍 Håper vi får det til begge to. 

 

Lilletrille og Pinaeo. For en fantastisk tid ❤️ 

 

Pinaeo: Du er to uker ved innsett ja, det er alle som blir gravide. Både ivf og vanlig. Innsett var en tirsdag, så hver tirsdag runder du en ny uke. Og du er 5+2 i dag. Det heter den sjette svangerskapsuke, for du har begynt på den sjette uka. Det er når det står 12+0 at man har kommet til den «trygge» perioden. Selv om jeg mener det er i uke 8/9. Da avtar risikoen betraktelig. De sier at etter hjerteslag er det mye mindre risiko for SA 👍 Blødninger er vanlig de første ukene og ikke farlig. Men jeg forstår at det er skummelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elliebellie skrev:

Bellamonki: Kjempebra! Da er vi januar-gjengen😍 Håper vi får det til begge to. 

 

Lilletrille og Pinaeo. For en fantastisk tid ❤

 

Pinaeo: Du er to uker ved innsett ja, det er alle som blir gravide. Både ivf og vanlig. Innsett var en tirsdag, så hver tirsdag runder du en ny uke. Og du er 5+2 i dag. Det heter den sjette svangerskapsuke, for du har begynt på den sjette uka. Det er når det står 12+0 at man har kommet til den «trygge» perioden. Selv om jeg mener det er i uke 8/9. Da avtar risikoen betraktelig. De sier at etter hjerteslag er det mye mindre risiko for SA 👍 Blødninger er vanlig de første ukene og ikke farlig. Men jeg forstår at det er skummelt. 

Jeg fant en sånn ivf-kalkulator. Jeg hadde innsett 11/12 med 5 dagers embryo, og da la kalkulatoren på disse dagene og mener jeg er 6+0 i dag... stemmer ikke det da?🙈 får høre åssen de regner detta på tidlig ul regner jeg med. Men blir vel satt tilbake til 5+2 jeg og da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forklaringer 😊 Jeg satte også inn 5-dagers, men her har de valgt å si at alle er to uker ved innsett uavhengig om det er 2, 3 eller 5-dagers. Spent på UL. Blir morsomt å høre hva de sier til deg og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som gleden ble kortvarig.. kom hjem nå, og har blødd ganske mye😥 kan ikke tro at en såpass stor blødning ikke betyt noe annet enn at det har gått galt...💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...