Gå til innhold

Hva har dere kjøpt til barna til jul?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser det har blitt surr i skrivingen. Hun får lite utenom jul og bursdag skulle det stå. 

Anonymkode: ad93f...4ca

Ok, da skjønte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kjøpt enda. Her får de i utgangspunktet en gave av oss og en gave av Julenissen:-)

Til åtteåringer vurderer vi å kjøpe en ny basketball fra oss og en hettejakke med logo fra basketlaget fra Julenissen.

Til femåringen vil vi kjøpe en bæresele til dukken fra oss og kanskje et puslespill fra Julenissen.

I tillegg har jeg kjøpt et kart over Norden som de får felles og jeg vurderer å kjøpe et aktivitetshefte el.lignende som de kan bruke i kirken før gudstjenesten begynner. Må være tidlig ute for å få plass i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften skal det være MASSE gaver, det skal ta timer å åpne. De trenger ikke være store, og mange kan være praktiske og nyttige, men antall er vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som skriver her og som jeg reagerte på, jo. Utenlandsturer, jakker, spillkonsoller, teaterbilletter, jeg husker ikke alt, til EN unge - da er vi oppe i titusenvis av kroner. Og det synes jeg er helt vanvittig. 

Anonymkode: c5442...cf7

I hvilken verden vil en jakke, teaterbilletter og en spillkonsoll bli til flere titusener?

Anonymkode: 4b00b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sug lut skrev:

På julaften skal det være MASSE gaver, det skal ta timer å åpne. De trenger ikke være store, og mange kan være praktiske og nyttige, men antall er vesentlig.

Nemlig!

Anonymkode: 4b00b...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jente på 8 år får to store lego friends pakker, ny ridehjelm og ridebukse, Bjørn Dæhli ullgenser, skidress, flere av hestene og alvene i Schleich sin alveserie og Samsung Galaxy S8. Hun får mye til jul, men jul og bursdag får hun svært lite. Av mine foreldre vet jeg at hun får ny trampoline, nye ski, staver og skisko, ullklær og ridekurs.

 

Anonymkode: ad93f...4ca

Dette er jo bare vulgært, nyrik vil jeg tro, så utrolig harry 

Anonymkode: 5cd97...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13-åringen blir 14 rett før jul, så litt usikker på hva han skal få til hvilken anledning, men M-station (treningsstasjon for fotball) og ny ytterjakke er kjøpt inn. I tillegg ønsker han seg nye sko, klær og fotball. Tanken er å kjøpe dette også, og så se hva som gis når.

11-åringen ønsker seg stort sett bare klær + noen bøker, så har kjøpt noe klær enn så lenge. Får se hva annet vi kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I hvilken verden vil en jakke, teaterbilletter og en spillkonsoll bli til flere titusener?

Anonymkode: 4b00b...5b2

Du hoppet over det første på listen :) Men uansett om vi snakker 5000, 10 000 eller 15 000 kroner (til en liten unge) så synes jeg det er helt vanvittig og bidrar til overforbruk og sløsing. Det er min mening. Du har din. 

Anonymkode: c5442...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente 14:

Massasjepute (kjøpt på Finn.no, hun ønsket seg).

Sett med blendbare tusjer og tilhørende papir.

Earbuds

Lydbok

7 bøker kjøpt på Finn.no

Sett med dusjsåper.

 

Hun får brukte ski med besteforeldrene, og parfyme og penger med onkler og tanter.

 

Anonymkode: dfe1b...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

På julaften skal det være MASSE gaver, det skal ta timer å åpne. De trenger ikke være store, og mange kan være praktiske og nyttige, men antall er vesentlig.

Så du stemmer for varianten hvor alle ting pakkes innvenkeltvis isyefenfor å gruppes sammen? Er litt der selv😊

Anonymkode: b6468...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du stemmer for varianten hvor alle ting pakkes innvenkeltvis isyefenfor å gruppes sammen? Er litt der selv😊

Anonymkode: b6468...a67

Selvsagt! :) Ingenting pakkes sammen, det går jo mot hele ideen om pakkeåpning. Kunne gjerne pakket vanter en og en om nødvendig. Har nettopp pakket inn til meg selv noe helt nødvendig innkjøpt - så får jeg det under treet fra nissen, får åpne gaven og bli overrasket :D:D:D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får sønnen vår penger på sparekonto, han er 1 år. Kommer til å gi penger til han er stor nok til å ønske seg ting fra oss. Vi kjøper det han trenger uansett, og er helt sikker på at han får mer en nok gaver fra andre familiemedlemmer så ser på dette som en mulighet til å spare til han 😊 

Anonymkode: 527e0...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, sug lut skrev:

Selvsagt! :) Ingenting pakkes sammen, det går jo mot hele ideen om pakkeåpning. Kunne gjerne pakket vanter en og en om nødvendig. Har nettopp pakket inn til meg selv noe helt nødvendig innkjøpt - så får jeg det under treet fra nissen, får åpne gaven og bli overrasket :D:D:D .

Haha! Perfekt!

Anonymkode: b6468...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, sug lut skrev:

På julaften skal det være MASSE gaver, det skal ta timer å åpne. De trenger ikke være store, og mange kan være praktiske og nyttige, men antall er vesentlig.

Absolutt☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre barn til sammen. 

15 åringen får trygg styrke abonnement på treningssenteret, hvor han trener.  Treningstøy. 

12 åringen får treningstimer til turn,  gavekort på klær og powerbank til telefonen sin. 

12 åringen får sesongkort på Tusenfryd, powerbank med matchende lader og deksel.  

Anonymkode: 6d45b...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sønnen min på 7 år: Playstation 4 og crashbandicoot hvis jeg får taki spillet brukt.Har dessverre ikke råd til å bruke 450 kr på ett spill etter å betalt 3000 kr for spillkonsollen.

Av julenissen får han spillet Cobra attack + julestrømpe med både småleker,film og godteri såklart :)

Anonymkode: bc0ef...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til sønnen min på 7 år: Playstation 4 og crashbandicoot hvis jeg får taki spillet brukt.Har dessverre ikke råd til å bruke 450 kr på ett spill etter å betalt 3000 kr for spillkonsollen.

Av julenissen får han spillet Cobra attack + julestrømpe med både småleker,film og godteri såklart :)

Anonymkode: bc0ef...481

Du får tipse besteforeldre, tanter, onkler osv om spillet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

De som skriver her og som jeg reagerte på, jo. Utenlandsturer, jakker, spillkonsoller, teaterbilletter, jeg husker ikke alt, til EN unge - da er vi oppe i titusenvis av kroner. Og det synes jeg er helt vanvittig. 

Anonymkode: c5442...cf7

Jakken kostet 600 kr. Teaterbilletter kostet 295. To bøker for 149 kr. Playmobil på tilbud til 229 kr. Rubikskube ble 99 kr. Nintendospill på Black Friday til 219 kr. Så da er vi oppe i ca 1500 kr. Nintendo skal hun dele med to søsken. Den kostet 2990 kr, så det blir 1000 kr på hver unge. Da er vi oppe i 2500 kr til henne. Utenlandsturern er noe alle ungene får. Det er en familietur til familie i utlandet. Er usikker på pris, men husker at det var billige flybilletter. Vi bor gratis hos familien.

Så nei, vi er ikke oppe i titusenvis av kroner for en unge.

Anonymkode: 51099...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jakken kostet 600 kr. Teaterbilletter kostet 295. To bøker for 149 kr. Playmobil på tilbud til 229 kr. Rubikskube ble 99 kr. Nintendospill på Black Friday til 219 kr. Så da er vi oppe i ca 1500 kr. Nintendo skal hun dele med to søsken. Den kostet 2990 kr, så det blir 1000 kr på hver unge. Da er vi oppe i 2500 kr til henne. Utenlandsturern er noe alle ungene får. Det er en familietur til familie i utlandet. Er usikker på pris, men husker at det var billige flybilletter. Vi bor gratis hos familien.

Så nei, vi er ikke oppe i titusenvis av kroner for en unge.

Anonymkode: 51099...1f6

Jeg regner med at hun mente åtteåringen som skulle få Samsung S8, ridehjelm, leker, skidress osv. De var nyrike.

Anonymkode: abef4...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I år får sønnen vår penger på sparekonto, han er 1 år. Kommer til å gi penger til han er stor nok til å ønske seg ting fra oss. Vi kjøper det han trenger uansett, og er helt sikker på at han får mer en nok gaver fra andre familiemedlemmer så ser på dette som en mulighet til å spare til han 😊 

Anonymkode: 527e0...c4a

Akkurat slik gjør vi det også. Treåringen har aldri fått pakker av oss, verken til bursdag eller jul. Han får mer enn nok av alle andre, og vi sparer på konto til ham i stedet.

Anonymkode: abef4...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får fotballklær, sykkelhjelm, ulltrøye, og noe annet (har glemt hva jeg har ordnet med).
Han andre får stjernehimmelklokke og billetter til MGP jr. (har glemt hva resten er her og). 
I tillegg får de lego i julekalenderen på julaften. Og vi har kjøpt sesongkort i en fornøyelsespark til hele familien. 

Det er også en bursdag i tilknytning til julen hvor det vanker ny sykkel.... og så får de lego i bøtter og spann fra andre enn oss. 
Burde sikkert fått nye langrennsski også, men de får holde til det blir salg. 

Anonymkode: 8cae0...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine få veldig lite året igjennom, de får ikke ukepenger engang. Og de arver klær og bruker mitt tøy også, så de har mer enn nok av alt. Men til jul får de det de ønsker seg, og det kan av og til bli endel.. 

I tillegg får de mye som bare er tull fra resten av familien, typ tappjern og klær kjøpt på fra salgsbod i «syden», mine søsken kjøper gaver på billigsalg til mine, samtidig som de ønsker dyre merkeklær til sine egne unger.. 

I år har mine ønsket seg omvendt julekalender, og det skal de få! De ønsket seg et fadderbarn fra SOS barnebyer i fjor, og det fikk de. En «lillebror» ble det🤗

Anonymkode: b7026...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat slik gjør vi det også. Treåringen har aldri fått pakker av oss, verken til bursdag eller jul. Han får mer enn nok av alle andre, og vi sparer på konto til ham i stedet.

Anonymkode: abef4...451

Synes ikke dere det er stas å kjøpe gaver til ungen? Det han ønsker seg? Det å gi gaver er jo så fint!

Anonymkode: b6468...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke ramse opp engang alt mine to barn får av oss til jul...er så mye misunnelse

men begge barna er høflige, takknemlige, snille unger som har plikter og oppgaver i hverdagen, flinke til skolearbeid og lekser, empatiske skoleunger selv om de den ene dagen i året får godt over gjennomsnittet med gaver. Alt er inne svart hvitt. 

Enig med en over her...det er ikke senene dagen i året som gjør barnet utakknemlig og bortskjemt - det er resten av året.

Anonymkode: 63525...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-åringen: sparkesykkel, spikkekniv, fotball, keeperhansker, varme fotballhansker, treningsdrakt, treningsbukse, t-skjorte fra favorittlaget, bok, elektrisk tannbørste, FIFA 19 (sammen med broren). Han får i tillegg gave fra bestevennen.

5-åringen: sparkesykkel, spikkekniv, fotball, treningsbukse, t-skjorte fra favorittlaget, 2 bøker, elektrisk tannbørste, 1 brettspill, 1 puslespill, 4 klesplagg.

Dette er "alt" de får (vi har ikke annen familie, så det blir ikke flere gaver fra andre). En lett blanding av ting de trenger og ting de ønsker seg.

Anonymkode: 0a601...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...